Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 146
|
38
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW
|
på: november 20, 2017, 08:23:08 am
|
Fikk tatt noen nærbilder av kam/løfter: [attachment=1] [attachment=2] [attachment=3] Holder foreløpig en knapp på at en kombinasjon mellom slurvete innkjøring av kam og valg av olje med feil spesifikasjon for gitt bruk er årsaken til problemet. Følgelig satser jeg på nye løftere av "normal" kvalitet og lar heller vekt være primærmålet innenfor en overkommelig prisklasse. Jeg er av den oppfatning at det er lurt å angripe problemet ved roten, og siden dette er en R&D-motor vil jeg heller prøve å finne en kombo av olje + ev. tilsetninger som fungerer til gitt fjærtrykk og den kammen jeg går for. Setter pris på alle gode innspill som har kommet til nå Etter det jeg ser her, tror jeg kombinasjon dårlig olje, fjærtrykk og løftere med hull har drept kammen din. Med det hullet i løfteren brytes oljefilmen lettere enn om det ikke er der. Husk at trykket mellom kam og løfter er mye større enn oljetrykket, dvs at det kommer ikke olje ut når loben er på topp, det presses heller inn... Denne trenger du http://folkevogn.no/index.php/nb/component/hikashop/produkt/18620-cam-shield-innkjoringstilsettning?Itemid=-
|
|
|
40
|
Forum / Problemløseren / Sv: Mister oljetrykk...
|
på: november 16, 2017, 18:32:29 pm
|
Skal være riktige lager det du har linket til der. Om du trenger rettskårne drev avhenger mest av hvor mye fjæretrykk toppene er satt opp med. Med mye mer fjærtrykk enn std så er det en fordel med rettskårne, da får du mindre belasting på thrusteflatene.
Kammen din ser litt snodig slitt ut, men trenger ikke være noe galt hvis det bare er coatingen som er slitt av. Litt vanskelig å se på bildet.
|
|
|
41
|
Forum / Problemløseren / Sv: Mister oljetrykk...
|
på: november 15, 2017, 16:20:50 pm
|
Det er vel uhyre sjeldent at vannbokserblokka er linjeborret siden alu-blokk er veldig stabil, så da er det vel kun å finne ut hvor mye veiva er slipt som gjelder Når det er sagt så har jeg vært borti en blokk som var linjeborret, men med std lager da vare det klunk-klunk sideveis etter montering
|
|
|
42
|
Bruktbørsen / HotShop / Gavekort og gaveartikler!
|
på: november 15, 2017, 16:07:55 pm
|
Det nærmer seg tiden hvor en skal tenke på julegaver igjen Gavekort og gaveartikler til den folkevognfrelste finner du på folkevogn.no. Enten det er deler til din VW Boble eller kule vw-artikler som er kjekt å ha i garasjen eller i hobbyrommet finner du det her hos oss. Sjekk våre nyeste artikler i nyheter for å finne den prefekte folkevogn-julegaven til han eller henne. http://folkevogn.no/index.php/nb/butikk/kategori/1538-cool-stuff- God Handel! [attachment=1]
|
|
|
45
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW
|
på: november 09, 2017, 10:21:53 am
|
Det ligger ganske mye på youtube om testing av olje og div tilsettinger. Mye er så klart tull, men endel bra fakta også, og det er helt klart at oljen har MYE å si for motoren, både vdr effekt, varme og slitasje. Med mye fjærtrykk er det enda viktigere at oljen tåler høy belastning før filmen brytes. Kam mot løfter er tross alt stål som gnager mot stål. Motul har gjort veldig mye forskning i forbindelse med motorsport med målsetning om å få maks ut av en motor. Etter å ha fått foredrag fra en av deres representanter om dette går det ikke noe annet enn den beste Ester baserte oljen i Rabaldermotoren i alle fall
|
|
|
49
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW
|
på: november 07, 2017, 15:18:48 pm
|
De løfterne står som en god kandidat. Det hjelper veldig når noen faktisk har testet og inspisert bitene i ettertid. Så er det vekten jeg sitter igjen med som ankepunkt. Kunne du tatt deg bryderiet med å veie en slik løfter mens du er på jobb? Se om vi kan få til et "Hvilke løfter er best/lettest"-avsnitt med en liste som oppdateres underveis Skal veie en slik luba-a-lobe-løfter neste gang jeg er i verkstedet. 97g på Engles coated løfter
|
|
|
51
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW
|
på: november 07, 2017, 08:12:10 am
|
Den kammen hadde gått rett i søpla var det min motor. Ingen vits å sette inn igjen noe som er på vei ned. En kvalitetskam og løftere skal se nesten ubrukt ut med så lite fartstid. Her er bilde av min Engle FK87 og Engle løfter som har sittet i Rabalder og fått juling i mange år. Fortsatt coating igjen. Innkjørt med Statoil 10w40 med zinktilsettning for kaminnkjøring. Bare å rope ut om du vil ha tilbud på skikkelige greier
|
|
|
52
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Kamdrev wbx ønskes kjøpt
|
på: november 06, 2017, 15:45:45 pm
|
Bare til info så er det samme drev som på type 1 motorer Hmm,jeg måtte frese av ca 4mm for å få drevet til å passe i blokka det var snodig, har benyttet Type 1 drev flere ganger i wbx blokker uten modufikasjoner.
|
|
|
53
|
Forum / Problemløseren / Sv: Mister oljetrykk...
|
på: november 06, 2017, 11:27:55 am
|
Aha, der er nok årsaken ja, man kan ikke ha akslingen i motoren uten fordeler, den vil presses opp og lage masse krøll som du ser..
|
|
|
55
|
Forum / Problemløseren / Sv: Mister oljetrykk...
|
på: november 05, 2017, 12:24:33 pm
|
Hvordan ser baksiden av oljepumpen ut? Kan det være boltene på kamdrevet som har tatt i pumpen? Hvordan ser akslingen på pumpedrevet som går inn i kammen ut?
Kan ikke helt se noen direkte sammenheng mellom trykklfall og det sponet/kamdrevfeilen med mindre selve pumen er skadet. Er jo både sil og filter før oljen kommer til lagerbanene. Kamdrevet er isolert i eget hus, i blokka, så noe må ha skjedd i det området. Kjører du med fordelerdrev? Mangler det shims der kanskje?
Bare noen forslag...
|
|
|
58
|
Bruktbørsen / HotShop / Fri frakt fra folkevogn.no 28-29 oktober!
|
på: oktober 27, 2017, 17:40:29 pm
|
Fri frakt på www.folkevogn.no! Vi spanderer frakten på bestillinger i nettbutikken i perioden 28.-29.oktober. Med tusenvis av artikler til din folkevogn lønner det seg å benytte sjansen nå! God handel (fri frakt gjelder ikke frontruter og andre større karrosserideler) [attachment=1] [attachment=2] [attachment=3][attachment=4]
|
|
|
|