mai 02, 2024, 01:58:47 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Mania Spyder prosjekt "godkjent"  (Lest 26953 ganger)
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« på: mars 26, 2010, 23:54:54 pm »

Vurdrere å selge mitt Mania Spyder prosjekt.

Etter søknad til biltilsynet blir denne godkjent som et prøveprosjekt som skal følges under arbeid.
Av mangel på tid osv. så er ikke bilen bygget enda.

Skal bygges som en roadster som er nedkappet og stylet med et Mania Spyder karosseri.

Det som finnes av deler er en bunnplate fra en Automatgira T-1 1970 modell med IRS bakvogn. plata er i dårlig stand og må sandblåses samt bytte gulvhalvdeler, har ikke forstilling, girkasse eller motor.
Karosseri fra en T-1, 1967 i god stand med lite rust, taket er kappet av og kastet.
Nytt roadster forsterkningsett fra Norkitcars med godkjenningspapirer.
Glassfiberkarosseri, komplett med dører, bakdel og ruteramme. er en av de 18 første som ble støpt på et båtstøperi i Mariestad i Sverige.
Godkjenningspapirene følger med ved salg, samt annen nyttig litteratur som ny eier kan få bruk for.

Du trenger:
Mye tid, Mye peng, Instrumenter, Ratt, Seter, Dørpaneler/interiør, Kule hjul, Frontlykter, Baklykter, Girkasse, Motor, Frontrute fra Lotus Elan, Forstilling, Ratt. Dørhengsler og dørlåser. osv..  og en god dialog med ditt lokale biltilsyn,

Dette er ikke et prosjekt for hvem som helst, men om du er seriøs og har interesse for VW, roadster's, kitcar's og buggy's, og kunnskaper om plåtarbeide og sveising samt kan støpe i glassfiber.. og vil ha den feteste kitcar'n som vil rulle på Norske veier,  ja da er dette noe for deg..

For informasjon så ringer du 41668466, IKKE send SMS..



* maniac_collage.jpg (25.57 KB, 400x300 - vist 1027 ganger.)

* maniakaross01.jpg (52.41 KB, 640x480 - vist 1233 ganger.)

* maniakaross02.jpg (26.3 KB, 640x480 - vist 920 ganger.)
« Siste redigering: mai 22, 2016, 10:13:13 am av Knut Andersen » Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: mars 27, 2010, 00:29:49 am »

Har du bilder/informasjon om en som "er i bruk"?
Er det noen i Norge, eller er dette den eneste?
Loggført
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #2 på: mars 27, 2010, 00:44:29 am »

Er en til, i Vennesla, den er under bygging og godkjent biltilsynet..

Bilder kommer...
« Siste redigering: mai 22, 2016, 10:10:34 am av Knut Andersen » Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #3 på: mars 27, 2010, 00:48:57 am »

En fin side fra Sverige.. Enjoy!

http://medlem.spray.se/manian/Mania-spyder.htm
« Siste redigering: mai 22, 2016, 10:13:55 am av Knut Andersen » Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: mars 27, 2010, 01:53:39 am »

pm sendt
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #5 på: mars 27, 2010, 08:55:13 am »

Er en til, i Vennesla, den er under bygging og godkjent biltilsynet..

Bilder kommer...

Å? Den røde som har stått utenfor Grovane sagbruk i flere år og rustet? Med kapp i fronten, elendig sveising og forbi reddbart? Synd fordi dette kan bli en fin bil med pene linjer hvis en legger en del innsats i den.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #6 på: mars 27, 2010, 11:17:28 am »

er det søkt om godkjenning,(slik at godkjenning av dette innskrenker seg til å vise bilen etter ombygginga er ferdig)  eller må dette gjøres av kjøper?
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #7 på: mars 27, 2010, 11:28:51 am »

Prosjektet ble godkjent i 1992, uten tidsbegrensning.

På søknaden står det: Godkjennes som et prøveprosjekt som følges under arbeid, Stemplet og signert av den tidligere "sjefen" på BT i Fredrikstad, Jeg har i nyere tid tatt opp dette med andre fra biltilsynet og det er ingen begrensning på søknaden, bilen kan bygges og forevises for BT, enten ved å ta med bilen opp til dem, eller invitere dem hjem i garasjen.

Jeg ville bygget bilen, montert den, også vist den før lakkering/sluttførelse. Om de vil forandre på noe så er det lettere og rimeligere å sluttføre Prosjektet før lakk osv..
« Siste redigering: mars 27, 2010, 11:38:39 am av Knut Andersen » Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #8 på: april 04, 2010, 22:36:21 pm »

Bilder av #1 som vi hadde på lån her i Norge.


* mania1 (Medium).jpg (59.83 KB, 800x483 - vist 1410 ganger.)

* mania2 (Medium).jpg (64.33 KB, 800x496 - vist 1321 ganger.)

* mania3 (Medium).jpg (54.39 KB, 800x503 - vist 1016 ganger.)

* mania6 (Medium).jpg (63.31 KB, 800x487 - vist 1180 ganger.)

* mania9 (Medium).jpg (65.68 KB, 800x522 - vist 1017 ganger.)

* mania10 (Medium).jpg (57.4 KB, 800x464 - vist 1044 ganger.)

