mai 05, 2024, 08:21:48 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Blokk med 8 mm pinnebolter  (Lest 2152 ganger)
Boblund
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: Orkanger Sør-Trøndelag


Alt kan modifiseres UGGUR CUSTOM


Vis profil
« på: november 06, 2008, 20:57:24 pm »

Har fått tak i ei dønn strøken as blokk. Denne har 8 mm pinnebolter til sylindrene istedenfor 10 mm. Er dette brukbart til å bygge noe på? Syntes de boltene så veldig pinglete ut. Er snakk om 1680 prosjekt med relativt høy komp og høyt turtall.
Loggført

1960 T1 Endeslakk ka e det??
1979 Singelhyttpickisen Tømmerbilen
TVWK
Uggur Custom
Talatut:93286715
Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #1 på: november 06, 2008, 23:09:04 pm »

Ja da står no boltan i stil mæ eiarn da ! Pinglete !
No æ d leeng sia du ha værre her ! Du må da besøk mor di
eller så må no e bynn å gjørrå d  Glad

Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: november 07, 2008, 00:47:51 am »

Om du skal ha høy komp anbefales det ofte å borre opp til 10mm og installere "case-savers". Dette er såvidt jeg forstår en form for løsgjenger som skal ta støtet istedenfor at gjengene i blokka ryker. Hør med nærmeste motor-guru, han kan helt sikkert ordne dette for deg Glad
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #3 på: november 07, 2008, 08:45:57 am »

8 mm er vel de beste boltene?
Loggført
Boblund
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: Orkanger Sør-Trøndelag


Alt kan modifiseres UGGUR CUSTOM


Vis profil
« Svar #4 på: november 07, 2008, 09:32:25 am »

Denne blokka har case savers originalt. Tenkte det var noen guruer her som hadde erfaring med denne typen blokk da vettu.
Loggført

1960 T1 Endeslakk ka e det??
1979 Singelhyttpickisen Tømmerbilen
TVWK
Uggur Custom
Talatut:93286715
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: november 07, 2008, 10:40:39 am »

strammebånd rundt motoren?
Loggført
Boblund
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: Orkanger Sør-Trøndelag


Alt kan modifiseres UGGUR CUSTOM


Vis profil
« Svar #6 på: november 07, 2008, 12:27:46 pm »

Blir omtrent som å binde hestene så de ikke skal stikke av det da Øyerulling
Loggført

1960 T1 Endeslakk ka e det??
1979 Singelhyttpickisen Tømmerbilen
TVWK
Uggur Custom
Talatut:93286715
Boblund
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: Orkanger Sør-Trøndelag


Alt kan modifiseres UGGUR CUSTOM


Vis profil
« Svar #7 på: november 09, 2008, 22:14:32 pm »

Trodde det var mange motorguruer her inne som visste noe om blokker som denne her.
Loggført

1960 T1 Endeslakk ka e det??
1979 Singelhyttpickisen Tømmerbilen
TVWK
Uggur Custom
Talatut:93286715
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: november 09, 2008, 22:20:08 pm »

bygg i vei.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #9 på: november 10, 2008, 00:47:38 am »

Har ikke noe erfaring her, men kun lest om emnet. Har selv valgt å kjøpe en maskinert blokk - med "alle" options (klargjort for langslag, 94mm, full flow, bronseforinger for løftere osv..) med 8mm bolter og case savers. Jeg sover godt om natten uten bekymringer for dette  Glad
« Siste redigering: november 10, 2008, 00:55:06 am av erikaa » Loggført
Eskild
Medlem
***
Innlegg: 229
Bosted: Nesodden


Slackers Hangaround :-)


Vis profil
« Svar #10 på: november 10, 2008, 14:20:00 pm »

Jeg er i gang med mitt første motorprosjekt - 1915 på en blokk med 10mm pinnebolter. Jeg ble egentlig anbefalt å holde meg til 1776 (90,5mm) med slike pinnebolter, men i og med at jeg allerede hadde 94mm sylindre og topper så ble det 1915. Betingelsen var en fornuftig komp, så den blir satt opp med 9,5:1 i statisk komp. Dette skulle ikke være noe problem.

Den som lever får se.
Loggført

RPB Piraya, '63 T1, '68 T1 Plastcab, '69 Baja Bug x 2, '69 Buggy x 2, '73 T2 Dobbelkabin, '89 Audi 200 TQ
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #11 på: november 10, 2008, 15:00:34 pm »

Min motor gikk 10-15 år med 13,9: 1 i komp og 10 mm bolter, men den leverte nok ikke over 210 hester.
8mm bolter og casesavers er nok en bedre løsning... men begge deler funker.
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #12 på: november 10, 2008, 16:44:26 pm »

nå har ikke jeg noen erfaringer med hi-po type 1 motorer..men sammenlignet med WBX bygg som har tilsvarende samme design på lengder etc og 7mm diameter  bolter tipper jeg det holder i LAAAAAaaange baner.
Jeg bruker jo turbo og har nok relativt høyt sylinder trykk da den dyttet ut over 500NM i moment , da det kan gi en indikasjon på Volumetrisk Effektivitet og sylinder trykk.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Boblund
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: Orkanger Sør-Trøndelag


Alt kan modifiseres UGGUR CUSTOM


Vis profil
« Svar #13 på: november 11, 2008, 09:32:46 am »

Høres ut som dette er solid nok selv om det ser ut som det er stjelt fra en lett motorsykkel. Så da blir til at jeg prøver meg på å bryte 100 hk grensen med denne. Min forrige 1680 hadde bare 84,1 hester og den var bare satt sammen ikke målt og bygget på skikkelig vis. Blir spennende å se hva en kan få ut av 1680 kubikk denne gangen når en legger litt mer arbeid og penger i det.
Loggført

1960 T1 Endeslakk ka e det??
1979 Singelhyttpickisen Tømmerbilen
TVWK
Uggur Custom
Talatut:93286715
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!