1686
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Polering og puss
|
på: mai 14, 2008, 14:36:05 pm
|
Jeg bruker ullpads for det er det jeg for best resultat med. Turtall varierer, avhengi av hvilken kontroll du har. Står jo 1300 på de fleste produkter. Min "oppskrift" kommer fra folk som har jobbet i bransjen i en år rekke. Jeg gikk over til denne "oppskriften" for 3 mnd siden, sparer faktisk halve tiden, + at resultatet blir veeeldig mye bedre.
|
|
|
1688
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Polering og puss
|
på: mai 13, 2008, 23:13:29 pm
|
Her kommer det helt ann på hvor mye penger du vil bruke:) har selv holdt på med bilpleie på si i 3-4 år. Boner 1-2 biler i snitt i mnd. jeg bruker maskin fra, mmm ja wurth. Voks fra 3M og Meguiar. Litt avhengi av hvor ille bilen er, ta en som ser j...ut så begynner jeg med MG-85(Grov rubbing) og en rød ullpad fra MG, (tørker mellom hver gang med mikrofiber klut fra 3M), så gul-3M(fin rubbing) og rød ullpad, så gul-3M og rødskum pad fra MG, så blå 3M(veldig fin rubbing) og blåskum pad fra MG, og MG-20(hard wax) og sort skumpad fra 3M på rondellsliper. Dette er hardwax og den kan sitte på bilen så lenge som mulig. Avhengi av luft fukt og temp. Du kan også begynne med vannslip og 2-3000 papir.
Fordelen med MG og de 3M produktene er at du jobber dobbelt så fort som andre merker. De er mye dyrere, men det tar du inn på 2 boninger.
Du klarer deg fint med en billig maskin til hobby bruk. Brukte selv en fra Mek til og begynne med. Bonet sikkert 10 biler med den før den brant opp:)
Dette er ting som er kjekt å holde på med, du ser så fort resultat.
Håper dette var til litt hjelp:)
|
|
|
1691
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: april 29, 2008, 07:22:51 am
|
Klarer du ikke endre plassering av pleniumkammeret? Det er så "rent" i motorrommet, så kommer det noe "rot" opp bak viftehuset.
|
|
|
1693
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Montere IRS og AS-kasse på en 65 boble
|
på: april 23, 2008, 15:35:52 pm
|
Hvorfor være så pirkete karman? Du vet hva han mener. Dette er ikke så stor jobb. Du får kjøpt "kitt" som sfeises fast på gaffelen. Det billigste er å slakte et gammelt understell fra en med IRS. Dette er ikke vanskelig, men du må være nøye!!! Jeg har gjort dette 2 ganger på forskjellige måter. Ene sveiste jeg inn innsatsen fra en 1303. Dette er det letteste, men støtdemper tårnene er annerledes. Sist gang tok jeg hele bak delen fra en 1303. Dette krever MYE mere nøyaktighet, men da for du med deg allt du trenger. Gafflen til girkassen er også annerledes fra swing til IRS.
|
|
|
1701
|
Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / mekanisk arbeid
|
på: april 10, 2008, 16:31:10 pm
|
Noen i området sandnes/stavanger som vet hvor jeg kan få boret noen bremsetromler og skiver til en annen boltsirkel? Helst noen som er billige
|
|
|
1702
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vinyl-lakk
|
på: april 10, 2008, 16:28:33 pm
|
Jeg hadde en notch hvor dørsidene var lakkert. Har oppsøkte jeg en meget dyktig mann hos Sandec i sandnes. Han blandet den fargen jeg ville ha, tilsatte 80% mattemiddel og litt mykemiddel. Dette sitter enda veldig godt. Så det er en enkel metode. Fordelen med mattemiddel er at det blir veldig likt skinn/skai.
|
|
|
1706
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Oxyboxer Wannabe
|
på: april 05, 2008, 09:28:57 am
|
Du er bare utrolig dyktig! Blir spennende å se om det blir nok kjøling til toppene. Bruker du sirkulasjons pumpe fra MB eller BMW?
|
|
|
1710
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ombygging av std skiver til ventilerte....
|
på: april 01, 2008, 12:50:13 pm
|
Makan til diskusjon. Bare for at EBB vil vise hvilken muligheter som finnes UTEN å bruke 10000 på bremser.Jeg synes det er et kjempe tiltak at EBB viser hvilken muligheter som finnes. Riktig nok har han tilgang på en maskinpark vi bare kan drømme om. (her tror jeg det ligger mye missunnelse) men ikke minst han har KUNSKAP. (her tror jeg også det ligger mye missunnesle). Så fort noen går litt ut av opptråkket sti, nei da rakker vi ned. det her fint å se hvordan folk plutselig forandrer seg. Tror ikke dette var ment som en diskusjon om det ene er bedre enn det andre. det er klart ventilerte skiver gir bedre kjøling enn hullborede, men det koster en arm. da kan jo dere som mener det kjøpe ventilerte til 10000, legg det på hylla og selge det om 2 mnd for at dere fikk andre planer:) Er jo stort sett det mange holder på med. Det blir "produsert" mye bra bil av det!
Stå på EBB, JEG synes det du legger ut er KJEMPE positivt:)
|
|
|
|