mai 22, 2024, 10:40:47 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Barndoor  (Lest 60900 ganger)
Jensemann
Nybegynner
*
Innlegg: 13
Bosted:


Vis profil

« Svar #90 på: november 24, 2009, 09:52:26 am »

Det er ikke første gang Trigger gjør uvanlige og upopulære valg og dette må vi trolig bare å lære oss å leve med. Skulle gjerne ha sett denne hos Tistlo
Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #91 på: november 24, 2009, 10:34:40 am »

Synes jo selger gjorde et godt trekk ved å la den bli i landet. At det var flere interessenter gikk vel også klart frem av postene foran her. NOEN måtte tape loddtrekningen og NOEN måtte evt. ha kastet inn årene i en budrunde. Selv er jeg også sikker på at den ville ha fått et trygt hjem på Voss =) Uansett fortjener den en fair sjanse til å komme på veien igjen.
Loggført
RuneA
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted: Oslo/Tallinn



Vis profil WWW
« Svar #92 på: november 24, 2009, 11:29:50 am »

Loddtrekning? Litt barneskole vel..
Kjipt Tistlo, men verden er full av raringer som ikke helt oppfører seg slik man forventer.
Loggført



1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #93 på: november 24, 2009, 11:35:09 am »

Loddtrekning? Litt barneskole vel..
Kjipt Tistlo, men verden er full av raringer som ikke helt oppfører seg slik man forventer.
Nå må da selger få lov til å selge bilen akuratt hvordan han vil.. Uansett om vi er enige eller uenige i hvem som får kjøpe den
Loggført

FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #94 på: november 24, 2009, 14:48:07 pm »

Reknar med at dette er godtatt til det rammar ein sjølv, i så måte.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Seven
Supermedlem
*****
Innlegg: 942
Bosted: Christian Sund



Vis profil
« Svar #95 på: november 24, 2009, 15:17:22 pm »

YES ! ! ! !

En Barndoor gies en ny sjanse !  (enten som resto eller bidra til å redde en annen)

Loggført

Shift Happens !
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #96 på: november 24, 2009, 17:00:40 pm »

Eg var fast bestemt på att denne skulle eg ha, og var klar til å betala det den kosta, men når budrunden utviklar seg til ein intern lottotrekning så hjelper ikkje det på...

Men heilt klart, selgar bestemmer kjøpar!

T2-Splitt; Bilen er nok redda ja, men denne SKAL/BØR/KAN IKKJE brukast til å redda andre!!
Eksempel:
-Det er ca 18stk. kjente Doubledoor BD i verden.
-Ca. halvparten er venstrestyrte
-Av dei ca. 9stk. så er det kanskje 2 som har opnings bakluke?

Lagar ikkje delebil av sånt!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Danna
Medlem
***
Innlegg: 242
Bosted:



Vis profil
« Svar #97 på: november 24, 2009, 17:09:49 pm »

Oi, da vet jeg om 1 av 9  Sjokkert MÅ ha!
Loggført

Ønsker å kjøpe Splitt Pickup eller Panel.
-
  • 58' VW 113
-
  • 58' Karmann Ghia
-
  • 66' Ragtop
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #98 på: november 24, 2009, 17:15:09 pm »

Kan ikke kjøper stå fram da? Hvis det er han fra Bergen som tidligere antydet her, så har han jo allerede en mye bedre barndoor fra før. Så hvis han skal restaurere en annen barndoor først, så snakker vi kanskje en god del år før det blir en tråd på denne...? Eller så havner den sikkert i England..

Jeg syns nå splittbussene med "caps" er mye finere jeg, da  Osteaktig
« Siste redigering: november 24, 2009, 18:33:21 pm av Solan » Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Snooker
Medlem
***
Innlegg: 217
Bosted: Ullerøy-Skjeberg


Ullerøylaaven


Vis profil
« Svar #99 på: november 24, 2009, 18:11:20 pm »

Grei salgstråd detta gitt.. Hotel Cæsar blir småtteri i forhold til intrigene i tråden her..  Kysser
Loggført

Ullerøylaaven antik og kuriosa
Sjekk ut på Facebook og instagram.
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #100 på: november 24, 2009, 18:30:18 pm »

Greit nok å ha ulike motoder for å velge hvem man vil selge bil til. Men å legge det ut på webben som det her tar jammen kaka! Gratulerer Kult
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
rusthaug
Medlem
***
Innlegg: 201
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #101 på: november 24, 2009, 19:42:00 pm »

