mai 22, 2024, 13:51:59 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 45
1201  Forum / Problemløseren / Sv: Rust mellom lyktekoppene og framskjermen :( på: mai 29, 2008, 12:58:39 pm
Fikla litt med framskjermene på bobla mi igår og finner etter noen timer med tectyl-fjerning at mellom lyktekoppene og skjermen så er det gjennomrustet noe steder.

1. hva gjør man for å få ut koppen? vanskelig å komme til for å bore ut punktsveisene..
2. hva for reproskjermer er å anbefale?

.LP

1. JHU har noen bilder ett eller annet sted som forklarer hvordan man tar ut lyktebrønnene skånsomt.
2. De er vel ikke å anbefale, hvis du har tilgang til originalskjermer som med litt jobb kan bli fine.
 
1202  Forum / Snikk-snakk / Sv: Er det bare meg... på: mai 28, 2008, 22:30:50 pm
Jeg kjører bil med brillevindu
1203  Bruktbørsen / Deler selges / Instruksjonsbok (april-desember) 1953 SELGES på: mai 27, 2008, 22:24:45 pm
Sjelden og velholdt instruksjonsbok selges.
Dekker kun oval levert deler av dette året.

Det tok meg fire år å spore opp denne.
Dette er en gyllen mulighet og virkelig en "one year only" godbit

Pris 700.-
Bilder kan sendes til interesserte på e-post.

Ring eller send e-post:
Kajloland@yahoo.no
41421379
1204  Forum / Hva skjer? / Sv: BugRun - Mantorp, hvordan ligger DU an? på: mai 25, 2008, 22:05:14 pm
Bremser, lekasje i hjullager og bensintilføsel fikk full gjennomgang i går. Første turen i egen splitt er også gjennomført.
Nå gjenstår det bare å lakkere panseret, fikse småting og legge om til 16" diagonaler før avreise.
Se bilde fra jomfruturen: http://outlavws.blogspot.com

Kult, gleder meg til å se denne!
Da går du vel for sort panser og midnattsolrally-stuk på denn håper jeg....pleeeease Gliser

I denne omgang blir det Seablau på panseret som på resten av bilen. Feil farge nå i første omgang egentlig, men skitt la gå, jeg ha splitt på veien Gliser
Foreløpig blir det lite stil på bilen, kun så originalt jeg har tid til før avreise.. Tanken er å preppe den litt med tidsriktige deler og utstyr. Oldspeed-motor med to enkle gassere ++ er planen, men det blir ikke i år. Senking? Kommer ikke på tale Glad
1205  Forum / Hva skjer? / Sv: BugRun - Mantorp, hvordan ligger DU an? på: mai 25, 2008, 10:48:06 am
Bremser, lekasje i hjullager og bensintilføsel fikk full gjennomgang i går. Første turen i egen splitt er også gjennomført.
Nå gjenstår det bare å lakkere panseret, fikse småting og legge om til 16" diagonaler før avreise.
Se bilde fra jomfruturen: http://outlavws.blogspot.com
1206  Forum / Hva skjer? / Sv: BugRun - Mantorp, hvordan ligger DU an? på: mai 22, 2008, 11:17:20 am
Tja.. Det er et godt stykke igjen til den ruller av seg sjæl...  Tross alt er det 14 år siden sist og bilen ble tatt ut i går..


Wow...fantastisk!! Noe nytt funn?
*edit* ser jo nå at det er den du har drevet med i vinter.
Blir det den til Mantorp?

"Drevet" med er en smule overdrivelse, men det er den han har ØNSKET å drive med hele vinteren. Målet er vel Mantorp, men når bilen ikke ble løslatt før i går, grenser det vel til trolldom å bli ferdig  Osteaktig
Vi krysser fingrene!

Lykke til, kongebil!!!!!

Takk takk. Jeg kommer til å ha en hel bråte med ting å gjøre fremover for å få den ferdig..
Skal gjøre et hederlig forsøk, men lover ingenting...
1207  Forum / Hva skjer? / Sv: BugRun - Mantorp, hvordan ligger DU an? på: mai 22, 2008, 08:48:40 am
Tja.. Det er et godt stykke igjen til den ruller av seg sjæl...  Tross alt er det 14 år siden sist og bilen ble tatt ut i går..
1208  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "One Year Only" Oversiktstråd. på: mai 20, 2008, 08:42:31 am
Fra midten av året 1949 til 1950 har ikke speedometeret røde girstreker som nyere, samt at tallene i telleverket satt tettere enn 1951-1952.

