Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1620 på: mai 30, 2016, 10:08:29 am » |
|
Lite innspill ang reduksjonsventilen og solenoiden, testet mitt oppsett i helgen og ingen problemer med struping noe sted etter hva jeg kan forstå. Reagerer kjapt og fint. Kom aldri så langt at jeg fikk justert inn rett slur, det tar noen drag å finne rett innstilling kan man si.. Slik ser mitt oppsett ut (Trond som opprinnelig satte sammen dette, han kan jo svare for om det er gjort noen modifikasjoner på solenoiden) Interressant, da hadde jeg gjerne ikke trengt ny solenoid allikevel? Jaja.. Den tar ikke stor plass på hylla uansett hvilken jeg velger.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1621 på: mai 30, 2016, 10:09:11 am » |
|
Enig i den Kalle, Jan Olav, du får kjøpt slange med stål spiral i veldig billig på en maritim butikk i Stavanger. Vi kan prates om det utenom. Vil anbefale deg det.
Hmm.. Du vet ikke om noen dyrere? Det er bra, var redd jeg skulle slippe opp for arbeid mens jeg venter på CV bootsene til akslingene. Takk for gode tips folkens. Jeg burde kanskje sagt jeg visste om en dyrere for å få deg til å kjøpe det? :-D That`s how we roll bitches
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1622 på: mai 30, 2016, 10:10:18 am » |
|
Min pedal var plutselig mykere igår. Selv-luftende med andre ord Får gå over å se om det er noe væske noe sted
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1623 på: mai 30, 2016, 10:11:49 am » |
|
Jeg koblet min solenoid til blinklyset i går for å lufte.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1624 på: mai 30, 2016, 10:12:40 am » |
|
Helt til jeg kom på at jeg luftet feil solenoid. Har jo bestilt ny..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #1625 på: mai 30, 2016, 10:48:39 am » |
|
Helt til jeg kom på at jeg luftet feil solenoid. Har jo bestilt ny.. If it works, it works tenker nå jeg...
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1626 på: mai 30, 2016, 11:01:34 am » |
|
Helt til jeg kom på at jeg luftet feil solenoid. Har jo bestilt ny.. If it works, it works tenker nå jeg... Prøv nå ut den du har nå. Så kan du evt. skifte senere. Nok av andre ting å bruke tid på..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1627 på: mai 30, 2016, 12:19:37 pm » |
|
Ja, jeg kan jo alltids teste ut den jeg har montert. Så kan jeg lufte den ferdig også nå.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1628 på: juni 02, 2016, 10:23:40 am » |
|
Da fikk jeg montert clutchen, boltene varierte i vekt, så jeg fant noen skiver som også varierte i vekt. Deretter paret jeg sammen kombinasjonen som ble mest lik. Variasjonen ble 13,4g +/- 0,1g.
IMG_7251.jpg (87.52 KB. 800x600 - vist 345 ganger.) Syntes det var lite med 18ft-lb på de 8mm boltene, strammet med 19+ men er dette nok? Brukte vanlige 8.8 M8x25mm. KEP Stage 4 med BM.
IMG_7252.jpg (65.84 KB. 800x600 - vist 355 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1629 på: juni 02, 2016, 10:29:29 am » |
|
Syntes det var lite med 18ft-lb på de 8mm boltene, strammet med 19+ men er dette nok? Brukte vanlige 8.8 M8x25mm. KEP Stage 4 med BM.
19ft-lb er 2.5 kg som er det momentet du skal benytte. Mer og du risikerer å ødelegge gjengene på svinghjulet og da... er det gjort. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1630 på: juni 02, 2016, 10:36:14 am » |
|
Syntes det var lite med 18ft-lb på de 8mm boltene, strammet med 19+ men er dette nok? Brukte vanlige 8.8 M8x25mm. KEP Stage 4 med BM.
19ft-lb er 2.5 kg som er det momentet du skal benytte. Mer og du risikerer å ødelegge gjengene på svinghjulet og da... er det gjort. Mvh BB Ja, det vil jeg ikke risikere. Ødela noen andre viktige gjenger i går, det holder det. Fikk hjelp til å sveise på bung for EGT, men mulig det var blitt brukt litt mye varme..
