Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14
|
121
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bursdagspresangen...!
|
på: september 26, 2019, 12:37:06 pm
|
Takk skal du ha. Valget blei å lage et stort rektangulært hull, med avrunda hjørner, så stort som mulig. Mulig radiatoren er for liten til motoren(ca 25x50 cm) Har standard termostat. Biltema vifte(80watt), så den er nok snau uansett. Har for øvrig satt opp noen aluplater rundt åpningen i håp om å fange og lede lufta bedre gjennom radiatoren, men har ikke prøvd ut dette skikkelig. Den innvendige kanalen har jeg ikke starta på enda. Skal selvfølgelig også montere egen tempmåler for kjølevannet, har til nå sett på oljetempmåleren som jo ikke er særlig presis for å måle kjølevannstemperatur... Skal ta et bilde av løsningen.
|
|
|
122
|
Forum / Problemløseren / Innfesting av lyktebrønn på glassfiberskjermer
|
på: september 25, 2019, 19:20:59 pm
|
Ser at det er stor unøyaktighet i montering av lyktebrønn på glassfiberskjermene jeg har. Lykta lyser kraftig oppover på høyre skjerm... Langt ifra mulig å justere. Kom fram til at lyktebrønn må tiltes 22 mm framover i toppen for å få riktig vinkel!!! ::)Så er spørsmålet, hvordan skal man gjøre dette uten at dette ser helt jalla ut. Ikke kjent med hvordan lyktebrønn(den er laget i plast) er festa i skjermene. TIPS mottas med stooor takk!
|
|
|
123
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bursdagspresangen...!
|
på: september 25, 2019, 19:12:07 pm
|
Da er bilen godkjent! Meeeen, det gjenstår å justere frontlys før jeg kan skru skiltene på den. Mer om det i annen tråd, i problemløseren.
|
|
|
128
|
Forum / Problemløseren / Trøbbel med katastrofelys
|
på: september 22, 2019, 13:50:05 pm
|
Like før etterkontroll og forhåpentligvis skilter på doningen, men fant under PKK at når katastrofelyset blei slått på virker det bare på Høyre side... Har forsøkt test beskrevet i Haynes, se bilder. Under testen virker alle pærene, men de blinker ikke, hverken med bruk av blinklysbryter eller farelys bryter. Noen tips??? 🤔🤓🤓🤔[attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
130
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bursdagspresangen...!
|
på: juli 11, 2019, 20:55:47 pm
|
Da er styresnekka fiksa, luftfilter flytta, så var det kjøling; flytter radiator inn i spoileren på en motorluke som på bildene. Så er spørsmålet om hva gjør man med luftåpninger? Har tanker om å ta hull oppå spoiler, hva er best; store eller små runde hull jevnt plassert over radiatorens areal? ???Eller firkanta hull med rist oppå. Tips til rist som ikke ser helt jalla ut? Veit ikke hva som blir finest og mest effektivt mtp kjøleeffekt. Videre ta ut lufta bak skiltplate som skrus fast i en avstandsbrakket for å slippe luft forbi. Lage en luftkanal som holder denne lufta adskilt ifra resten av motorrommet. Termostat/bryterstyrt kjølevifte i tillegg. Innspill mottas med takk! [attachment=1][attachment=2] Forøvrig har Kevin ifra Gowesty bekreftet at denne sylinder/topp komboen gir 8.8 i komp.
|
|
|
133
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bursdagspresangen...!