1. august 1951 kom den første håndbrekkbelgen som ble levert helt frem til Zwitter-perioden. Belgen forsvant antageligvis rett etter introduksjonen av Zwitter.

I midten av februar 1953 kommer muligheten for å justere platen til dørlåsene på B-stolpen.
1209  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "One Year Only" Oversiktstråd. på: mai 20, 2008, 07:56:55 am
Det ble levert et såkalt "non-seamed-fanshroud" viftehus uten søm, men allikevel til 25 hk i en kortere periode fra ca mars/april 1952 til ut året 1953. Dette ble vel kanskje også nevnt i en av de første postene i denne tråden.

Den sjeldne såkalte "Jacketed-K-manifold" (første manifold med alu krage) ble også levert fra midten av året 1950 til ut måneden september 1952 ca.

Speedometeret levert fra mars 1953 - ut desember samme året var det eneste som tilsynelatende er helt likt nyere oval, men hvor de røde girstrekene var plassert litt annerledes pga at bilen ble levert med 25hk- og ikke 30hk motor.

 
1210  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Emptys 54 Orginal på: mai 18, 2008, 22:08:14 pm
Artig prosjekt. Som en kuriositet ser jeg at baklokket en gang i tiden har blitt byttet ut med en eldre versjon.
Det som sitter på bilen tilhører en 1950 - okt 52 boble.
1211  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Split cab? på: mai 18, 2008, 21:38:51 pm
Jeg kunne sagt PM, men det blir for dumt.

*JA*

Fant denne på Thesamba.
Er det du Kai som har funnet gull?


http://www.thesamba.com/vw/forum/album_page.php?pic_id=439583
1212  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Emils 57 Type 2 Panel på: mai 16, 2008, 10:47:18 am
ikke like kult som original høyde hvertfall!

Du er ikke alene kjære venn Glad Glad Glad Glad Glad Glad Glad Glad Glad Glad
Det er noen få av oss her ute som fremdeles er av samme oppfatning.

Hilsen høy og mørk oval 53
1213  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 1957 Deluxe Beetle Sunroof - European Model - 40 us på: mai 16, 2008, 10:43:25 am
Syns ikke på noen måte at denne var verdt 40.000usd. Kan ikke sammenlignes med arbeidet Lars Rosenquist gjør. Og hva i helvete er grunnen til at han har satt inn turteller fra helvete og brannslukningsaparat fra 2008!? Liker ikke å kritisere hva andre gjør med boblene sine, men når de forlanger en slik sum klarer jeg ikke å dy meg.

Helt enig. Det må da være helt legitimt å kritisere når sånne priser forlanges. Faktisk så mener jeg at biler av dette kaliberet BØR kritiseres. Selger bør se på det som et kompliment at så mange er interessert i å finne småfeil.
Faktisk er dette hovedgrunnen til at jeg leser mange tråder på thesamba. Ingenting er så flott som når en høyt priset kjempeflott bil kritiseres i en tråd. Mest av alt er det lærerikt å høre om alle smådetaljer som kunne vært bedre.
Eksempelvis: En strøken originalbil fra 1949 ble annonsert for 70 000 USD for ett år siden. Bilen hadde feil ledningsnett, 5 år-for-nye varmepotter og 30hk kjøleblekk. Kan man godta sånne brølere på en bil til den prisen??
Jeg mener nei...
1214  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: meget pen t1 1953 modell på: mai 16, 2008, 10:29:32 am

Noen filsespikke-kommentarer siden den er priset høyt:
Feil setetrekk, bakskjermer, baklykter, taktrekk, gulvtepper og antageligvis bakplate.