IMG_7250.jpg (57.75 KB. 800x600 - vist 382 ganger.) Men jeg fikk en god trøstehistorie fra en klubbkompis (Vi kan bare kalle ham Svein Ove Andersen) som hadde ødelagt gjengene i veiva på nybygd motor(for lenge siden), så da var det ikke så ille allikevel.
|
|
« Siste redigering: juni 06, 2016, 13:02:45 pm av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1631 på: juni 03, 2016, 08:15:42 am » |
|
Fikk montert CMS der jeg ville ha den. Men mangler to stk AN3 albuer for å rette ut slangene, de er på vei fra UK. Grunnen til montering her er at jeg vil montere en plate/ "brannvegg" som dekker alt bak, og la justèrskruen stikke ut av denne. Ellers fikk jeg montert siste endeleddet fremme. All dødgang på rattet forsvant, mulig jeg faktisk må justere mer endeslark. Men: Rett frem er det ikke dødgang, men fullt rattustlag begge sider er det en del dødgang. Er dette normalt? Eller er snekka slitt? Kan det justeres?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1632 på: juni 03, 2016, 08:47:51 am » |
|
Jeg skriver her og jeg, så du ikke glemmer det... Fjern de to adapterene mellom AN3 slange og ventil. Hunn-hunn og hann-hann. De struper bare og ødelegger flowen. Færrest mulig fittings FTW..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
|
« Svar #1634 på: juni 04, 2016, 22:31:26 pm » |
|
Ellers fikk jeg montert siste endeleddet fremme. All dødgang på rattet forsvant, mulig jeg faktisk må justere mer endeslark. Men: Rett frem er det ikke dødgang, men fullt rattutslag begge sider er det en del dødgang. Er dette normalt? Eller er snekka slitt? Kan det justeres?
Mener det er ganske normalt med dødgang ved fullt utslag. Det er vel her tannstang har sin fordel. Null slark over hele linja.
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1635 på: juni 06, 2016, 13:03:19 pm » |
|
Jeg skriver her og jeg, så du ikke glemmer det... Fjern de to adapterene mellom AN3 slange og ventil. Hunn-hunn og hann-hann. De struper bare og ødelegger flowen. Færrest mulig fittings FTW.. Det er fint Erlend. Setter pris på det
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1636 på: juni 10, 2016, 07:42:48 am » |
|
Da har jeg fått lagt på ny gummi på mine 9" Revolution. 26/9-15(245/55-15) M&H Racemaster, ny type med mønster som virker i motsetning til cheaters. (Det er jo en gatebil) Blir spennende å se om de passer under skjermene, da all bredding er utover i forhold til de 7" som står på..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1637 på: juni 10, 2016, 08:51:39 am » |
|
Cheaters og cheaters.. De er da iallefall DOT approved
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Hans
Supermedlem
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1638 på: juni 10, 2016, 08:55:07 am » |
|
245 bredde. er framme det da ?
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1639 på: juni 13, 2016, 09:17:11 am » |
|
Tja.. De 9" revo felgene har veldig lite innpress, så selv med 12cm bredere bakskjermer stikke hjulene utforbi.. Bredden på bilen blir faktisk 170cm bak, så jeg er glad jeg kjøpte større henger..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1640 på: juni 13, 2016, 09:23:15 am » |
|
Ellers fikk jeg skiftet til rett type slange
IMG_7316.jpg (87.12 KB. 800x600 - vist 349 ganger.) Montert utløserlager, og kontrollert at clutch aksling har sveise armer på både innsiden og utsiden, siden det er KEP 4.
IMG_7317.jpg (47.36 KB. 800x600 - vist 360 ganger.) Har fått sveist inn EGT på en plass som ikke skulle lage "resonans"? fra gass strømmen (Ref.sveiseren)
IMG_7314.jpg (56.92 KB. 800x600 - vist 348 ganger.) Shimset ut revers-sperra med 1,5mm skiver, nå treffer Bug-Tech spaken 100% alle gir med minimale bevegelser.
IMG_7310.jpg (53.98 KB. 800x600 - vist 336 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1641 på: juni 13, 2016, 09:28:40 am » |
|
Og så har jeg hatt problemer med å finne plass til oljekjøler og filteret, siden innerskjermene er borte vekk, og Mendeola staget står der kjøleren var montert før. Men så kom jeg på at jeg hadde sett den her saken en plass, så da er den i bestilling
IMG_7315.jpg (31.77 KB. 449x600 - vist 333 ganger.) Og oljekjøleren setter jeg flukt med overflaten på spoileren/bakluka. Om den ikke får plass der(Mulig WG står i veien) prøver jeg å sette den bak skiltet og spacer dette ut.
IMG_7318.jpg (50.73 KB. 800x600 - vist 359 ganger.)
|
|
« Siste redigering: juni 13, 2016, 09:32:54 am av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Hans
Supermedlem
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1642 på: juni 13, 2016, 14:47:39 pm » |
|
Tommel opp . Dette må jo bare bli morro
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1643 på: juni 14, 2016, 07:35:55 am » |
|
Takk :-) Begynte å lufte clutchen i går, det var vanskelig. Fortsetter i dag.
IMG_7337.jpg (73.05 KB. 800x600 - vist 343 ganger.)
IMG_7338.jpg (57.42 KB. 800x600 - vist 344 ganger.) Fikk montert ferdig clutch justeringen. Ble bedre bend med Erlend-Fittings.
