mai 13, 2024, 21:56:25 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Espen`s T1 66  (Lest 35255 ganger)
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #60 på: september 22, 2008, 07:53:16 am »

Hei du
Godt å se du har kommet igang igjen... Glad

Hørte om en vist "duell" på neste SCC..... Kult
Regner ikke med at du har tenkt å tape denne med "rakk ikke å få ferdig" e.l. Rekker tunge

11mnd igjen, og det går fort...

Svinger innom til uken å tar en titt og prat..

Håvard


Er ikke helt bra med sånne avtaler... Gliser
Må prøve og unngå den " rakk ikke og  og bli ferdig" , selv om den er grei noen ganger. Osteaktig

Skal sette på kaffen og bake ei kakke jeg, så får du svinge innom en dag og tala litt tull.
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #61 på: september 25, 2008, 08:38:39 am »

Du må bare tuppe brodern litt i ræva nå Håvard. Han har LITT mer enn meg å gjøre før neste års SCC.

Men han er en snill kar da, jeg som prakker på han maskinering og greier.  Glad
Loggført

primer
Medlem
***
Innlegg: 111
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #62 på: september 25, 2008, 10:05:22 am »

Hallo  Glad
Etter ca 17 år siden restaurering så hadde det blitt litt og kose seg med i garasjen.... Da min beste venn Rust kom frem i dagslyset igjen.. Gliser
Så nå er det på`n igjen, få på nye dulper og gjøre den klar igjen til de neste 20-30 årene  Blunker

Hva som står på timeplaner er:

Rust sveising av bunn og karosseri
Lakkering av karosseri
Brannlakkering av forstilling
Skifte alle bremserør og slanger
Montere skivebremser bak
Montere moon bensintank
Facet ful pump+ regulator
Deep sump
KEP Stage1 clutch
Dreiing av svinghjul
Empi 8spoke felger
Kanskje dropp spindler,
++++
Motor er  en 1776 med 2 dobble 40mm delorto. Byggd av Ola Svendsen Motor Company.


Kommer snart mer info og bilder Glad
Er mitt første prosjekt så all hjelp og ideer tas i mot med takk:)Glad

Er det foresten noen som kjenner igjen denne bilen, noe historie eller noe. Jeg her funnet igjen noen bilder av den på noen treff.


Denne bilen har jeg kjørt tidlig på nittitallet da den var eid av en barndomskamerat av meg (Claes Watndal). Kjørte den på treff til Gjøvik husker jeg. Den hadde da ikke fått puma forstilling ennå så stilen ble 'Nose up-Ass down':-) Den gangen var bilen utrolig fin med en småhissig 1776. PS! 'Berger' her på forumet kjenner også denne bilen godt fra mange år tilbake. Mye morro på den tida. Artig å se denne bilen igjen.
Loggført
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #63 på: september 25, 2008, 10:36:42 am »

Hallo  Glad
Etter ca 17 år siden restaurering så hadde det blitt litt og kose seg med i garasjen.... Da min beste venn Rust kom frem i dagslyset igjen.. Gliser
Så nå er det på`n igjen, få på nye dulper og gjøre den klar igjen til de neste 20-30 årene  Blunker

Hva som står på timeplaner er:

Rust sveising av bunn og karosseri
Lakkering av karosseri
Brannlakkering av forstilling
Skifte alle bremserør og slanger
Montere skivebremser bak
Montere moon bensintank
Facet ful pump+ regulator
Deep sump
KEP Stage1 clutch
Dreiing av svinghjul
Empi 8spoke felger
Kanskje dropp spindler,
++++
Motor er  en 1776 med 2 dobble 40mm delorto. Byggd av Ola Svendsen Motor Company.


Kommer snart mer info og bilder Glad
Er mitt første prosjekt så all hjelp og ideer tas i mot med takk:)Glad

Er det foresten noen som kjenner igjen denne bilen, noe historie eller noe. Jeg her funnet igjen noen bilder av den på noen treff.