Hadde en lignende opplevelse for litt siden,da en kontaktet meg og lurte på om jeg var intresert i å kjøpe en superfin orginal buss,tofarget,mener den var blå og vit..skulle aldrig være restaurert,bare vedlikeholdt med lav km osv..Jeg sa som sant var at jeg var veldig intresert,og han skulle ringe med en gang bilen var kommet hjem(dvs også solgt før hentet) Vedkommene ringte ikke,så jeg ringte opp etter noen dager(ville ikke mase)Da var det kommet et par storsamlere som vistnok hadde låven full av både busser og penger og kjøpt den,og jeg fikk ikke vært med på noe budrunde engang...Så sa selger at han også hadde en barndoor som var ganske dårlig,som han heller ikke hadde henta enda(også denne skulle selges før henting hos gammel eier)Hørte ikke noe etter dette,har ringt og mast litt forsiktig,han lovte da å sende bilder,noe som ikke skjedde..Godt mulig det er samme selger??Har forøvrig liten sans for å starte en tulle tråd som dette,når bilen mest sansynlig bare har blitt solgt for mer penger,og penger sansynligvis hele tiden har vært motivet..Sist men ikke minst; Skaff Tistlo en rusten barndoor Gliser så får vi underholdning her.. Blunker
Loggført
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden


Brannmann!


Vis profil
« Svar #102 på: november 24, 2009, 20:53:58 pm »

Har en stående i nabo skogen.
Krever litt arbeid for å få ut, krevet litt innsats for å få til å rulle igjen - ikke umulig =)

Vet det er fler som er interessert i denne, en doubledoor er dette da..

Loggført

... it's an adiction ... 
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #103 på: november 24, 2009, 21:01:09 pm »

Har en stående i nabo skogen.
Krever litt arbeid for å få ut, krevet litt innsats for å få til å rulle igjen - ikke umulig =)

Vet det er fler som er interessert i denne, en doubledoor er dette da..



Den som du ikkje fekk henta ut av eigar, og heller ikkje plukka ein einaste del av?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden


Brannmann!


Vis profil
« Svar #104 på: november 24, 2009, 21:04:08 pm »

Edit:

Barndooren jeg omtaler er solgt, og står allerede på ny eiers navn.
Beklager fussen!
« Siste redigering: november 24, 2009, 23:03:18 pm av Vemund Simensen (prizma) » Loggført

... it's an adiction ... 
Seven
Supermedlem
*****
Innlegg: 942
Bosted: Christian Sund



Vis profil
« Svar #105 på: november 24, 2009, 21:17:49 pm »

Nei, og nei.  Gliser

.......
Men tror aldri noen har guts nok til å få den ut, er bratt terreng, og ingen veier..

Si ikke det- alltids noen so går LITT lengre for å nå sine mål

Loggført

Shift Happens !
Snooker
Medlem
***
Innlegg: 217
Bosted: Ullerøy-Skjeberg


Ullerøylaaven


Vis profil
« Svar #106 på: november 24, 2009, 21:42:35 pm »

He he.. Blir nok helliløft på den som står i Halden da;)
Loggført

Ullerøylaaven antik og kuriosa
Sjekk ut på Facebook og instagram.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #107 på: november 24, 2009, 21:58:52 pm »

Nei, og nei.  Gliser

Står å venter på at en eller annen tar på seg papirarbeid, og får den over på sitt navn - samt henter den. Morsomt prosjekt.
Men tror aldri noen har guts nok til å få den ut, er bratt terreng, og ingen veier..

Kor langt frå nermaste veg?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
burker (Brian)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1183
Bosted: Tistedal


Savner Folkevogn klubben Østfold


Vis profil
« Svar #108 på: november 24, 2009, 22:52:42 pm »

ut kommer den nok, få orden på papirene vemund, så skal vi i Østfold's hovedstad, glede en fra Voss...
Loggført

T-1 1959
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #109 på: november 24, 2009, 22:58:34 pm »

Ja dersom det ikkje er problemar med noverande eigar så er jo dette akkuratt det eg treng Glad

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,5615.0.html

Er jo strengt tatt det samme som må skiftast på denne travaren, som på 53en i denne tråden... Og i dette tilfellet så trur eg den iden til ulsmåg om å dela bilen på midten vil gjera uthentinga lettare utan å påvirka restaureringa, men med litt måling før kuttinga soklart. Er det håp? Ja trur eg!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden


Brannmann!


Vis profil
« Svar #110 på: november 24, 2009, 23:04:42 pm »

Denne bilen er "off the table."

Ble solgt uten min viten i høst, fikk nyss om dette nå i kveld.
Beklager falsk håp..
Loggført

... it's an adiction ... 
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #111 på: november 24, 2009, 23:07:54 pm »

Denne bilen er "off the table."

Ble solgt uten min viten i høst, fikk nyss om dette nå i kveld.
Beklager falsk håp..

