|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #151 på: mai 03, 2012, 19:11:41 pm » |
|
Dynamofot og fordeler er på. Men fordeleren kan hende jeg må gjøre noe med da den ikke lar seg justere noe serlig pga klemmene til lokket. 2012-05-02 001 030 by Gunnar i Lia, on Flickr
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #152 på: mars 21, 2014, 08:59:44 am » |
|
Over 120 dager siden siste post ja, det er det minst... Nærmere 700 dager er vel mer riktig. Men endelig har det skjedd noe igjen fått dratt ut oljemaleri plugge i både 1600 og 2332 blokka. Er den å få tak i den til reduksjonen til 4.er lageret?
|
|
« Siste redigering: mars 21, 2014, 09:03:55 am av Gunnar|Rennfahrer2 »
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #153 på: mars 21, 2014, 14:18:39 pm » |
|
Bruker 8mm set skrue på den. Reduksjon trenger du ikke tenke på så lenge det er lite smørehull i lageret.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #154 på: mars 21, 2014, 20:11:55 pm » |
|
Bruker 8mm set skrue på den. Reduksjon trenger du ikke tenke på så lenge det er lite smørehull i lageret.
Flott, bruker du forresten npt på de andre? Eller bruker du noe med europeisk std?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #155 på: mars 23, 2014, 21:18:55 pm » |
|
Idag ble det litt tid til å se på ei veiv. Det ble denne Satt a i dreiebenken og polerte litt, det blei kanskje borte en liten 100/1mm men det får være. Ellers ser a rein og fin ut. Målte a etterpå til 54,727mm i alle retning på alle 3 hovedjournalene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #156 på: desember 05, 2023, 11:21:02 am » |
|
Snart 10år siden forrige oppdatering.. Drøyt, det har vært mye hus og garasjebygging i mellomtiden. Nå er det enda en motor på gang, pleier å begynne på motor prosjekter og ikke gjøre dem ferdig. Så får vi se.. Nå er det bussmotor til 74 modell Transporter buss som burde vært bygd. Det blir 78.4mm veiv og 92mm sylindre. Det måtte slipes temmelig mye for å få plass til veiv og råder.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #157 på: desember 11, 2023, 13:59:47 pm » |
|
Nå etter nok sliping, går den klar.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #158 på: januar 16, 2024, 10:51:50 am » |
|
Og så var veiva bøyd...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #160 på: januar 17, 2024, 00:22:40 am » |
|
Blokka som er slipt for klaring. 🙂 Veiva har nok vært skeiv så lenge jeg har hatt den.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #161 på: januar 17, 2024, 23:00:43 pm » |
|
Blokka som er slipt for klaring. 🙂
Var det jeg stussa litt på ja
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #162 på: juli 10, 2024, 07:57:05 am » |
|
Blokka er straks klar, denne er godt brukt. Linjeborret to ganger.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #163 på: juli 10, 2024, 08:07:54 am » |
|
Det ble endringer i planene pga veiva, så da ble det demello 69mm veiv og 92mm sylindersett.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|