mai 05, 2024, 09:08:57 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: weber 32/36 2,0  (Lest 3121 ganger)
Tele-75
Juniormedlem
**
Innlegg: 55
Bosted: Alta



Vis profil
« på: desember 10, 2008, 14:26:47 pm »

Noen som har gode erfaringer med 32/36 i 2 liter t4?
har montert på telebiln for et par dagaer sider, må si at jeg savner de to gamle utslitte solexforgasseran da gikk biln godt og ikke minst den startet bestandig, har hatt mere problemer med webern de siste 2 dagene en på den tia jeg har hatt bilen, da gikk den gått uten feilslag og startet lett, problemet var at gasseran var utslitt og stoppet stadig på tomgang ol. Bilen er blitt umulig å få start på i kuldegrader og går som et dass om den starter, ingen kraft på mellomregister, men turtallsvillig når trinn 2 kobler inn om man har tynt den opp i fart, kan virke som den ikke for nok bensin. Webern har egen vakum til fordelern og den er koblet på, men pga av at skiten ikke starter så er det problemer med å justere noe som helst i en sneskavell 1 mil fra verksted mitt.
Loggført

Lykkelig eier av en vw transporter 75mod og en 94mod lang Caravelle med 2,5l bensin og automat

Tidligere VW

Vw transporter dobbel cabiner 1600cc 1973
Vw transporter dobbel cabiner 1600cc 1969
Vw transporter campingbil       1600cc 1971
Vw 411 stasjonsvogn             1700cc 1973
Vw 411 LE sedan                   1800cc 1973
Vw 411 LE sedan                   1800cc 1974
Vw boble                              1200cc 1961   
Vw boble roadster prosjekt      1600cc 1971
Vw transporter syncro  1,9 bensin       1989
Vw caravelle               2,1 bensin       1988
Muligens et par transportere som jeg har glemt + 5-6 passater/audi 80, 2 K70 og en haug med andre biler og kjøretøy.
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #1 på: desember 10, 2008, 20:15:13 pm »

Høres ut som tette tomgangsdyser eller ising. Det er vel choke på den? Uten det vil du få problemer med å starte og kjøre sakte før motoren blir varm. Er det bare en sentral forgasser er den også ekstremt avhengig av forvarmet luft, særlig rett over frysepunktet. (Under 10 +) Ising er et problem i fuktig luft. Ikke så mye når det er kaldt. (Tørr luft)
Loggført
Tele-75
Juniormedlem
**
Innlegg: 55
Bosted: Alta



Vis profil
« Svar #2 på: desember 10, 2008, 20:32:51 pm »

Er ingen av delene, den går perfekt på tomgang og full fart, ingen ising og ingen forvarming, men jobber med problemet ute i 12 kuldegrader, kan virke som den ikke slår chocken inn som den skal, men nu skal den få lade en times tid før man prøver igjen. Med de gamle gasseran så startet den alltid.

Sporet opp en gammel 412 insprøytingsmotor som er komplett, kansje man prøver med innsprøytning i steden, men da må skiten gå først så¨jeg får kjørt den til verksted mitt ei mil uta for  bygda, for det kan ikke monteres i snøskaveln  Glad 

Regne med å få biln til å funke greit når man får tatt den i hus å sjekka og justert litt, røska tenningsannlegget av en 86 passat som jeg tengte å teste ut er jo greit med elektronisktenning
Loggført

Lykkelig eier av en vw transporter 75mod og en 94mod lang Caravelle med 2,5l bensin og automat

Tidligere VW

Vw transporter dobbel cabiner 1600cc 1973
Vw transporter dobbel cabiner 1600cc 1969
Vw transporter campingbil       1600cc 1971
Vw 411 stasjonsvogn             1700cc 1973
Vw 411 LE sedan                   1800cc 1973
Vw 411 LE sedan                   1800cc 1974
Vw boble                              1200cc 1961   
Vw boble roadster prosjekt      1600cc 1971
Vw transporter syncro  1,9 bensin       1989
Vw caravelle               2,1 bensin       1988
Muligens et par transportere som jeg har glemt + 5-6 passater/audi 80, 2 K70 og en haug med andre biler og kjøretøy.
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #3 på: desember 10, 2008, 21:42:11 pm »

412 er nok 1,7 liter. Du vil trenge dyser fra 2,0 liter. Vacumføleren er også justert for 1,7 liter. (Kan justeres, i bremsebenk)
Ellers er det jo mye bedre med D-jetronic. Perfekt kaldstart og tomgang, trekker jevnt fra tomgang. Lavt bensinforbruk. Har dette på min 914. Problemfritt i bruk.
Vil anbefale å bytte til sprut. Du må bruke fordeler, vakumføler, spjeldhus, bensinpumpe og rele for bensinpumpen fra 411.
Loggført
Tele-75
Juniormedlem
**
Innlegg: 55
Bosted: Alta



