mai 02, 2024, 13:20:46 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dragrace streetlegal Forus  (Lest 11948 ganger)
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« på: august 21, 2008, 18:14:48 pm »

Hvor mange stiller til streetlegal den 31 august på Forus (stavanger) da.
Det er jo mange wanabee dragbobler i den lokale klubben?

Håper jeg ikke blir den eneste med boble sammen med alle skramlikanerne
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: august 21, 2008, 18:24:31 pm »

Uvisst hvem.. men alene blir du ikke....
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #2 på: august 21, 2008, 18:34:20 pm »

Må vel ta et værforbehold for min del. Regner det på vestlandsk vis blir bilen hjemme. da tar jeg heller snekka.
Loggført
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #3 på: august 21, 2008, 21:32:35 pm »

@turboharaune

"kjører ikke hvis det er regn",,,

Hva er det slags pingle greie ?

Er du redd for noen vanndråper på den der vannkjølte loppen din---ha-ha.

Her , masse regn :



Nå har du blitt frakjørt av container-vraket av en buggy på Autoslalom og banekjøring.
Tiden er moden for å denge buggyvraket ned i støvlene på Street lega,,,eller ?

Her får du litt inspirasjon :
http://s4.photobucket.com/albums/y143/Arne26/Div%20filmklipp%20Gatebil%20august%2008/?action=view&current=MVI_1077.flv

Her kjører jeg imot en Lancer Evo ett eller annet med 600 ++hk , 4x4 , launch control og hele dritten.
Evoen `har kjørt 7,19 på stripen.
Vi ble visst klokket til ca 7,5 sek her manuelt.....

Så få haugen din ut i regnet og gassa på mann Glad







Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #4 på: august 21, 2008, 21:49:32 pm »

.
« Siste redigering: januar 28, 2011, 00:10:01 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #5 på: august 21, 2008, 22:02:09 pm »

@Buzelmann
Møtte  i "semifinalen " en 800 hk monster Audi med 4x4 og vet ikke hva og han gjorde kort prosess med haugen.
( bomgirte selvfølgelig ). Han vant 201 m forøvrig. Kanonkul bil den der. Helrå rett og slett.
Draggen ble vel egentlig litt kaotiskt med null kontroll på hvem som hadde kjørt mot hvem etc etc.

Superstagen vant jeg med mange sekunder foran neste bil , sett bort ifra en fullrigget WRC bil.
(Det kom en WRC Ford fokus rally bil og deltok på Superstagen og ble av kommentator klokket til 6 tiendedel raskere enn haugen men filmopptak vi har viser noe annet ) Glad

Men det gjør ingenting , Gatebil er Gatebil og der er alt lov .
Det stilte også en Go-kart med ett sinnsykt vræl og 1100 ccm3 mc motor på 201 m bare for å ta ett eksempel.
Det var en kanondag med bil i sentrum og masse gøy og kjekke folk overalt.

Jeg håper masse vw folk tar turen til SL den 31 aug på Forus.

Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #6 på: august 21, 2008, 22:07:50 pm »

.
« Siste redigering: januar 28, 2011, 00:10:26 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #7 på: august 21, 2008, 22:10:23 pm »

@Buzelen
Jeg tror ikke du trenger 4-500 hk.
Buggyvraket har under 200 hk i år og du klarer deg fint med det hvis du bare får baljen din til å funke på annet enn rattlåsracing også Glad
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #8 på: august 21, 2008, 22:13:46 pm »

Race i øs pøs regnvær eller i kaotiske tilstander gjør du.... men å stille opp på Norges råeste treff som varte over tre dager hvorav to var dedikert til racing på en proffpreppa stripe gidder du ikke....

 Blunker

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #9 på: august 21, 2008, 22:14:55 pm »

.
« Siste redigering: januar 28, 2011, 00:10:48 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #10 på: august 21, 2008, 22:33:00 pm »

@buzeln
jepp , nåværende eier taklet den ikke som den var Glad

@Beetlebug

Kjøre rett frem på rattlåsracing på ett sted på kun EN bane,,,,, EN gang i året ,,,DET gidde du ?

