VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: 181 på januar 23, 2015, 22:51:49 pm



Tittel: støtstenger
Skrevet av: 181januar 23, 2015, 22:51:49 pm
Hei
Skal over til cromoly støtstenger. Hvilke lengde trenger jeg med org vipper? (TCS10 kam)

Alex


Tittel: Sv: støtstenger
Skrevet av: Jærvajanuar 23, 2015, 23:14:14 pm
Er vel egentlig ingen fasit på det..  Har du planet toppene dine? Hvilke løftere bruker du. Originale vippearmakslinger ? Swivelfeet ?  = må måles.

Hvorfor Chrommoly ? Skal du ha veldig høyt turtall? Hvofor ikke forsterka alustenger?



Tittel: Sv: støtstenger
Skrevet av: 181januar 23, 2015, 23:44:08 pm
Hei

Toppene er originale og er tatt ned bittelitt for å få bra anlegg mot sylindere ved siste montering. Vippearmakslinger blir det org shimset. Hadde ikke tenkt å bruke swivelfeet.

Hadde tenkt på cromo mest pga pris. Jeg har kjørt i år med originale stenger, opp til 5500 rpm + 1 bar og det har gått bra men jeg tror det er lurt å oppgradere nåe jeg kommer til å bruke en kam med mer løft.

Jeg hadde tenkt at stengene må tilpasses og kuttes men ønsker å vite hvilke lengde jeg skal bestille i utgangspunkt. (usikker hvor mye de kan kuttes)

Alex


Tittel: Sv: støtstenger
Skrevet av: Jærvajanuar 24, 2015, 03:43:55 am
Ingeniørene hos VW var ikke en gjeng med idioter, det er flere grunner til at dem brukte alustenger og ikke stål. En grunn er tyngre vippemekanisme som gir mer slitasje og som igjen krever høyere fjærtrykk=ond sirkel, den andre grunnen er at motoren din, når den blir driftsvarm mister litt løft på ventil pga. økt ventilklaring og grunn tre er at motoren høres ut som du har putta verktøykassa di inni en malingsrister.Jeg har prøvd dritet og vil ikke anbefle å bruke det til noen gatemotor i hvertfall. Kjøp heller billige forsterka alu-stenger, dem klarer jobben din fint.

http://www.cbperformance.com/ProductDetails.asp?ProductCode=1623