mai 16, 2024, 10:17:25 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Enda et Roadster prosjekt  (Lest 22956 ganger)
JK
Supermedlem
*****
Innlegg: 804
Bosted: Vestre Toten



Vis profil WWW
« Svar #30 på: januar 14, 2011, 23:33:33 pm »


Det jeg har fått gjort er å laget nye hengsler til motorlokket. Problemet med de orginale var at de gikk i komflikt med gasserne.
Litt modiseringer på Golf VI panser hengsler så ble det meget bra.


Les tråden og du vil finne svaret.... Blunker
Loggført

46 84 69 59
Bjørn_e
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan


Vis profil

« Svar #31 på: januar 15, 2011, 18:32:31 pm »

ka hengsler brukte du på baklukå di??har de samma probleme på mi..tar i gassarane så lukå må stå litt utifra..synst ikkje de e så fint så må nokk mekka te nåke...blei likt bak på mi og når eg bredda sjermane..så eg kappte av bakplatå å la inn ei strimmla på ca 5 cm der..blei bra de..då flykta alt,så ser jo bilen ennå lavare ut og Glad Glad

Ja jeg brukte golf VI panser hengsler det var ikke akkurat bolt on, med litt kreativitet så går det greit. Ser jo på roadster`n din at ikke det er no problem
for deg Gliser Litt usikker på om toppen på lokket går klar av dynamoen når lokket blir åpnet. Det vil jo vise seg når motoren kommer på plass Rekker tunge
Problemet med bakplata er at jeg ville ha Phat Boy eksos og da kan jeg jo ikke forlenge bakplata.. Må inn med motor og på med eksos så får jeg ta en endelig avgjørelse da. Bare 911 kitet kommer i posten snart  Øyerulling
Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #32 på: januar 18, 2011, 00:59:01 am »

skal du ha 911 glassfiber kitt på den??  Sjokkert Sjokkert Sjokkert

keep it like it is Glad hehe men smaken er som baken:)
Loggført
Bjørn_e
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan


Vis profil

« Svar #33 på: januar 18, 2011, 15:26:35 pm »

skal du ha 911 glassfiber kitt på den??  Sjokkert Sjokkert Sjokkert

keep it like it is Glad hehe men smaken er som baken:)

Ja må jo ha det Osteaktig Synes sjøl det er rått men det er som du sier smaken er som baken..
Er jo ikke mye annet her som er orginalt lengere så synes det ikke gjør noe Blunker

Var til horten i helga og henta noen 10" bakfelger bilder kommer plutselig Gliser
Loggført
Bjørn_e
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan


Vis profil

« Svar #34 på: februar 03, 2011, 23:09:49 pm »

Har gjort noen forandringer på bakskjermene og prøvemontert baklys.
Får vel legg inn noen bilder så dere kan se hva det er snakk om.
Nye girkasse fester

* 100CASIO_002.jpg (132.37 KB. 800x600 - vist 353 ganger.)


* 100CASIO_003.jpg (137.77 KB. 800x600 - vist 279 ganger.)

Ny avsluttning på bakskjermene Blunker

* 100CASIO_008.jpg (120.48 KB. 800x600 - vist 385 ganger.)

Teardrops Gliser

* 100CASIO_010.jpg (117.05 KB. 800x600 - vist 331 ganger.)

Loggført
torino 76
Seniormedlem
****
Innlegg: 486
Bosted: langevåg. M&R



Vis profil
« Svar #35 på: februar 04, 2011, 10:18:50 am »

Tøft Gliser har en roadster på lur i garasjen jeg også. men det blir vel en stund til jeg får tid til å begynne på den! får se på din så lenge å samle deler å ideer:)
Loggført

vw 1300 1969

Vw t2 1957 panel
Vw beach buggy
Vw 1303
Ford kuga 2009
tlf 40623660
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #36 på: februar 04, 2011, 10:41:53 am »

Kul bil, veldig bra metall jobb. Men de baklysa.. ja ja.. hver sin smak er det ikke hva de sier. Blunker
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #37 på: februar 04, 2011, 18:41:03 pm »

kom seg baksjermane no! Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #38 på: februar 04, 2011, 19:44:07 pm »

få på andre baklys på den her så Glad. hva med de fra som kom frem til 1960 mod. trur det hadde blitt mye finere.. men som andre sier her.. hver sin smak.. men ellers så kul roadster Glad..
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
Bjørn_e
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan


