mai 05, 2024, 07:19:26 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motorbytte  (Lest 1355 ganger)
ozzi 45098072
Juniormedlem
**
Innlegg: 76
Bosted: Erfjord


Mob:45767044


Vis profil
« på: november 04, 2008, 23:53:37 pm »

Hei jeg lurer på en ting,det er blitt byttet motor i min 411 LE,i fra 1700 innsprøytning til en 2 liters T4 motor....med en forgasser(ukjent forgasser) kan dette by på problemer på eu kontroll? denne skal yte ca 80-90hk... Tvilende
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #1 på: november 05, 2008, 02:28:34 am »

Skulle ikke by på problemer. Er ikke mer enn 70 Hk i en 2 liter T4 luft std forgassermotor.

Kan jo bli litt surr om CO'en er for høy...

Sikkert noen som vet fra hvilke årsmodeller en begynte må måle dette...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #2 på: november 05, 2008, 06:41:06 am »

Fra 1974 til 1980 en plass skal ikke CO over 4,5.... Før 1974 er det skjelden eller aldri at
CO måles, veteranbil vet du. Men man vet jo aldri...
Loggført

Mvh
Reiel
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: november 05, 2008, 08:11:43 am »

Aldri noen som har målt utslipp når jeg har hatt bilene inne til PKK/EU-kontroll ihvertfall, de rutene merkes med en strek (-) i skjemaet, noe som betyr at det ikke gjelder den bilen. En '67 og en '71.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #4 på: november 05, 2008, 08:16:06 am »

Ville prøvd å få tak i innsprutdetaljer. Eneste store forskjell på 1,7 og 2 liter er vakumføleren og dysene.
Har dette systemet på min 914. Hadde 1,7 liter hvor eksosventilen knakk, satte inn en 2 liter. D-jetronic på begge. Fungerte helt topp på begge motorene.
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #5 på: november 05, 2008, 08:30:25 am »

kunne du tatt et par bilder av den forgasseren med innsug.
Loggført
ozzi 45098072
Juniormedlem
**
Innlegg: 76
Bosted: Erfjord


Mob:45767044


Vis profil
« Svar #6 på: november 05, 2008, 09:11:52 am »

Jeg tror ikke di måler CO på bilen min,det er en 72mod å jeg trodde og det først var i 74 di begynte å måle.....i fjord sommer fikk jeg en bilmekaniker til å justrere gasseren,å tenning ,skiftet stift å justert,byttet coil ledningen.(en som tilfeldighvis har hatt en 411 selv)
Jeg skal ta noen bilder av gasseren,har ikke bilen hjemme hos meg.....den står lagra på landet,for å slippe å den blir herpa med her i byen...
Men det jeg syns er litt merkverdig er at det er bare en forgasser på denne motoren.......kunne tenkt meg å hatt dobble,fått litt futt i maskinen.
Kunne jeg brukt 40mm,eller blir dette for lite? forrige eiger sier at motor har kvass kam,porta topper,snillt trimma mente han.......


Loggført
Eddi
Seniormedlem
****
Innlegg: 438
Bosted: Sandnes


Vis profil WWW

« Svar #7 på: november 05, 2008, 10:09:22 am »

De har målt CO på min 73mod 412 begge gangene denne har vert på eu.
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!