mai 11, 2024, 11:36:10 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Valg av kam til T4 2.8L  (Lest 1844 ganger)
T4Power
Nybegynner
*
Innlegg: 13
Bosted:


Vis profil

« på: mai 19, 2014, 22:11:20 pm »


Trenger hjelp med valg av kam type 4 2.8L.

Resten av motoren:
-2.0L topper hjemme portet 48x40 titan ventiler 7mm stammer.
-Lette T1 løftere
-Alu støtstenger
-2x48mm dellorto
-105mm Je stempler
-H-profil råder Arp bolter
-80mm motvekts veiv.

Er det noen som har erfaring med tilsvarende motorer og kammer? eventuelt effekt de har levert?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: mai 19, 2014, 22:42:18 pm »

Kommer jo veldig an på hva toppene flower, og hva du vil ha ut av motoren.

Komp skal du ha?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

T4Power
Nybegynner
*
Innlegg: 13
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: mai 20, 2014, 10:18:25 am »

Toppene er blitt brukt i rallycross og laget mye HK på en 2,4L før. Aner ikke flow på de.
Komp må jeg måle litt på først tror det er ca 10,5:1

Motoren skal kun brukes til Bane kjøring.
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #3 på: mai 23, 2014, 14:36:06 pm »

Begge de kammene her har blitt brukt mye i käfercup-boblene både i Tyskland og Sverige.

Den 332-garders kammen vet jeg at ble brukt på en 2,7 liter som ble bremset til 272hk som gikk i en sprek gatebil.
Den 340-graders kammen er vel kanskje mer egnet for drag enn bane. Hvis du ikke har en femtrinns veldig tettsteget kasse så lønner det seg å ha en kam som har litt bredere register enn "værstingene".

En annen ting verdt å merke seg er at Schleicher-kammene er kvalitetsmessig noe av det beste på markedet.
De koster kanskje en høvding mer enn mye av det andre kina/taiwan-greiene, men spare på en av de viktigste delene i motoren er vel ikke så lurt.
Eller kanskje få JPM til å custum-lage en til din motor / bruk.


http://www.ahnendorp.com/VW-Typ-4---Porsche-914-Motorenteile-und-Bearbeitungen/Nockenwellen-und-Zubehoer/Schleicher-Nockenwellen/-1073.html?XTCsid=1fc23afa6d3142e8114991b95e981bcc

http://www.ahnendorp.com/VW-Typ-4---Porsche-914-Motorenteile-und-Bearbeitungen/Nockenwellen-und-Zubehoer/Schleicher-Nockenwellen/Schleicher-Nockenwelle-VW-Typ-4-340-Grad.html


* Schleicher.jpg (46.31 KB, 369x276 - vist 132 ganger.)
« Siste redigering: mai 23, 2014, 14:47:21 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: mai 28, 2014, 21:08:14 pm »

Er det sveisa på toppene eller er de bare porta så mye det går uten sveis?
Loggført
T4Power
Nybegynner
*
Innlegg: 13
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: juni 01, 2014, 22:04:04 pm »

Det er gjort mye sveisejobb på toppene. Takk for mange tips!
Har sendt noen mailer med pauter om og lage en kam mot oppsettet mitt.
Loggført
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #6 på: juni 06, 2014, 06:43:06 am »

JPM/RAPTOR  Gliser
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!