mai 02, 2024, 10:58:01 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Volksfest 2008 / 22.-24.august / nytt treffsted  (Lest 16810 ganger)
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« på: desember 27, 2007, 11:15:30 am »

http://www.oslovwclub.no/volksfest.htm

VOLKSFEST 22.-24.august 2008 - Bogstad Camping

Som de fleste av dere sikkert har fått med dere enten via media eller på Volksfest - kommer altså Kollen til å rives ila neste år noe som medfører at vi må flytte treffet vårt.

Etter mye leting både her og der, fant vi frem til Bogstad Camping og vi er meget tilfreds med hva de tilbyr oss og ikke minst dere som publikum.

Noen punkter vel verdt å merke seg, satt opp mot Kollen;



Vi har satt endelig dato til til 22. - 24.august og med dette tar vi også hensyn til SCC som avholdes helgen før på Gardermoen Raceway.

Vi håper dere velger å ta turen også i 2008, vi ser ihvertfall veldig frem til å se nettopp deg der!

mvh. Henrik og styret i OVWC



adkomst planlegger finnes her: http://www.bogstadcamping.no/adkomst.php

kart: http://www.gulesider.no/kart/index.c?w=9.733278273973143&n=60.268973723902086&id=a_1398848&s=59.658946276097915&e=11.551379726026857


takk for det gamle, Kollen

« Siste redigering: februar 05, 2008, 14:04:21 pm av haz » Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1 på: desember 27, 2007, 11:23:40 am »

detta blir bare helt topp, også kjempe plass for oss som har med oss barn. gleder oss virkelig
Loggført
Eddi
Seniormedlem
****
Innlegg: 438
Bosted: Sandnes


Vis profil WWW

« Svar #2 på: desember 27, 2007, 18:11:27 pm »

detta blir bare helt topp, også kjempe plass for oss som har med oss barn. gleder oss virkelig


Ja dette blir bra, det er mange år siden jeg har vorre på volksfest så det er gjerne på tide med en tur i år. Gliser
Loggført

Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #3 på: desember 27, 2007, 20:49:11 pm »

ikke i år får da er det surt. ta heller neste år Blunker
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #4 på: desember 28, 2007, 01:41:16 am »

Volksfest 08 blir konge! Og i og med at det er på Bogstad Camping ligger alt til rette for at flere velger å overnatte ihvertfall lørdag til søndag og ikke bare er "dagpasienter". Glad
Loggført

1969 Militær-buss
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #5 på: desember 28, 2007, 09:11:31 am »

regner med at du er der allerede torsdagen espen? Blir brannbussens potensielle soverom ferdig innen august tro?


detta blir bare helt topp, også kjempe plass for oss som har med oss barn. gleder oss virkelig


her har du oversikt over hvilket område vi får til disposisjon, og for de som har vært der oppe vet man at dette definitivt er et stort nok område til et treff på størrelse med det vi har hatt i Kollen. (Aktuelle området merket sort)


« Siste redigering: desember 28, 2007, 09:16:46 am av haz » Loggført
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 26, 2008, 00:48:12 am »

Vi fra Skien / Porsgrunn kommer på fredag som vanlig Glad
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
mr_bubles
Juniormedlem
**
Innlegg: 56
Bosted: Århus, Danmark



Vis profil
« Svar #7 på: mars 01, 2008, 16:12:33 pm »

hvo mye folk/biler kommer der vanlig til Volksfest??
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #8 på: mars 01, 2008, 16:23:23 pm »

Blir dette større enn scc?
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #9 på: mars 01, 2008, 17:48:32 pm »

hvo mye folk/biler kommer der vanlig til Volksfest??

Dette har Haz sikkert nøyaktig tall på, men jeg synes å huske at det var rundt 80 biler med i cruisingen gjennom Oslo sentrum ifjor. Og så kommer det opp endel biler i løpet av helgen som ikke er med i kortesjen, så det er snakk om 100 pluss tenker jeg.

Og det får vi håpe det blir på SCC også, to av sommerens høydepunkter dette Glad
Loggført

1969 Militær-buss
Boerge
Seniormedlem
****
Innlegg: 339
Bosted: Vaxholm, Stockholm, Sverige


Vis profil

« Svar #10 på: mars 01, 2008, 20:42:36 pm »

100 pluss 60 biler på Volksfest i 2007.

Håper minst like mange tar turen i 2008. Det jobbes med å få til en noe bedre cruising i år, da det ble litt kluss med huller i kortesjen i 2007.
Loggført

Cowboys from Hell
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #11 på: mars 01, 2008, 20:52:47 pm »

Satan, var det så mange!

