VWNorge

Forum => Drag-race => Emne startet av: BeetleBug på juni 22, 2008, 10:04:34 am



Tittel: RIP Scott Kalitta
Skrevet av: BeetleBugjuni 22, 2008, 10:04:34 am
To ganger Top Fuel vinner Scott Kalitta (46) kræsjet sin Toyota Nitro Funny Car i natt og omkom;

http://www.youtube.com/watch?v=DziJdGwFQjU



Tittel: Sv: RIP Scott Kalitta
Skrevet av: Holmenjuni 22, 2008, 12:06:23 pm
RIP

Hvorfor i h.....e var det murbarrierer i enden av stripa?
Denne mannen kunne vært i livet vis man hadde hatt sandfelle i steden for murvegg.


Tittel: Sv: RIP Scott Kalitta
Skrevet av: Kormijuni 23, 2008, 11:26:17 am
Ja, da har denne sporten tatt ennå et liv... trist! Men vil påstå at dette enkelt kunne vært unngått. Hva slags baneslutt var det der??? Ryker skjerm og bremser så går du garantert rett i en betongvegg? Ulykke som ventet på å skje det der... desverre! RIP


Tittel: Sv: RIP Scott Kalitta
Skrevet av: Jeejuni 23, 2008, 12:11:50 pm
Mulig det ligger noe bak den veggen som er ennå farligere å treffe. Men et nett kunne jo vært lurt.

Dragracing ER en ekstremsport!

Ingen trenger å miste livet...om ingen stiller til start


Tittel: Sv: RIP Scott Kalitta
Skrevet av: Hot Owljuni 23, 2008, 12:23:00 pm
Undres litt over hva som er farligere å treffe enn en murvegg?
Uansett veldig trist!


Tittel: Sv: RIP Scott Kalitta
Skrevet av: EspenXjuni 23, 2008, 12:49:53 pm
Den murveggen der er nok ikke for å beskytte dragracere mot noe farligere på andre siden, men for å beskytte det på den andre siden av muren mot dragracere.

Bilde av banen fra Google maps viser at det er en offentlig vei på andre siden av muren. Og den viser at muren nok er ment for å "styre" løpske biler til et nett eller noe.

(http://img49.imageshack.us/img49/7773/40782997oi2.jpg)


Tittel: Sv: RIP Scott Kalitta
Skrevet av: Kormijuni 23, 2008, 13:34:27 pm
Et eller annet sted må jo banen slutte, men hadde ikke vært formye styr å lagt noen lag med halm/dekk etc. forann veggen.
Enig, dragrace er en ekstremsport... ting KAN gå galt, veldig galt.. men så bittert at sånne ting skjer pga noe som for meg virker som grov sikkerhets-slurv. Er jo tross alt noen av verdens raskeste biler og denne sporten har de GOD erfaring med i USA.


Tittel: Sv: RIP Scott Kalitta
Skrevet av: JSjuni 23, 2008, 15:37:04 pm
Jo, 10-20.000 dekk hadde nok muligens tatt av den værste støyten. Det har vært dødsulykker ved at biler har dratt av på Bonneville også ved land speed record forsøk, der skulle man ikke tro at man manglet bremsestrekke... Han fyren her har vært med lenge og visste nok hva han gikk til. RIP.


Tittel: Sv: RIP Scott Kalitta
Skrevet av: Jærvajuni 23, 2008, 18:46:00 pm
Jeg oxo mener at denne betongveggen var helt på trynet spør du meg! Har dem ikke plass for  GOD MARGIN for oppbremsing, så burde dem ha bane et annet sted !

Bestandig trist slik alikevel. :(


Tittel: Sv: RIP Scott Kalitta
Skrevet av: Lidjuni 23, 2008, 18:58:17 pm
Det verste var at han ikke døde med en gang. Men levde når han kom til sykehuset. Egentlig utrolig at han ikke omkom momentant. Men hadde jeg kunne velge ville jeg nok foretrukket det sistnevnte


Tittel: Sv: RIP Scott Kalitta
Skrevet av: Rocket-Racingjuni 23, 2008, 21:01:28 pm
"Estimated speed on impact 300 mph"...
Med den farten tror jeg ikke det har så mye å si hva man treffer.
Ganske utrolig om han ikke ble drept momentant.
Triste greier er det ihvertfall.


Tittel: Sv: RIP Scott Kalitta
Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2juli 18, 2008, 07:05:29 am
Har vel vært snakk om å endre bane reglementet lenge, problemet er vel mer det å få lov til å anlegge en ny bane i USA, ingen vil ha dem i nærheten av seg, og da blir det å plassere dem langt faen uti ødemarka som det er usannsynlig langt til og dermed lavere publikumere.

Det er vel litt typisk drag baner i statene at de ble bygd langt unna folk før men så har folka kommet etter og dermed ikke plass til dragrace lenger, pluss at det går "litt fortere nå enn på 70tallet da ;-)