mai 15, 2024, 05:44:02 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: For høyt bensintrykk på org. motor?  (Lest 1653 ganger)
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« på: august 05, 2008, 21:28:29 pm »

Fant ut her om dagen at oljenivået hadde økt litt siden siste peiling og det luktet mistenkelig bensin. Tenkte først at dette var membran i bensinpumpa og byttet den til en ny. Men det resulterte bare til at det virkelige problemet åpenbarte seg. Ved oppstart av motor flommet nå flotøren over, og det surklet og rant litt etter at motoren var slått av. Byttet så til en lik forgasser jeg hadde liggende, og som jeg vet fungerer. Startet opp og det samme skjedde igjen, gasseren flommet over... Motoren, en 1300 F, har gått relativt greit så langt i sommer uten noen problemer. Kan det bli for stort bensintrykk på en originalmotor, slik at pumpa må skimses opp? Kanskje elementært dette, men jeg ble ikke helt klok i kveld =) Noen tips der ute?
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 06, 2008, 11:39:42 am »

Tviler på det er pumpa....tror nok det er enten flåtøren eller den nippelen som flåtøren skal stenge igjen...kanskje den ikke er tett
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #2 på: august 07, 2008, 08:10:37 am »

JA, det hjalp å shimse opp pumpa. Ca. 2,5 mm og problemet er borte.... Hvis noen skulle støte på samme problemet  Blunker
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #3 på: august 07, 2008, 08:32:35 am »

Du har sjekket at du har riktig pinne i pumpa?
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #4 på: august 07, 2008, 08:37:53 am »

Å da tillater jeg meg å spørre hvordan man "shimser" opp pu,pa...Vanskelig?
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #5 på: august 07, 2008, 08:41:11 am »

Målte du trykket før/etter?
Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #6 på: august 07, 2008, 08:52:32 am »

Du har sjekket at du har riktig pinne i pumpa?

Nei, men har alltid "trodd" at forskjellen var så stor at de ikke går om hverandre. Kan godt være at pinnen er for lang. Problemet så i allefall ut til å være at pumpa gav for mye.
Målte ikke trykket, bare en visuell bedømning av mengde  Blunker Er åpen for mer lærdom på dette området...
Loggført
fatzy
Seniormedlem
****
Innlegg: 293
Bosted: Ålesund


(O\ ! /O)


Vis profil
« Svar #7 på: august 07, 2008, 11:17:10 am »

Jeg får ikke dette til å henge sammen: økte oljenivået fordi forgasseren fikk for mye bensin? Var det så mye bensin inni forgasseren at det rant gjennom luftfilteret og ned oljeåndings-slangen? Skal ikke det mye til da, på to forskjellige forgassere Hæ??
Loggført

Old Volkswagen never dies, they just go to old folks home!
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #8 på: august 07, 2008, 14:07:36 pm »

Bensinen rant nok ned i forgasseren etter at motoren var slått av. Deretter ned i sylinderene og videre ned i motoren. Ikke så mye hver gang, men over en periode blir det utslag på peilepinnen. Kan ha vært en lekkasje i pumpa også...
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!