Denne bilen har jeg kjørt tidlig på nittitallet da den var eid av en barndomskamerat av meg (Claes Watndal). Kjørte den på treff til Gjøvik husker jeg. Den hadde da ikke fått puma forstilling ennå så stilen ble 'Nose up-Ass down':-) Den gangen var bilen utrolig fin med en småhissig 1776. PS! 'Berger' her på forumet kjenner også denne bilen godt fra mange år tilbake. Mye morro på den tida. Artig å se denne bilen igjen.
Kjempe artig og få høre historie om bilen Blunker
Sitter 1776 i den nå og, sikkert akkurat samme motor. Skal gå over motor nå og trimme litt til, skal jeg slå broder på neste SCC Kult.
Han har skummle planer om oxyboxer Sint
Og nå blir det " Nose down- Ass up"  Gliser
En tidligere eier mente motoren var byggd hos ola svendsen motor company, veit ikke noe om det du?..
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #64 på: september 25, 2008, 10:50:57 am »

Han har skummle planer om oxyboxer  Sint

 Gliser Gliser Gliser
Loggført

Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #65 på: september 25, 2008, 11:21:39 am »

Hallo  Glad
Etter ca 17 år siden restaurering så hadde det blitt litt og kose seg med i garasjen.... Da min beste venn Rust kom frem i dagslyset igjen.. Gliser
Så nå er det på`n igjen, få på nye dulper og gjøre den klar igjen til de neste 20-30 årene  Blunker

Hva som står på timeplaner er:

Rust sveising av bunn og karosseri
Lakkering av karosseri
Brannlakkering av forstilling
Skifte alle bremserør og slanger
Montere skivebremser bak
Montere moon bensintank
Facet ful pump+ regulator
Deep sump
KEP Stage1 clutch
Dreiing av svinghjul
Empi 8spoke felger
Kanskje dropp spindler,
++++
Motor er  en 1776 med 2 dobble 40mm delorto. Byggd av Ola Svendsen Motor Company.


Kommer snart mer info og bilder Glad
Er mitt første prosjekt så all hjelp og ideer tas i mot med takk:)Glad

Er det foresten noen som kjenner igjen denne bilen, noe historie eller noe. Jeg her funnet igjen noen bilder av den på noen treff.


Denne bilen har jeg kjørt tidlig på nittitallet da den var eid av en barndomskamerat av meg (Claes Watndal). Kjørte den på treff til Gjøvik husker jeg. Den hadde da ikke fått puma forstilling ennå så stilen ble 'Nose up-Ass down':-) Den gangen var bilen utrolig fin med en småhissig 1776. PS! 'Berger' her på forumet kjenner også denne bilen godt fra mange år tilbake. Mye morro på den tida. Artig å se denne bilen igjen.
Kjempe artig og få høre historie om bilen Blunker
Sitter 1776 i den nå og, sikkert akkurat samme motor. Skal gå over motor nå og trimme litt til, skal jeg slå broder på neste SCC Kult.
Han har skummle planer om oxyboxer Sint
Og nå blir det " Nose down- Ass up"  Gliser
En tidligere eier mente motoren var byggd hos ola svendsen motor company, veit ikke noe om det du?..


Noen bilder av bilen sånn den var før jeg plukket den ned, bildene er fra en lokal vw treff som jeg fikk 1.plass Gliser


* 129-0018_AUT.JPG (92.54 KB, 640x480 - vist 266 ganger.)

* 129-0019_AUT.JPG (97.91 KB, 640x480 - vist 294 ganger.)
« Siste redigering: september 25, 2008, 11:27:52 am av Espen T1 66 » Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #66 på: september 25, 2008, 11:53:06 am »

Morro å se igjen den bilen Glad
Bilen ble bygget av en billakkerer i Moss rundt 89-90. Claes kjøpte bilen av han, satt da bredda felger både forran og bak, og alt for breide dekk. Ikke var`n senka heller, og den hadde nerf-bars...
Motoren var da en 1641 med økt komp og en noe rundt 300 graders kam. Dobble 40mm solex satt det også på`n. I den tilstanden ble den bremsa på rullende landevei i Moss til 138hk (mener jeg å huske...) og det fikk vi godkjent inn i vognkortet av en meget hyggelig bilsakkyndig hos Biltilsynet i Fredrikstad Glad
Senere ble motoren overhalt av Svendsen motor.

