Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 146
|
152
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Måling av sylindre/stempel
|
på: november 23, 2016, 15:01:11 pm
|
I forbindelse med honing av sylindre, hvordan måle på riktig måte at man er innenfor toleransegrensene? Altså hvor på stemplet måler en? hvor i sylinderen? Noen fiffige metoder for å måle slik at man er sikker? Evnt. linker til dokumentasjon eller videoer med gode forklaringer? Kom med deres tips og triks
|
|
|
153
|
Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / 57-59 boble bunnplate med identitet *kjøpt*
|
på: november 22, 2016, 12:53:02 pm
|
Er interessert i å kjøpe bunnplate til boble med norsk identitet førstegangsregistrert mellom 57 og 59 som finnes i Autosys. Kan være alt fra et utkapp av rammenummer til komplett bunnplate. Hel bil kan også være av interesse, men ikke en som er bra nok til å bli en god originalbil Ta kontakt 48312015
|
|
|
156
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bergers Ghia
|
på: oktober 31, 2016, 09:05:29 am
|
Ohoi! Ikke skjedd noe som helst med bilen det siste året, tenkte dere sikkert ville vite det... haha! Bare kjørt og kost meg med det I vinter skal den få stå til utstilling hos Hot Shop / folkevogn.no her i Trøgstad, så hvis noe føler for å ta en nærmere titt på den kan det jo kombineres med litt deleshopping
|
|
|
159
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: BUSspotting
|
på: september 19, 2016, 20:26:57 pm
|
Hvit og blå splitt spotta på Røa igår
Skal ikke se bort i fra at det var en Trøgsting
|
|
|
160
|
Forum / Drag-race / Sv: Drag Week 2016 starter i dag!
|
på: september 17, 2016, 13:27:25 pm
|
En STOR gratulasjon til våre svenske venner i Team Ascona med 3 plass i den aller verste klassen. En seier i seg selv med ett snitt på 8.11 og 270 km/t.
RESPEKT!
Mvh BB
Veldig imponerende, hadde unnet de å få en 7-sekunder også, men uansett heftige saker!
|
|
|
161
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW
|
på: september 15, 2016, 11:54:33 am
|
spennende. Vil den være knyttet mot OEM-type spjellhus, eller kan man se for seg å utstyre "vanlige" spjellhus med en servo/steppermotor som styres av denne modulen?
Ikke vanlig PWM-servomotor, ei heller en stepper. DBW-TB-er har alltid en DC-motor som kobles igjennom en reduskjonsgearboks for å få økt moment på spjeldakslingen samt overlegen presisjon. Skal du ha dette på en gasser eller f.eks. MC-spjeldhus, så ville jeg funnet meg en TB med løs gearboks som kan boltes til spjeldakslingen med en adapter imellom. Denne versjonen er ment kun for deg, Øyvind <3 : Ikke vanlig pulse width modulation-servomotor, ei heller en stepper. Drive by wire throttle body har alltid en direct current-motor som kobles igjennom en reduskjonsgearboks for å få økt moment på spjeldakslingen samt overlegen presisjon. Skal du ha dette på en gasser eller f.eks. motorcycle-spjeldhus, så ville jeg funnet meg en throttle body med løs gearboks som kan boltes til spjeldakslingen med en adapter imellom. Jeg kan etter hvert utarbeide en såkalt LOA - list of abbreviations. For meg som er flasket opp på militær flyindustri, har utstrakt bruk av forkortelser blitt en del av livsstilen min Åja, Bayerische Motoren Werke-gasspedalen ble hentet på posten i går. Ordet "smooth" fikk akkurat en ny mening. Det skal bli godt å få noe slikt inn i daily driveren etter hvert - sammen med cruise control Haha, så bra! Sikker på at du nettopp fikk en bøtte nye kunder som faktisk skjønte hva du skrev
|
|
|
163
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW
|
på: september 15, 2016, 09:44:03 am
|
Drive By Wire trodde du var sånn data-mann, jeg, Øyvind Hehe, er nettopp derfor jeg hater forkortelser, dataverden er full av de og man bruker mesteparten av dagen på å google alle Microsofts forkortelser... Er så lei av de at jeg tror hjernen min går i blokk når den ser en! Hva er problemet med å skrive et ord fullt ut?? "kjøre gjennom ledning" Nettopp! Gikk jo fint det !
|
|
|
166
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW
|
på: september 15, 2016, 09:32:02 am
|
Drive By Wire trodde du var sånn data-mann, jeg, Øyvind Hehe, er nettopp derfor jeg hater forkortelser, dataverden er full av de og man bruker mesteparten av dagen på å google alle Microsofts forkortelser... Er så lei av de at jeg tror hjernen min går i blokk når den ser en! Hva er problemet med å skrive et ord fullt ut??
|
|
|
167
|
Forum / Problemløseren / Sv: 1600 dobbelport som ikke vil gå på tomgang.
|
på: september 15, 2016, 09:24:16 am
|
Hvor mye åpning på spjelet må du ha for at den skal gå (sånn ca)?
Forsøkt å gå litt opp på tenning? Feks til 10 grader?
