mai 12, 2024, 08:16:20 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Valg av eksosanlegg på turbomotor  (Lest 1441 ganger)
Sveinf
Seniormedlem
****
Innlegg: 400
Bosted: Drammen


Vis profil

« på: mars 02, 2016, 19:18:36 pm »

Har problem med å finne noe som kan passe på 2,2l wbx, med td04. Har tenkt på CSP Python, 48mm. Har benytta originale grenrør og modifisert en forlenging som går bak motor, turbo sitter på høyre side bak motor. Trenger derfor bare selve eksospotta, med de rør denne har. MEN; er dette skivebom på en slik motor? Hæ
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 02, 2016, 20:46:46 pm »

Bak eller foran motor? Osteaktig

Om det er bak (altså bak på bilen) tror jeg ikke du får plass til turboen rett på grenrøret, fordi det nok kommer til å butte i bakspissene.

Om det er foran motor (altså ved høyre drivaksel) kan du jo lage til hva som helst Glad



Rørene er jo kanskje egentlig for grov dim..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: mars 03, 2016, 10:51:08 am »

Få laget et eget grenrør. Jonus kan og Racelab kan. Og sikkert mange andre. Tipper det ikke blir så mye dyrere.
Loggført
Sveinf
Seniormedlem
****
Innlegg: 400
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #3 på: mars 03, 2016, 18:46:42 pm »

Bak, ja..,  Gliser Er plass der, ved siden av bakspissen, i brukbar avstand til apron og motor... 
Ønsker i første omgang å benytte originale grenrør, siden jeg allerede har disse. Billigere enn det kan det jo ikke bli! Gliser Har jo forlengst skjønt at billig blir det jo ikke uansett, men har et forkvaklet håp om å i det minste utsette kostnad på grenrør...  Øyerulling Anyway, at nevnte Python har FOR grove rør? Er det ikke en fordel at man lar motor puste lettest mulig? Surra litt med husmortrim på en Saab med turbomotor for noen år siden, da blei det poengtert viktighet med grov dim på downpipe og eksoanlegg. Er jeg på gærnt jorde?? Hæ Gliser Ser for meg at Python kan passe fint, da...? Kult Øyerulling Hæ
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #4 på: mars 03, 2016, 18:56:50 pm »

Det er iallefall større enn alle prefabrikkerte turbo eksosen  Øyerulling

Ganske mye større og   Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #5 på: mars 05, 2016, 01:06:31 am »

Om du bruker originalt Wbx grenrør, så er vel dette 42mm. Det funker fint.
Ut av turbo er større bedre. Om du får plass så ville jeg bruk minimum 2,5 eller 3".
Jeg ville kjøpt Simons bend og potte, og sveist en downpipe som passer. 
Billiger og sikkert bedre enn en csp som du må bygge om.

Loggført
Sveinf
Seniormedlem
****
Innlegg: 400
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #6 på: mars 05, 2016, 13:07:12 pm »

Stort er tøft! Gliser I hvertfall i denne forbindelse, og kanskje noen andre...  Osteaktig
Og, ja, originalt grenrør bør vel være innafor når det gjelder dimensjon før turboen.
Har forberedt et 3 tom 180 graders bend som jeg har sveisa ut av 2 stk 90 gr bend(SIMONS), blir første del av downpipe det, da. Tenkte å forlenge bendet med en flexipipe(evt en kombinasjon av flexipipe og rør) i samme dimensjon, fram til inntaksrør på potte som jeg håper kan henge innenfor høyre bakhjul. Kan dere foreslå en eksospotte passende for dette? Har bare finni komplette pakker for den type potter, der grenrør også er inkludert.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!