mai 11, 2024, 17:59:24 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Marvel Mystery Oil på: oktober 13, 2008, 13:36:34 pm
Hei.
Kjøper det du har jeg. Glad
2  Forum / Problemløseren / Jeg leter etter 6 Volts gule hovedlys pærer. på: april 14, 2008, 20:54:48 pm
Vet noen om hvor jeg kan få kjøpt gule 6 volts hovedlyspærer eller gult glass til hovedlyktene til en 1961 model?

Mvh.
Henning

3  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Link Pin Forstilling ønskes kjøpt. på: februar 05, 2008, 14:12:23 pm
Ønsker å kjøpe forstillingtil min 1961 model. Ring meg på 99506967

Mvh
Henning
4  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: judson på: november 20, 2007, 08:21:14 am
Jeg hadde da kjøpt meg en oljebeholder til denne. Da kan du selv justere mengden olje du vil gi den via dråpetelleren som står på toppen av den. Ved gatebruk er den ca 1 dråpe pr. 5-6sekund. Så da er det bare å åpnekranen mer..Ellers så lader den med ca 0,4 -,0,5 bar med standard utveksling. .Lykke til.

Henning
5  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: judson på: november 19, 2007, 22:02:23 pm
Hei.
Har selv Judson på min VW1200  61 model. Det finnes forskjellige typer judson. Nå vet ikke jeg hvilken type du har. Men i utgangspunktet så er den laget for en spesifikk motor uten å modifiserer den nevneverdig. Jeg har hatt kontakt med en som selger Judson i Belgia. Han mener det er bortkastete penger å spandere på topper, ventiler, kam, eksosanlegg...osv. Hold deg til resepten for hva den er laget til. Det vil si at du i utgangspunktet øker efekten nesten 50% på en original motor. Du bør heller ikke setten den på en nybygget eller nyoverhalt motor før den er kjørt inn. Og skal du få en lang og god levetid på kompressoren din, så må den også kjøres inn. Nå vet jeg heller ikke om din er overhalt eller brukt. Som sagt så er det noen enkle saker å montere og effekt økningen er merkbar...bare spør de jeg har overrasket. Det du må gjøre er å sette ned tenningen, få deg en større dyse til forgasseren, skaff deg oljebeholder. Det å minske reimskivehjulet ville jeg ha vært forsiktig med også...det blir økt turtall og igjen friksjon som igjen blir til varme, som igjen blir sugd inn i motoren og til kjølingen...det er div. ting å ta hensyn til. Økt effekt...betyr også mer varme. Da må du evnt. finne på noe....kjøleåpninger i motorlokket osv...det er tiltak. Men jeg må si at jeg er fornøyd slik den er ment til å fungere uten modifiseringer. Men ta en titt på  http://www.vwjudsonregister.org.uk/ her er det mye godt stoff. Håper det har vært litt opplysende...du går en rasker tid i møte....og det meget enkelt. Det jeg skal gjøre er å få en 356 oljekjøler og en dypere oljesump og filter. Da får du en bedre kjøling og mer olje å smøre med.

Lykke til.

Henning
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!