mai 13, 2024, 23:09:41 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T4 Trimming Porsche 914 Hvordan?  (Lest 1282 ganger)
puggen205
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted: Drammen


Vis profil

« på: september 14, 2009, 19:39:36 pm »

Hei dere

Jeg har hatt en 914 noen år nå og funderer på å bygge meg en motor i vinter med litt mer "gamp" i. Jeg ønsker å beholde org 2.0l motor og innsprut og bygge en annen fra bunn av evt kjøpe noe som er uferdig. Planen er da forgasser eller evt datasprut. Historisk setter folk inn 911 motorer men dette krever endel jobb men med tanke på mål om ca 140-150hk er kanskje dette rimeligste veien å gå. Kom gjerne med synspunkter og steder det er bra å se etter deler.
« Siste redigering: september 15, 2009, 07:09:20 am av puggen205 » Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #1 på: september 15, 2009, 06:00:26 am »

Fint å se at det er flere 914-eiere på forumet! Jeg måtte oppgradere min pga ventilhavari på 1,7 literen. Hadde heldigvis kjøpt en toliter reservemotor. Bruker bilen hver dag hele sommeren, og synes 100 hk er greit nok. Gearboksen min er dessverre utslitt, så det blir nok neste utskifting. Det går visst an å justere D-jetronic noe om man ønsker litt større sylindervolum. (Manifoldtrykkføleren kan justeres, og dermed bensinmengden ved pådrag.) Ellers er det utrolig deilig å ha en helt original bil hvor du slipper å passe på hvordan du kjører. 914 er bla helt rå over fartsdempere. (Jeg reduserer aldri farten ved fartsdempere, bilen bare sklir over uten noe humping.)
Loggført
olegusp
Nybegynner
*
Innlegg: 7
Bosted: oslo


Vis profil

« Svar #2 på: september 15, 2009, 08:03:04 am »

Har det ikke ligget noen annonser med noen spreke 914-motorer her? En 6-conversion drar fort på seg vesentlige kostnader hvis det skal gjøres riktig...
Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #3 på: september 15, 2009, 08:48:44 am »

Har det ikke ligget noen annonser med noen spreke 914-motorer her? En 6-conversion drar fort på seg vesentlige kostnader hvis det skal gjøres riktig...

Oppsøk Jærva her på nettet, han har en rå T4 motor tildalgs til deg Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: september 15, 2009, 17:45:27 pm »

Vil du bygge motor, så anbefaler jeg å ta kontakt med EBB, han har bygget en del av disse og vet hva som ska til. Skal du ha ferdig motor vil jeg på det sterkeste anbefale Jake Raby i USA, han skreddersyr Turnkey motorer, og har utrolig god kompetanse på Type 4. Han leverer evt. også motor-kit, altså deler som er ferdig tilpassede og kontrollmålte som det bare er å skru sammen selv.

Anbefaler uansett en tur innom forumet til Raby, http://forums.aircooledtechnology.com/
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #5 på: september 15, 2009, 19:09:11 pm »

Vil du bygge motor, så anbefaler jeg å ta kontakt med EBB, han har bygget en del av disse og vet hva som ska til. Skal du ha ferdig motor vil jeg på det sterkeste anbefale Jake Raby i USA, han skreddersyr Turnkey motorer, og har utrolig god kompetanse på Type 4. Han leverer evt. også motor-kit, altså deler som er ferdig tilpassede og kontrollmålte som det bare er å skru sammen selv.

Anbefaler uansett en tur innom forumet til Raby, http://forums.aircooledtechnology.com/

Hva er det med deg og han dere´ Jake Raby?  Blunker  Sikkert flink han, men han gikk vel fortsatt rundt i sparkebukser når feks. Kjell Aaen bygde sine første motorer. Hvorfor gå over bekken etter vann? Skal du ha de aller dyktigste T4-byggerne, så er nok Tyskalnd mere greia enn USA. Som jeg har nevnt før har nok USA mange flinke byggere på T1, men når det gjelder T4 så er nok Tyskland generellt noen hakk over..
Er nok mange folk i Norge som er mer en gode nok til å bygge T4-motorer uten at du må hente motor (med frakt) fra over dammen.
Akkurat når det gjelder T4.motorer så tror jeg nok du skal lete en stund for å finne noen som er  noe særliig bedre enn Kjell Aaen til å bygge T4.motorer. Har bygget "noen" han...  Øyerulling  Glad

Med ubegrensa lommebok så vil sikkert mange mene dette franske firmaet : http://www.remmele-motorsport.com/en/home.html

De seriøse tyskerne som nok oxo graver litt i lommeboka er feks: http://www.tafel-tuning.de/download/kataloge/TT-M.pdf
                                                                              eller : http://www.gwd-weiser.de/infocenter/tuning/index.php
                                                                              eller : http://www.ahnendorp.com/typ4-1.html
                                                                              eller : http://www.wilke-motorenbau.de/komplet.htm
                                                                              eller : http://www.orra.tech.ms/
                                                                              eller : http://www.rbernauer.de/php/content.php?action=content&id=49
                                                                             
Men tipper de "kjente" i norge holder...  Blunker
                                                                               
« Siste redigering: september 15, 2009, 19:26:28 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!