Prosjektråd?

Tistlo: Send Morten Lund en mail og be på dine knær... han selger nok en av sine om du stryker han med hårene. Den sørlandske kanskje...
Loggført

SCREWDRIVER #2
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #112 på: november 24, 2009, 23:23:24 pm »

Nei det er ikkje lett å få seg doubledoor Barndoor her om dagen... Då er det ikkje håp igjen, men eg har likavel ein plan... må leita etter dei der dei kjem frå!(!)

Øystein: Takk for rådet, men det ver jo heilt feil likavel! Vert jo som å kjøpa ein bil på finn, og det er ikkje det samma som å kjøpa eit "funn" ? nei det vart feil....... Sånnsagt: Eg er ikkje dødsens desperat etter å kjøpa ein BD! Og leitar land og strand og handler alt som er, men derimot vist det dukkar opp ein, så slår eg til så godt som råd...
Men må jo ha ein bd eingong uansett, så har nokon ein ståande, liggande, gje ein lyd:)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
trigger
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Rakkestad


Vis profil

« Svar #113 på: november 25, 2009, 01:39:35 am »

Ja han som fikk bilen har jo da i rettferdigens navn vert i dialog med meg siden våres så at han ble trukket ut av min datter var vel ikke ufortjent men det hadde vert artig med Tistlo muligens med mere fart her inne og  jeg ville ikke tyne ut noe kr på denne, og du Rusthaug det er IKKE meg du har hatt kontakt med men jeg blir vel overasket når du ikke vet hvem jeg er for Rusthaug er vel du med 3W he he.Hvis du  kommer inn igården her og ser en gammel Maserati 3500 superlegera og mye annet tjavs og hot-rod + 37hd- da husker du vel at vi har festet litt sammen eller ??.

 myrer,n
Loggført
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2394
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #114 på: november 25, 2009, 01:53:41 am »

Ja han som fikk bilen har jo da i rettferdigens navn vert i dialog med meg siden våres så at han ble trukket ut av min datter var vel ikke ufortjent men det hadde vert artig med Tistlo muligens med mere fart her inne og  jeg ville ikke tyne ut noe kr på denne, og du Rusthaug det er IKKE meg du har hatt kontakt med men jeg blir vel overasket når du ikke vet hvem jeg er for Rusthaug er vel du med 3W he he.Hvis du  kommer inn igården her og ser en gammel Maserati 3500 superlegera og mye annet tjavs og hot-rod + 37hd- da husker du vel at vi har festet litt sammen eller ??.

 myrer,n

Jeg blir litt skremt av at han ble trukket ut av din datter!!
Loggført
Jensemann
Nybegynner
*
Innlegg: 13
Bosted:


Vis profil

« Svar #115 på: november 25, 2009, 06:33:20 am »

Skjønner jeg riktig at man økte sjansene for å vinne loddtrekningen hvis man ble trukket ut av et familiemedlem av selger?
Loggført
rusthaug
Medlem
***
Innlegg: 201
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #116 på: november 25, 2009, 08:36:42 am »

Oki Trigger,da beklager jeg..Det var en annen selger jeg har vært i kontakt med,trodde det var samme person,og derfor syntes jeg tråden var litt "rar" Men dette betyr at det muligens fins et "skogsvrak" barndoor til der ute for salg Glad
Loggført
trigger
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Rakkestad


Vis profil

« Svar #117 på: november 25, 2009, 12:35:30 pm »

ja den er godtatt. Har vel 2 stk til på lager og den ene er ein microbuss trolig 57 og 11 vinduers. Kommer tilbake med den i vinter engang.
 Så har jo en kompis tilgang til en 57 sambabus som er stort sett komplett men er sliten men han har ikke bestemt seg for om han skal ha den selv. Joda det står en del forsatt bortover og har jo kjennskap til 4 barndoor biler som ikke er registrert noe sted, slik er det når man kjenner noen 1000 talls personer som driver med bil og mc som hobby.Har jo holdt på nå i 40 år så det har jo blitt litt av kvart. Moro har det vert men nå er det nedtrapping, litt ihvertfall.

      myrer,n
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #118 på: november 25, 2009, 13:50:38 pm »

Du får sei ifrå når du skal selga nokon av dei 4 andre då....
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
trigger
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Rakkestad


Vis profil

« Svar #119 på: november 25, 2009, 22:50:52 pm »

hvis egaren av ein av de sier han vurderer salg så skal jeg si ifra og da blir det vanlig salg  men denne barndoorn som det noen bilder av over her var jo rent bra i forhold til denne så du hadde nok fått bakover sveis, det kan jeg love deg.

 myrer,n
Loggført
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!