Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 37
|
159
|
Forum / Snikk-snakk / Lett trimmet WBX
|
på: mai 13, 2009, 23:01:41 pm
|
Sveinung Slinning har bygget det som betraktes som den råeste "rallycrossmotor til boble" noensinne. Riktig nok en WBX, men tallene imponerer: 3 liter, over 400 hk og 450 nm
108,5 i borring, 80mm slag, 160mm lange titanråder, superlette stempler, 16.50-1 i kompresjon, 60mm innsugsventil og 45mm eksosventiler i titan, 4 tennplugger pr.sylinder, datasprut, 338 grader og 1.6-1 vippearmer gir 19mm løft på ventilene. Progresivt innsug med 2 spjell pr.sylinder, 32-48mm ( 4 spjellhus fra Golf GTI). På E.85 gir den 403.5hk ved 8900omdr og 45 kg moment på 6400. Bremsa i Trøgstad hos en av de beste i bransjen. Å få ned lyden har dog vært et problem, høres mest ut som en F-16 som tar av på full guffe.
|
|
|
160
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: SCAT Lube a Lobe (T-4)
|
på: mai 13, 2009, 21:22:10 pm
|
Alt er jo et spørsmål om pris. Til en pris av $73 (479,-) er jeg godt fornøyd med Scat sine
Det grommeste hadde vært i Titan men disse koster 8000 + moms Med lette løftere, stenger, vippestell og ventiler drar du lett over 9000 med enkle fjærer. Desverre koster dette oppsettet det hvite i øynene......
|
|
|
163
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Performance T-4 topper
|
på: mai 13, 2009, 20:51:24 pm
|
Eksosportene er også bra portet. Noe kort ventilstyring etter min mening.
Ventilstørrelsen er 46 / 38 Tennplugghullene i 914-style gjør at gnisten kommer mere frem og midt i forbrenningskammeret.
Det er sveist rundt ventilfjærsetene og maskinert da disse er tatt opp til doble fjærer.
Dette er noe av de best maskinerte toppene jeg har sett. Blir spennende om de lever opp til mine forventninger.
|
|
|
164
|
Forum / Snikk-snakk / Performance T-4 topper
|
på: mai 13, 2009, 20:49:27 pm
|
Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av noen topper det er lagt noe arbeid i. Disse skal monteres på en 2.4 rallycrossmotor. Tror de er kjøpt av Andersen Racing. Kan du bekrefte/avkrefte dette Kåre?
Toppene er Square-portet. Innsugskanalene er sveiset opp ug portet i firkantstil. Dette skal flowe bedre mener de lærde..... De originale tennplugghullene er sveiset igjen og nye er maskinert i 914-style.
Innsugene er også oppsveiset og matchportet
|
|
|
166
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Oppstarte-bukk
|
på: mai 13, 2009, 20:21:18 pm
|
Da er bukken blitt lakkert med sølv "Slett Hammerlakk" Falsen på bunnbjelkene er for å kunne plassere en 15 mm tykk vannfast kryssfinerplate. Her kan det lagres f.eks en motor da det er høyde nok for det.
Det elektriske anlegget er ferdig koblet. Jeg solgte automatstarteren til en trengende, så jeg må få tak i en ny en. Det som gjenstår er å få laget feste til tank og batteri. Dette skal lages og monteres på kryssfinerplaten.
Alle ledninger kan demonteres med hurtigkoblinger, noe som letter lagring og transport.
|
|
|
167
|
Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Det er visst montert dynobenk på BT i Trondheim i helga..?
|
på: mai 11, 2009, 19:23:23 pm
|
Og hvem er sertifiseringsorgan for denne? Så lenge det ikke finnes noe kalibreringstjeneste for slike benker er ikke papirene vært noen ting.
Har testet en rallycrossbil på to forskjellige rullende landeveier, med under 1 times mellorom. Når resultatene skiller med 42 hk på en 300 hesters motor er det nyttesløst uten en kalibreringsnorm
Papirene på disse benkene er ikke juridisk holdbare, så vis det er det BT skal bruke den til er dette en dyr feilinvestering.
|
|
|
168
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Broom på TV NÅ!!!
|
på: mai 11, 2009, 19:00:39 pm
|
I dag skulle det komme en reportasje fra Stig Bakke sin "garasje" Dette er verd å få med seg. Får sikkert også se når Rustad river Porsche Carrera GTen hans av banen også...
Slik så den hvertfall ut før Rustad kjørte den....
|
|
|
174
|
Forum / Rundt og rundt/bakkeløp / Sv: Bankjøring "de luxe"
|
på: mai 07, 2009, 19:58:45 pm
|
Hvorfor da ikke kjøre rallycross? Her får man tre ønsker på en gang:
Start på asfalt med 150-200 rett strekning = Dragrace Asfalterte svinger og strekk = Asfaltracing Grus/ asfalt svinger og strekk = Rally
bilene blir så stygge av det Holmen Ikke om man ligger først
|
|
|
175
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hjelp til å dreie sylindershims
|
på: mai 07, 2009, 19:44:50 pm
|
Street Style Power (Unneberg) hadde ikke dette på lager. CSP hadde på lager men skulle ha €43 i frakt. Totalt ville de 4 shimsene kommet på ca 700,- Det blir for drøyt, så da kan jeg vente til kompisen min har tid til å lage dem.
|
|
|
176
|
Forum / Rundt og rundt/bakkeløp / Sv: Bankjøring "de luxe"
|
på: mai 07, 2009, 19:20:30 pm
|
Hvorfor da ikke kjøre rallycross? Her får man tre ønsker på en gang:
Start på asfalt med 150-200 rett strekning = Dragrace Asfalterte svinger og strekk = Asfaltracing Grus/ asfalt svinger og strekk = Rally
|
|
|
179
|
Forum / Snikk-snakk / Rally Boble
|
på: mai 05, 2009, 08:41:12 am
|
Var i Mandal og så på Rally Sørland i helgen. Denne 1303 til ble brukt til å klarere veien før rallybilene startet. Bilen manglet veltebur men ellers var den rigget for rally. Noen som kjenner til denne?
|
|
|
180
|
Forum / Problemløseren / Sv: TIPS??
|
på: mai 05, 2009, 07:35:44 am
|
Eller eget batteri og ladeanlegg slik at stereoen går på 12V mens bilen bruker det originale 6V anlegger
|
|
|
|