mai 04, 2024, 14:39:24 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Los Lobos - en av verdens mest sjeldne felger  (Lest 15886 ganger)
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #30 på: desember 07, 2012, 14:20:55 pm »

Har du sjekka med støperier om å støpe sentrene og så levere til maskinverksted for ferdigproduksjon?
http://www.olaussensmetall.no/
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #31 på: desember 07, 2012, 16:12:49 pm »

Noen formening om finish etter fresing? Leveres de "ferdige" eller er de ganske rå i overflaten slik at de krever endel etterarbeid? (Tenker ikke på lakk/detaljering)

Godt spørsmål! Skal forhøre meg og kommenterer det i tråden når jeg vet. De må jo leveres rimelig glatte og fine fra min side syns jeg.

"heisan tittet på tråden din her og tenkte jeg kunne innformere litt mere om ev jobben .  overflaten på de flater som dreies kan du få ned til den ra du vil ha klarer nok helt ned i 0.8  . freste flater blir nok det samme . uten overflate behandling kan man nok se frese merker men etter grunning og lakk vil ingen ting være synlig."
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #32 på: desember 07, 2012, 17:17:15 pm »

BØSE hjul!! Gliser hadde gjort seg med FEIT kant Blunker
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #33 på: desember 07, 2012, 17:21:23 pm »

Men - kunne det ikke gå an for feks Sunaas å sveise det senteret til en alu-bane? De 80-talls skruene er det eneste minuset i mine øyne....
Loggført

SCREWDRIVER #2
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #34 på: desember 07, 2012, 18:12:17 pm »

Men - kunne det ikke gå an for feks Sunaas å sveise det senteret til en alu-bane? De 80-talls skruene er det eneste minuset i mine øyne....

Her tror jeg Øystein er inne på noe - skrudd senter og løse baner er vel den dyre måten å gjøre det på?
Loggført
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #35 på: desember 07, 2012, 18:29:22 pm »

Den klare fordelen er jo valgfri bredde/innpress. Viktig ved små serier Blunker. Kan jo ha skjulte skruer? Gliser
Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #36 på: desember 07, 2012, 20:44:01 pm »

Vektarmen som oppstår er jo den samme om man bredder innover eller utover, belastningen blir størst mot innsiden da mesteparten av vekta ligger der om man har negativ camber. Hjulene bak oppnår skjelden/aldri positiv camber så å bredde utover er nok ikke noe å bekymre seg over.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #37 på: desember 07, 2012, 21:25:30 pm »

Vektarmen som oppstår er jo den samme om man bredder innover eller utover, belastningen blir størst mot innsiden da mesteparten av vekta ligger der om man har negativ camber. Hjulene bak oppnår skjelden/aldri positiv camber så å bredde utover er nok ikke noe å bekymre seg over.

Ja det er ikke godt å si hvordan belastningen går opp gjennom et kantret dekk. Er virkelig bare insiden av dekket i bakken? Vet ikke engang om dette kan simuleres uten spesial programmer.



Loggført

Speed is no substitute for direction
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #38 på: desember 07, 2012, 23:49:26 pm »

Vanskelig å si, men om man ser på hjulene på bilen i linken (om noe overdreven camber) så vil jo mesteparten av vekta ligge på den innerste delen av felgen tror nå jeg. Vil tro felgen har noe belastning i den øvre delen av felgen diagonalt inn mot senter også.
Er nok lettest å se hvordan dette henger sammen ved hjelp av en simulator. En tønneform er nok enklest å se for seg.

http://farm6.static.flickr.com/5285/5245409730_cc13901ffb_o.jpg
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #39 på: desember 11, 2012, 17:49:44 pm »

Men - kunne det ikke gå an for feks Sunaas å sveise det senteret til en alu-bane? De 80-talls skruene er det eneste minuset i mine øyne....

Her tror jeg Øystein er inne på noe - skrudd senter og løse baner er vel den dyre måten å gjøre det på?

Grunnen til at jeg gikk for skrudde felger var at kunden selv kunne bestemme bredde/innpress. BBS RS baner ble valgt fordi de er lette å få tak i og fås i mange bredder. Liker ikke 5" repro-felger som subber i skjermene foran og som står midt under bilen bak (ombendt trillebår-look) Gliser One-piece-felger i to forskjellige bredder = to freseprogram = dobbel pris.

Men hvis man har en alu-bane som passer vil jo det være fullt mulig å få det sveiset på senteret Glad Jeg selger bare senterne, så kan man gjøre det man vil. Har ikke tid eller mulighet til å endre designet nå desverre.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #40 på: desember 11, 2012, 21:58:24 pm »

Nå har jo simple centerline kopier gått på skakka i årevis uten at jeg har hørt om noe dødsfall av den grunn...
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #41 på: desember 12, 2012, 22:49:24 pm »

Sjekk tryneboka gutt ! nabolaget sliter med å få skutt æljen sin, men fete maskiner, det har dem  Gliser
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #42 på: desember 14, 2012, 00:22:57 am »

Sjekk tryneboka gutt ! nabolaget sliter med å få skutt æljen sin, men fete maskiner, det har dem  Gliser

Han er lagt til som venn Blunker Tar kontakt med han neste uke. Jobb 11 timer, 7 dager i uka nå Sjokkert
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #43 på: februar 16, 2013, 13:53:42 pm »

Prøver en siste gang jeg. Nå eller aldri, siste sjanse.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #44 på: februar 16, 2013, 18:45:23 pm »

Hva er diameteren på senteret? Om noen vil sjekke om de kan passe i f.eks alubaner fra nyere BMW "kapsjelfelger"
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #45 på: februar 16, 2013, 23:25:19 pm »

333mm totalt tror jeg det var. Med leppa som felgbaner skrus fast i.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #46 på: februar 17, 2013, 00:56:03 am »

333mm totalt tror jeg det var. Med leppa som felgbaner skrus fast i.

Finner man en bane som passer så er det jo bare å la vær å borre hullene til BBS banene.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #47 på: februar 17, 2013, 16:28:08 pm »

333mm totalt tror jeg det var. Med leppa som felgbaner skrus fast i.

Finner man en bane som passer så er det jo bare å la vær å borre hullene til BBS banene.

jooo ja, men blir ikke særlig pent... siden det er en forsenket profil rundt hele senteret som BBS-ringen skal ligge i.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #48 på: februar 17, 2013, 16:50:05 pm »

Bare rent subjektivt synes jeg faktisk dette er de fineste wide5-felgene jeg noen sinne har sett! Stå på LOBO. Med litt reklame i Sverige,Danmark osv, kan det være fler som er intressert og blir det en god del fler, så blir vel prisen litt lavere pr. felg og´
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!