mai 08, 2024, 19:06:36 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: ca hvor mange turninger på justeringsskruer solex 34...?  (Lest 1216 ganger)
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« på: mai 24, 2012, 21:39:38 pm »

Denne motoren her dør ut på tomgang etter en liten stund..eller så skyter den i eksosen. Grunn innstiller den lille på 1,5 omdreining og den store på 2,5 ...  Motoren går fint i fart....
Hva kan dette skyldes...? ........er kun en sommerbil så jeg vurderer uansett å koble ut autochoken...men vil den henge på hele tiden hvis man kun tar av ledningen..?
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1 på: mai 24, 2012, 22:00:53 pm »

Er choken lukket eller åpen når dette skjer?
Kan jo tyde på def. chokeelement eller mangel på spenning fram til elementet.
Choken skal være lukket hvis elementet ikke får spenning.
Hvor mange sekunder er en kort stund?

Ellers mange tips her:

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,20100.0.html

Lykke til!

 Glad
« Siste redigering: mai 24, 2012, 22:04:37 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #2 på: mai 26, 2012, 08:31:38 am »

Hvorfor koble vekk noe som virker? Choke og forvarmet luft er helt nødvendig for å få bobla til å gå problemfritt. Boblene har også lett for å stoppe i første kryss etter kaldstart.
Loggført
type2b
Medlem
***
Innlegg: 159
Bosted: Søgne



Vis profil
« Svar #3 på: mai 26, 2012, 15:53:58 pm »

1.5 på den lille er langt fra nok. Har justert utallige av disse forgasserne og de fleste havner på mellom 3 og 4 tørn ut før de sviver greit. Den store stiller jeg ut til tomgangen blir på mellom 900 og 1000. Ellers så må du huske på å skru inn skruen på gass armen til den tøtsjer nederste taggen på choke trappen og en kvart tørn til.
Loggført
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #4 på: mai 27, 2012, 00:26:30 am »

Takk for svar..... Fikk justert i dag... Ble på en ca 3 turn ut på den lille skruen... Hadde trøbbel med å stille tidligere i år for innsuget frøys pga at forvarmingen er borte....
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #5 på: mai 27, 2012, 08:09:23 am »

Takk for svar..... Fikk justert i dag... Ble på en ca 3 turn ut på den lille skruen... Hadde trøbbel med å stille tidligere i år for innsuget frøys pga at forvarmingen er borte....
Få tak i innsug med forvarming  ( eller legg opp elektrisk varme). Da kan du unngå mye problemer.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #6 på: mai 27, 2012, 15:32:58 pm »

Har forvarming på innsug men ikke uttak fra eksos...Blunker trenger ikke dette på sommeren uansettt..Blunker
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #7 på: juni 06, 2012, 22:41:44 pm »

mmm...husk det hjelper faktisk på ved kaldt og rått vær! Og det forekommer jo her i norge og den "grønne vinteren"..  Osteaktig
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #8 på: juni 08, 2012, 17:34:32 pm »

Har forvarming på innsug men ikke uttak fra eksos...Blunker trenger ikke dette på sommeren uansettt..Blunker

Mulig å "out-smarte" VW-ingeniørene, men akkurat når det gjelder forvarming, choke, kjøling så tenker jeg at de visste hva de gjorde. Det er ikke en unødvendig del i motoren. Alt må være på plass og i balanse for at den skal gå bra under alle forhold.  

Hvis du ikke har forvarming av innsuget, vil bensindampen kondensere på innsiden av de kalde veggene i røret, og dermed blir ikke blandingen 100% ideell når dampen "endelig" kommer frem til sylinderne. Skal ikke mange gradene temperaturforskjell til før dette skjer, behøver ikke å være kuldegrader (ref glass med litt kaldere vann i, så dugger det på glasset). Såpass viktig at VW satte inn doble forvarmingsrør på de siste modellene.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!