Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12
|
301
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bor/drill turtall
|
på: februar 03, 2010, 22:58:27 pm
|
Mange gode tips her, godt jeg ikke har 45mm bor Jeg borrer stort sett fra 1,5 til 13mm(HSS i stål og jern, til resten har jeg trappebor eller hullsag. Super den kryss tabellen, skal skrive ut den også. Har AMV en tabell også så kan jeg skrive ut og lamminere. De skal henges på Benkbormaskinene. Jeg er vel litt vanskelig, liker å ha det rett fra starten av, så slipper jeg å bruke tid på å prøve å feile. Slipper mange ovale hull da. Hadde en sånn tabell før når jeg gikk på elektro, vet ikke hvor den ble av. Marius
|
|
|
302
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Bor/drill turtall
|
på: januar 26, 2010, 21:51:23 pm
|
Hallo folks Er det noen som sitter på en tabell med Turtall på borring kontra størrelse for borring i metall. Dette er jo stort sett til benkbormaskin. Om noen kunne emaile eller sende det som vedlegg så jeg kan skrive ut hadde vært topp. Hilsen Marius K.
|
|
|
303
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / kjøpt Slettes
|
på: januar 21, 2010, 21:56:06 pm
|
Hei Alle
Er det noen som har slengene et vippearm sett til T-4. Begge sider. Det må være fra en 1700 eller 1800cc med 8mm justeringsskruer. De andre har 10mm justerings skruer. Trenger bare vippene og ikke aksel om noen har det.
Mvh Marius
|
|
|
306
|
Forum / Problemløseren / T-4 overhaling av topper sjekk av blokk++++????
|
på: desember 18, 2009, 21:21:51 pm
|
Hei alle sammen Nå trenger jeg seriøse tips. Har en T-4 2,4L motor som har tull i toppen og kanskje mer dertil. Motor/topper er demotert, ventiler av. En topp trenger overhaling , sikkert nye ventiler + div. Hvem gjør en slik jobb i Oslo område. 150km radius. Bør man ta begge toppene samtidig, rusfrie ventiler? Ser mange bruker ventiler fra andre bilmerker. Nå jobben blir så stor, bør blokka splittes å sjekkes med eventuelt nye lager o.l. Motoren har gått lite, stått i 10år med bare sporadisk kjøring. Den er bremset hos Kjell Aaen i 98 til 187hk med dobb. Weber 48. Nå er eier(kompis) drittlei tull og vil at dette skal funke å være nesten skuddsikkert. Hvem bør dette settes til som eventuelt kan sette sammen greiene til en shortblokk med rette toleranser. Mvh Marius
|
|
|
307
|
Forum / Problemløseren / Sv: porsche brannpumpe,tilpasses bil??
|
på: desember 18, 2009, 21:14:50 pm
|
Gasserstag er en liten utfordring. en tverrbar på dobble gassere fungerer. Kjøleblekk: Forran og bak brukes fra gammel VW 50-60tall. På siden må du lage selv. Har du det store kjøleblekket bak kan dette moddes. Kan hende jeg har glemt noe men her er det store bildet. Dette er en operasjon til 10000kr-20000kr i deler (i tilegg til motoren)ettersom hvor heldig du er i få tak på deler.
En kompis har en 1680ccm/12V/2 Dobble 40mm, dette går som en drøm. Men mye og kostbart arbeid. Lykke til
Mvh Marius
|
|
|
308
|
Forum / Problemløseren / Sv: porsche brannpumpe,tilpasses bil??
|
på: desember 18, 2009, 21:07:18 pm
|
Her er det selvfølgelig masse info. Men i bunn og grunn er dette en stor operasjon om du skal ha en 12v motor med varme og 2 dobble gassere. 54HK på 3600rpm (konstant turtall) -Svinghjul 12V til 901 kasse: 912 svinghjul med dertil hørende trykkplate og lammel.(Kostbart) Det er i allefall kun 912 svinghjul som passer om du konverterer til 12v -Varmepotter: 912 eller VW 36hk mener jeg det er som du splitter og monterer rundt J-pipene. -Eksos potte: noen forskjellige utgaver: smale/brede: Er den smal(Tidlig modell gjerne før 60) kan den gå rett i Speedster. Bred type må smales inn i begge ender etter hvilken bil den skal I. Slaglodde er vanlig) -Dynamo: 12v VWmed liten diameter Passer(90mm)(mange har hørt om men ingen har sett) , eller 356/912 12V. I USA kan du kjøpe 6V ombygd til 12V/ca 30A. -Fordeler: de fleste bruker en 009, dette fungere fint om du ikke skal varve høyt, noe motoren ikke er bygget for angående kam og ventilfjærer(vistnok mykere på Industrimotoren) greit opp til ca 4500rpm. -Forgassere: noen få er levert med en dobbel zenith 32NDIX. Denne kan brukes i bil. Somregel står det en enkel gasser uten akslerasjonspumpe i. Dette er ubrukelig. -På en 1680ccm kan du fint bruke to dobble 40mm gassere. forsetter neste innlegg
|
|
|
310
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Har noen godkjenningspapir til ATS felger??
