mai 13, 2024, 21:10:14 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1966 Banevokteren  (Lest 21871 ganger)
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #60 på: januar 21, 2009, 18:15:10 pm »

Jan-Thomas-bøllete..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Leif
Seniormedlem
****
Innlegg: 426
Bosted: Askoy


Vis profil

« Svar #61 på: januar 21, 2009, 19:30:24 pm »

hei har du vaert inne paa min side aa sett pa foer og etter bildene, jeg syntes min ble mye bedre med biltema soelv lakk.
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #62 på: januar 21, 2009, 20:06:11 pm »

Ha på noen hvitsider og kjør på svarte felger uten kapsler. DET er bøllete Blunker
x2 (GB copy er jan-tomas-bøllete Osteaktig) derfår er mine borte.
Loggført
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #63 på: januar 21, 2009, 20:39:03 pm »

hvitsider blir det nok neppe.. jeg har sett lyset. nærmere bestemt solskinn fra california  Kult
Vi får se hvordan det går.. det er jo enda "lenge til våren" 
Loggført

ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #64 på: januar 24, 2009, 20:07:51 pm »

Da har jeg omsider fått flyttet inn i verksted!

Først gikk turen innom jobben for en real omgang med høytrykk, damp og industrirens. Jeg priser meg lykkelig over at det klare å ta bort mesteparten av et tjukt lag me noe som ser ut som fett/grease med masse støv i..



Her er bakre hjulbue på venstre side;


Da ser jo den observante 2 "feil"

og ikke minst


foran på høyresiden var det litt bedre,


men det var ikke fritt for ulumskheter:



Så nå må jeg lære meg å sveise Rekker tunge
Loggført

Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #65 på: januar 26, 2009, 09:00:19 am »

ikkeno problem Blunker bare få tak i et apparat til 5-6000 pris klassen. og litt gass så lærer du det fort Glad bare husk på og ITTE ha hast værk når du sveiser.....det har je brent meg på før Gliser
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #66 på: januar 26, 2009, 09:08:15 am »

en rask opptelling i verkstedet jeg står i ga antall sveiseapparater lik 2.. de 6 lappene går nok til innkjøp av øyelokk og cromdeksler til motoren.

Loggført

Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #67 på: januar 26, 2009, 09:41:21 am »

en rask opptelling i verkstedet jeg står i ga antall sveiseapparater lik 2.. de 6 lappene går nok til innkjøp av øyelokk og cromdeksler til motoren.



ja da er det jo 0 problem da Blunker
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #68 på: januar 26, 2009, 10:32:49 am »

Ser ut som den verste sveisingen her blir rundt karosseri festet i bakre hjul hus. Ellers så det ikke så ille ut... 6 tusen til krom deksler til motor og øyelokk? Da vil du nok ha et lager som gjør at du kan bytte hver noe blåser bort eller begynner å ruste  Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #69 på: januar 26, 2009, 10:41:12 am »

Han skal vel holde Togga med kromdelar óg..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #70 på: januar 26, 2009, 10:45:51 am »

Jeg skal kanskje ta en liten tur ut i dag også og lette på de andre skjermene også for å se hva man finner der.

Vet også om et bittelite hull i undersiden av rammehodet. Fikk akkurat lurt inn et lite stjerneskrujern der. Det skal bli spennende å se hva som skjer der..

Og ja, crom budsjettet er noget stort. Tror muligens jeg skal opprette en ny post for plysjinteriør og porschestyling

Togga får betalt i reinskavpizza og bestillings-ganding på utvalgte kroeiere fra dalstrøka nordafør
Loggført

FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #71 på: januar 26, 2009, 10:56:11 am »

Krever vel ein fleinsopp eller sju i reinskavpizzaen, for at Togga skal havne i rett sinnsstemning - mtp. gandinga.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #72 på: januar 27, 2009, 20:28:34 pm »

Rakk en kjapp tur i garasjen i kveld også, men det ble ikke så gøy som jeg hadde håpet.

Plukket av de to resterende skjermene og fant litt rust foran på venstre side, likt som på høyre side.
Rusten på høyre side var nok litt værre en jeg trodde, området rundt den nederste skjermbolten er det hull i og må fikses.

Det desidert kjipeste var når jeg tok en kikk på rammehodet. Jeg hadde en anelse om et lite hull der, men akk så feil man kan ta.

