mai 15, 2024, 17:20:30 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Er du rette mannen?  (Lest 5462 ganger)
WestCostBuggy`s
Juniormedlem
**
Innlegg: 76
Bosted: Haugesund



Vis profil
« på: juni 03, 2008, 14:26:29 pm »

Har enda ikke fått sylynder nr. 1 til å gå på min 1915motor..buggyen savner å bli kjørt i finværet:)

Er det noen i haugesund-stavanger-bergen eller generelt rogaland området, og er flink på dette så
gi beskjed om du er interessert i å hjelpe meg å fikse det. Betaler godt. Tror det er noe med ventilen eller no? Har prøvd det meste.

-Takk-
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 03, 2008, 22:25:30 pm »

Har enda ikke fått sylynder nr. 1 til å gå på min 1915motor..buggyen savner å bli kjørt i finværet:)

Er det noen i haugesund-stavanger-bergen eller generelt rogaland området, og er flink på dette så
gi beskjed om du er interessert i å hjelpe meg å fikse det. Betaler godt. Tror det er noe med ventilen eller no? Har prøvd det meste.

-Takk-

hva slags gasser(e) har du? jeg opplevde at det ene røret fra dyse og ned i halsen på weberen var tett. det ga lite tenning
Du sier du har prøvd alt, har du sjekket at den får gnist på pluggen?
Står den rett i forhold til TDC/fordelerdrev? At den ikke er montert 180 grader feil?
Loggført

WestCostBuggy`s
Juniormedlem
**
Innlegg: 76
Bosted: Haugesund



Vis profil
« Svar #2 på: juni 04, 2008, 12:09:35 pm »

Takk for tips.

Jeg har doble webber 44, har byttet de om, og feilen er fortsatt i den ene sylynderen, så da er det ikke gasserne. Det er gnist på alle plugger, har prøvd 3 forskjellige coiler, 3 forskjellige fordelere. Kjører nå 009 elektronisk tenning, har skiftet tennledningene. Har sjekket klaring på ventiler, komp er bra, så da skjønner jeg bare ikke hva som er feil. Når motoren går hører jeg banking i denne sylynderen som må tyde på at noe mekanisk er feil her, ettersom jeg tror det ikke skal lage lyd når det ikke antennes der. Den gikk fint da jeg kjøpte motoren. Prøvde den 1 uke før jeg satt den fra meg i garasjen for å fikse buggyen. Da jeg satt den i, etter vinteren, ville ikke denne sylynderen gå.

Nye forslag? Sette pris på alt som kan hjelpe.

Mvh Daniel
Loggført
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #3 på: juni 04, 2008, 13:25:55 pm »

Regner med at du har sjekket vippestell?
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
WestCostBuggy`s
Juniormedlem
**
Innlegg: 76
Bosted: Haugesund



Vis profil
« Svar #4 på: juni 04, 2008, 14:34:10 pm »

Sikkert dumt svar, men hva er vippestell? Hadde motoren i gang mens jeg hadde av toppdekselet, og det så helt bra ut, samme bevegelsene som andre sylynder.

Mvh Daniel
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #5 på: juni 04, 2008, 14:40:52 pm »

Kan lukte åpning av motor her....

Den bankelyden, er den konstant eller kommer og går den? Det kan være et stempel som har satt seg og fått bank når du har prøvd å starte opp igjen, dvs stempelringene.

Hører du kompen på den sylinderen når du drar rundt? Evt har du målt komp på den syl?
Loggført

WestCostBuggy`s
Juniormedlem
**
Innlegg: 76
Bosted: Haugesund



Vis profil
« Svar #6 på: juni 04, 2008, 18:52:42 pm »

Bankingen var der ikke til å begynne med, men har kommet etterhvert. Har ikke kjørt med bilen etter at sylynderen ikke ville gå.
Har sjekket komp, men det var før banking begynte. På tomgang hører man lyden så vidt, med litt turtall så blir den kraftigere, spesielt når bilen blir kjørt, og det kommer motstand på motoren.

