VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Hulken på april 25, 2011, 10:07:00 am



Tittel: "Repro" toppdeksel
Skrevet av: Hulkenapril 25, 2011, 10:07:00 am
Er det noen som har vært borti denne typen toppdeksel? Ligger ute på thesamba, til type en 13/15/1600, 30hk og type 4. De hadde passet til Porsche temaet på 412'n min.

[attachment=1]


Tittel: Sv: "Repro" oppdeksel
Skrevet av: Tistloapril 27, 2011, 16:38:27 pm
Har ikkje t4 ein heilt an fasong på toppdeksla enn på vanlig t1-3 motor ??


Tittel: Sv: "Repro" toppdeksel
Skrevet av: Hulkenapril 27, 2011, 18:03:20 pm
Jo, de leveres i tre varianter....


Tittel: Sv: "Repro" toppdeksel
Skrevet av: Jærvaapril 27, 2011, 20:49:20 pm
Da de lages til T4, så passer dem sikkert i utgangspunktet, MEN...  Er dem "romslige" nok for løftet på kammen din? De originale dekslene på T4 sliter i hvertfall med kam med høyt løft..

En helt annen ting er det med å ha "porsche-deksler" på en vw-motor  ;) 

Joda , jeg har sett Golf 1 bla. med porscheklistremerker, så hvorfor ikke på en vw-motor  ;)


Tittel: Sv: "Repro" toppdeksel
Skrevet av: JTWEapril 27, 2011, 20:53:41 pm
Hadde passet bra på 914 motoren min....Hmm..



Tittel: Sv: "Repro" toppdeksel
Skrevet av: Hulkenapril 27, 2011, 23:11:47 pm
Litt mer stil enn Porsche klistremerker. Merkene får bli til caliperne. Blir vel ikke all verdens løft på en turbomotor...


Tittel: Sv: "Repro" toppdeksel
Skrevet av: Jærvaapril 28, 2011, 18:25:22 pm
Litt mer stil enn Porsche klistremerker. Merkene får bli til caliperne. Blir vel ikke all verdens løft på en turbomotor...

Turbokammer har ofte bra med løft, men gradene på kammen er ikke noe særlig mer enn originalt. Har ikke vært borti noe av trimkammer til T1 eller T4, men når det gjelder til vannkjølt , så har de to kammene til henholdsvis kompressor og turbo  som jeg har montert hatt bra med løft , men kun 264 grader / 270 grader.
Jeg vet ikke hvordan disse dekslene er , men de originale har dette problemet allerede ved Engle sin 290 graders kam vet jeg..