mai 09, 2024, 23:18:15 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vekt-toleranse  (Lest 1132 ganger)
hovdingen
Seniormedlem
****
Innlegg: 411
Bosted: MELBU



Vis profil
« på: november 05, 2010, 20:26:38 pm »

Hva er vekt-toleransene på rådene til en 1200 34hk fra 1963? Noen som husker? Finner ikke igjen Haynesboka mi der jeg hadde dataene.
Loggført

Ola Steimoeggen
Villaveien 11
8445 MELBU
(o\_/o)
1961 T1
1965 T1
1974 1303S
Lillebror 1971 m/fortelt
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #1 på: november 05, 2010, 21:24:48 pm »

Dette hjelper deg ikke mye, men hvis du har plukket disse rådene ut av en motor som ALDRI har vært oppe, vel så ligger de innenfor VW spec'en.
Loggført

Har laaang VW-pause.
janpotet
Supermedlem
*****
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud


"harry" er ett kompliment!!


Vis profil
« Svar #2 på: november 06, 2010, 07:15:57 am »

mulig jeg loker litt, men skal de ikke ligge innenfor 10gram av hverandre?
Loggført

tlf 90 11 98 33.
hovdingen
Seniormedlem
****
Innlegg: 411
Bosted: MELBU



Vis profil
« Svar #3 på: november 06, 2010, 08:36:21 am »

Dette hjelper deg ikke mye, men hvis du har plukket disse rådene ut av en motor som ALDRI har vært oppe, vel så ligger de innenfor VW spec'en.

Det var det som var problemet - nemlig at de tydeligvis hadde vært plukka ut før. Rådene sto ikke i henhold til kjørnermerkene på veiva og noen av dem var nok også snudd 180 grader feil. Mine fire råder var så gamle at merket midt på som skal angi opp/ned ikke var der, de kom ikke før seinere. Tror motoren er en 1963 mod. etter motornr. Jeg antar at jeg da skal følge kjørnermerkene på rådene slik at de kommer på samme side som på veiva.
Hvor på råden skal jeg slipe hvis jeg må ta bort gods for å få til avbalanseringa?
Loggført

Ola Steimoeggen
Villaveien 11
8445 MELBU
(o\_/o)
1961 T1
1965 T1
1974 1303S
Lillebror 1971 m/fortelt
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #4 på: november 06, 2010, 09:08:20 am »

Det kommer an på hvor på råden vekten er ulik, bør veies i begge ender, men dette krever en nøye " opphengs dings"
Loggført
hovdingen
Seniormedlem
****
Innlegg: 411
Bosted: MELBU



Vis profil
« Svar #5 på: november 06, 2010, 10:38:20 am »

Da var det ikke så enkelt likevel da. Jeg trodde at det var tilstrekkelig for en standard 1200 at rådene skulle ha lik vekt innbyrdes.
Loggført

Ola Steimoeggen
Villaveien 11
8445 MELBU
(o\_/o)
1961 T1
1965 T1
1974 1303S
Lillebror 1971 m/fortelt
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #6 på: november 06, 2010, 11:09:13 am »

Du trenger bare ei kjøkkenvekt, og en ikke altfor skarp knivegg med oppheng (du kan bruke deg selv..), papir, penn og litt enkle mattekunnskaper.
Ikke slip vekk der forsterkningene på råden er.
Bør jo også gjøre det samme med stemplene.
Jo mer nøye du er med delene i motoren, jo penere og lengre vil motoren gå.

Lykke til!
« Siste redigering: november 06, 2010, 11:13:58 am av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!