mai 06, 2024, 08:08:56 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3 4 ... 146
31  Bruktbørsen / HotShop / God Jul! på: desember 21, 2017, 08:28:31 am
Hot Shop / folkevogn.no ønsker alle en riktig God Jul! Glad

32  Bruktbørsen / HotShop / Elektrisk servostyring til alle luftkjølte Transportere! på: desember 20, 2017, 14:16:40 pm
Hot Shop AS /Folkevogn.no er nå forhandler av Engelske Lite-Steer servokit!

Elektrisk servo blir mer og mer vanlig på biler i dag, og med disse settene blir din luftkjølte Transporter lett på rattet som en moderne bil Glad

Klikk på bildet for beskrivelse av alle settene.



Se video med presentasjon og beskrivelse av montering:
http://www.youtube.com/watch?time_continue=30&v=sRzvO8hAyd8

33  Bruktbørsen / HotShop / Sv: Vintage Speed til lager hos folkevogn.no/Hot Shop på: desember 14, 2017, 19:24:26 pm
Vintage Speed Superflow 2.3 42mm montert på vår utstillingsmotor i butikken:


[attachment=1]

[attachment=2]

 Glad
34  Bruktbørsen / HotShop / Vintage Speed til lager hos folkevogn.no/Hot Shop på: desember 14, 2017, 11:54:36 am
Vi er glade for å nå kunne presentere et utvalg produkter fra Vintage Speed hos folkevogn.no/Hot Shop!  Kult

Klikk på bildene for å se hele presentasjonen av produktet  Glad

Vintage Speed Superflow 2.3 42mm til Boble og KG


Vintage Speed Superflow til Boble og KG 56-77


Vintage Speed Superflow til senket Boble 56-77



Vintage Speed Superflow til Transporter 60-67


Vintage Speed Superflow til senket Transporter 60-67


Vintage Speed Superflow til Transporter 68-72


Vintage Speed Superflow til senket Transporter 68-72


J-Pipe 38mm rustfrie Vintage Speed


Takstativ Vintage Speed
35  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Summit Poly Seats and Seat Covers og 5 punktseler selges... på: desember 13, 2017, 10:35:26 am
Sååå popcorn tråd lå ikke dette an til å bli da vel?

Neida, slår ikke "stropping av bil på henger"  Osteaktig
Forøvrig enig med Grelland Blunker
36  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Summit Poly Seats and Seat Covers og 5 punktseler selges... på: desember 13, 2017, 07:48:55 am
 Osteaktig Osteaktig

[attachment=1]
37  Forum / Snikk-snakk / Sv: 10 år - faktisk... på: november 22, 2017, 16:25:04 pm
Gratulerer med dagen! Og takk for at du holder ut Trond!!  Kult
38  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW på: november 20, 2017, 08:23:08 am
Fikk tatt noen nærbilder av kam/løfter:

[attachment=1]

[attachment=2]

[attachment=3]

Holder foreløpig en knapp på at en kombinasjon mellom slurvete innkjøring av kam og valg av olje med feil spesifikasjon for gitt bruk er årsaken til problemet.
Følgelig satser jeg på nye løftere av "normal" kvalitet og lar heller vekt være primærmålet innenfor en overkommelig prisklasse.
Jeg er av den oppfatning at det er lurt å angripe problemet ved roten, og siden dette er en R&D-motor vil jeg heller prøve å finne en kombo av olje + ev. tilsetninger som fungerer til gitt fjærtrykk og den kammen jeg går for.

Setter pris på alle gode innspill som har kommet til nå  Glad

Etter det jeg ser her, tror jeg kombinasjon dårlig olje, fjærtrykk og løftere med hull har drept kammen din. Med det hullet i løfteren brytes oljefilmen lettere enn om det ikke er der. Husk at trykket mellom kam og løfter er mye større enn oljetrykket, dvs at det kommer ikke olje ut når loben er på topp, det presses heller inn...

Denne trenger du  Kult
http://folkevogn.no/index.php/nb/component/hikashop/produkt/18620-cam-shield-innkjoringstilsettning?Itemid=-
39  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW på: november 20, 2017, 08:16:46 am
Ah! den siste der var genial! den må jeg kopiere  Gliser

Ellers er portinga i blokka bra, nå er jo wbx blokka ganske bra åpnet mellom bankene i forhold til type 1 magnesiumblokka, men litt ekstra er jo bare gull Glad
40  Forum / Problemløseren / Sv: Mister oljetrykk... på: november 16, 2017, 18:32:29 pm
Skal være riktige lager det du har linket til der.
Om du trenger rettskårne drev avhenger mest av hvor mye fjæretrykk toppene er satt opp med. Med mye mer fjærtrykk enn std så er det en fordel med rettskårne, da får du mindre belasting på thrusteflatene.