Vis profil
« Svar #4 på: desember 11, 2008, 15:22:52 pm »

webern heng i en tynn tråd Trist blei fra kjørt av hiace i en bakke så om den ikke går å få dyset den så biln går normalt i gjen så får den gammelforgasseran t-bake så biln blir kjøranes med, lite krefter over hele registret, umulig å kjøre på 4 gear under 50, lite krefter når man tar laus på lavt turtall, men går fint som bare d på tomgang.
Loggført

Lykkelig eier av en vw transporter 75mod og en 94mod lang Caravelle med 2,5l bensin og automat

Tidligere VW

Vw transporter dobbel cabiner 1600cc 1973
Vw transporter dobbel cabiner 1600cc 1969
Vw transporter campingbil       1600cc 1971
Vw 411 stasjonsvogn             1700cc 1973
Vw 411 LE sedan                   1800cc 1973
Vw 411 LE sedan                   1800cc 1974
Vw boble                              1200cc 1961   
Vw boble roadster prosjekt      1600cc 1971
Vw transporter syncro  1,9 bensin       1989
Vw caravelle               2,1 bensin       1988
Muligens et par transportere som jeg har glemt + 5-6 passater/audi 80, 2 K70 og en haug med andre biler og kjøretøy.
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #5 på: desember 11, 2008, 22:30:56 pm »

Kjører med to stk slike på en 1680. Liker de veldig godt nå som jeg har blitt kjent med de  Osteaktig Var en del knot før de fungerte, men gjelder å finne riktige dyser som med alle forgassere. Står en grei beskrivelse her: http://redlineweber.com/html/Tech/carburetor_set_up_and_lean_best_.htm
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
fatzy
Seniormedlem
****
Innlegg: 293
Bosted: Ålesund


(O\ ! /O)


Vis profil
« Svar #6 på: desember 11, 2008, 23:10:12 pm »

Nå kan jeg ikke SÅ mye om forgasseren, men det høres ut som om du har for liten dyse på første trinnet, og at choken ikke kobler inn.

Har aldri hørt om dobbelinstallasjon av progressiv forgasser, SveinT. Åssen går det til?
Loggført

Old Volkswagen never dies, they just go to old folks home!
Tele-75
Juniormedlem
**
Innlegg: 55
Bosted: Alta



Vis profil
« Svar #7 på: desember 12, 2008, 00:29:01 am »

Takker for gode forslag  Glad

Tror og at dysene er for små både på første og andre trinn, får liksom ikke pustet orntlig over hele registret, samt at hurtigtomgangen er alt for lav når den går på chock så den må nok sees over, har grunnjustert blandeskruen, hvem har dyser til weber?

Skal mekke videre i morra, får vogna under tak da og slipper å stå ute i 12 minusgrader å mekke forgasser. Når den blei montert i et hattefokk var det varmegrader ute, stressa avgårde for å nå barnehagen før den stengte og skulle fortsette 3-4 timer seinere, men da var det 12 kuldegrader Grrrr å med ujustert gasser ei mil borte fra oppvarmet garage samt dårlig batteri bli det ikke mere den dagen. Bedre batteri bli satt i og da startet den med litt krangling. Gamle batteriet var dårlig, men med de gamle solexan startet den sinnykt lett selv i vinterkulde, bare den kom over topp så var den i gang. Mulig de lengere innsugsrøran krever litt mere hastighet.
To stk hadde vert tingen, kjennes ut som jeg har en halv forgasser så med 2 blir det en hel Tvilende   Gliser
Hadde forventet at den skulle funke bedre, men med forgasser bestilt fra USA kan den vel godt være dyst for California og ikke vinterkjøring i Finnmark Hæ
Loggført

Lykkelig eier av en vw transporter 75mod og en 94mod lang Caravelle med 2,5l bensin og automat

Tidligere VW

Vw transporter dobbel cabiner 1600cc 1973
Vw transporter dobbel cabiner 1600cc 1969
Vw transporter campingbil       1600cc 1971
Vw 411 stasjonsvogn             1700cc 1973
Vw 411 LE sedan                   1800cc 1973
Vw 411 LE sedan                   1800cc 1974
Vw boble                              1200cc 1961   
Vw boble roadster prosjekt      1600cc 1971
Vw transporter syncro  1,9 bensin       1989
Vw caravelle               2,1 bensin       1988
Muligens et par transportere som jeg har glemt + 5-6 passater/audi 80, 2 K70 og en haug med andre biler og kjøretøy.
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #8 på: desember 12, 2008, 11:42:28 am »

du kan se om du får fatt på en weber fra en ford ohc det har jeg prøvd og det fungerte ta med luftfilteret også så får du forvarming.Automatchoken må bygges om til elektrisk eller manuell.En weber 36/36DCD er kansje best egnet for den kan du bytte venturier i ble solgt noen sånne til ford og opel som erstatningsforgassere.så der er hvertfall flere muligheter Glad
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #9 på: desember 12, 2008, 12:14:36 pm »

jeg har en ny weber 34/34 liggende i eske som jeg hadde planer om å sette på 2.0 liter type4 n min i bussen. har innsug å alt som skal til. hvordan vil den fungere i fårhold til de to enkle 34 gasserne som står på orginalt?
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #10 på: desember 13, 2008, 18:03:32 pm »


