Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1500 på: mars 14, 2016, 15:51:39 pm » |
|
Det var skyvelæret sitt ja... Snekker`n bruker skyvemålbånd med hel automatisk innrulling for f@#..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
|
« Svar #1501 på: mars 14, 2016, 23:23:17 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1502 på: mars 15, 2016, 00:14:21 am » |
|
Hvorfor det? Tror min er enda bedre. Og er allerede montert.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
|
« Svar #1503 på: mars 15, 2016, 09:55:19 am » |
|
Hvorfor det? Tror min er enda bedre. Og er allerede montert.
Fordi jeg hadde glemt at du hadde bandasje. Ser det nå..
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1504 på: mars 15, 2016, 10:18:15 am » |
|
Hvorfor det? Tror min er enda bedre. Og er allerede montert.
Fordi jeg hadde glemt at du hadde bandasje. Ser det nå.. Hehe, min personlige delepusher.. Tror Jan olav skal klare seg fint me den han har, og når man først har vikla en eksos så gidde man ikke å ta den av igjen før den faller av..
|
|
« Siste redigering: mars 15, 2016, 13:00:57 pm av Dalland »
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1505 på: mars 15, 2016, 11:19:58 am » |
|
Hvorfor det? Tror min er enda bedre. Og er allerede montert.
Fordi jeg hadde glemt at du hadde bandasje. Ser det nå.. Hehe, min personlige delepusher.. Tror Jan olav skal klare seg fint me den han har, og når man først har vikla en eksos så gidde man ikke å ta den av igjen får den faller av.. Men tanken var god Må forresten vikle av ene J-tuben for å sveise inn tempføler. Godt jeg har 15ft igjen av den svindyre titan rullen.
|
|
« Siste redigering: mars 17, 2016, 08:57:50 am av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
|
« Svar #1506 på: mars 15, 2016, 23:20:15 pm » |
|
Titan sier du . WoooW. Da kan det være du har nesten like fet bandasje som oss Den motoren gleder jeg meg til å beskue i virkeligheten
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1507 på: mars 16, 2016, 09:04:39 am » |
|
Titan sier du . WoooW. Da kan det være du har nesten like fet bandasje som oss Den motoren gleder jeg meg til å beskue i virkeligheten Må ikke la deg skremme, det nærmeste titan det er i denne er navnet på boksen. Den består av basalt fiber og er uansett endel bedre enn biltema sin, men tåler mindre varme enn silica fiber.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1508 på: mars 16, 2016, 09:06:58 am » |
|
Det stemmer. Kult navn, men lite titan. Her er spec: Titanium exhaust wrap, with LR Technology, is made from pulverized lava rock and stranded into a fiber material and woven into a proprietary weave. Titanium wrap is engineered to be stronger than most wraps and more durable for improved thermal performance and reliability. Perfect for any automotive or motorcycle application! Withstands 1800˚F direct/2500˚F intermittent heat Promotes increased flow for improved performance Reduces temperature & vibration breakdown Extremely pliable for a tight and secure wrap DEI HT Silicone Coating not required Pre-wetting roll not necessary for wrapping Hi-tech carbon fiber look High resistance to abrasions, oil spills, temperatures and vibration breakdown NOTE: Design Engineering HT Silicone Coating spray is NOT recommended for DEI Titanium wrap. Note of Caution: Wrap is not designed to be removed after it has been through heat cycles. After the fibers have been heated they lose their initial flexibility. This does not reduce the thermal properties of the exhaust wrap. Be aware of this before you decide to remove the wrap. https://www.skruvat.no/Eksosbandasje-P418335.aspx
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
|
« Svar #1509 på: mars 16, 2016, 17:15:29 pm » |
|
Jaha, så å forstå . Ja da synes jeg igjen at du burde kjøpe en rull av Dallis. For et beist av en HOLEY-MOLEY motor er kun det beste godt nok
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
|
« Svar #1510 på: mars 16, 2016, 17:48:29 pm » |
|
Blir vel umulig å montere den eksos strømpen på det grenrøret der da Må være slipjoints. ...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1511 på: mars 17, 2016, 08:49:04 am » |
|
Mener å kunne huske at det var mulig å dra over flenser og.. Men uanz ikke aktuelt. Vil dere selge mer bandasje, så gjør det i salgstråden heller :-)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1512 på: mars 17, 2016, 15:36:05 pm » |
|
Håper du har begynt å spare Kalle Fra spøk til alvor, så skjer det mye på kort tid nå. Så fort girkassen kommer i hus, har jeg kontroll på alle deler, da flytter jeg inn i garasjen og kommer kun ut for å konfirmere dattera mi i mai, og gifte meg i juni. Men i juni skal den være "Race-Ready" og allerede vært igjennom første "Shake-Down"
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Daniel L
Supermedlem
Innlegg: 679
Bosted: Skien
Boden Kratzende Autos VW Forbund
|
|
« Svar #1513 på: mars 19, 2016, 16:02:15 pm » |
|
Lurer på en ting, når det gjelder trykkboksene, spiller det noen rolle hvilken størrelse de er? Ser at det varierer veldig fra motor til motor...