Kammen din ser litt snodig slitt ut, men trenger ikke være noe galt hvis det bare er coatingen som er slitt av. Litt vanskelig å se på bildet.
41  Forum / Problemløseren / Sv: Mister oljetrykk... på: november 15, 2017, 16:20:50 pm
Det er vel uhyre sjeldent at vannbokserblokka er linjeborret siden alu-blokk er veldig stabil, så da er det vel kun å finne ut hvor mye veiva er slipt som gjelder Glad

Når det er sagt så har jeg vært borti en blokk som var linjeborret, men med std lager da vare det klunk-klunk sideveis etter montering  Osteaktig
42  Bruktbørsen / HotShop / Gavekort og gaveartikler! på: november 15, 2017, 16:07:55 pm
Det nærmer seg tiden hvor en skal tenke på julegaver igjen  Glad
Gavekort og gaveartikler til den folkevognfrelste finner du på folkevogn.no.
Enten det er deler til din VW Boble eller kule vw-artikler som er kjekt å ha i garasjen eller i hobbyrommet finner du det her hos oss.

Sjekk våre nyeste artikler i nyheter for å finne den prefekte folkevogn-julegaven til han eller henne.

http://folkevogn.no/index.php/nb/butikk/kategori/1538-cool-stuff

- God Handel!  Glad

[attachment=1]
43  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Bærearmer og spindler til splittbuss på: november 14, 2017, 13:13:10 pm
har 1 stk. spindel
Hva skal du ha for den?

44  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Bærearmer og spindler til splittbuss på: november 10, 2017, 15:12:44 pm
Bærearmer kjøpt, trenger fortsatt spindler

Om noen har fjærpakker så trenger jeg det også  Osteaktig
45  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW på: november 09, 2017, 10:21:53 am
Det ligger ganske mye på youtube om testing av olje og div tilsettinger. Mye er så klart tull, men endel bra fakta også, og det er helt klart at oljen har MYE å si for motoren, både vdr effekt, varme og slitasje.
Med mye fjærtrykk er det enda viktigere at oljen tåler høy belastning før filmen brytes. Kam mot løfter er tross alt stål som gnager mot stål.
Motul har gjort veldig mye forskning i forbindelse med motorsport med målsetning om å få maks ut av en motor. Etter å ha fått foredrag fra en av deres representanter om dette går det ikke noe annet enn den beste Ester baserte oljen i Rabaldermotoren i alle fall  Blunker
46  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Bærearmer og spindler til splittbuss på: november 08, 2017, 21:26:38 pm
Ønsker å kjøpe bærearmer og spindler til king bolt splittbuss forstilling.
47  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW på: november 08, 2017, 08:31:30 am
Veide noen flere:
Engle coated lube-a-lobe 96g
Empi light weight 72g

For sammenligning for gøy:
Solide std Type-4 140g
Hydr. std Type-4 124g
48  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW på: november 07, 2017, 15:50:25 pm
Veide en standard vw løfter også, 93g Glad
49  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW på: november 07, 2017, 15:18:48 pm
De løfterne står som en god kandidat. Det hjelper veldig når noen faktisk har testet og inspisert bitene i ettertid.
Så er det vekten jeg sitter igjen med som ankepunkt.
Kunne du tatt deg bryderiet med å veie en slik løfter mens du er på jobb?  Gliser

Se om vi kan få til et "Hvilke løfter er best/lettest"-avsnitt med en liste som oppdateres underveis Osteaktig
Skal veie en slik luba-a-lobe-løfter neste gang jeg er i verkstedet.

97g på Engles coated løfter Glad
50  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW på: november 07, 2017, 14:47:47 pm
Vet faktisk ikke fjærtrykket som mine topper er satt opp med nå, siden det er Skinne som har gjort det.