Har aldri hørt om dobbelinstallasjon av progressiv forgasser, SveinT. Åssen går det til?

Var jo derfor jeg også måtte prøve, siden jeg ikke heller hadde hørt om det før  Øyerulling

Måtte lage innsugene selv, og har også fått luftfiltere på de etter at bildet ble tatt. Ble 5Hk mer med disse i forhold til originale Type 3 gassere, og forbruket gikk ned en god del.


* DCP_3411 (Large).jpg (111.67 KB, 1024x680 - vist 208 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Tele-75
Juniormedlem
**
Innlegg: 55
Bosted: Alta



Vis profil
« Svar #11 på: desember 14, 2008, 18:33:07 pm »

Tøft med dobbelinstallasjon, kansje det hadde vert noe å tenke på.

Sjekka dysen på webern og de var alt for små 1,32 på primer og 1,35 på sec, ser i sjemaet SveinT sente link på at den har 1,37 på prim og 1,40 på sec og ut i fra hvordan den går så virker det logisk med større dyser, hva har du slags dyser på dobbelinstallasjon SveinT?

Hvem har dyser til weber??  ,

lar kjerra så inntil jeg har rette dyser, ikke vits å brenne ventiler med mager blanding. Har nok å gøre på biln mens den venter på dyser. Skal se om jeg får et elektronisk tenningsannlegg til en passat å passe i fordelern og så har jeg et varmeprosjekt med noe vifter ol. for å få mere varme i biln.
Loggført

Lykkelig eier av en vw transporter 75mod og en 94mod lang Caravelle med 2,5l bensin og automat

Tidligere VW

Vw transporter dobbel cabiner 1600cc 1973
Vw transporter dobbel cabiner 1600cc 1969
Vw transporter campingbil       1600cc 1971
Vw 411 stasjonsvogn             1700cc 1973
Vw 411 LE sedan                   1800cc 1973
Vw 411 LE sedan                   1800cc 1974
Vw boble                              1200cc 1961   
Vw boble roadster prosjekt      1600cc 1971
Vw transporter syncro  1,9 bensin       1989
Vw caravelle               2,1 bensin       1988
Muligens et par transportere som jeg har glemt + 5-6 passater/audi 80, 2 K70 og en haug med andre biler og kjøretøy.
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #12 på: desember 14, 2008, 22:39:26 pm »

Jeg mener å huske at det er 135/130 på pri/sek hoved, 170/125 på luft og 45/45 på tomgang.
Jeg tok "fuskemetoden" med å borre opp mine dyser, så hvem som selger vet jeg ikke....

Angående fordeler, så går nok det også. Jeg har dreid om en fordeler, og nå har jeg satt 009 innmat i den. Bruker elektronikken fra T2.
http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?topic=153.msg2363#msg2363
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Tele-75
Juniormedlem
**
Innlegg: 55
Bosted: Alta



Vis profil
« Svar #13 på: desember 15, 2008, 00:27:35 am »

Samme fordelern som i passaten d  Glad  blir vel til at dysene blir brosjet opp litt her og
« Siste redigering: desember 15, 2008, 00:42:02 am av Tele-75 » Loggført

Lykkelig eier av en vw transporter 75mod og en 94mod lang Caravelle med 2,5l bensin og automat

Tidligere VW

Vw transporter dobbel cabiner 1600cc 1973
Vw transporter dobbel cabiner 1600cc 1969
Vw transporter campingbil       1600cc 1971
Vw 411 stasjonsvogn             1700cc 1973
Vw 411 LE sedan                   1800cc 1973
Vw 411 LE sedan                   1800cc 1974
Vw boble                              1200cc 1961   
Vw boble roadster prosjekt      1600cc 1971
Vw transporter syncro  1,9 bensin       1989
Vw caravelle               2,1 bensin       1988
Muligens et par transportere som jeg har glemt + 5-6 passater/audi 80, 2 K70 og en haug med andre biler og kjøretøy.
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #14 på: desember 15, 2008, 17:52:31 pm »

.
« Siste redigering: august 25, 2010, 11:33:02 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!