|
på: juli 01, 2019, 21:26:05 pm
|
Fortsatt sakte i svingene her, MEN...: Motor er i gang, prøvekjørt litt; moro! Enda mer moro blei det da vi foretok effektmåling og til slutt gatetuning. Blei et ekstremt snilt oppsett; 0,4 bar, lav tenning, kun 75 prosent spjeldåpning. Må rette på en del detaljer rundt kjølesystem og temperatur på innluft(målte over 70 grader), samt prøve høyoktan. Er foreløpig også usikker på hva 2,2 l sylindersett og standard topper ifra Gowesty gir i kompresjon, så vi la oss på den sikre siden. Takk til TMBryhn som hadde full kontroll på mitt lurvete utgangspunkt, og foreslo akkurat det som kallenavn på bobla. Lurven! Veldig treffende!😃😃😃 Nåvel, den avsluttende gatetuninga var aller mest gøy. Hva kan man forvente av en liten boble med 136 bekreftede HK, når TM ber om "tøm andre gir!"? Joda, latter og opprømt kommentar ifra tredjemann i baksetet(som til daglig triller rundt i Audi A6 med over 400 hjulhester). Ja bobler kan fortsatt gi supre opplevelser.👍👍👍 Har gitt meg sjøl en deadline 7. August, da skal bilen vises første gang. Inntil da må ny Styresnekke, pluss tidligere nevnte detaljer gjøres.
|
|
|
140
|
Forum / Problemløseren / Sv: Veivhusventilasjon - hva skal jeg velge?
|
på: april 04, 2019, 18:13:54 pm
|
Originalløsningen for veivhusventilasjonen var borte da jeg kjøpte motoren i sin tid, så må snekre no sjøl. Har kjøpt inn en alutank Ø 110mm. Denne må kuttes i høyde og moddes betraktelig med stort inn/og utløp, festeanordning. Er det et alternativ å lage et overløpsrør som fører olja tilbake i motoren via plugg som sitter på fordelers plass eller gjennom lokket der bensinpumpe har sitti? Stålull inni og passende filter for avgassene. Noen som har tips til hvilket filter man bør bruke?[attachment=1] Tenker jo å ha stor dim på filtertilkobling, 40mmish... Påsveisa utløp ifra oljepåfylling måler pr i dag 25 mm innvendig, denne bør vel økes, eller holder det?
|
|
|
145
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Bakskjerm T1 opp til ca 72 modell
|
på: mars 14, 2019, 14:11:38 pm
|
Spør for en kompis i Drammensområdet: Noen som har en bakskjerm, trenger ikke være strøken i det hele tatt. Ønskes for å se om den kan passe på annen type prosjekt, passform osv. Dette blir ideelt sett bare et lån av skjermen for å se. Vi henter og bringer, evt kjøper om det er ønskelig for begge parter. Anyone?
|
|
|
146
|
Forum / Problemløseren / Sv: Veivhusventilasjon - hva skal jeg velge?
|
på: mars 05, 2019, 13:17:55 pm
|
Ahh, skjønner minimering av gass/olje/sludge-hastighet kan være viktig, ja! Derav grove dimensjoner. Får se hva jeg kan snekre til. Kan hende jeg kommer med ord og bilder på hva det kan bli. Ser at en del benytter stålull som innmat, noe å gå for, framfor perforerte plater mv?
|
|
|
147
|
Forum / Problemløseren / Veivhusventilasjon - hva skal jeg velge?
|
på: mars 04, 2019, 10:49:52 am
|
Heisan, ser at jeg bør ha noe slikt på maskineriet, men hva skal jeg velge??? Ser at HotShop har et lite kit ifra EMPI, også fins det en dullion med løsninger på ebay, og andre norske firmaer. Har jo ikke plass til store catchtanker, og tenker vel å koble ventilasjonen på innsugsplenumet(fins en ca 10mm tilkobling der) Har i dag et oljepåfyllingstårn med ca 20mm slangetilkobling. Ønsker i utgangpunktet ikke åndefilter, da det tar noe plass. Har blokkeringsplate over foredeleråpning. Dette er en WBX-blokk og jeg har plassert radiator over spjeldhus i motorrommet. Turbomotor. 2,2 l. Greit å sette inn noe man veit funker, da...
|
|
|
149
|
Forum / Problemløseren / Overhaling av turbo,
|
på: februar 14, 2019, 22:56:49 pm
|
Har ønske om å overhale turboen jeg har. Bør jeg bare levere den til spesialister, eller kan en gjøre det sjøl? Ser ikke vanskelig ut(YouTube)... Hvor skal en evt kjøpe repkit? TD04, opprinnelig sitti på Subaru. Ser masse på ebay, men fins det trygge/norske muligheter?
|
|
|
|