Ang løftere så er jeg stor tilhenger av Engle sine, siden jeg aldri har hatt noe trøbbel med disse og det er de eneste Engle selv kan garantere sine kammer med. Jeg er skeptisk til lub-a-lobe løftere selv om Engle også leverer dette, tror hullet jobber mot sin hensikt og bryter oljefilmen lettere enn om det ikke hadde vært der. Men det er nå min personlige tro, mange andre mener noe annet...
Disse er de jeg har mest tro på, har ikke prøvd de selv enda siden de er ganske nye:
http://folkevogn.no/index.php/nb/butikk/produkt/18503-ventilloftere-engle-fosfat-overflatebehandlet

Liker tanken din om å gjøre små endringer og dra lærdom  Kult
51  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW på: november 07, 2017, 08:12:10 am
Den kammen hadde gått rett i søpla var det min motor. Ingen vits å sette inn igjen noe som er på vei ned.
En kvalitetskam og løftere skal se nesten ubrukt ut med så lite fartstid.
Her er bilde av min Engle FK87 og Engle løfter som har sittet i Rabalder og fått juling i mange år.
Fortsatt coating igjen. Innkjørt med Statoil 10w40 med zinktilsettning for kaminnkjøring.

Bare å rope ut om du vil ha tilbud på skikkelige greier  Gliser
52  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Kamdrev wbx ønskes kjøpt på: november 06, 2017, 15:45:45 pm
Bare til info så er det samme drev som på type 1 motorer Glad
Hmm,jeg måtte frese av ca 4mm for å få drevet til å passe i blokka
det var snodig, har benyttet Type 1 drev flere ganger i wbx blokker uten modufikasjoner.
53  Forum / Problemløseren / Sv: Mister oljetrykk... på: november 06, 2017, 11:27:55 am
Aha, der er nok årsaken ja, man kan ikke ha akslingen i motoren uten fordeler, den vil presses opp og lage masse krøll som du ser.. Blunker
54  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Kamdrev wbx ønskes kjøpt på: november 06, 2017, 08:11:53 am
Bare til info så er det samme drev som på type 1 motorer Glad
55  Forum / Problemløseren / Sv: Mister oljetrykk... på: november 05, 2017, 12:24:33 pm
Hvordan ser baksiden av oljepumpen ut? Kan det være boltene på kamdrevet som har tatt i pumpen? Hvordan ser akslingen på pumpedrevet som går inn i kammen ut?

Kan ikke helt se noen direkte sammenheng mellom trykklfall og det sponet/kamdrevfeilen med mindre selve pumen er skadet.
Er jo både sil og filter før oljen kommer til lagerbanene.
Kamdrevet er isolert i eget hus, i blokka, så noe må ha skjedd i det området. Kjører du med fordelerdrev? Mangler det shims der kanskje?

Bare noen forslag...
56  Forum / Problemløseren / Sv: Mister oljetrykk... på: november 02, 2017, 13:39:04 pm
Regner med Knasten har forklart om problematikken med oljepumpe og klaring til blokka?
Anbefalt å bruke både o-ring på oljepumpa og et syltynt lag med tynn tetningsmasse mellom pumpe og blokk.
 
http://www.lowbugget.com/oil_pump.html
57  Bruktbørsen / HotShop / Sv: Fri frakt fra folkevogn.no 28-29 oktober! på: oktober 29, 2017, 15:06:24 pm
Minner om fraktfritilbudet som gjelder frem til midnatt  Kult
58  Bruktbørsen / HotShop / Fri frakt fra folkevogn.no 28-29 oktober! på: oktober 27, 2017, 17:40:29 pm
Fri frakt på www.folkevogn.no! Vi spanderer frakten på bestillinger i nettbutikken i perioden 28.-29.oktober. Med tusenvis av artikler til din folkevogn lønner det seg å benytte sjansen nå! God handel Glad
(fri frakt gjelder ikke frontruter og andre større karrosserideler)

[attachment=1] [attachment=2]
[attachment=3][attachment=4]
59  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: dårlig kvalitet WEBCAM kamaksel 163/86B? Erfaringer? på: oktober 21, 2017, 16:52:53 pm
Hvilke løftere er brukt sammen med kammen?
60  Bruktbørsen / HotShop / Instrumenter fra ISP på: oktober 05, 2017, 07:28:58 am
Hot Shop / www.folkevogn.no fører hele serien med flotte instrumenter i vintage VW style fra ISP.

Hele sortimentet kan sees her: http://folkevogn.no/index.php/nb/component/search/?searchword=isp&searchphrase=all&Itemid=9999

Vi har utstilt de mest populære variantene i butikken i Trøgstad:



Velkommen for en kikk!  Glad
Sider: 1 [2] 3 4 ... 146
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!