Dørsidene er laget av Thomas Tørjesen, i klassisk 90-talls look. Fete så det holder spør du meg  Gliser
På den tiden fantes ikke wide-five skivebremsekitt, så det er derfor det sitter firebolt forran og fem bak. Var for mye jobb å bytte bak synes vi den gangen....det skulle KJØRES!!! Glad

Henger et bilde i min garasje av den bilen:



Vekker gode minner Glad Stå på videre, og behold stilen på den.
« Siste redigering: september 25, 2008, 12:27:36 pm av BERGER » Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #67 på: september 25, 2008, 12:12:06 pm »

Morro å se igjen den bilen Glad
Bilen ble bygget av en billakkerer i Moss rundt 89-90. Claes kjøpte bilen av han, satt da bredda felger både forran og bak, og alt for breide dekk. Ikke var`n senka heller, og den hadde nerf-bars...
Motoren var da en 1641 med økt komp og en noe rundt 300 graders kam. Dobble 40mm solex satt det også på`n. I den tilstanden ble den bremsa på rullende landevei i Moss til 138hk (mener jeg å huske...) og det fikk vi godkjent inn i vognkortet av en meget hyggelig bilsakkyndig hos Biltilsynet i Fredrikstad Glad
Senere ble motoren overhalt av Svendsen motor.

Dørsidene er laget av Thomas Tørjesen, i klassisk 90-talls look. Fete så det holder spør du meg  Gliser
På den tiden fantes ikke wide-five bremsekitt, så det er derfor det sitter firebolt forran og fem bak. Var for mye jobb å bytte bak synes vi den gangen....det skulle KJØRES!!! Glad

Henger et bilde i min garasje av den bilen:



Vekker gode minner Glad Stå på videre, og behold stilen på den.

Er dette de to andre bilen på bildet?.. Tatt på Sveastranda på 90-tallet.


* Boble lilla.jpg (53.38 KB, 608x400 - vist 232 ganger.)

* Boble rosa.jpg (62.18 KB, 608x400 - vist 245 ganger.)
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #68 på: september 25, 2008, 12:25:40 pm »

Svaret på det er både ja og nei Osteaktig
Hvis ikke jeg tar feil, inneholder begge disse bilene deler fra den i midten på mitt bilde, altså min gamle bil... Den ene har karrosseriet, og den andre har bunnplata!
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #69 på: september 25, 2008, 12:39:36 pm »

Hallo  Glad
Etter ca 17 år siden restaurering så hadde det blitt litt og kose seg med i garasjen.... Da min beste venn Rust kom frem i dagslyset igjen.. Gliser
Så nå er det på`n igjen, få på nye dulper og gjøre den klar igjen til de neste 20-30 årene  Blunker

Hva som står på timeplaner er:

Rust sveising av bunn og karosseri
Lakkering av karosseri
Brannlakkering av forstilling
Skifte alle bremserør og slanger
Montere skivebremser bak
Montere moon bensintank
Facet ful pump+ regulator
Deep sump
KEP Stage1 clutch
Dreiing av svinghjul
Empi 8spoke felger
Kanskje dropp spindler,
++++
Motor er  en 1776 med 2 dobble 40mm delorto. Byggd av Ola Svendsen Motor Company.


Kommer snart mer info og bilder Glad
Er mitt første prosjekt så all hjelp og ideer tas i mot med takk:)Glad

Er det foresten noen som kjenner igjen denne bilen, noe historie eller noe. Jeg her funnet igjen noen bilder av den på noen treff.


Denne bilen har jeg kjørt tidlig på nittitallet da den var eid av en barndomskamerat av meg (Claes Watndal). Kjørte den på treff til Gjøvik husker jeg. Den hadde da ikke fått puma forstilling ennå så stilen ble 'Nose up-Ass down':-) Den gangen var bilen utrolig fin med en småhissig 1776. PS! 'Berger' her på forumet kjenner også denne bilen godt fra mange år tilbake. Mye morro på den tida. Artig å se denne bilen igjen.
Kjempe artig og få høre historie om bilen Blunker
Sitter 1776 i den nå og, sikkert akkurat samme motor. Skal gå over motor nå og trimme litt til, skal jeg slå broder på neste SCC Kult.
Han har skummle planer om oxyboxer Sint
Og nå blir det " Nose down- Ass up"  Gliser
En tidligere eier mente motoren var byggd hos ola svendsen motor company, veit ikke noe om det du?..


