Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 62
|
184
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger
|
på: juni 10, 2014, 06:36:25 am
|
Når jeg tok be lappen tok han helt av han kjørelæreren, var VELDIG nøye med stropping, bruk god tid og tenkt seg om så han også, bedre med to stopper som virker enn ti som ikke gjør det, vi måtte bli kreative for å stopper ett fat inne i en lukket tilhenger. Han ville ha fire hjulstropper eller ihvertfall en vanlig stropping på hvert hjul
|
|
|
190
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Ny Porsche 4-cyl boxermotor
|
på: juni 07, 2014, 18:01:37 pm
|
Det som kan gjøre det interessant for de som evt kunne tenke seg vannsøl i folkevogna si, er at om pordche hadde klart å lage denne motoren så og si problemfri, noe jeg tviler på, så er det ingen som er interessert i disse motorene om bilen må høgges og da kan de bli billige. For det er jo ingen med vettet i behold som setter en slik i sin 73 rs replika.
|
|
|
196
|
Forum / Problemløseren / Sv: Oljefilter
|
på: mai 21, 2014, 17:55:18 pm
|
Bare du vet gjengene så får du ei bildelsjappe til å finne noe som passer, en masse longlife filtre er små, av en eller annen grunn. Er vel sikkert std vag gjenger.
|
|
|
197
|
Forum / German/Euro-look / Sv: Min 1303 Silverbig
|
på: mai 21, 2014, 13:16:58 pm
|
Jeg er enig med ugla, det er så mye som ikke er lov at det blir litt sånn, går det så går det. Forskjellig dekkstørrelser så er det jo rett på tilsynet... Og det er jo bare tull. Men om det går så er det jo digg å få ting godkjent. Synd det er så mye mas. Jeg er faktisk litt der at det er best å ikke ha ting godkjent bare det ikke ser helt høl i hue ut, for kommer du i en kontroll med en masse greier i vognkortet så går dem helt bananas for å sjekke at alt er i henhold. Og nå tar dem jo drøssevis av bilder så det er jo lett å sjekke. Få inn senkesett i vognkortet bare og håpe de ikke skriver noe om høyden, og så sette på skikkelige greier og få den i bakken.
|
|
|
201
|
Forum / German/Euro-look / Sv: Min 1303 S
|
på: mai 20, 2014, 11:06:01 am
|
STOR forskjell på 73 og 74, så hvis du har gamle forstillinga Kalle og Endre har nye, så stemmer det, vanskelig å få 74 og nyere skikkelig lave.
|
|
|
203
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 285K for restaurert Ghia?
|
på: mai 19, 2014, 08:23:17 am
|
Har akkurat hørt om en som ble påkjørt, bilen ble fikset av forsikringsselskap på verksted. Det var ene siden på bilen som ble rettet og lakkert til høy standard. Verkstedet har timepris på 1600 kr, de brukte 200 timer. Tenk hvor dyrt det da er å pusse opp en hel bil. Dette er faktisk pris på skikkelige renoverte biler...
|
|
|
206
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR
|
på: mai 08, 2014, 05:32:14 am
|
Dritkult... Dere buss gutta får skikkelig dilla asså... Hvor mange T3 i dott eie nå? Bare 2? Hva slags er trekkbilen?
|
|
|
207
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: min 03
|
på: mai 06, 2014, 17:52:27 pm
|
Hva sa biltilsynet angående effekt med de bremsene og tuv papirene? Gratulerer med godkjenning!
|
|
|
208
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Er dette gull???
|
på: mai 06, 2014, 17:41:47 pm
|
Så litt nærmere på bildene nå, den har nye kjederlister og det kan se ut som om venstre kvarterpanelet er litt skakt i mot stigtrinnet, så den som vil kjøpe bør nok ta en skikkelig titt. Men ser i utgangspunktet veldig bra ut. Slike orginalfelger fra 68 og opp er det ikke mange igjen av, snart flere ovale på veien enn slike, dessuten veldig gode biler om alt er i orden. En perfekt veteran å eie og kjøre. Nyere bensinvarmer er det i den også.
|
|
|
210
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bobler og busser som brenner. Hvordan kan vi forebygge dette?
|
på: mai 06, 2014, 10:46:41 am
|
Moralen kan være, ikke ha luftfilter.
Trenger ikke være bra det heller, jeg har hatt fyr tre ganger i min, to uten og en med luftfilter, de gangene uten luftfilter har det tatt fyr i ledninger og slanger i motorrommet, og den gangen med så er det luftfilteret, som er blitt dynket i bensin som følge av tilbakeslag. Så det viktigste uansett er vel å ha motoren skikkelig justert og alt i orden, da skal det jo ikke skje noe, og så reiser vi INGEN steder uten brannslukker. Det er redningen og det skal så lite til. Jeg har faktisk slukket alle 3 brannene med samme slukkeren uten etterfylling. 1kg pulver.
|
|
|
|