|
på: desember 17, 2009, 21:44:59 pm
|
Hei En kopi bør duge, men om biltilsvinet(håper ingen blir støtt av det ) setter seg på baken, noe de ofte gjør. SÅ kan du bestille nye TÛV papirer i ditt navn på ditt chassienummer hos Kercher for den nette sum av 20€ plus brevpost . Har snakket med de i sommer og de sender det rett hjem til deg. Kan være vært det for å slippe å krangle med BT. Lykke til Mvh Marius
|
|
|
311
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / T4 motor med 2l veiv 96mm syl.
|
på: desember 17, 2009, 21:39:05 pm
|
Hei Folks
Ikke for å spore av, men?
Jeg har en 1800 T-4 med 96mm syl. Det blir vel tett oppunder 2L.
Jeg har også en 2L veiv med råder liggende.
(Noen har sagt at jeg må ha 6mm spacere i bunn av sylindere pga av lengere slaglengde. og dette er en dårlig løsning siden det alltid blir lekkasje o.L. med spacere.
Etter som dere sier så er ikke dette nødvendig. Det er bare å bolte på og stempelet skal ikke treffe toppen?
Eller hva.
Hilsen en som hadde lagt det på hylla.
Mvh Marius
|
|
|
315
|
Bruktbørsen / Deler selges / Midtkonsoll
|
på: oktober 23, 2009, 21:15:46 pm
|
Det kom vel ikke helt klart frem på noe språk
Men det var midtkonsollen jeg tenkte på.
Passer den til 1302.
Mvh Marius
|
|
|
321
|
Bruktbørsen / Deler selges / Bud
|
på: september 20, 2009, 20:08:01 pm
|
Hei
Bud 550kr+ frakt herfra om det er i god stand.
Hvordan stand er fordeler I, Er den mye brukt, noe slark i Aksel? Gammel?
Marius
|
|
|
323
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: HPMX 40mm
|
på: september 18, 2009, 21:22:01 pm
|
Hei Er dette Empi Gassere? Hvordan er kvaliteten på disse? Hva slags dyser står det i, eller hvilken størrelse motor er de beregnet på.
Mvh Marius
|
|
|
324
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Hydrauliske Løftere på T-4, Bra eller dårlig???
|
på: juni 11, 2009, 10:18:55 am
|
Hei Folks En kompis har en T-4 motor 2.0L(Orginal) stående med Hydrauliske løftere. Er ikke sikker på årstall på motor, men det kan jeg finne ut. Er det noe å bygge en fet T-4 motor på, ala 2,4l med masse hester. Hører aldri snakk om hyd. løftere til VW. Burde ikke det være bra. Slippe ventil justering og alt det der. ? Marius K.
|
|
|
325
|
Bruktbørsen / Deler selges / Oljekjøler
|
på: juni 11, 2009, 09:55:03 am
|
Hei Har du målene på Oljekjøleren. LxBxHx Skal ha den bak grillen(Frontplate) på en 1302S
Marius K. Kan du sende det på SMS, Tlf 900 38 700
|
|
|
327
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 90-100HK godkjent i type 1
|
på: mai 06, 2009, 14:12:10 pm
|
Tùv er vel det uavhengige labratorie som er mest nærliggende for oss normenn. Kerscher f.eks. selger da bremser forann og bak med godkjenning for 165 hk.
Det skal da ikke behøves å gjøre noe annet med bilen.(Selv om det er smart)
Tror også HotShop selger Porsche Bremser med godkjenning for mer enn 160hk. Men det koster å være kar. Motoren må også kjøres i bremsebenk eller rullende landevei for å dokumentere HK.(Fin mulighet å fintune motoren).
100hk skal ikke være noe problem, kun å montere skivebremser fra 1302/1303 på hvilken som helst Boble mener jeg. En kompis gjorde dette på en 1300 69mod med motor fra K. Aaen. Hadde fått papirer fra Møller. Ikke noe problem på BT
Marius K
|
|
|
|