* mania4 (Medium).jpg (48.58 KB, 800x453 - vist 926 ganger.)
« Siste redigering: mai 22, 2016, 10:11:00 am av Knut Andersen » Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #9 på: april 05, 2010, 19:39:51 pm »

Dette er faktisk en av svært få pene Kit-cars! Og best av allt er at den ikke skal ligne på noe annet enn det den faktisk er Glad
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #10 på: november 10, 2010, 19:49:18 pm »

Ingen respons..!
Mania Spyder'n kan byttes i annen Kitcar, Øverst på ønskelista står en Sterling Nova.. gjerne en med Norske papirer, eller en bil fra et EU land, men... det er vel som å kaste sten i et glasshus.. andre: RPB GT, Piraya..osv..
Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #11 på: februar 08, 2011, 22:49:11 pm »

Ingen respons..!
Mania Spyder'n kan byttes i annen Kitcar, Øverst på ønskelista står en Sterling Nova.. gjerne en med Norske papirer, eller en bil fra et EU land, men... det er vel som å kaste sten i et glasshus.. andre: RPB GT, Piraya..osv..

Kan også byttes i peng..
Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #12 på: februar 14, 2011, 09:09:47 am »

.
« Siste redigering: mai 22, 2016, 10:11:32 am av Knut Andersen » Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #13 på: februar 14, 2011, 11:33:46 am »

Hei Knut. Du bytter ikke i en variant?
Loggført

Mvh

Marius
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #14 på: februar 14, 2011, 14:47:03 pm »

Hei Knut. Du bytter ikke i en variant?

Nei dessverre! jeg har ikke brukt for fler bilen pr. idag..
Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #15 på: februar 14, 2011, 14:56:05 pm »

Du ønsket jo bytte i annen kit car;) Er ikke det en annen bil?

Regner med at du har den da jeg har penger:)
Loggført

Mvh

Marius
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #16 på: februar 14, 2011, 15:03:29 pm »

Du ønsket jo bytte i annen kit car;) Er ikke det en annen bil?

Regner med at du har den da jeg har penger:)

Jeg har gått til innkjøp av en annen kitcar alt.
(en kitcar er en "byggesettbil" ikke replica elller custom..) og ja.. jeg regner med at Manian er her en stund til ja..
Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #17 på: mars 23, 2011, 21:23:50 pm »

.
« Siste redigering: mai 22, 2016, 10:11:46 am av Knut Andersen » Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #18 på: april 13, 2011, 09:35:23 am »

"en karsten til"
Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #19 på: april 13, 2011, 11:59:52 am »

Blir det slik "gjenoppbygningsavgift" på sånt noe nå da? Eller går man klar av det siden det er "godkjent" fra før?
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #20 på: april 13, 2011, 12:30:24 pm »

Blir det slik "gjenoppbygningsavgift" på sånt noe nå da? Eller går man klar av det siden det er "godkjent" fra før?
Ingen avgift å betale nei, dette er et ombygget kjøretøy,,
Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #21 på: april 17, 2011, 20:50:44 pm »

3686 visninger,, ække gæli det se...!. og kun 2 på pm.. trodde det var litt mer interesse for å bygge en "uberkul" sportsbil.
Fortsatt til salgs til rett person med ambisjoner som overgår mine..
Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #22 på: september 29, 2011, 07:59:52 am »

Her er det så stille at denne trekkes fra salg, Bilen skal nå flyttes inn i verkstedet etc...
« Siste redigering: september 29, 2011, 08:20:17 am av Knut Andersen » Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Odd-Arne
Seniormedlem
****
Innlegg: 486
Bosted: Follo



Vis profil
« Svar #23 på: september 29, 2011, 12:40:05 pm »

Her er det så stille at denne trekkes fra salg, Bilen skal nå flyttes inn i verkstedet etc...


Synd at jeg ikke viste om denne, har akkurat handlet meg annen bil så da strekker nok ikke lommeboka til.
Denne må jeg få komme å kikke på en gang, har vært drømmebilen min lenge det..
Loggført

Follo VW klubb

T2 Westfalia 72mod - Nadolek    ---    1303 75mod - Onkel Oskar

http://www.odd-arne.com
SJN
Nybegynner
*
Innlegg: 2
Bosted: Almind, Danmark


Vis profil

« Svar #24 på: desember 06, 2011, 19:23:49 pm »

Ellers kan i se her hvordan min blev bygget :-)

http://vwnettet.dk/topic/128557
 Glad
Loggført
Odd-Arne
Seniormedlem
****
Innlegg: 486
Bosted: Follo



Vis profil
« Svar #25 på: desember 07, 2011, 22:58:37 pm »


Super nice bil, fikk ikke no mindre lyst på en spyder nå  Rekker tunge

Ellers kan i se her hvordan min blev bygget :-)

http://vwnettet.dk/topic/128557
 Glad

Loggført

Follo VW klubb

T2 Westfalia 72mod - Nadolek    ---    1303 75mod - Onkel Oskar

http://www.odd-arne.com
SJN
Nybegynner
*
Innlegg: 2
Bosted: Almind, Danmark


Vis profil

« Svar #26 på: desember 08, 2011, 22:14:32 pm »

Så er det jo bare at købe denne og komme igang ;-)




Super nice bil, fikk ikke no mindre lyst på en spyder nå  Rekker tunge

Ellers kan i se her hvordan min blev bygget :-)

http://vwnettet.dk/topic/128557
 Glad

Loggført
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #27 på: august 07, 2013, 21:02:26 pm »

https://www.facebook.com/groups/590864187708022/search/?query=mania
« Siste redigering: april 06, 2016, 08:24:28 am av Knut Andersen » Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #28 på: april 11, 2016, 08:06:50 am »

Mania Spyder #1 på 8.22




« Siste redigering: mars 21, 2019, 23:20:50 pm av Knut Andersen » Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
esp1man
Nybegynner
*
Innlegg: 8
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #29 på: april 15, 2016, 22:44:42 pm »


Hei.
Hva er akselavstand på denne?

/espen
Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!