Kan så klart være at du har en innsugsventil som ikke tetter, da får du dårlig vakuum i innsuget. En leakdown test avslører det raskt.
|
|
|
170
|
Forum / Drag-race / Levetid på slicks og frontrunners?
|
på: september 13, 2016, 11:33:50 am
|
Hvor ofte bør man egentlig skifte ut dekk i drag race? Altså, når de er slitt så klart, men hvor lenge kan de brukes så lenge det er bra med gummi igjen? Eller er det kanskje ikke noen "fasit" på det?
[attachment=1]
|
|
|
171
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Forum interesse?
|
på: september 12, 2016, 20:46:49 pm
|
Nå er vel ikke dette første gangen dette temaet er oppe her.. Vi som er her og liker å skrive kan tjate så mye vi gidder om hvor ille det er at ikke flere bruker forumet, hvor dårlig FB er osv...det blir som å pisse i motvind uansett. En må finne på noen positive tiltak som øker bruken igjen!
|
|
|
172
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Forum interesse?
|
på: september 12, 2016, 10:01:36 am
|
Jeg tror et av hovedproblemene i dag er forventning om respons. Alle er vandt med å få en viss respons i form av "likes" osv på moderne sosiale medier. Her inne skal det litt mere til enn bare å trykke på en liker-knapp. En må faktisk skrive noe... Har sett mange ganger på ting jeg har postet likt både her og på FB/Instagram at her på forumet kan det være minimal respons selv om det er veldig mange inne å leser, mens på FB/Instagram får man drøss med "likes". Tror de fleste velger mediet der en får respons... Husker en "SVAR DA" kampanje som ble kjørt i gamle dager, kanskje dra den igang igjen? Hva med en "del på FB knapp" tilgjengelig på hvert innlegg? Eller kanskje noen har en finurlig løsning på en "liker-knapp" som kan implementeres i forumet?
|
|
|
173
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: september 09, 2016, 09:01:10 am
|
Mange måter å justere på ja. Jeg tar ut plugg på syl 1, snurrer motor til tdc hvor syl 1 står i topp og begge ventiler for syl 1 er lukket. Justerer denne og fortsetter ved å snurre 180 grader til neste syl i tenningsrekkefølgen
|
|
|
174
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir opp SCC (2016) på grunn av metalldeler i oljen
|
på: september 08, 2016, 09:43:50 am
|
WBX har både høy og lavtrykk sensor på oljetrykket. En sitter rett etter pumpa og en på venstre blokkhalvdel under sylinderene på oljekanalen som går til løfterene. Kan jo være noe å vurdere å lage. Jeg tror at hvis ikke det er spon i oljekanalene som er årsak, så er det dårlig trykk under bremsingen (ved varm motor) som er årsaken (typisk at lagerene på slutten av kretsen får lide). Vurder sterkt å sikre oljepumpen for lekasje mellom pumpe og blokk! Sitat: "Yes under high RPMs, used case's and even with the new aluminum case's it easier for your pump to suck air between the case and the pump than to lift and suck the oil from the pick up tube. This is a big problem with aluminum case's, do to the heat expansion. The "O-Ring" takes up that space and seals up against the case for a real snug seal."
|
|
|
176
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir opp SCC (2016) på grunn av metalldeler i oljen
|
på: september 08, 2016, 07:59:35 am
|
Kjipt at du måtte bestille alt nytt. Var det ikke anbefalt å slipe den gamle? En annen ting du bør kikke litt på er oljepumpen. Du har alu blokk ikke sant? På wbx er det også alu blokk og det er en issue der med at det lett kan bli litt for mye klaring mellom pumpe og blokk når motoren er varm. Det igjen kan resultere i at pumpen suger falsk luft mellom blokk og pumpe, som igjen gir dårlig trykk når du trenger det som mest. Siden man ikke får ettermarkedspumper bestillt i forskjellige utvendig mål, er det to måter å sikre dette. En kan gå for en o-ring løsning, enten få det maskinert eller kjøpe ferdig feks her : http://www.lowbugget.com/oil_pumporing.htmlEller man bruke et egnet tettemiddel mellom blokk og pumpe (altså på flaten der inn og utløpet er) i et tynt lag. Jeg fikk anbefalt dette produktet av Tor Øyvind i denne sammenheng: http://www.kenteurope.com/en/products/rapid-gasket Kjøpte det hos Berner.no, men nå finner jeg det ikke igjen i nettbutikken. Tilsvarende anaerobic tettemasse kan sikkert brukes. Begge disse løsningene krever at pumpen monteres før du sette sammen blokkhalvdelene, altså må en ha bolter eller pinnebolter til pumpa som tas ut.
|
|
|
177
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: september 06, 2016, 16:29:12 pm
|
Neste gang du sjekker klaringen Roy, sjekk for hver grad fra 5 grader før tdc til 5 grader etter. For hvis du har normal klaring et sted innenfor disse 10 gradene er det antagelig noe som flytter på seg
|
|
|
178
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: september 06, 2016, 13:36:11 pm
|
Litt av et mysterium Hvis kammen slites bør du se det greit på olja, er jo mengder det er snakk om her i så fall. Kan det være løst kamdrev? Tenkte på den klakke/bankelyden i den sammenheng også..
|
|
|
180
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Berger`s raser bil, "Rabalder"
|
på: september 06, 2016, 13:02:36 pm
|
Liten ettertanke på en tirsdag, tok bortimot 6 år å nå den 10-sekunderen.... Kunne sikkert vært gjort enklere og raskere, men slikt er jo alltid lett å tenke i etterkant [attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
|