mai 07, 2024, 07:28:01 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva mener DU?  (Lest 8549 ganger)
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #30 på: mai 30, 2008, 19:44:17 pm »

Rart at denne tråden skulle dukke opp nå. driver akkurat på å skal regge bilen om dagen. Og jeg kan velge skilt fritt. Her har jeg med andre ord muligheten til å irritere en hel skokk med folk...  Gliser
Men for å være ærlig, liker jeg ikke sånne skilt som har med motorstørrelse eller modell å gjøre. eller enda værre: begge deler i samme nummer. Husker jeg syntes det var jækla fett før. Hadde jo en '67 t-1 med nr W-6767. he he..
Det værste er de som har et tall for mye inni der, så de må stå og forklare "at hvis du ser bort fra det 2-tallet midt inni der, så står det 1835 altså"  Rekker tunge
Men å ha fødselsdatoen til gutta f.eks synes jeg er helt ålreit. Det er det ingen som får med seg, hvis man bare holder kjeft. men koselig å vite selv.. Ser jo for de fleste ut som et helt hvemsomhelst nr..
Men for guds skyld.. jeg plages ikke av folk som har disse skiltene. Man velger selv.
Godt vi er forskjellige..
Loggført

Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #31 på: mai 30, 2008, 19:48:17 pm »

Noen er vel egentlig bare missunnerlige for at de ikke har noen bil å sette skilter på... Eller hva Tony.. Hvordan kjerre har du egentlig ;-)


Jeg har Chrysler, Dodge, og VW, men ingen av dem er det aktuelt med veteranskilter på. Dette har ingen ting med missunelse å gjøre, jeg bare synes det er teit med slike nummer, men folk må jo gjøre som dem selv vil. Jeg gliser hver gang jeg ser en svart Karmann Ghia med regnummer:  572, lurer på hvor mange chevrolet duder som hadde kappet av seg armen for det nummeret.....
Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7134
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #32 på: mai 30, 2008, 20:30:30 pm »

Jeg må innrøme at jeg syntes det var kult med R-1961 på min T1 1961. Jeg sto i kø på biltilsynet første dagen i Januar 1991, og fikk altså R, dama bak disken sjekket hele alfabetet i gjennom...

Men Ghian har H-2809, noe som er originalnummeret, så vidt jeg vet, og synes det er helt ok. Faktisk mer enn ok, tror ikke jeg hadde valgt det prosjektet om det hadde hatt regnr H-1776 eller noe slikt...
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #33 på: mai 30, 2008, 21:10:46 pm »

Jeg har jo forresten en annen versjon jåle-skilt som ikke har vært nevnt ennå, men som sikkert er like mye hata som motorstørrelser og årstall. På Ghian har jeg 44-00-00 Ganske riktig for Oslo-skilt på begynnelsen av 70-tallet, men det er jo sikkert mange som synes det er fryktelig forfengelig. Men jeg er en enkel sjel, synes det er litt stas jeg Glad Og så synes jeg Oslo-skilt med bare seks tall generelt er litt ekstra fine også...

Loggført

1969 Militær-buss
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #34 på: mai 30, 2008, 21:48:24 pm »

Foretrekker selv orginalskilteter. Hadde det på min 55' T1 og skal ha det på min nåværende 61' T1.

Men ser humoren i å ha skilter med to siffet. F.eks Z-10 el.l. Ikke så mange som har fått til det i nyere tid


BTW: er det noe bedre å ha brukernavn på et forum som indikerer hvilken årsmodell, type bil eller motorstørrelen du har da?
« Siste redigering: mai 30, 2008, 21:50:30 pm av Pål » Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Eide
Medlem
***
Innlegg: 247
Bosted: Uskedalen



Vis profil WWW
« Svar #35 på: mai 30, 2008, 21:50:25 pm »

kult med skiltnr som betyr nåke Glad
Loggført
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #36 på: juni 04, 2008, 22:29:20 pm »

Da jeg registrerte første bobla mi for 10år siden, spurte jeg etter T-1300. T pga møre&romsdal, og 1300 pga motor. Det var ikke ledig, men jeg fikk T1303 istedet. Var ikke klar over at der var noen boble som het 1303, men det passet fint fordi dattera mi ble født 13.mars samme året. Fant fort ut at der var en boble som het 1303 da...
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
Adax (Buskebil)
Seniormedlem
****
Innlegg: 329
Bosted: Kongsberg


"Aeris tepesco plebis plaustrum"


Vis profil
« Svar #37 på: juni 04, 2008, 23:19:39 pm »

Samme hva tallene betyr bare det ikke er en hel rekke av de for det kler ikke bobla, korte skilt er finest etter min mening, selv har jeg x232 som er symetrisk og det er fine kurver i tallene(som i bobla) og tilfeldig vis hadde jeg nr KX232 som prøveskilt den dagen bilen ble godkjent for første gang Glad
Loggført



