geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #120 på: september 09, 2011, 08:33:58 am » |
|
På filmen fra SCC er det 8000 men på filmen fra revebanen er det 8500
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #121 på: september 09, 2011, 08:47:07 am » |
|
Det er helt rå lyd når du kjører en luftbokser opp i sånne turtall. Spesielt med din som har grov lyd fra slagvolumet i tillegg. Hadde jeg hatt et rent mp3 lydspor, ville jeg brukt det som ringelyd på telefonen.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #122 på: desember 02, 2011, 16:16:41 pm » |
|
Vinterens prosjekter på bilen blir og bygge en busskasse med sperre og rett drevsats og gå over til innsprut. Dette er ting jeg ikke har greie på så jeg for lære etter hvert. Det første spørsmålet er hvordan jeg regner ut hvor store Throttle Bodies jeg trenger?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #123 på: desember 03, 2011, 00:34:23 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #124 på: desember 03, 2011, 12:04:29 pm » |
|
Kult hvis du skal skyte like mye lystgass som karen i linken gjør. Det skal sies at har fortsatt ikke har kjørt like fort med EFI som det han gjorde med gassere.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #125 på: desember 03, 2011, 12:17:01 pm » |
|
størst er vel ikke alltid best når det gjelder spjeldhus. må vel tenke nesten som en gasser anng str/diameter lengde . for på full gass er det jo i teorien bare ett rør uansett gasser eller spjeldhus. tenker da på resonansen/ avtemming av lengde etc. men med gassere har man jo som regel en mindre diameter i form av halsringer inni der .
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #126 på: desember 03, 2011, 14:44:28 pm » |
|
Det var det jeg lurte på om en kan sammeligne halsringens diameter med diameteren på spjeldene til innsprut.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
|
« Svar #127 på: desember 04, 2011, 00:00:20 am » |
|
hei på min rallycrossmotor brukte jeg 52 mm spjell hadde da 50 mm insugsventil dette var en 2,4 ltr type 4 motor bremset 248 hk 27 kg dette var med engine pluss topper 2 plugger pr cyl og efi sprut
Mvh Andersen Racing
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #128 på: desember 04, 2011, 12:22:13 pm » |
|
hei på min rallycrossmotor brukte jeg 52 mm spjell hadde da 50 mm insugsventil dette var en 2,4 ltr type 4 motor bremset 248 hk 27 kg dette var med engine pluss topper 2 plugger pr cyl og efi sprut
Mvh Andersen Racing
Det høres ut som en kjekk motor Andersen. Bra med hk. og moment, hvilken kam ble brukt i denne motoren?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #129 på: desember 05, 2011, 10:00:34 am » |
|
Hva mener dere om denne giringen her?
GearCalc v2.0.0.1 Copyright ©2001, Peter Ogden Gear Ratio, Speed and RPM Calculator
Gear set: Manually entered values Gear 1 2 3 4 Final Ratios: 3.110 1.930 1.260 1.040 4,571
RPM Limit: 8000 RPM @Peak Power: 7200 Tyre Size: 225/50 x 16 Tyre Diameter: 620.00 mm Tyre Circumference: 0.00 mm
Gear Km/h per 1000 RPM Km/h @7200 RPM Km/h @8000 RPM -------------------------------------------------------- 1 8.22 59 66 2 13.25 95 106 3 20.29 146 162 4 24.58 177 197 Km/h RPM (in Gears) ---------------------------------------- 1 2 3 4 ---------------------------------------- 10 1216 755 493 407 20 2433 1510 986 814 30 3649 2265 1478 1220 40 4866 3020 1971 1627 50 6082 3774 2464 2034 60 7298 4529 2957 2441 70 5284 3450 2847 80 6039 3943 3254 90 6794 4435 3661 100 7549 4928 4068 110 5421 4474 120 5914 4881 130 6407 5288 140 6899 5695 150 7392 6102 160 7885 6508 170 6915 180 7322 190 7729 Gear Change RPM drop (change @7200) RPM drop (change @8000) ------------------------------------------------------------- 1 -> 2 -2732 (to 4468) -3035 (to 4965) 2 -> 3 -2499 (to 4701) -2777 (to 5223) 3 -> 4 -1257 (to 5943) -1397 (to 6603)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #130 på: desember 05, 2011, 10:03:15 am » |
|
... at du blir sliten i øra av å cruise mellom 3600 og 4000 omdr. Skal du fortsette med lavprofil eller forsøke deg med noe mer grepvennlig etterhvert? Morsomt med peak power på 7200
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #131 på: desember 05, 2011, 10:15:55 am » |
|
Jeg har kjøpt andre dekk ja, har litt høyere profil på de nye dekkene 225/50/16 Toyo Proxes R888.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #132 på: desember 05, 2011, 10:24:53 am » |
|
Jeg har kjøpt andre dekk ja, har litt høyere profil på de nye dekkene 225/50/16 Toyo Proxes R888.
225/50?
Wrinkles.JPG (78.44 KB. 640x427 - vist 711 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #133 på: desember 05, 2011, 12:51:28 pm » |
|
Kanskje ok og bruke org.3og 4 gir, blir da litt mer gatevennlig.