IMG_7335.jpg (76.49 KB. 800x600 - vist 350 ganger.)
IMG_7334.jpg (64.36 KB. 800x600 - vist 344 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1644 på: juni 16, 2016, 08:30:22 am » |
|
Endelig fikk jeg montert akslingene. Leverandør hadde sendt feil type. Tollen ville jeg skulle betale full toll og mva igjen. Etter 4 uker klarte jeg å få delene ut. Så skulle jeg montere. Disse var annerledes oppbygde. Mye større, finere og bedre. Men, skjuler boltene så jeg ikke får montert antispinn. Så jeg tenkte at drit i, nå er jeg nødt til å sørge for litt fremgang. Så jeg pakket lagrene på riktig måte, klemte alt inn fra en side til grease fylte andre siden. Men når jeg skulle montere, oppdaget jeg at jeg trengte 3/8" 12kant pipe. Så jeg kastet meg i bilen og durte ned til Biltema. Joda, der fant jeg pipesett som hadde 3/8". Så jeg kjøpte det. Kom hjem og så at den også hadde 3/8" firkantfeste. Jeg har bare 1/2" og 1/4". Fliste ned igjen, og kjøpte til 1/4" så jeg kunne bruke det lille settet mitt. Kom hjem, pakket opp: Biltema hadde produsert settet feil, det manglet èn pipe, og det var den jeg trengte. I Stedet hadde jeg fått to stk 11/32"! Det begynte å nærme seg stengetid, det er heldigvis mest motorvei mellom verkstedet og Biltema, så jeg rakk det..
Men: Det ble fantastisk bra! Alt passet 100% og det ser veldig kraftig ut.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1645 på: juni 16, 2016, 13:27:06 pm » |
|
Godt å se at du har fått på et skikkelig cup stag så slipper bilen å se ut som en trampoline og knuse kassen på SCC! Blir du klar? to måneder igjen nå!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1646 på: juni 16, 2016, 13:45:17 pm » |
|
Jeg er rett og slett dritnervøs for ikke å rekke SCC.. Har bare en uke igjen før bryllup og bryllupsreise.. Jeg tror jeg har fått ordnet innleid hjelp til å fortsette deler av jobben mens jeg er vekke, men det betinger at jeg i løpet av de neste 8 døgnene får: Tatt sertifikat på bilhenger Montert motor Installert oljefilter, kjøler Får opp oljetrykk via primer deksel på pumpa Fylle olje på girkassen og teste alle gir/girspak Lufte clutchen, legge opp bryter/styring til clutch styring og line lock Koblet standard elektrisk på bilen Lage åpninger i brannveggen til alle rør Montert IC inkl alle trykkrør og vannslanger samt radiator Lage klaring mellom skjermer og bakdekk Testet drivstofflinja og tettet alle drivstofflekkasjer, kontrollert flow og trykk Koblet WG og blowoff inkl. skaffe alle fittings og slanger Bygge eksos/downpipe med bredbåndslambda Plassere coiler og lage pluggledninger Kjøpe inn og montere ny stol Kjøpe inn og montere nye belter Laste bilen på hengeren og levere alt i hagen til hjelperen +mange småting jeg ikke kommer på nå. I tillegg kommer noen deler litt sent, og noen i feil rekkefølge, så det og kødder det til litt.. Hmm.. tror det kan være nyttig å skrive ut denne lista. Eller kanskje ikke..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1647 på: juni 16, 2016, 14:13:20 pm » |
|
Stressmekk fører ingenting godt med seg! Legg verktøyet ned når tiden er inne, nyt sommeren, nyt kona, nyt turen og ta høsten og vinteren til hjelp slik at du får en full sesong neste år. Da får du også tid å teste alt i god tid før du skal stille til start.
Som jeg alltid har hevdet: Skal man rekke sesongen skal man være ferdig til juleaften. Det er nå 175 dager siden ELLER 191 dager til neste.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1648 på: juni 16, 2016, 14:27:17 pm » |
|
Har fremdeles mål om å rekke SCC, har lagt ned store ressurser for at det skal skje. Kaster inn håndkleet om jeg må, men ikke før. Har bestilt depotplass, og jeg har jobbet mot dette målet siden flausen i fjor og alt ligger til rette ellers. Så det er bare å kjøre på. Kona, sommeren og turen skal det nok bli tid til å nyte
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1649 på: juni 16, 2016, 14:32:01 pm » |
|
Da ser det ut til at lappen på henger bør gå i boks før jeg reiser..
IMG_7356.jpg (40.15 KB. 338x600 - vist 288 ganger.) Også har jeg lagt inn bestilling på diverse sikkerhetsutstyr, bl.a. ny hjelm og hybrid-hans
simpson-devil-ray-carbon.jpg (49.18 KB. 492x600 - vist 291 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
|