Dare to be different.
"Aeris tepesco plebis plaustrum"
magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #38 på: juni 04, 2008, 23:41:18 pm »

Jeg bor i Sverige, og her kan man velge sånne fancy skilt som "DUTTA", "PREBEN", "CRISTAL" og så videre. Og det er nesten alltid mercedeser med litt for blanke felger som har sånne skilter. Og det virker som de som kjører bilene ikke har råd til handsfree. Mobiltelefonen er alltid oppe ved øret når de kjører. Her om dagen så jeg to Mercedes SL500 som tok prisen. De var parkert ved siden av hverandre i et fasjonabelt strøk og hadde skiltnummrene: "WHY NOT" og "BUY TWO"...  Men jeg skal vel egentlig ikke være for rappkjefta. Når jeg var med fatter for å importere en BMW z3 i tyskland syns vi det var litt kult når reg.nr. var "HRO Z3 007".
Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #39 på: juni 05, 2008, 05:56:21 am »

Har V-19600 på 60'n og meget fornøyd med det!

Ingen dum tråd dette Gliser
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #40 på: juni 05, 2008, 07:39:56 am »

Noen er vel egentlig bare missunnerlige for at de ikke har noen bil å sette skilter på... Eller hva Tony.. Hvordan kjerre har du egentlig ;-)


Jeg har Chrysler, Dodge, og VW, men ingen av dem er det aktuelt med veteranskilter på. Dette har ingen ting med missunelse å gjøre, jeg bare synes det er teit med slike nummer, men folk må jo gjøre som dem selv vil. Jeg gliser hver gang jeg ser en svart Karmann Ghia med regnummer:  572, lurer på hvor mange chevrolet duder som hadde kappet av seg armen for det nummeret.....

Jeg synes det er kult å ha et skiltnummer med en mening som ingen skjønner....bortsett fra meg selv..for da kan jeg: 1. si til de som synes symbolikk er kult, hva det betyr..
2. si til de som synes symbolikk er døllt at det ikke er noen symbolikk....

Forøvrig synes jeg det kuleste hadde vært om alle hadde like skilt..
Rekker tunge
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #41 på: juni 05, 2008, 07:52:22 am »

Mitt reg nummer er jeg ikke glad i, men det er ikke noe å gjøre med det utenom å bytte bil..... og det vil jeg ikke.
Loggført

1961 T1 - Custom
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #42 på: juni 05, 2008, 08:13:52 am »

Nummeret fulgte med og det er på en bokstav og 3 siffer W696 og det blir veldig små skilt ut av et så langt nr. Osteaktig Altså tett opp til ikke noe skilt. Noe som er ganske ok på en Kg uten fangere Blunker
Men 1915, 1835,2276 osv er vel tydelig hva som menes da, og litt kjedelig når den du har kjøpt med det skiltet har en 1200 motor og noen "inviterer" til dans. Blunker
Jeg har skiltnr som gjør at jeg kan ha lite skilt.
Loggført

BKA
Juniormedlem
**
Innlegg: 74
Bosted: Askim



Vis profil
« Svar #43 på: juni 05, 2008, 08:22:23 am »

Det værste er at jeg faktisk leste gjennom tråden.
Loggført

1965 VW T1 1200
1998 Audi A4 Avant
2006 Ford Galaxy(VW) 1.9 TDI Trend
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #44 på: juni 05, 2008, 09:13:53 am »

Jeg registrerte min nye bil denne uka. Den fikk da tilbake sitt originale B- skilt etter å ha vært AR registrert en stund. Tallene betyr ingenting, og godt er det Osteaktig
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
V-111
Medlem
***
Innlegg: 123
Bosted: Grong



Vis profil
« Svar #45 på: juni 05, 2008, 12:27:52 pm »

Herlig med litt provokasjon tra Tony, må ha vært en stund siden sist  Osteaktig

Ellers så må jeg understreke at mitt nick, og mitt regnummer er orginalt fra 56..

Loggført
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #46 på: juni 05, 2008, 12:46:22 pm »

Det var ikke ment som en provokasjon, men jeg ser jo at noen ikke liker at jeg synes slike skilt er tåpelige.

Jeg er på mange biltreff i løpet av sommeren, mest amcar, og for å si det sånn: det er ikke noe bedre der.

Det jeg egentlig lurer på er hvorfor folk synes det er kult med slike skilt? Jeg tenker da ikke på de som har skulte koder, det ser jo bare ut som et tilfeldig nummer alikevel. Det er jo faktisk noen her inne og flere jeg har snakket med på treff som sier de ikke ville kjøpt biler med slike skilt, det betyr vel at man kan få mindre igjen for en bil med "tåpelig" skiltnummer?
Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
SilverPig
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: Nesøya, Asker


Joik har større kraft enn krutt!