vis ikke kan du få kjøpt en ny bygget motor av meg til våren som du kan rævkjøre din bror med  Gliser
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #70 på: september 25, 2008, 13:01:02 pm »

Hallo  Glad
Etter ca 17 år siden restaurering så hadde det blitt litt og kose seg med i garasjen.... Da min beste venn Rust kom frem i dagslyset igjen.. Gliser
Så nå er det på`n igjen, få på nye dulper og gjøre den klar igjen til de neste 20-30 årene  Blunker

Hva som står på timeplaner er:

Rust sveising av bunn og karosseri
Lakkering av karosseri
Brannlakkering av forstilling
Skifte alle bremserør og slanger
Montere skivebremser bak
Montere moon bensintank
Facet ful pump+ regulator
Deep sump
KEP Stage1 clutch
Dreiing av svinghjul
Empi 8spoke felger
Kanskje dropp spindler,
++++
Motor er  en 1776 med 2 dobble 40mm delorto. Byggd av Ola Svendsen Motor Company.


Kommer snart mer info og bilder Glad
Er mitt første prosjekt så all hjelp og ideer tas i mot med takk:)Glad

Er det foresten noen som kjenner igjen denne bilen, noe historie eller noe. Jeg her funnet igjen noen bilder av den på noen treff.


Denne bilen har jeg kjørt tidlig på nittitallet da den var eid av en barndomskamerat av meg (Claes Watndal). Kjørte den på treff til Gjøvik husker jeg. Den hadde da ikke fått puma forstilling ennå så stilen ble 'Nose up-Ass down':-) Den gangen var bilen utrolig fin med en småhissig 1776. PS! 'Berger' her på forumet kjenner også denne bilen godt fra mange år tilbake. Mye morro på den tida. Artig å se denne bilen igjen.
Kjempe artig og få høre historie om bilen Blunker
Sitter 1776 i den nå og, sikkert akkurat samme motor. Skal gå over motor nå og trimme litt til, skal jeg slå broder på neste SCC Kult.
Han har skummle planer om oxyboxer Sint
Og nå blir det " Nose down- Ass up"  Gliser
En tidligere eier mente motoren var byggd hos ola svendsen motor company, veit ikke noe om det du?..


vis ikke kan du få kjøpt en ny bygget motor av meg til våren som du kan rævkjøre din bror med  Gliser

ikke sett griller i hodet på bror min nå Espen, jeg har han så godt på gli nå.. Osteaktig
Loggført

Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #71 på: september 25, 2008, 13:07:12 pm »

hehehe, da ender jeg vell bare opp med å bygge 2 motorer i all hemmlighet   Osteaktig
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #72 på: september 25, 2008, 13:37:00 pm »

Skal få tak i sylindre fra gammel luftavkjølt disel DAF jeg så skal det bli saker, over 3000ccm Gliser
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #73 på: september 25, 2008, 13:38:58 pm »

Skal få tak i sylindre fra gammel luftavkjølt disel DAF jeg så skal det bli saker, over 3000ccm Gliser

 Osteaktig
Loggført

Håvard Hoem
Seniormedlem
****
Innlegg: 333
Bosted: Toten


Klubbløs #002


Vis profil
« Svar #74 på: september 25, 2008, 14:12:53 pm »

Du må bare tuppe brodern litt i ræva nå Håvard. Han har LITT mer enn meg å gjøre før neste års SCC.

Men han er en snill kar da, jeg som prakker på han maskinering og greier.  Glad


Jeg skal "tuppe" han, jeg.. Gliser
Vi skal se til at noe skjer i den garasjen.....
hadde vært moro om bilen kom ut igjen som den var på 90tallet, og målet er vel SCC......

Hmmmm, kanskje jeg ska henge meg på å utfordre Espen jeg også,  Kult      nei, får ikke ødelegge broder duellen.. Blunker

men kanskje når dere har "gjort opp"....


Lykke til, begge 2.....