Stille på 20-30 andre variable kjøretilbud hvert år så som  :

-Banekjøring: sikkert 15-20 ganger pr år,,,,på SKIKKELIGE baner,,,ikke ett slipsfelt med lekelys.
-Autoslalom : 6-10  stk pr år.
-Street legal : 6-8 stk pr år,,,,
- Drifting og Breisladd konkurranser,,,
- Multiple Gatebiltreff i landet,,,med mer kjøring på en dag enn du gjør på 2 år med din.
- 6-8000 km på gaten på år med samme bilen,,,,

DET gidder DU ikke ?

( eller er det kanskje bilen din som ikke tåler det ? )
 Blunker

Prøv å ikke la iveren etter å grine så sure tårer bli for stor da Glad
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #11 på: august 22, 2008, 07:49:49 am »

Jeg er rett og slett imponert over all kjøringen du gjør med en bil du solgte ifjor  Glad

Konklusjonen har  j e g  tatt for lenge siden - du tørr ikke stille opp på Gardermoen !

                                                                                                                                      Kult



Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Arnfinn Gjøsund
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted: Brattvåg. Ålesund er nærmeste by.



Vis profil
« Svar #12 på: august 22, 2008, 07:57:52 am »

EBB:

Greit nok at det skjer mye gøy på alle arr. du stiller på. Det er jeg også enig i.

Synes likevel det var fantastisk (bedre for en VW fan) på SCC. Selve kjøringa er kanskje ikke innertier for din bil/interesser, men det er jo fullt av likesinnede overtrivelige VW fans fra alle Europas hjørner.
Kanskje noen av dem kan lære deg noe nytt også...Og du dem... Der var to brutale buggyer der. Du hadde hatt en innholdsrik helg sammen med dem!
Og masse gamle biler en ikke får sett ellers.
Du er jo vel først og fremst VW fan du som oss andre her inne vel?

Jeg håper vertfall du, Sonic, Turbo Haraune (alle med bra biler og kunnskap) tar turen neste år. Dere kommer garantert til å bli godt mottatt. Alle vil ha bredde på treff!

Se på Skinne. Jeg tror har han vert en slags outsider i mange år, det er han ikke nå lenger:)

Det er egentlig snakk om å sette av denne ene helga i året for å være med å bygge relasjoner/bredde i miljøet.

Husk at det er sikkert mange VW-heads på SCC som liker mer en bare dragracing. Her har du muligheten til å bli kjent med og påvirke utviklinga til disse...

Kanskje om noen år kjøres det flere VW på baner rundt om, fordi du var med og banet vei...

Jeg heller mest mot rundt-i-ring kjøring, og håper det blir noe av for meg. Det frister å kjøre dragracing også, mest fordi det finnes mange å lære av og det da blir lettere å gjennomføre...

Når det gjelder fyringa folk imellom på forumet her, så regner jeg med det er for å trigge hverandre og er i beste hensikt. Men hva med å heller samle oss alle mann og innse at vi ikke er så ulike tross alt.

Det er jo japsebilene, am-cars osv som ikke er vår greie. Det er vel de vi bør hakke litt på... Og komme godt utav det når vi har utklasset de i alle racingformer...men da må alle dra i samme retning...

Vennlig VW hilsen, Arnfinn

Loggført

VW1200 -74mod 2110cc. Plast.
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #13 på: august 22, 2008, 08:00:29 am »

Bra sagt:-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #14 på: august 22, 2008, 10:15:58 am »

sonic var der han, riktignok med campingbil
Loggført

1961 T1 - Custom
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #15 på: august 22, 2008, 11:57:48 am »

Jeg er ikke drag-race tilhenger men stiller på SCC til neste år.
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #16 på: august 22, 2008, 14:33:56 pm »

Trodde det var et Campingtreff  Hæ ........ neivel ,stiller med den andre kjerra neste år da , kjempehyggelig treff/ opplegg .
Mvh
Loggført
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #17 på: august 22, 2008, 14:36:50 pm »

Jeg er ikke drag-race tilhenger men stiller på SCC til neste år.

