mai 02, 2024, 15:54:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bytte min 1983 Golf 1, mot bruks boble.  (Lest 2763 ganger)
Fankii-T
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted:


Vis profil

« på: juni 16, 2011, 15:37:18 pm »

Ønsker å bytte min Golf 1, 1.5 C med automat kasse mot bruks boble, som kan være daglig bil uten noen store reparasjoner nå eller i nær fremtid. Alt av interesse, også høy pris klasse si over 50 000kr.

Kjappe fakta:
1983 modell.
Ønsket pris 15 000kr.
1.5 med automat.
54 000km på telleren, garanterte!
KW Variant 3 coilover, høy pris klasse med TÜV.
Fint Blått interiør, tør og fin inni.
Hvit av farge, men er litt overflate rust.
Har en aning om at bak skjermene har sett bedre dager, å bør kanskje byttes en dag.
Motorrom ser ok ut, litt overflate rust her også.
Dør på sjåfør side er dårlig, har ny dør som kommer med bilen.
Noe mer rust en overflate og det som nemtes ved skjermene og døren er det ikkje
Ikkje EU godkjent.
BBS RS felger i 16" med 5x130, ønskes ikkje solgt men alt til rett pris
Papirer på bilen fra den var ny, med nesten alt ned til kviteringer på oljeskift osv.

Bilen i mitt eige:
Eg elsket denne bilen og da den kom for salg så var det en bil eg bare måtte ha, men eg kjøpte den uviten om fremtiden. Fagprøve, med prøvetid etter det samt også mitt boble prosjekt gjorde at eg aldri fekk helt den tiden eg ville til den. Men har brukt den mye som a-å bil heime i bygden min, da eg dessverre aldri såg tiden strekke til å få den EU godkjent. Største grunnen her er at senkesettet ikkje er i vognkortet og heller ikkje hjulene. Men TÜV på senkesettet er det.
Automat kassen funker ypperlig og er skikkelig artig å kjøre med, bilen kjører bra og alle foringer føles som de er 100%. Motoren har funket greit, men har i senere tid begynt å tulle seg litt, eg trodde det var stiften så kjøpte inn elektronisk tenning for å kvitte meg med problemet, men det vedvarte. Ser på det som noe elektrisk da motoren går fint og starter fint, men kommer til eit punk der den stopper, eg bare slå av bilen, starte igjen og den funker til den plutselig stopper igjen. Plugger, rotor, lokk, ledninger, bensin pumpe, topp pakning, vannpumpe, er blitt byttet nylig.
Kommer til å angre meg grønn og blå på at eg selger denne, men den får ikkje stå inne lenger så eg vill ikkje at den skal forfalle til eg får tid til den. Så om noen vill redde denne så er eg takk nemlig for det  Osteaktig


Loggført
Skaravelle
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Skien


bugbuddies.no


Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 19, 2011, 12:16:50 pm »

Bytte i -75 Passat? Har en som trenger omtrent ei langhelg med litt småfiks for å bli klar for veien, lav km.
Loggført



bugbuddies.no
Fankii-T
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: juni 20, 2011, 20:04:40 pm »

Ser helst etter ein boble da det er lett å få tak i deler og eg har fikset mye på dem med godt resultat.
Men alt er oppe til vurdering så lenge det er vw.
Tar du å sender noen bilder på frankrobert.telle@gmail.com og så kan vi snakkes mer der?

Frank RT.
Loggført
rellik
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: juli 09, 2011, 21:17:01 pm »

Er det bare å få godkjent senkesett og felger i vognkort (evnt bytte felger) for at den skal gå gjennom EU? Glad
Loggført
Fankii-T
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: juli 10, 2011, 15:12:25 pm »

Eg skal ikkje si ja for eg er ikkje verkstedet som skal utføre Eu, men eg tror den skal gå fint igjennom, eneste eg ser for meg nå som de kunne hengt seg opp i er at fløyten ikkje funker og at passasjer speil har flasset litt, vet ikkje hvor lov det er.
Loggført
rellik
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: juli 10, 2011, 15:57:03 pm »

Okei, får prøve å finne et litt mindre strengt verksted til godkjenningen da Glad hehe

Men har du bilder av intriøret?
Loggført
Fankii-T
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: juli 12, 2011, 13:31:28 pm »





Loggført
Fankii-T
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: juli 12, 2011, 13:42:48 pm »

Låg i sengen i går og fant ut at eg skulle prøve å få den til å gå 110% skikkelig, eller ha noe å gjøre mens eg venter på at eg enten får 15.000kr eller eg får tilbud om å bytte i en boble eg liker med eller uten mellomlegg fra min side.
Så eg kjøpte i går alt eg trenger for å få bilen til å gå fordeler løst.
MegaJolt og EDIS 4 deler, triggerhjul og VR Sensor Fra USA. Enda eit bolt on triggerhjul fra Ebay.
For å få bort med den originale solex forgasseren med 3-4-5 ledninger og eit juletre av vakumslanger.
Kjøpte eg en enkel Weber DCOE 40 Italiensk på Ebay, og innsug for bare en gasser på forum i USA.
Driver nå å venter på Facest bensin pumpe og FilterKing regulator på Ebay. slanger kjøper eg på Tess.
Kjøpte også Innovate MTX-L Wideband fra USA, så kjøpe meg nytt eksos anlegg i samme slengen.
Da mangler eg også, trakter til Weber og ITG sokker samt overhalings kit, men venter med det til å se om eg må bytte choker.
Lager meg en egen feste til VR Senor og til gasswiren.

Om bilen går så hever eg den, setter på noen 4x100hjul, kjører den til biltilsynet etter ein hjulstilling og ser om eg får senkesettet i vogn kortet og så eu godkjenner eg den. Og den vill forsatt være til salgs men da til rundt 22.000 ser eg for meg. men da har eg heller ingen hast med å selge den.
Loggført
Fankii-T
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted:


Vis profil

« Svar #8 på: juli 13, 2011, 17:00:44 pm »







































Loggført
Dinge
Nybegynner
*
Innlegg: 27
Bosted: Gjøvik


Vis profil

« Svar #9 på: juli 16, 2011, 02:56:06 am »

Pris med BBS'a ?
Loggført
Fankii-T
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: juli 16, 2011, 06:07:19 am »

27.000NOK med BBS Felgene. Men Eg ønsker også å bytte i boble så kom med forsalg.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!