Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #150 på: januar 29, 2012, 02:15:21 am » |
|
Du får huske å få brosjet opp stifthullene til overdimensjon sammen med svinghjulet,samme hvordan veiv det blir.
Hvorfor det? Det er jo ikke stiftene som holder på plass svinghjulet...har jeg hørt Måtte bare.. Om det gjøres, blir både veiv og svinghjul engangs. Så det bør være mye off før man brotsjer. Som du vet økes effekten av stiftene ti gangen ved samme presspassning i veiv og svinghjul. Formelen står i en av disse stifte trådene.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #151 på: januar 29, 2012, 13:15:50 pm » |
|
Jepp. Det vet jeg. Har litt erfaring på området. Selv om jeg ikke alltid følger internett guruene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #152 på: januar 29, 2012, 17:31:01 pm » |
|
Har trua på at Erik og Berger gjør det som må gjøres for at svinghjul og veiv sitter sammen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #153 på: januar 29, 2012, 21:16:08 pm » |
|
Jepp. Det vet jeg. Har litt erfaring på området. Selv om jeg ikke alltid følger internett guruene.
Det vet jeg, det var derfor jeg sa det.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #154 på: januar 29, 2012, 22:38:37 pm » |
|
Var å tittet på toppene dine igjen idag Får samme behandling som mine
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #155 på: januar 29, 2012, 22:44:43 pm » |
|
Var å tittet på toppene dine igjen idag Får samme behandling som mine Herlig, herlig!!! Gleder meg til å se resultatet på toppene og innsugene! Lurer på hvor som må høveles for å gi 11.5 i komp? Fra Csp Result combustion chamber volume calculator Diameter: 94 mm Stroke: 82 mm Compression ratio: 11.5 : 1 Combustion chamber volume: 54 ccm Iflg. http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1181 så er volumet på toppene orginalt 62cc
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #156 på: januar 29, 2012, 23:20:41 pm » |
|
Mine skulle ned til 40cc og det var 5,8mm :-)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #157 på: januar 29, 2012, 23:38:09 pm » |
|
blir nok en frisk sak dette til slutt
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Sonic
Supermedlem
Innlegg: 1910
Bosted:
|
|
« Svar #158 på: januar 30, 2012, 23:42:34 pm » |
|
Eivind Står RSL for ex "..rå S langslag "...eller "rolig , sakte .langsomt " lykke til videre ... Mvh Erich
|
|
« Siste redigering: januar 30, 2012, 23:44:36 pm av Sonic »
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #159 på: januar 31, 2012, 09:39:57 am » |
|
Eivind E hadde et fint forslag: Radikal Sports Limousine
Dewil kom med disse: Rygge sivile lufthavn AS (RSL) Returned and Services League of Australia Royal Society of Literature RSL is a professional badminton equipment provider, established in England since 1928 Real Salt Lake Rochester Systems Ltd Radar Software Library - NASA
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #160 på: januar 31, 2012, 10:51:31 am » |
|
Rally Super Limousine !
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #161 på: januar 31, 2012, 12:48:22 pm » |
|
Hva med RSS Radikal Sports Sedan Limousine er jo laaaaaaaang bil
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #162 på: januar 31, 2012, 12:55:33 pm » |
|
Hva med RSS Radikal Sports Sedan Limousine er jo laaaaaaaang bil Emblemet på Putte er jo allerede 1302L. Så L´n må brukes L=Lux
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #163 på: januar 31, 2012, 13:54:26 pm » |
|
Hva med RSS Radikal Sports Sedan Limousine er jo laaaaaaaang bil Emblemet på Putte er jo allerede 1302L. Så L´n må brukes L=Lux Da stemmer jeg for Rally Super Lux
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #164 på: januar 31, 2012, 13:56:36 pm » |
|
Hadde vært artig å fått lagd et custom 1302 RSL emblem.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #165 på: januar 31, 2012, 14:31:40 pm » |
|
"Rosa Salma Laks"?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1110
Bosted: moss
stæsj hore og hard barket senkepøbel
|
|
« Svar #166 på: januar 31, 2012, 14:43:52 pm » |
|
RSL kan også være Rauland stav og laft
|
|
|
Loggført
|
Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #168 på: januar 31, 2012, 14:59:15 pm » |
|
Takk for tips! Sender han en mail nå.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #169 på: januar 31, 2012, 15:08:38 pm » |
|
Fikk nettopp levert Scat veiva på døra av UPS. Veiva er utvilsomt smidd, og i tillegg boxfresh! Så dette lover godt! Skal få levert den til Jee i morgen for kontrollmåling, for deretter bli sendt til avbalansering.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #170 på: januar 31, 2012, 15:13:54 pm » |
|
noen bilder til
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sambabuss
Medlem
Innlegg: 148
Bosted: Østre Toten
|
|
« Svar #171 på: januar 31, 2012, 16:18:02 pm » |
|
Ærlig talt, bare 14 bilder av veiva di?? sleng ut tredve til, så klarer vi kanskje å gjøre en 3-d seanse ut av de Morsomt prosjekt å følge med på! Stå på...