Får snike deg bort på ringbanen en tur Gliser Gliser men husk at Linda nok blir forbanna om du bulker bilen hennes hehe
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #18 på: august 22, 2008, 14:38:19 pm »

Først må han få ferdig bilen hennes...
Sist jeg så den hadde han et par timer igjen :-P
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #19 på: august 22, 2008, 14:42:11 pm »

Først må han få ferdig bilen hennes...
Sist jeg så den hadde han et par timer igjen :-P

Ryktene går på at dette fikser Holmen i racerfart nå som minstemann begynner i barnehagen... Gliser Gliser
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #20 på: august 22, 2008, 18:09:33 pm »

@Arnfinn

Jeg er bare drittlei all pissunge pjattet om at hvis en ikke er å se på Gardermoen - EN - gang i året så lurkes det fram alskens pissetrengt BS om ditt og datt.

Svært få av dere here inne har overhodet deltatt på flere events med kjerren deres enn jeg har vært så heldig å få lov til,,,,og så skal alt drittpratet som flere her inne slenger rundt seg få lov til å florere fordi en entusiast velger å delta på  EKTE variasjon og bredde på bruk av bil på varierende events ?

Variasjonen og bredden,,,,sier du ?,,,,tenker du da på dragracingens "klan`s " hyping her inne i søttifjorten uker uten ende pga -ETT- arrangemang  i -EN -definert bil-bruk Hæ

For meg er det særdeles lite tiltalende å se på KUN Dragracing som variasjon og bredde.
Kunne ikke vært en værre definisjon på bredde og variasjon for meg.

Hvor er alle DERE på de dusinvis av ANDRE muligheter for å bruke bilene deres Hæ??

Beskriver ikke det en manglende forståelse for bredde og variasjon at INGEN dukker opp  på events med sin luft-vw,,,UNNTATTT når en snakker om scc / drag  i det tidtrøttende uendelige Hæ

Du skriver forøvrig :

"Det er jo japsebilene, am-cars osv som ikke er vår greie. Det er vel de vi bør hakke litt på... Og komme godt utav det når vi har utklasset de i alle racingformer...men da må alle dra i samme retning..."
,,,,ædda bædda du har ikke samme bil som oss så derfor er du teit osv  ?

Ville "hakke litt på " andre fordi de ikke er som meg ?

"utklasset dem i alle racingformer ",,,,er det målet ?

For meg er ikke disse måtene å tolke entusiasme på i tråd med min oppfattelse av hva jeg driver med.

Merke på panseret har ALDRI betydd en mikrobe for meg.
Det er kun tilfeldigheter at jeg har valgt en luft-VW for å ha det gøy å utvikle/utfordre meg på.

Har hatt alt for mange prosjekter og biler av VARIERENDE merke og type til å gidde å "disse " andre fordi om de har biler som ikke jeg har.

Men en ting vet jeg sikkert :
Uansett hvor jeg stiller med haugen av en bil så er det ALLTID masse kjekke vw entusiaster som tar seg tid til å komme forbi og prate , titte og være entusiast.

Det står i grell kontrast til noe av den aktiviteten som tidvis fremkommer blandt flere her.

Jeg digger bil og alt med hjul og vil også i fremtiden delta aktivt der hvor jeg har lyst , tid og interesse for å bruke bilen så mye det går.

Håper også andre vil gjøre det samme Glad






Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #21 på: august 22, 2008, 18:28:50 pm »

Jeg har ikke ord....
Etter at blandt flere andre en Engelsk T2 buggy entusiast, en Finsk drag race entusiast og en Norsk Schwimmwagen entusiast har uttalt at SCC har vært et av de beste treffene i deres lange VW liv, blir man beskyldt for å ha "liten bredde og variasjon". Av en som ikke var der.