Positivt:
Ser ut til å ha mange riktige detaljer i motorrom. Mest sannsynlig korrekt 25hk også.
Rattet har den karakteristiske brunfargen som kun ble levert fra okt 52 - des53.
1215  Forum / Snikk-snakk / Sv: Crusing i Drammen 15/5-08 på: mai 16, 2008, 07:35:32 am
Ingen bilder fra turen?
1216  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "One Year Only" Oversiktstråd. på: mai 15, 2008, 09:39:45 am

Øi!
Ikke diss splittbobla. Den er hellig Blunker


"Jeg tror heller det var pga at brukerundersøkelser viste at mange - gjennom flere år - klaget på den lille ruta."

Eller de to små rutene;



Jeg er temmelig sikker på at det ble valgt delt rute siden bøyd glass var dyrt... splitt = nødløsning...
Type 1 av gamletypen ble ikke fullendt før i August 63... på høyde med det beste fra utlandet!?
All ære til dere som tar vare på de første forsøkene på å få det riktig...



Tror bøyd glass-teorien stemmer. Men det gjør vel ikke bilen mindre hellig av den grunn Kult
1217  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "One Year Only" Oversiktstråd. på: mai 15, 2008, 09:37:28 am
Correct me if i am wrong - er ikke 57 modellen eneste oval med friskluftsuttak 20 cm lengre bak ved pedalene, slik som nyere??


Selvsagt. Det er også den eneste ovalen de lyktes med. De gav seg mens de var på topp Gliser


Jeg tror heller det var pga at brukerundersøkelser viste at mange - gjennom flere år - klaget på den lille ruta. Det ble påtide med modellforandring rett og slett.. Vi snakker jo tross alt om ett år som er faretruende nært 60tallet  Rekker tunge

Jeg har et svensk motor-blad fra 1955 som jeg kjøpte på vänertreffet. Der er det 2 sider om hva bobleeierne synes om bilen sin. De fleste ønsket seg større bakrute ja. Samt større frontvindu og mer bagasjeplass. Det var mange som klaget på blindsonen. Ellers var de kjempefornøyde, og den luftkjølte motoren og den flotte og fleksible girkassa var vel det som fikk mest skryt. Artig med slike gamle artikler Glad

Jeg har noen brukerundersøkelser utført en gang rundt 1951. Der "truet" mange med å kjøpe annen bil neste gang hvis ikke den fordø.... girkassa snart skulle bli synkroniskert. Tror 24% av de som ble spurt hadde problemer med å gire fra 3. til 2. uten å skrape  Glad
1218  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "One Year Only" Oversiktstråd. på: mai 15, 2008, 08:40:56 am

Øi!
Ikke diss splittbobla. Den er hellig Blunker


"Jeg tror heller det var pga at brukerundersøkelser viste at mange - gjennom flere år - klaget på den lille ruta."

Eller de to små rutene;


1219  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "One Year Only" Oversiktstråd. på: mai 15, 2008, 08:15:43 am
Correct me if i am wrong - er ikke 57 modellen eneste oval med friskluftsuttak 20 cm lengre bak ved pedalene, slik som nyere??


Selvsagt. Det er også den eneste ovalen de lyktes med. De gav seg mens de var på topp Gliser


Jeg tror heller det var pga at brukerundersøkelser viste at mange - gjennom flere år - klaget på den lille ruta. Det ble påtide med modellforandring rett og slett.. Vi snakker jo tross alt om ett år som er faretruende nært 60tallet  Rekker tunge
1220  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "One Year Only" Oversiktstråd. på: mai 15, 2008, 07:57:57 am
Correct me if i am wrong - er ikke 57 modellen eneste oval med friskluftsuttak 20 cm lengre bak ved pedalene, slik som nyere??
1221  Forum / Snikk-snakk / Sv: På gjengrodde stier fortsetter..... på: mai 15, 2008, 07:51:06 am

Kanskje enkelte områder av karosseriet kan brukes til å lappe små dype stikkskader i et annet karosseri.
Pilkassene var utrustet også..