Mvh Daniel
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #7 på: juni 04, 2008, 22:29:23 pm »

Du bare må måle kompresjon. Dersom du er helt sikker på at ventilene er justert riktig vil du raskt se om det er defekte stempelringer eller lekkasje i sylinder. Hvis du ikke har kompresjonstester må du låne en eller kjøpe en.
Loggført

1961 T1 - Custom
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #8 på: juni 04, 2008, 22:31:34 pm »

Måling av kompresjon hjelper ikke mot banking i et rådelager f.eks.
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #9 på: juni 05, 2008, 08:12:26 am »

Vet du hva slags olje som er brukt på motoren? For tynn olje kan jo resultere i rådebank...

Men det er mange meninger om dette også, bare snakker av egen erfaring jeg nå. Men det var på en IKKE overhalt blokk.
Loggført

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #10 på: juni 05, 2008, 12:44:35 pm »

Måling av kompresjon hjelper ikke mot banking i et rådelager f.eks.

selvfølgelig, men var ikke problemet her at den ikke fyrer skikkelig på en sylinder ? (sett bort fra ulydene da.... :-)  ) Eier sier at den får bensin og gnist, da ville jeg sjekket kompresjon.

motor må nok åpnes uansett. men det er jo bare gøy..... ikke sant....
« Siste redigering: juni 05, 2008, 12:48:31 pm av Kjetil L » Loggført

1961 T1 - Custom
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #11 på: juni 05, 2008, 15:19:54 pm »

Dårlig lesing av tråden fra min side. Beklager Kjetil.
Loggført
WestCostBuggy`s
Juniormedlem
**
Innlegg: 76
Bosted: Haugesund



Vis profil
« Svar #12 på: juni 06, 2008, 07:48:20 am »

Har sjekket komp før, og den er helt fin, og problemet her er at den ikke viser ett fnugg av vilje til å antenne på denne sylynderen. Men skal sjekke komp en gang til:)
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #13 på: juni 06, 2008, 09:17:05 am »

Er det kompresjon, bensin og gnist, da tenner det uansett. Du har problemer med en av disse tingene. Må bare finne ut hva.

Har du ulyder der inni er det jo mest trolig at det er hardware feil.
Loggført

1961 T1 - Custom
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #14 på: juni 06, 2008, 13:36:36 pm »

Åpner du så vet du etterpå, i stedet for å bruke enda flere måneder på dette. I tillegg får du sjekket lager og innmat :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
WestCostBuggy`s
Juniormedlem
**
Innlegg: 76
Bosted: Haugesund



Vis profil
« Svar #15 på: juni 17, 2008, 13:49:01 pm »

Nå har jeg fått den til å tenne på sylynderen, men den går fortsatt ujevnt. som om den ikke er montert skikkelig.
Kan dette ha noe med bensintilførselen å gjøre? Kjører en bensinpumpe fra biltema. Hvis det er det så burde vel det ikke bare skje på den ene? Det er ikke forgasseren, siden jeg byttet om og feilen blir der den er..
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #16 på: juni 17, 2008, 14:12:39 pm »

Nå har jeg fått den til å tenne på sylynderen, men den går fortsatt ujevnt. som om den ikke er montert skikkelig.
Kan dette ha noe med bensintilførselen å gjøre? Kjører en bensinpumpe fra biltema. Hvis det er det så burde vel det ikke bare skje på den ene? Det er ikke forgasseren, siden jeg byttet om og feilen blir der den er..

Det kan være mye som gjør at den går ujevnt.. tenning, bensintilførsel, dårlige plugger, jordingsfeil til plugg, falsk luft, etc.
Men hva var feilen?
Loggført

WestCostBuggy`s
Juniormedlem
**
Innlegg: 76
Bosted: Haugesund



Vis profil
« Svar #17 på: juni 18, 2008, 08:56:52 am »

Den tenner bare inni mellom, men det er nok ikke noe feil med stempel/sylynder fikk jeg høre. Men går svært ujevnt på begge sylyndrene på høyre side når man står bak bilen. Det er vel sylynder 1og2?
Hvor finner jeg jordingen til pluggene da?
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #18 på: juni 18, 2008, 10:06:07 am »

Jordingen er selve pluggen, men det kan vandre strøm fra pluggledning til annet metall på motor hvis det er sprekk eller noe i kabel. Har du prøvd å bytte plugger? Jeg kjøpte nye men de virket dårlig. Byttet igjen og det ble bra. Slet også med dårlig tenning på syl 1.
Loggført

WestCostBuggy`s
Juniormedlem
**
Innlegg: 76
Bosted: Haugesund



Vis profil
« Svar #19 på: juni 18, 2008, 11:36:53 am »

Har byttet, men samme problemet...byttet pluggledninger, fordeler, fordeler lokk og coil..

men er den noen spesielle plugger som er bedre enn andre..?
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #20 på: juni 18, 2008, 11:44:55 am »

Har byttet, men samme problemet...byttet pluggledninger, fordeler, fordeler lokk og coil..

men er den noen spesielle plugger som er bedre enn andre..?