Gratulerer.
Loggført
trimco
Medlem
***
Innlegg: 222
Bosted: aust-agder



Vis profil
« Svar #22 på: august 22, 2008, 18:31:33 pm »

Var egentligt gøy å se Elnef mot svenskebuggyen, med tanke på den nye svindyre pautermotoren han hadde i år, og svensken som hadde en type1 motor 2386 ccm i sin buggy, for det var ikke store forskjellen synest jeg.
Loggført
trimco
Medlem
***
Innlegg: 222
Bosted: aust-agder



Vis profil
« Svar #23 på: august 22, 2008, 18:36:04 pm »

Jeg har ikke ord....
Etter at blandt flere andre en Engelsk T2 buggy entusiast, en Finsk drag race entusiast og en Norsk Schwimmwagen entusiast har uttalt at SCC har vært et av de beste treffene i deres lange VW liv, blir man beskyldt for å ha "liten bredde og variasjon". Av en som ikke var der.

Gratulerer.

JS, treffet var helmaks, og kjempebra gjennomført, og aldri i mitt liv har jeg sett så mange gromme, velbygde, og raske biler. Ser bare frem til neste års SCC jeg. Takker for en kjempehelg til alle som klarte å få dette til.
Loggført
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #24 på: august 22, 2008, 19:07:52 pm »

@JS

Hvis en tar ting ut av sammenhengen blir misforståelsene mange ser det ut til ?

Poenget mitt var ikke å bedømme scc som ett arrangemang uten "bredde & variasjon ".

Poenget lå i mitt spørsmål :

Hvor er ALLE på de ANDRE ( les ; enn Dragracing ) treffene ?

altså ; Hvor er bredden og variasjonen i DELTAKELSE PÅ ANNET ENN -ETT- SPESIFIKT SCC DRAGSTEVNE Hæ?

Kanskje ble det litt lettere å forstå det nå ?


Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #25 på: august 22, 2008, 19:27:04 pm »

Kan vel oppsymmere tråden tror jeg ...
Eter SCC , (som var et supert treff ) , vugger jeg nok veien mot EBB , Banekjøring altså , 402 er morsomt , men banekjøring enda mer ....
Ny Byggy på vei ,
Til kritikerne over dette "få hue i lodd " ........
Mvh 
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #26 på: august 22, 2008, 19:46:29 pm »

@EBB

Du får tilgi meg at jeg er så mørkelagt at jeg trodde du mente SCC var et "smalt" treff. Spesielt siden du fremdeles omtaler det som et "DRAGSTEVNE". Men jeg er mann til å innrømme mine feil, så da er vi ferdig med det.
 
Hvor alle andre er når du er på Gatebil, Autoslalom og banekjøring? Hjemme kanskje? Har det slått deg at andelen boble/buss/ghia/kitcar entusiaster som deler din interesse for disse glimrende arrangementene er forholdsvis liten?
Nå er jeg heller ingen racer i matte, men etter din oppsummering lengre opp i tråden har du etter hva jeg kan se tid og penger nok til å stille med bil på 25-50 arrangement hvert år med bilen din. Jeg bøyer meg i støvet for en slik entusiasme og håper at jeg selv en dag vil få mulighet til å gjøre det samme.

Lykke til med kjøringen!  Glad
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #27 på: august 22, 2008, 19:56:03 pm »

ikke for å spore tråden heeeeelt av nå,,,,men hvem stiller på neste søndag(31.)?
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #28 på: august 22, 2008, 20:02:26 pm »

Hadde egentlig skrevet masse om hva jeg mener, men gidder ikke skape mer diskusjon....editerte meg selv over ett glass vin nå.

forkortet versjon er at vi alle har forskjellige interesser, evner, maskinpark og økonomi. Hvorfor gidde å krangle i tråd etter tråd.

Uansett sporet denne tråden av så det holder.
Loggført

1961 T1 - Custom
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #29 på: august 22, 2008, 20:08:36 pm »

Amen!    Rekker tunge

Uansett sporet denne tråden av så det holder.

Loggført
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!