Håvard
Loggført

70 1300
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #75 på: september 25, 2008, 19:47:24 pm »

Skal få tak i sylindre fra gammel luftavkjølt disel DAF jeg så skal det bli saker, over 3000ccm Gliser

og med turbo på  Gliser
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #76 på: september 25, 2008, 19:48:28 pm »

Hallo  Glad
Etter ca 17 år siden restaurering så hadde det blitt litt og kose seg med i garasjen.... Da min beste venn Rust kom frem i dagslyset igjen.. Gliser
Så nå er det på`n igjen, få på nye dulper og gjøre den klar igjen til de neste 20-30 årene  Blunker

Hva som står på timeplaner er:

Rust sveising av bunn og karosseri
Lakkering av karosseri
Brannlakkering av forstilling
Skifte alle bremserør og slanger
Montere skivebremser bak
Montere moon bensintank
Facet ful pump+ regulator
Deep sump
KEP Stage1 clutch
Dreiing av svinghjul
Empi 8spoke felger
Kanskje dropp spindler,
++++
Motor er  en 1776 med 2 dobble 40mm delorto. Byggd av Ola Svendsen Motor Company.


Kommer snart mer info og bilder Glad
Er mitt første prosjekt så all hjelp og ideer tas i mot med takk:)Glad

Er det foresten noen som kjenner igjen denne bilen, noe historie eller noe. Jeg her funnet igjen noen bilder av den på noen treff.


Denne bilen har jeg kjørt tidlig på nittitallet da den var eid av en barndomskamerat av meg (Claes Watndal). Kjørte den på treff til Gjøvik husker jeg. Den hadde da ikke fått puma forstilling ennå så stilen ble 'Nose up-Ass down':-) Den gangen var bilen utrolig fin med en småhissig 1776. PS! 'Berger' her på forumet kjenner også denne bilen godt fra mange år tilbake. Mye morro på den tida. Artig å se denne bilen igjen.
Kjempe artig og få høre historie om bilen Blunker
Sitter 1776 i den nå og, sikkert akkurat samme motor. Skal gå over motor nå og trimme litt til, skal jeg slå broder på neste SCC Kult.
Han har skummle planer om oxyboxer Sint
Og nå blir det " Nose down- Ass up"  Gliser
En tidligere eier mente motoren var byggd hos ola svendsen motor company, veit ikke noe om det du?..


vis ikke kan du få kjøpt en ny bygget motor av meg til våren som du kan rævkjøre din bror med  Gliser

ikke sett griller i hodet på bror min nå Espen, jeg har han så godt på gli nå.. Osteaktig

nei fy  Gliser
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #77 på: september 25, 2008, 20:15:44 pm »

Da er motoren snart i deler og det dukket opp litt grums ja..  Glad
Det var slitekant i sylindrene og det har vært en passe stor lekasje rundt toppen av sylinder nr.1, nesten rart den har gått så bra som den har gjort.
Så da blir det montering av ny sylindersats, 1835 fra mahle.


* DSCI0791.JPG (137.29 KB, 640x480 - vist 249 ganger.)

* DSCI0792.JPG (85.98 KB, 640x480 - vist 243 ganger.)
« Siste redigering: september 28, 2008, 20:35:24 pm av Espen T1 66 » Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #78 på: september 25, 2008, 20:16:43 pm »

Lekkasje rundt sylinder nr1.


* DSCI0796.JPG (112.25 KB, 640x480 - vist 228 ganger.)
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #79 på: september 25, 2008, 20:28:07 pm »

bruk kobber ringer på motoren når du setter den i sammen igjen mellom topp og sylinder,da blir det tett. så setter du vende høyden til 0 på nye syl og bruker kobber ringer som vende høyde 1mm
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #80 på: september 25, 2008, 20:40:58 pm »

bruk kobber ringer på motoren når du setter den i sammen igjen mellom topp og sylinder,da blir det tett. så setter du vende høyden til 0 på nye syl og bruker kobber ringer som vende høyde 1mm
Den vender på 2mm sånn den er nå.
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #81 på: september 25, 2008, 21:17:24 pm »

Med lekk i toppen bør du sjekke "dekkingen" i blokka nøye. Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #82 på: september 25, 2008, 21:55:37 pm »