Vis profil

« Svar #39 på: februar 05, 2011, 17:44:22 pm »

Hehe ja det er hver sin smak Osteaktig Er veldig godt fornøyd med de baklysa så de blir..  Blunker
Prøvemonert motor idag og tilpassa med eksos. Bilder kommer litt seinere for nå er det på høy tid med en pils eller ti Gliser
God helg..
Loggført
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #40 på: februar 05, 2011, 18:08:38 pm »

blir kjempe rått Glad
Loggført
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #41 på: februar 05, 2011, 18:12:32 pm »

Kult prosjekt, likte di baklysa du har valgt  Kult
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
torino 76
Seniormedlem
****
Innlegg: 486
Bosted: langevåg. M&R



Vis profil
« Svar #42 på: februar 05, 2011, 20:00:00 pm »

Har samme baklysa selv. men berre et på kvar skjerm. synst dei gir en clean look:) noen liker det noen ikke. men som sakt. hver sin smak. vi liker det så vi bygger det Gliser tøff blir den vaffal! gleder meg til jeg skal begynne på min! men nå er det 69 som er 1 pri.
Loggført

vw 1300 1969

Vw t2 1957 panel
Vw beach buggy
Vw 1303
Ford kuga 2009
tlf 40623660
Bjørn_e
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan


Vis profil

« Svar #43 på: februar 06, 2011, 21:19:30 pm »

Prøvemontert motor med 911 kit for tilpassinger av motorlokk og eksosanlegg.

* 100CASIO_001.jpg (130.78 KB. 800x600 - vist 426 ganger.)

Blir nok en del tilpassing og ombygging før alt blir 100%

* 100CASIO_002.jpg (125.53 KB. 800x600 - vist 374 ganger.)

* 100CASIO_005.jpg (132.55 KB. 800x600 - vist 360 ganger.)

Kasser til frontsett. 5,25" og diskant

* 100CASIO_008.jpg (87.46 KB. 800x600 - vist 339 ganger.)

Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #44 på: februar 06, 2011, 22:34:26 pm »

godt det var 911 kit til motor du sko ha og ikke på bilen.. med frontfanger og bakfanger,. det eg trodde du sko te mæ... 911 kit på motor er konge... Glad fint metall arbeid Glad
Loggført
Bjørn_e
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan


Vis profil

« Svar #45 på: februar 06, 2011, 22:55:55 pm »

Hehe da har vi misforstått hverandre jalokoey Gliser Selvfølgelig var det 911 kit til motoren jeg skulle ha, ser nå at jeg burde skrivd det litt anderledes, men for meg finnes det bare et 911 kit og det er selvfølgelig til motoren Osteaktig
Loggført
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #46 på: februar 06, 2011, 23:06:04 pm »

når jeg hadde det i min så byggde jeg ut på luka jeg.. skjærte ut i "midten" av luka og lappa det igjen.. va har du tenkt?? forlenge hele hatten??
Loggført
Bjørn_e
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan


Vis profil

« Svar #47 på: februar 06, 2011, 23:26:08 pm »

når jeg hadde det i min så byggde jeg ut på luka jeg.. skjærte ut i "midten" av luka og lappa det igjen.. va har du tenkt?? forlenge hele hatten??

Tenkte at jeg skulle støpe om både luka og hatten så det forsatt flukter med hverandre. Har en tanke i huet om åssen jeg skal gjøre det
men er ikke lett å forklare. Skal heller legge ved en del bilder av det underveis Blunker Blir nok litt prøving og feiling der også Hæ
Loggført
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #48 på: februar 07, 2011, 21:33:29 pm »

blir nok så bra se Glad
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #49 på: februar 09, 2011, 17:13:33 pm »

Skal du ha noko lufting inn til motoren og?? går jo an å laga til eit ganske sjult luftinntak bak skiltet om du skal ha det på motorluka.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Bjørn_e
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan


Vis profil

« Svar #50 på: mars 04, 2011, 23:03:08 pm »

Det som har skjedd siden sist er følgende: Ut inn med motor et par ganger pga problemer med utløserlaget. Stor takk til Tommy på unnerberg bil for utrolig service og gode tips.
Håper jeg har montert motoren for siste gang nå, hvertfall før første oppstart Gliser
Slenger inn noen bilder..