Cruising gjennom Oslo sentrum med politieskorte er bare dødsrått Osteaktig Men det er sikkert en fordel om de super-senka bilene kjører bakerst neste gang. Og politi-eskorten kan jo kommunisere litt bedre med hverandre når de ser at kortesjen splittes opp.

Jeg glemmer forresten aldri når Hebfan og jeg fikk en liten Toyota inn foran oss i kortesjen rundt Midtstuen. En av politimotorsyklene kom i full fart og tvang Toyotaen til å svinge av veien og kjøre ned mot by'n igjen. Dama protesterte villt for hun skulle opp mot Holmenkollen hun også, men det var ingen nåde Glad Presser du deg inn i en VW-kortesje med en Toyota, må du betale prisen...  Osteaktig
Loggført

1969 Militær-buss
mr_bubles
Juniormedlem
**
Innlegg: 56
Bosted: Århus, Danmark



Vis profil
« Svar #12 på: mars 01, 2008, 21:11:43 pm »

jeg kommer helt klart med hengeren... håper noen er klar for en litten pratt på dansk Tvilende
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #13 på: mars 04, 2008, 14:25:09 pm »

gi meg Gammel Dansk, og vips prater jeg flytende Dansk

Hilsener fra Hua Hin/Thailand
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #14 på: mars 04, 2008, 14:36:21 pm »

henger meg på den  å haz.... Blunker
Loggført
Hilde-M
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 164
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #15 på: mars 04, 2008, 18:50:48 pm »

jeg kommer helt klart med hengeren... håper noen er klar for en litten pratt på dansk Tvilende


Er heeeelt klar for å snakke dansk.  Gliser
Så kanskje jeg slipper å savne "gamle" trakter så mye. Er fremdeles oppført som medlem av VWBugs Herning Blunker

Sitter å tenker seriøst på å komme hvis vi har klart å skaffe oss noe "skikkelig" å sove i.
Føler jeg/vi går glipp av så mye i år, men det er vel bare å dra hvis man har lyst Glad
Loggført

Adax (Buskebil)
Seniormedlem
****
Innlegg: 329
Bosted: Kongsberg


"Aeris tepesco plebis plaustrum"


Vis profil
« Svar #16 på: mars 31, 2008, 02:12:37 am »

Dansk er ikke noe problem, i fjord snakket jeg Nederlansk etter bare 3 øl (hm tror jeg) eller var det Engelsk, ja ja koselig var det i allefall.
Loggført



Dare to be different.
"Aeris tepesco plebis plaustrum"
surfer56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand


+4792817564


Vis profil
« Svar #17 på: mars 31, 2008, 07:33:24 am »

Bogstad er genialt, passe langt fra byen, for de uten egen vw - kan komme dit med buss, fra de fleste vinkler.  Det er lett tilgjenglig kiosk, cafè og pizzasjappe, samt Kiwi og bensinstasjon med utevask for de luftavkjølte doninger, alle fasiliteter med telt/camp og små "hytter" : http://www.bogstadcamping.no/

Loggført

haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #18 på: mars 31, 2008, 12:27:02 pm »

^jøss, haru hatt sommerjobb der oppe eller?  Gliser
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #19 på: juli 22, 2008, 09:53:30 am »

August nærmer seg folkens  Gliser

Dersom enda flere ønsker å melde seg som frivillig så send gjerne pm  Glad

Om det skulle være noe tvil, så er det altså mulig å campe her... det er tross alt en campingplass  Rekker tunge
Loggført
surfer56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand


+4792817564


Vis profil
« Svar #20 på: juli 22, 2008, 09:59:49 am »

Haz : Kjenner litt til område der, føles ut som om jeg har hatt sommerjobb.

Det er mulighet til stell og vask - har både ute og innvendig, samt støvsuger hvis noen skal ha bruk for det.
Kiwi har fulle mugger og det har jo å restaurangen der.  Parkeringsplasser er det ganske ok med.

Så for langveisfarende / kortfarende er det overnatting med alt som følger.

Det er bra med cruisemuligheter.
Loggført

EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #21 på: juli 22, 2008, 10:07:53 am »

Apropos cruisemuligheter, Volksfest har jo den feteste fellescruisingen av alle VW-treff. Fra Oslo sentrum til Bogstad med politieskorte og alle lysene i gulblink - det er en opplevelse Glad
Loggført

1969 Militær-buss
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #22 på: juli 22, 2008, 10:40:39 am »

Faen, sku virkelig ønske at min bedre halvdel innvilget min søknad om å ta sydenreisa på reiseforsikringen....JEG VIL PÅ VOLKSFEST og SCC!!!
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
surfer56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand


+4792817564


Vis profil
« Svar #23 på: juli 22, 2008, 10:54:58 am »

Har med kid`n - han er seff med hele tida, blir gøy!
Ja, den crusingen gjennom Oslo og til Bogstad er genial, stort glis.
Det er et must å få med seg.