GearCalc v2.0.0.1 Copyright ©2001, Peter Ogden Gear Ratio, Speed and RPM Calculator
Gear set: Manually entered values Gear 1 2 3 4 Final Ratios: 3.110 1.930 1.260 0.890 4,571
RPM Limit: 8000 RPM @Peak Power: 7200 Tyre Size: 225/50 x 16 Tyre Diameter: 620.00 mm Tyre Circumference: 0.00 mm
Gear Km/h per 1000 RPM Km/h @7200 RPM Km/h @8000 RPM -------------------------------------------------------- 1 8.22 59 66 2 13.25 95 106 3 20.29 146 162 4 28.73 207 230 Km/h RPM (in Gears) ---------------------------------------- 1 2 3 4 ---------------------------------------- 10 1216 755 493 348 20 2433 1510 986 696 30 3649 2265 1478 1044 40 4866 3020 1971 1392 50 6082 3774 2464 1741 60 7298 4529 2957 2089 70 5284 3450 2437 80 6039 3943 2785 90 6794 4435 3133 100 7549 4928 3481 110 5421 3829 120 5914 4177 130 6407 4525 140 6899 4873 150 7392 5222 160 7885 5570 170 5918 180 6266 190 6614 200 6962 210 7310 220 7658 Gear Change RPM drop (change @7200) RPM drop (change @8000) ------------------------------------------------------------- 1 -> 2 -2732 (to 4468) -3035 (to 4965) 2 -> 3 -2499 (to 4701) -2777 (to 5223) 3 -> 4 -2114 (to 5086) -2349 (to 5651)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #135 på: desember 07, 2011, 19:20:21 pm » |
|
Lurte på om jeg begynner og bli for gammel til og holde på og trimme/bygge om på gamle bobler helt til jeg leste denne linken her http://www.bt.no/bilogmotor/article91871.ece
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmatre
Supermedlem
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp
|
|
« Svar #136 på: desember 07, 2011, 20:03:48 pm » |
|
Hvorfor ikke CB spjellhus? http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=319$520 for et sett.... + litt tps og greier Eller T4 versjon av de Trond kjører med http://www.vwspeedshop.com/pages.php?pageid=11
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #137 på: desember 07, 2011, 20:12:54 pm » |
|
Motorsykkel-spjellhus er lurt Men er ikke 52mm litt i overkant? Jeg skal bruke et sett fra en 2006 GSXR600. De er 40mm innvendig, og tenkte jeg skulle bruke de på 2110cc oxyboxer også, men det var før jeg endret planene på den motoren. Har du noen formening om hvor mye flow du trenger, og hvor mye 52mm gir?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
|
« Svar #138 på: desember 07, 2011, 20:24:56 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #140 på: desember 07, 2011, 20:28:29 pm » |
|
JPM har god erfaring med motorsykkeldeler på sine NA motorer.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #141 på: desember 07, 2011, 21:01:06 pm » |
|
Spjellene til gsx1300 er koniske, de går fra 42 til 51mm. Ja jeg har sett på settet til CB, det ser greit ut det også.
Make/Model: GSXR1300 (Busa) Year: pre 2002 ? Number of Tb: 4 Inside Diameter: 42mm at injector end, tappered from 51mm at air horn end Center-Center (left to right from behind): 80-80-80 Overall Length: 90mm Outside Diameter (intake): 55mm Outside Diameter (filter): 53mm Separate casting: Yes Injector Make/Model: Keihin, Flow Rate (45psi/100%): ? Fuel Rail Inside Diameter: PA66-G35 Additional Info: no secondary butterfly
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #142 på: desember 07, 2011, 21:10:38 pm » |
|
aha, da er jeg mer med, jeg bladde antakelig litt kjapt gjennom lista. Mine er 46mm i ene enden og 40 ned mot innsuga
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #143 på: desember 07, 2011, 21:43:15 pm » |
|
Men det jeg er usikker på er om de er store nok? For hvis en regner ut størrelsen på samme måte som halsringer på en forgasser bør jeg ha 46mm.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #145 på: desember 07, 2011, 23:00:30 pm » |
|
Halsring utregning går vel på å klare å trekke bensinen ut... Nok depression liksom. Det er mye tjafs i en vanlig gasser, så flowen er lav i forhold til spjell størrelse. Det eneste som er negativt med store spjell er at økningen i åpent areal ikke er linjær... Jeg tror ikke det har så mye å si ved innsprut. Store spjell er nok heller ikke så kritisk med så stort volum.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #146 på: februar 22, 2012, 19:56:23 pm » |
|
Har nå montert på de nye dekkene, det ble mye bedre med litt mer gummi.
Bilde 005 (Small).jpg (52.21 KB. 640x427 - vist 618 ganger.)
Bilde 006 (Small).jpg (53.46 KB. 640x427 - vist 547 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
|
« Svar #147 på: februar 22, 2012, 20:16:11 pm » |
|
Fett =)
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
Sonic
Supermedlem
Innlegg: 1910
Bosted:
|
|
« Svar #148 på: februar 22, 2012, 20:43:53 pm » |
|
Ser gott ut Geir , men rivstart Mvh Erich
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #149 på: februar 22, 2012, 21:03:56 pm » |
|
Ja nå bygger jeg om bilen til og tåle rivstart
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|