|
|
|
Loggført
|
Samba `65 Ur-quattro `86 mod
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #172 på: januar 31, 2012, 16:37:35 pm » |
|
Ble kanskje litt mange bilder. Men når jeg først var i gang så var det vanskelig å stoppe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #173 på: januar 31, 2012, 17:53:12 pm » |
|
Dæven det var en stygg veiv i forhold til kina 4340 veivene! Men får håpe det ikke alltid er utseende som teller. Bilde av sjing sjång veiva...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #174 på: januar 31, 2012, 18:09:40 pm » |
|
Håper Scat sin smidde veiv er bedre enn støpt hundre dollars kina veiv. Om den er stygg spiller heller liten rolle.
|
|
« Siste redigering: januar 31, 2012, 18:29:34 pm av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #175 på: januar 31, 2012, 18:21:18 pm » |
|
Håper Scat sin snudde veiv er bedre enn støpt hundre dollars kina veiv. Om den er stygg spiller heller liten rolle.
Snudde veiv? og nei kina veiva er ikke støpt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #176 på: januar 31, 2012, 18:28:22 pm » |
|
Håper Scat sin snudde veiv er bedre enn støpt hundre dollars kina veiv. Om den er stygg spiller heller liten rolle.
Snudde veiv? og nei kina veiva er ikke støpt. Ordboka til iPhone er ute å kjører. Mente selvfølgelig smidd. Vedr. støpt eller smidd kina veiv. Så er det flere som mener at disse cip1 kina veivene er støpt. Derav den lave prisen. Men hva vet jeg...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #177 på: januar 31, 2012, 19:01:12 pm » |
|
Dæven det var en stygg veiv i forhold til kina 4340 veivene! Men får håpe det ikke alltid er utseende som teller. Bilde av sjing sjång veiva... Beklager Dalland. Men den veiva er dessverre så støpt som den kan få blitt. Stenhard overflate med fleksibel innmat. Prøv å bøy litt på den å hør på de fine lydene den lager. Skjønner ikke hvordan de som forhandler disse i Usa kommer unna med det. Ingen smed i verden får en slik overflate på skinkene der veiva ikke er maskinert. Er engentlig lureri på høyt plan. Men vi i vw verden leser kun teksten og handler flittig. En pekepinn på veiver er, Jo mer mørbanket den ser ut på umaskinerte flater, jo bedre. Er kun i en støp de før den supersmoothe overflaten. Grattis Eivind. Jeg har stor tro på disse veivene fra Scat. Det eneste dumme er at de ikke er "cross-drilled" i oljegalleriet på rådene. Så det er kun ett smørepunkt pr råde. Selv om det virker som om det funker det også
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem
Innlegg: 1910
Bosted:
|
|
« Svar #178 på: januar 31, 2012, 19:24:35 pm » |
|
Kjørte med samme Scat veiva i min 78 x 90,5 i 8 år !! og godt opp mot 8000 o/min ved flere anledninger uten at den tok skade av det ... husk hyppige oljeskift ..
Mvh
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|