Med lekk i toppen bør du sjekke "dekkingen" i blokka nøye. Glad
Hva er dekking?..Glad
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #83 på: september 26, 2008, 07:30:25 am »

Målte slitekanten i sylinderene i dag og det var vist ikke så galt som det kjentes ut til.
Var bare 0.043 og det er jo ikke mye.
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #84 på: september 26, 2008, 07:37:19 am »

Med lekk i toppen bør du sjekke "dekkingen" i blokka nøye. Glad
Hva er dekking?..Glad
Dvs sjekke annleggsflaten for sylinderene i blokka. Hvis den er ujevn vil ikke sylinderene stå likt, og følgelig får man problem med å få sylinderene tett mot toppen. En enkel måte å se om noe kan være galt er å sette sylinderene i blokka og legge en "rettholdt" over toppen av begge. Den skal da ligge dønn flatt alle veier uten å vippe eller ha noen synlige sprekk mellom seg og sylinder. Aller best er å sende blokka til et bra maskineringsverksted som kan måle dette helt nøyaktig for deg.  
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #85 på: september 26, 2008, 08:18:22 am »

Med lekk i toppen bør du sjekke "dekkingen" i blokka nøye. Glad
Hva er dekking?..Glad
Dvs sjekke annleggsflaten for sylinderene i blokka. Hvis den er ujevn vil ikke sylinderene stå likt, og følgelig får man problem med å få sylinderene tett mot toppen. En enkel måte å se om noe kan være galt er å sette sylinderene i blokka og legge en "rettholdt" over toppen av begge. Den skal da ligge dønn flatt alle veier uten å vippe eller ha noen synlige sprekk mellom seg og sylinder. Aller best er å sende blokka til et bra maskineringsverksted som kan måle dette helt nøyaktig for deg.  
Har maskineringsverksted på jobben  Gliser
Da skal jeg sjekke det når jeg får plukket ned resten av motoren.
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #86 på: oktober 07, 2008, 18:52:10 pm »

Med lekk i toppen bør du sjekke "dekkingen" i blokka nøye. Glad
Hva er dekking?..Glad
Dvs sjekke annleggsflaten for sylinderene i blokka. Hvis den er ujevn vil ikke sylinderene stå likt, og følgelig får man problem med å få sylinderene tett mot toppen. En enkel måte å se om noe kan være galt er å sette sylinderene i blokka og legge en "rettholdt" over toppen av begge. Den skal da ligge dønn flatt alle veier uten å vippe eller ha noen synlige sprekk mellom seg og sylinder. Aller best er å sende blokka til et bra maskineringsverksted som kan måle dette helt nøyaktig for deg.  


Har maskineringsverksted på jobben  Gliser
Da skal jeg sjekke det når jeg får plukket ned resten av motoren.

Da er motor plukket helt ned og kontroll målt på alle passinger, alt ser heldighvis bra ut:)
Annlegsflaten for sylinderene  var helt i orden, ser ikke noen sprekker eller annet ulumskheter.
Så da er det bare og levere blokk og topper til maskinering for 1835 satts:)
Skal legge ut noen bilder av det etterhvert som delene blir ferdig... DÆ BLIR FINT Gliser
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #87 på: oktober 16, 2008, 21:27:21 pm »

Motoren er nå plukket i deler og sendt til maskinering:)


* DSC00130.JPG (34.18 KB, 600x450 - vist 185 ganger.)

* DSC00135.JPG (39.17 KB, 600x450 - vist 169 ganger.)

* DSC00134.JPG (33.17 KB, 600x450 - vist 162 ganger.)
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #88 på: oktober 16, 2008, 21:29:30 pm »

Her blir det målt ccm i toppene.
De ble målt til 35ccm noe som gir en helt grei komp med 1mm vendehøyde Gliser


* DSC00140.JPG (33.39 KB, 600x450 - vist 202 ganger.)

* DSC00142.JPG (31.61 KB, 600x450 - vist 201 ganger.)
« Siste redigering: oktober 17, 2008, 09:56:07 am av Espen T1 66 » Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #89 på: oktober 16, 2008, 21:31:12 pm »

Detta vert goe greier Kult
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: 1 2 [3] 4 5 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!