mai 15, 2024, 10:33:44 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: pussere som går og går..  (Lest 1816 ganger)
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« på: mars 07, 2009, 21:23:11 pm »

God kveld..
Jeg har et lite spørsmål.
Har koblet opp vinduspussere via en 12-6V motstand. alt er koblet riktig, men pussera går uansett hvilken posisjon bryteren står i.
Med andre ord: De stopper ikke.. Tvilende
Det jeg egentlig lurer på er om stoppfunksjonen sitter i motoren, eller i bryteren?
Motoren har jo konstant strøm, og en nulleder tilbake til bryteren. Dette er vel for at de skal stoppe i posisjon etter at bryteren er skrudd av.
Er det motoren som er føyken? Eller ligger problemet i bryteren?
Hvis jeg kobler ut den stopp-i-posisjon-funksjonen, og kobler den direkte som en av og på bryter. Da stopper de.. Rekker tunge
Hva mener dere? Noen som har vært borti dette?
Petter'n.
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 07, 2009, 21:33:48 pm »

eneste  jeg kan komme på i farta er vel att det er 2 jordingsledninger.
den ene skal jo til chassis... og den andre skal til bryter'n..

hvis jeg ikke husker feil ..
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #2 på: mars 07, 2009, 21:34:37 pm »

Regner med at du har satt motstand på bare en av +ledningene til viskermotor. Du må ha på begge.
Når du skrur av bryter, så går den over på selvparkeringsfunksjonen. Denne går da direkte på 12v, og visker går for fort til å "rekke" å stoppe.
Ble litt klønete forklart-..
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #3 på: mars 07, 2009, 21:42:22 pm »

hadde du koblet alt riktig, så hadde alt virka Blunker hehe


Har muligens en 67' one year only 12V motor til overs. Om det er interessant?
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #4 på: mars 08, 2009, 08:27:16 am »

Regner med at du har satt motstand på bare en av +ledningene til viskermotor. Du må ha på begge.
Når du skrur av bryter, så går den over på selvparkeringsfunksjonen. Denne går da direkte på 12v, og visker går for fort til å "rekke" å stoppe.
Ble litt klønete forklart-..

Skjønner den, men det er jo en felles pluss, som bare går innom bryteren, og direkte videre til motoren.
Jordingen går mellom de to, og en ekstra jording er plassert på motoren.
Skal vre riktig det her, men tror den stoppfunksjonen er gåen.
Loggført

Rune
Seniormedlem
****
Innlegg: 463
Bosted: Hamar


Tlf: 97753310


Vis profil
« Svar #5 på: mars 08, 2009, 13:24:45 pm »

Det skal være en endestopp vippe på motoren, sjekk denne. Mulig du må bøye litt på den.. Jeg hadde samme problem på min.
Loggført

wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #6 på: mars 08, 2009, 22:34:53 pm »

Der høres det ut som du er inne på noe..
Har tenkt litt i de baner selv, for dette skjedde etter at jeg forsynte motoren med 12V.  Sjokkert
kan du forklare sånn ca hvor denne stopperen sitter?
Takker.
Loggført

Rune
Seniormedlem
****
Innlegg: 463
Bosted: Hamar


Tlf: 97753310


Vis profil
« Svar #7 på: mars 09, 2009, 09:02:18 am »

Det er en stund siden jeg ballet med dette selv, men ta av dekselet på motoren så tror jeg du ser det lett..
Loggført

wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #8 på: mars 09, 2009, 23:32:40 pm »

Takker for hjelpen.
Var jo rett og slett en "inspeksjonsluke" der hvor bryteren til parkeringen sitter. Bare å bøye og ordne litt på den kontakten, og vips..
Alt i orden.  Gliser
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #9 på: mars 09, 2009, 23:39:28 pm »

så bra!

du kommer til å trenge de der , du skal bygge og der du skal bo
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #10 på: mars 09, 2009, 23:54:15 pm »

He he.. Ja du kan så si..
Burde kansje oppgradere til intervall og dualspeed bryter.  Osteaktig
Loggført

Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #11 på: mars 09, 2009, 23:57:37 pm »

He he.. Ja du kan så si..
Burde kansje oppgradere til intervall og dualspeed bryter.  Osteaktig


Sorry, jeg har ikke fått sjekket ennå. Men skal gjøre det i morgen når jeg er tilbake på jobb Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Rune
Seniormedlem
****
Innlegg: 463
Bosted: Hamar


Tlf: 97753310


Vis profil
« Svar #12 på: mars 10, 2009, 13:24:31 pm »

Takker for hjelpen.
Var jo rett og slett en "inspeksjonsluke" der hvor bryteren til parkeringen sitter. Bare å bøye og ordne litt på den kontakten, og vips..
Alt i orden.  Gliser


Det var sånn det var ja.. Har så dårlig hukommelse jeg atte... Men fint det ble i orden.
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!