Vis profil
« Svar #47 på: juni 05, 2008, 12:58:01 pm »

Er'e så nøye a? Det er jo bare tall...
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #48 på: juni 05, 2008, 13:03:59 pm »

Det var ikke ment som en provokasjon, men jeg ser jo at noen ikke liker at jeg synes slike skilt er tåpelige.

Jeg er på mange biltreff i løpet av sommeren, mest amcar, og for å si det sånn: det er ikke noe bedre der.

Det jeg egentlig lurer på er hvorfor folk synes det er kult med slike skilt? Jeg tenker da ikke på de som har skulte koder, det ser jo bare ut som et tilfeldig nummer alikevel. Det er jo faktisk noen her inne og flere jeg har snakket med på treff som sier de ikke ville kjøpt biler med slike skilt, det betyr vel at man kan få mindre igjen for en bil med "tåpelig" skiltnummer?

Det er vel med skilt som med alt annet på bilen. Så fort man kan velge, har man en mening om det. Kan man ikke velge, blir det heller ikke noe tema, og spiller ingen rolle for bilens omdømme.
Alt man putter på bilen er jo med på å bestemme om andre liker den eller ikke. Noen liker svart bil, noen liker det ikke osv...
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #49 på: juni 05, 2008, 13:17:24 pm »

Den hvite 1965 1200 Trond Dahl hadde for en del år siden hadde reg nummer Z-1303 om jeg ikke husker feil. Men jeg tror ikke det var derfor han solgte den :-)
Loggført

1961 T1 - Custom
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #50 på: juni 05, 2008, 16:43:20 pm »

For meg hører dette litt til 80/90 tallet. Så skulle jeg hatt en 80 talls looker i dag hadde det jo vært prikken over i´en med f.eks "B-1835" eller lign. Ellers går jeg for originalnummer.
Loggført

Patina er for fattigfolk.
SAS
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: Horten



Vis profil
« Svar #51 på: juni 05, 2008, 17:09:59 pm »

Noen er vel egentlig bare missunnerlige for at de ikke har noen bil å sette skilter på... Eller hva Tony.. Hvordan kjerre har du egentlig ;-)


Jeg har Chrysler, Dodge, og VW, men ingen av dem er det aktuelt med veteranskilter på. Dette har ingen ting med missunelse å gjøre, jeg bare synes det er teit med slike nummer, men folk må jo gjøre som dem selv vil. Jeg gliser hver gang jeg ser en svart Karmann Ghia med regnummer:  572, lurer på hvor mange chevrolet duder som hadde kappet av seg armen for det nummeret.....

Jeg synes det er kult å ha et skiltnummer med en mening som ingen skjønner....bortsett fra meg selv..for da kan jeg: 1. si til de som synes symbolikk er kult, hva det betyr..
2. si til de som synes symbolikk er døllt at det ikke er noen symbolikk....

Forøvrig synes jeg det kuleste hadde vært om alle hadde like skilt..
Rekker tunge

36-45-84
Innen jeg er 36 skal alle mine etterkommere være i denne verden
Når jeg er 45 er vi i år 2025 -> 45*45=2025
Innen jeg er 84 skal jeg ha parkert kista mi i grava/urna på hylla (who gives a sht)


...eller så er det et helt tilfeldig og originalt skiltnr... Øyerulling
Loggført
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #52 på: juni 06, 2008, 08:26:58 am »

Hva med skilter som kan snus...?
Er det godkjent av "skilt-polti" fra Moss...?

0, 9, 8, 1, 6  er tilnærmet mulig å snu...(180 grader counterclockwise..).og man kan da plutselig ha et sekundært reg.nr......

Tony?
Loggført

SCREWDRIVER #1
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #53 på: juni 06, 2008, 09:05:31 am »

Vendbare skilt er kult, litt rart når bokstavene enten kommer under eller bak tallene men men...
Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #54 på: juni 06, 2008, 09:17:07 am »

Vendbare skilt er kult, litt rart når bokstavene enten kommer under eller bak tallene men men...

Måtte ha vært brukt på Oslo-skilter da...
Loggført

SCREWDRIVER #1
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #55 på: juni 06, 2008, 09:19:00 am »

sier seg vel selv
Loggført
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« Svar #56 på: juni 20, 2008, 17:04:45 pm »

MÅ man ha skilter?
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #57 på: juni 20, 2008, 17:18:08 pm »

man MÅ ingenting Gliser
Loggført
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #58 på: juni 20, 2008, 17:42:54 pm »

MÅ man ha skilter?

Tror ikke man må ha skilter for å dytte ilen, nei...Blunker
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #59 på: juni 20, 2008, 20:12:33 pm »

 Gliser Han her er ikke så glad i kreative skilt.

Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!