Eksos porta litt Gliser
 

*  (130.93 KB. 800x600 - vist 285 ganger.)

*  (146.01 KB. 800x600 - vist 285 ganger.)

*  (132.26 KB. 800x600 - vist 303 ganger.)

Støpte til lufting til vifta i luka. Ikke helt sikker på hva jeg synes enda. Får vel gjøre det ferdig og heller vudere da.. Åpen for forslag her Osteaktig

*  (127.6 KB. 800x600 - vist 340 ganger.)

*  (106.89 KB. 800x600 - vist 315 ganger.)

« Siste redigering: mars 04, 2011, 23:20:52 pm av Bjørn_e » Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #51 på: mars 06, 2011, 12:15:07 pm »

fin å slipe negler på den der Gliser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Bjørn_e
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan


Vis profil

« Svar #52 på: mars 06, 2011, 18:00:56 pm »

fin å slipe negler på den der Gliser

Hehe.. Du er inne på noe der Tistlo.. Må nok ha no gitter foran desverre..
Heller det enn erstatningskrav for noen fingrer.. Gliser
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #53 på: mars 09, 2011, 14:53:02 pm »

he he.. HERLIG! Deilig å se at andre lar motoren stikke opp av karrosseriet.
Min motor kan du grille marshmellows på. (Forgasser og turbo stikker over)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Bjørn_e
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan


Vis profil

« Svar #54 på: mars 13, 2011, 21:06:46 pm »

he he.. HERLIG! Deilig å se at andre lar motoren stikke opp av karrosseriet.
Min motor kan du grille marshmellows på. (Forgasser og turbo stikker over)

Hehe.. Man skal få en forsmak på hva som bor under luka Øyerulling
Nærmer seg oppstart styggfort nå..
Loggført
Bjørn_e
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan


Vis profil

« Svar #55 på: mars 15, 2011, 21:30:17 pm »

Nytt problem Gråter Starter`n svikta klarte ikke å turne motoren. Ny forsterka utgave på 1,8 kw er bestilt. Tar jeg ikke helt feil så er den gamle på 0,7 kw..
Da tenker jeg 2332 skal få svive Gliser
Loggført
sandvik996tt
Gjest
« Svar #56 på: mai 18, 2011, 22:40:31 pm »

Har du fått start på motoren ?
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #57 på: mai 19, 2011, 09:53:32 am »

Ja, vi må få en oppdatering..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Bjørn_e
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan


Vis profil

« Svar #58 på: juni 15, 2011, 16:26:57 pm »

Har du fått start på motoren ?

Her er svaret desverre nei. Eller jeg skal vel kansje si heldigvis. Merka at motoren ble tungre å turne for hånd og regna med at lageret i veiva hadde klina seg. Motoren er levert hos Per Henning Kilen til full overhaling. Det viste seg at det var gjort noen feil under montering av blokka. Var vist noen klaringer som ikke var helt bra. Ikke alt for imponert av disse usa motorene men heldigvis viste det seg at det var mye gromme deler i motoren. Kommer en liste etterhvert om hva som bor i den.
Godt og vite at alt blir på stell nå. Per Henning er ikke i tvil om at dette blir et råskinn av en motor når han blir ferdig med den.
Kommer bilder og litt info underveis om motor.
Bilen er satt vekk for sommeren og blir ikke begynt på igjen før til høsten.
Loggført
sandvik996tt
Gjest
« Svar #59 på: juni 16, 2011, 12:47:39 pm »

Har du fått start på motoren ?

Her er svaret desverre nei. Eller jeg skal vel kansje si heldigvis. Merka at motoren ble tungre å turne for hånd og regna med at lageret i veiva hadde klina seg. Motoren er levert hos Per Henning Kilen til full overhaling. Det viste seg at det var gjort noen feil under montering av blokka. Var vist noen klaringer som ikke var helt bra. Ikke alt for imponert av disse usa motorene men heldigvis viste det seg at det var mye gromme deler i motoren. Kommer en liste etterhvert om hva som bor i den.
Godt og vite at alt blir på stell nå. Per Henning er ikke i tvil om at dette blir et råskinn av en motor når han blir ferdig med den.
Kommer bilder og litt info underveis om motor.
Bilen er satt vekk for sommeren og blir ikke begynt på igjen før til høsten.

Per Henning Kilen har jeg hørt mye bra om , så motoren din er nok i trygge hender  Gliser
Loggført
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!