SCC og Volkfest!
Loggført

haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #24 på: juli 22, 2008, 11:36:26 am »

^kan du sitte på med første bilen i cruisingen morten og kanskje hoppe av rett før Bogstad, for å ta bilder av samtlige biler som kjører forbi i kolonnen? Forsøkte i fjor, gikk dårlig. Du er jo proff og greier..
Loggført
surfer56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand


+4792817564


Vis profil
« Svar #25 på: juli 22, 2008, 11:38:20 am »

Det er klart det, Jonathan har video og jeg har cæm! Blunker
Loggført

haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #26 på: juli 22, 2008, 13:28:42 pm »

ok, skal forsøke å få Ivar til å ordne Politivogna i år også, lillegutt ville vel ikke synes at det gjorde noe? Må bare sørge for at bilen ikke blir overfylt med kids, for da er onkel streng..


* p.jpg (40.28 KB, 512x384 - vist 187 ganger.)
Loggført
Rune54
Supermedlem
*****
Innlegg: 822
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #27 på: juli 22, 2008, 15:46:29 pm »

mmm..bør ikke vi som har litt lavere biler en gjennomsnittet kjøre først?? så får vi et rolig og fint tempo på crusinga.Ifjor virket det som om det var om å gjøre å komme først til kollen og de fra politiet burde kanskje følge med litt bedre.? Crusinga i 2006 var veldig bra..da kjørte vi i samlet tropp hele veien uten problemer.
Satan, var det så mange!

Cruising gjennom Oslo sentrum med politieskorte er bare dødsrått Osteaktig Men det er sikkert en fordel om de super-senka bilene kjører bakerst neste gang. Og politi-eskorten kan jo kommunisere litt bedre med hverandre når de ser at kortesjen splittes opp.

Jeg glemmer forresten aldri når Hebfan og jeg fikk en liten Toyota inn foran oss i kortesjen rundt Midtstuen. En av politimotorsyklene kom i full fart og tvang Toyotaen til å svinge av veien og kjøre ned mot by'n igjen. Dama protesterte villt for hun skulle opp mot Holmenkollen hun også, men det var ingen nåde Glad Presser du deg inn i en VW-kortesje med en Toyota, må du betale prisen...  Osteaktig
Loggført

bugcamp.no
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #28 på: juli 22, 2008, 19:08:33 pm »

mmm..bør ikke vi som har litt lavere biler en gjennomsnittet kjøre først?? så får vi et rolig og fint tempo på crusinga.Ifjor virket det som om det var om å gjøre å komme først til kollen og de fra politiet burde kanskje følge med litt bedre.? Crusinga i 2006 var veldig bra..da kjørte vi i samlet tropp hele veien uten problemer.
Satan, var det så mange!

Cruising gjennom Oslo sentrum med politieskorte er bare dødsrått Osteaktig Men det er sikkert en fordel om de super-senka bilene kjører bakerst neste gang. Og politi-eskorten kan jo kommunisere litt bedre med hverandre når de ser at kortesjen splittes opp.

Jeg glemmer forresten aldri når Hebfan og jeg fikk en liten Toyota inn foran oss i kortesjen rundt Midtstuen. En av politimotorsyklene kom i full fart og tvang Toyotaen til å svinge av veien og kjøre ned mot by'n igjen. Dama protesterte villt for hun skulle opp mot Holmenkollen hun også, men det var ingen nåde Glad Presser du deg inn i en VW-kortesje med en Toyota, må du betale prisen...  Osteaktig
x2 Rune Blunker
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #29 på: juli 22, 2008, 20:09:03 pm »

hei gutta, vi prøver hvert år å ta hensyn til alle faktorer som skal til for at cruisingen blir så smertefri og smooth som mulig, og jeg er enig i at dette ikke alltid har vært helt 100%. En ting deltakerne kan gjøre er å følge godt med på tipsene som sykkelPolitiet kommer med på "briefingen" før avreise, så lover jeg at vi skal ta hensyn til innspill og gjøre cruisingen så bra som mulig. En ting er sikkert, og det er at "fasiten" for en feilfri gjennomføring er vanskelig å finne. Etter cruisingen har alle hver sin forklaring på hull og oppdeling, og det er jo for så vidt positivt at alle vil at den skal bli så bra som mulig! Takk for at dere bryr dere om at cruisingen rocker og blir bedre enn noen gang   Glad
« Siste redigering: juli 22, 2008, 20:12:20 pm av haz » Loggført
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!