Jeg kjøpte NGK hs7 på anbefaling, men disse tror jeg det måtte være noe galt med. Satte inn bosch super 4 da jeg hadde de liggende, og de funket. Det kan være feil på pluggene dine. Jeg ville prøvd et sett nye for å komme til bunns i problemet

Har du prøvd å sette inn en plugg i pluggledning og legge den til jord bare for å se fysisk at det er strøm helt ut til pluggen? Er det det, så er det feil på de pluggene som sitter i motor, mener jeg
Loggført

WestCostBuggy`s
Juniormedlem
**
Innlegg: 76
Bosted: Haugesund



Vis profil
« Svar #21 på: juni 18, 2008, 12:42:45 pm »

ja det er strøm helt ut, en får jeg kjøpt de boch pluggene hvor som helst?
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #22 på: juni 18, 2008, 13:22:57 pm »

ja det er strøm helt ut, en får jeg kjøpt de boch pluggene hvor som helst?

Tror det. Jeg er ikke noe guru på plugger, men de funket på min. Hør med Race-Buggy her på forumet, han har peiling på dette.
Loggført

Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #23 på: juni 18, 2008, 14:37:14 pm »

.

« Siste redigering: februar 02, 2011, 11:24:14 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
WestCostBuggy`s
Juniormedlem
**
Innlegg: 76
Bosted: Haugesund



Vis profil
« Svar #24 på: juni 19, 2008, 09:04:35 am »

Jeg har sjekket litt og det er SVÆRT liten gnist på pluggene..sjekket derfor motstanden i ledningen fra coil til fordeler, og den var nesten 9ohm...kan dette ha noen effekt på gnisten..hadde det vært mer gnist så hadde den sikkert gått skikkelig...må nesten helt inntill pluggen for å se gnisten, og da har jeg jordet den rett i batteriet..

Ett annet problem er at den henger veldig på turtallet, når jeg gir gass, så går turtallet opp, men ikke ner før alt i fra 5-30sekunder etterpå, selv om staget er helt oppe...

Takk for tips forresten:)
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #25 på: juni 19, 2008, 09:24:38 am »

.
« Siste redigering: februar 02, 2011, 11:24:43 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
WestCostBuggy`s
Juniormedlem
**
Innlegg: 76
Bosted: Haugesund



Vis profil
« Svar #26 på: juni 19, 2008, 13:20:42 pm »

ok...setter på ny ledning i dag...tror du det vil ha noen effekt?
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #27 på: juni 19, 2008, 13:26:20 pm »

.
« Siste redigering: februar 02, 2011, 11:25:08 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
WestCostBuggy`s
Juniormedlem
**
Innlegg: 76
Bosted: Haugesund



Vis profil
« Svar #28 på: juni 20, 2008, 08:09:10 am »

Skiftet ledning fra coil, men hjalp ikke, men det er tydelig at det er noe i veien med tenninga...ettersom det er såvidt antydning til gnist.

Skaffer du RaceBuggy god fordeler,coil og tennplugger, m ledning? I såfall trenger jeg det:Dhehe...
Loggført
WestCostBuggy`s
Juniormedlem
**
Innlegg: 76
Bosted: Haugesund



Vis profil
« Svar #29 på: juni 20, 2008, 08:31:25 am »

Rettelser....det jeg trenger nå er:

- Fordeler
- Coil
- Tennplugger som er gode
- Pluggledninger
- Bensinpumpe

Hvis noen har/selger/skaffer, så gi meg ett pip. Hvis ikke, kan noen si meg hva jeg bør ha?

Dette er en 1915ccm, 8.5comp, 2dobble webber 44, etc...

Mvh
Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!