VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Holmen på oktober 28, 2010, 16:04:50 pm



Tittel: 6 Stud Conversion
Skrevet av: Holmenoktober 28, 2010, 16:04:50 pm
Skal til med 2 ekstra pinnbolter i mellom topp og blokk.
En over og en under på hver sylinder.
Noen som har gjordt dette før og har råd og tips angående innfestning i blokka?
Har en ide om å tigge fast en gjengehylser i alu, men vet ikke om dett er den beste ideen.

Noen her som sveise i blokka, eller som kjenner noen som kan påta seg oppdraget?


Tittel: Sv: 6 Stud Conversion
Skrevet av: Holmenoktober 28, 2010, 16:07:54 pm
Oppsiden er lik på begge halvdeler,
men ikke undersiden


Tittel: Sv: 6 Stud Conversion
Skrevet av: Holmenoktober 28, 2010, 16:08:30 pm
.


Tittel: Sv: 6 Stud Conversion
Skrevet av: BeetleBugoktober 28, 2010, 17:48:51 pm
Heisann, lenge siden.

Kan jeg spørre deg hvorfor du vil ha to ekstra pinnebolter?

Mvh
Kalle


Tittel: Sv: 6 Stud Conversion
Skrevet av: cato®oktober 28, 2010, 18:38:48 pm
Topplekkasje er er kjent problem på type 4 med stor borring.


Tittel: Sv: 6 Stud Conversion
Skrevet av: Holmenoktober 28, 2010, 18:51:41 pm
Riktig det Cato.
T-4 topper lekker alltid øverst da det er lite gods igjen på toppen ved mye borring.
Ved en ekstra pinnbolt her så blir det tett.
Den underste pinnbolten er igrunnen unødvendig, etter min mening,
men nå er topper og sylindrer maskinert for dette så da bruker vi en der også....


Tittel: Sv: 6 Stud Conversion
Skrevet av: tmatreoktober 28, 2010, 22:11:29 pm
Mulig han her kan hjelpe?
http://www.gbotaircooledperformance.dk/28458588

Har noen bilder av topper og cylindere med ekstra pinnebolter, men ikke blokk som jeg kan se


Tittel: Sv: 6 Stud Conversion
Skrevet av: magsoktober 29, 2010, 22:40:10 pm
Hei Holmen,jeg har en kar på min Jobb,Per Erik Frid
Svenske Som kan gjøre dette,om han vill bygge det opp eller legg inn en alu klomp
Må nok jeg høre med han på mandag.

Mags
90508914


Tittel: Sv: 6 Stud Conversion
Skrevet av: ORANGEBUGoktober 30, 2010, 20:58:51 pm
Skal til med 2 ekstra pinnbolter i mellom topp og blokk.
En over og en under på hver sylinder.
Noen som har gjordt dette før og har råd og tips angående innfestning i blokka?
Har en ide om å tigge fast en gjengehylser i alu, men vet ikke om dett er den beste ideen.

Noen her som sveise i blokka, eller som kjenner noen som kan påta seg oppdraget?

Har ferdigsveisa både blokk og topper liggende om du skulle være inntrissert ;)


Tittel: Sv: 6 Stud Conversion
Skrevet av: Holmennovember 04, 2010, 20:44:16 pm
Har da fått hjelp til sveising. Takk til en trivelig kar fra Stavanger.
Ble bare pinnbolt på oppsiden da det er der problemet med lekkasjen er.
Borring og snitting av gjenger er tatt hjemme i garasjen. Ikke så hokus pokus det arbeidet.
Totalt er det 32 mm med gjengeparti, noe som holder i massevis.
Da er det viktig å bruke pinnbolter/gjengestag med riktig kvalitet 10.9, og ikke 4.6 fra Biltema.