|
|
|
Loggført
|
1971 1302 silver metallic 1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014 1974 1303s germanlooker 1986 Golf mk2 1986 T3 doka
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1514 på: mars 19, 2016, 19:17:01 pm » |
|
Hvis du mener spjeldhus tror jeg de bør være større enn innsugsventilene, men ikke mye da gasshastigheten synker og du får dårligere moment. Helt sikkert noen som kommer til å rette meg nå
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #1515 på: mars 19, 2016, 19:45:05 pm » |
|
Tror kanskje han mente røra som stør over spjellhusa
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1516 på: april 01, 2016, 08:07:04 am » |
|
KCR lover å bli ferdig med girkassen denne uka Her er noen bilder: Hvis dere sjekker FB (Turboroadster eller KCR) ser dere en video som demonstrerer en av fordelene med REM polish som jeg bestilte. Mye mindre friksjon mellom roterende deler. Video er av min kasse.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Daniel L
Supermedlem
Innlegg: 679
Bosted: Skien
Boden Kratzende Autos VW Forbund
|
|
« Svar #1517 på: april 02, 2016, 12:21:11 pm » |
|
Tror kanskje han mente røra som stør over spjellhusa
Det stemmer
|
|
|
Loggført
|
1971 1302 silver metallic 1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014 1974 1303s germanlooker 1986 Golf mk2 1986 T3 doka
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1518 på: april 02, 2016, 19:57:04 pm » |
|
Lurer på en ting, når det gjelder trykkboksene, spiller det noen rolle hvilken størrelse de er? Ser at det varierer veldig fra motor til motor... Det florerer av info om dette både i bøker og på nett. "alle" rekke 4ere etc har jo noe tilsvarende, men om jeg skulle gjettet så tror jeg individuelle løp er bedre. Altså "Y" ned til spjeldhuset. Evt. så må man bruke tid på å "tune" trykkboksene. Jeg merker på mitt oppsett at det ikke flower likt til alle rør. Har trykkbokser selv, og kommer nok til å fjerne de med tid og stunder.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1519 på: april 04, 2016, 07:37:07 am » |
|
En teori er vel at så lenge du kjører turbo, er det konstant trykk før spjeldhusene, og at trykket utjevner seg(minste motstands vei) mellom de fire løpene. Derfor ikke så viktig med utformingen som ved NA motor..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1520 på: april 04, 2016, 07:43:17 am » |
|
En teori er vel at så lenge du kjører turbo, er det konstant trykk før spjeldhusene, og at trykket utjevner seg(minste motstands vei) mellom de fire løpene. Derfor ikke så viktig med utformingen som ved NA motor..
Det er en veldig dårlig teori....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1521 på: april 04, 2016, 08:47:01 am » |
|
På en boblemotor er det vel 1ern og 3ern som skal favoriseres flow-messig.
Ja det er overtrykk, men lik flow til hvert løp er uansett å favorisere..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1522 på: april 04, 2016, 09:19:16 am » |
|
Forced induction manifolds tend to be more forgiving than naturally aspirated manifolds in terms of their tolerance to design change. Boost pressure filling the manifold plenum typically keeps the engine well fed from the time it leaves the starting line until it shuts down. Kilde: http://www.enginelabs.com/engine-tech/tech-feature-custom-racing-intake-manifolds/
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1523 på: april 04, 2016, 09:37:46 am » |
|
Les teksten "tend to be" "typically" En bokser-motor må jo være den kjipeste å levere riktig flow til hver runner. Ta min motor som eksempel. - "T" røret er ikke i midten mellom spjeldene. - Trykket kommer inn rett over 2ern og 4ern - korteste vei til en ventil er til 4ern. lengst til 1ern
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1524 på: april 13, 2016, 10:55:10 am » |
|
Monterte IC pumpa og tanken oppå i går kveld.
IMG_6828.jpg (77.75 KB. 800x600 - vist 352 ganger.) Fikk satt inn Urethan foringer.
IMG_6829.jpg (36.48 KB. 800x600 - vist 314 ganger.) Sjekket at sponsorpengene fra Kalle er trygge foreløpig.
fedex.jpg (11.5 KB. 583x104 - vist 342 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1525 på: april 14, 2016, 11:19:01 am » |
|
..og der er girkassen på Skedsmo. Jeg har bedt dem kjøre om Kjelsås og tute kraftig..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1526 på: april 14, 2016, 12:24:50 pm » |
|
..og der er girkassen på Skedsmo. Jeg har bedt dem kjøre om Kjelsås og tute kraftig.. Jeg har flyttet så det hjelper lite Veldig bra! Dette er ett veddemål jeg taper med glede.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1527 på: april 14, 2016, 12:28:00 pm » |
|
I know.. Fikk forresten akkurat nå melding om sendingen ikke kunne tollklareres fordi den består av to pakker og de har kun fått èn... Den andre har forlatt Tyskland men ikke registrert inn noen plass enda...
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #1528 på: april 15, 2016, 06:53:37 am » |
|
I know.. Fikk forresten akkurat nå melding om sendingen ikke kunne tollklareres fordi den består av to pakker og de har kun fått èn... Den andre har forlatt Tyskland men ikke registrert inn noen plass enda... Min ble levert hos Jetcarrier i går før sendingfrist kl 16:00 og er på vei over med fly i helgen. Så da har vi et lite race på gang igjen da, hvem får først kassa inn på gulvet i verkstedet?
KCRmedJetcarrier.jpg (30.1 KB. 800x258 - vist 297 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1529 på: april 15, 2016, 08:02:01 am » |
|
RACE ON! Hvis du vinner, skal du få den samme hundrelappen jeg vinner fra Kalle Og husk: Bilder, eller så har det ikke hendt...
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
|