mai 02, 2024, 22:59:52 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: EMPI oljepumpedeksel til fullflow.... 3/8 NPT passer ikke  (Lest 1143 ganger)
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« på: november 02, 2009, 15:32:31 pm »

Andre som har opplevd at et EMPI oljepumpedeksel med 3/8 NPT gjenger ikke har 3/8 NPT ?

Skulle teste gjengene i oljegalleriet og i dekselet i går for å bestille slikkelige slanger til oljefilterholder.

I oljegalleriet skrur jeg en 3/8 NPT bolt rett inn med fingerkraft, men i oljepumpedekselet stopper det etter en omdreining eller to. Har ikke lyst å dra til å risikere spon i olja på min helt nye motor. Dekselet ser jalla ut og er helt sikkert jalla også.

Kan alltids ta av oljedekselet, men det er montert med noe pakningsguffe fra leverandør. Kanksje best å bare bytte dekselet i noe annet. Hva skjer når jeg drar av dette ? Drar jeg ut hele pumpa også ?
Loggført

1961 T1 - Custom
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #1 på: november 02, 2009, 22:02:19 pm »

Har du sjekket at det ikke er svak kon på NPT pluggen? Jeg målte mine og det er diff på tykkelsen på første gjenge kontra de siste. Dette for å skape tetting. Mine er kjøpt på tess..
Loggført

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: november 02, 2009, 22:50:27 pm »

Har ikke alle NPT plugger kon?
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #3 på: november 03, 2009, 08:30:54 am »

Har ikke alle NPT plugger kon?

Jeg har ikke brukt mange NPT enda, men de har kanskje det?
Loggført

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #4 på: november 03, 2009, 10:06:07 am »

Nå er jeg ganske ny i NPT verden, men når jeg skrur inn pluggen i oljegalleriet kan jeg skru den inn med håndmakt, men når jeg prøver å skru den inn i oljedekselet kommer jeg kun en runde eller to før det stopper.

Kommer til å ta av dekselet og ta det med der jeg skal bestille slanger, antar at de kan måle gjengene ja. Hvis de ikke er 100% kan jeng kanskje høre med DKL gjengen om noen der har 3/8 NPT gjengetapp, mener at Endre har dette.

Sikkert det beste å gjøre det slik. Orker ikke metallspon i en helt ny motor, selv om filteret sikkert hadde fanget opp dette ved første oppstart.

Hva skal jeg bruke etterpå for å tette når jeg monterer oljedekselet igjen ? Hvilken flytende pakningsguffe er best.
Loggført

1961 T1 - Custom
52split
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: KRISTIANSUND


Strandbil


Vis profil
« Svar #5 på: november 03, 2009, 10:14:00 am »

Har ikke alle NPT plugger kon?

De har kon ja.
Loggført

T1 1966
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: november 03, 2009, 10:56:30 am »

Lån deg en NPT tapp å prøv da Blunker
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #7 på: november 03, 2009, 10:59:22 am »

Dette skal jeg gjøre før jeg tar av dekselet ja.  Gliser
Loggført

1961 T1 - Custom
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #8 på: november 03, 2009, 11:46:13 am »

Oljegalleriet ditt er kanskje ikke konisk brotsjet etter boring (som egentlig skal gjøres på npt-gjenger) og er dermed sylindrisk? Det vil jo føre til at gjengen ikke kniper mer etterhvert som du skrur den inn, mens på EMPI-lokket ditt er dette gjort riktig...
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!