Flere bilder av funnet kan beskues her:
http://outlavws.blogspot.com/
1222  Forum / Snikk-snakk / Sv: På gjengrodde stier fortsetter..... på: mai 14, 2008, 21:54:26 pm

Fant restene av denne splitten ute i skogen i går:
http://bp0.blogger.com/_tLHbK42Tzm0/SCtMVtWZLpI/AAAAAAAABNI/9FAhfZ-z_jM/s1600-h/Bilde012.jpg
1223  Forum / Snikk-snakk / Sv: Vis oss ditt klistremerkevindu på: mai 14, 2008, 11:44:07 am
husker jeg så den på biltema og postet på spotte-tråden på tuju Glad

Jepp. Jeg forsøkte tidligere i dag å finne tilbake til bildet du tok, men fant aldri ut hvordan man søker i det gamle vw2you-systemet dessverre.
1224  Forum / Snikk-snakk / Sv: Vis oss ditt klistremerkevindu på: mai 14, 2008, 11:34:21 am
noen av 6v gutta eller noen andre som vil vise "forskningsprosjekt, får ej tvättas" eller noe i den duren?

Har ikke noe bilde for hånden, men teksten sier:
Får ej tvättas. Kulturminne.
1225  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "One Year Only" Oversiktstråd. på: mai 14, 2008, 11:21:27 am

1953: Eneste år med Oval og askebeger uten håndtak og 3 posisjoner på interiørlyset


Dette stemmer ikke helt..
 1. Oval levert i 53 hadde håndtak på askebegeret, men ikke kromring rundt askebegeret. Dette håndtaket er unikt fra mars 1953 - ut desember samme år. Januar 1954 kom et nytt håndtak som ser ganske likt ut. Oval levert i 53 samme år, hadde også et spesielt panserhåndtak i bronse.
 
2.Zwitteren okt 52 - mars 53, eller oval-dash-split som jeg liker å kalle den (...), hadde ikke askebegerhåndtak. Zwitteren hadde også et spesielt panserhåndtak levert i alu.

3. 65 er vel eneste årsmodell med stooooore vinduer kombinert med kingbolt forstilling??  64-65 hadde heller ikke halv tutring, men bare trykkbar "bøyle".

1226  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "One Year Only" Oversiktstråd. på: mai 14, 2008, 10:52:26 am
Oktober 1952 - ut desember 1953: Unik bensinpumpe levert med 6mm gjenger. Samme design som tidligere år bortsett fra gjengene og VW-logoen på toppen av pumpa.
1227  Forum / Snikk-snakk / Sv: Er det flaut med original bil? på: april 30, 2008, 13:09:12 pm
Artig tema!

Jeg har observert akkurat det samme som tråd-starter i årevis.
Det populært å senke, óg det er ukult å kjøre originalt - generelt sett.

Jeg har vært ukul siden 1993  Blunker

...Det er nå vi skal rippe opp i at din første restaurering (før 1993) var en resto-looker, ikke sant...?   Øyerulling

Skjønte vel på et tidspunkt at jeg var inne på et VELDIG galt spor Flau
Minnes et Veteran VWklubb-møte for flere år siden. Jeg var den yngste av alle under oppmøtet. Den nest-yngste tror jeg var minst 25 eldre enn meg..
1228  Forum / Snikk-snakk / Sv: Er det flaut med original bil? på: april 29, 2008, 07:42:55 am
Artig tema!

Jeg har observert akkurat det samme som tråd-starter i årevis.
Det populært å senke, óg det er ukult å kjøre originalt - generelt sett.

Jeg har vært ukul siden 1993  Blunker

Jeg har aldri vært kul jeg!



Helt frem til i sommer ja!
Surrer ikke du med en senkeforstilling om dagen da?HæHæ??   Blunker Blunker Blunker
1229  Forum / Snikk-snakk / Sv: Er det flaut med original bil? på: april 29, 2008, 07:34:28 am
Artig tema!

Jeg har observert akkurat det samme som tråd-starter i årevis.
Det populært å senke, óg det er ukult å kjøre originalt - generelt sett.

Jeg har vært ukul siden 1993  Blunker
1230  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 1952 boble i MOLDE på: april 28, 2008, 07:40:54 am
Det var ikke et svar, bare et annet spørsmål.

Hvorfor må "alle" fine originale biler på død og liv sleppes i bakken, uriginale felger, motorer osv?
Hvorfor ikke beholde den original og unik(?).

Du er ikke alene Glad
Jeg har foreløpig ikke "sluppet" en eneste bil på bakken. Ikke har jeg planer om verstingmotor heller.
Sider: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 45
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!