Det er hull i rammehodet. Den store flekken er riktig nok ikke gjennom, men på hele den forhøyningen i plata er det hull.


Det er også noe styggedom rundt innfestningen til forstillingen...



Spørsmålet er da, hva må gjøres for å fikse dette?

Forstillinga må av, det er jo greit.. men er det mulig å reparere dette uten å ta karosseriet av bunnpanna?

I nabogarasjen er det løftebukk. Funke det å trille bilen inn dit på hjulene, plukke av forstilling og alt og sveise inn nytt stål mens den står på bukken?  Det ville jo gå greit mtp tilgang siden man slipper ligge på ryggen  å sveise 2 cm over nesetippen..
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #73 på: januar 27, 2009, 22:18:04 pm »

De sprekkene der har jeg sett før, denne (rammehode) bunnen må du bytte ut i sin helhet, den har rustet gjennom fra innsiden... Tvilende
Loggført

Speed is no substitute for direction
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #74 på: januar 27, 2009, 22:22:11 pm »

doh!

er det mulig å gjøre dette uten å skille bunnpanne og karosseri?
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #75 på: januar 27, 2009, 23:42:19 pm »

Dette har eg 'og sett før..... Karosseriet må av, og bunnplata må snuast på håve, med mindre du liker å jobbe med henda over deg? Etter att du har tatt av den plata under rammehovudet, oppdagar du nok att det er verre inni, i mitt tilfelle var det ikkje verre enn att det kunne reddast, rusta kom mest av att bilen har stått i nedoverbakke, med vatn inni tunellen, som samlar seg i fronten/frammehovudet og eter opp metallet.....

Skal du skifte heile skiten, må ivertfall karosseriet av + att du må laga deg ein jigg, sånn att det nye rammehovudet kjem på rett kjøl, og ikkje havner sjeivt osv...

Alt i alt, mykje arbeid Øyerulling (MEN VERDT DET)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #76 på: februar 15, 2009, 11:13:26 am »

En nyttig link?

http://www.vw-classic.net/repleitfaden_typ11_52_57/repleitfaden_52_57_kapitel_R.pdf

Diverse arbeider på rammen. T.o.m. bytte rammehode. Glad
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #77 på: mars 28, 2009, 19:59:31 pm »

Omsider har tommelen blitt lirket ut av toern, og jeg har fått gjort noe med skuta.

En ettermiddag i forrige uke fikk jeg klargjort bilen til deling, og i dag ble karosseriet løftet av.

Tradisjon tro har jeg tilstrekkelig løfteverktøy, denne gangen ble det en kjekk Massey Ferguson fra 80tallet.

Etter bildene ble tatt så har jeg tatt av motor og forstilling. Forhåpentligvis rekker jeg en kveld i neste uke også for å ta av girkasse, pedaler, slanger, rør, håndbrekk og alt det der..

Jeg er nok ikke førstemann som pusler med denne bilen. Grønt gulv er vel neppe standard fra wolfsburg Rekker tunge
Synes ikke det ser så altfor ille ut mtp. rust(om man lukker øynene når man ser på karosseriet da), kanskje det bare er den rammehodebunnen som må ut.


Som en ekstra bonus fant jeg igjen 17mm koppen min som jeg trodde var long gone. Den var tydeligvis blitt stående igjen på motorbolten som måtte ut når jeg bytta starterforing.
Jaja, skader vel ikke å ha to Glad
« Siste redigering: mars 28, 2009, 20:02:22 pm av ola » Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #78 på: mars 28, 2009, 20:42:16 pm »

Dette ser bra ut! Alltid kjekt å finne igjen verktøy som ein trur er forsvunnet for godt (snakker av erfaring)

Så nå vert det skifting av rammehovudbunnen?

Når bunnen er av, er det ikkje dumt å få sandblåst inni der, så er du kvitt elendigheiten LENGE! Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #79 på: mars 28, 2009, 20:48:17 pm »

planen er å fikse den nedre halvdel av bilen i år, og være ferdig med det slik at man kommer seg på SCC for egen maskin.
Alt av slanger, rør og rot byttes sammen med bremser. Resten males opp med et eller annet lurium.

Jeg tenkte å lage et fint hull i bunnen av rammehodet slik at sandblåsemannen fikk rensket opp i ulumskhetene.
Loggført

Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!