mai 05, 2024, 05:27:14 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Erfaringer med spesialgodkjenning i Trondheim?  (Lest 1367 ganger)
Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« på: mars 01, 2008, 11:58:19 am »

Har importert en Baja Bug fra Sverige, og sliter med å få tak i noen papirer på når ombygningen ble gjort og av hvem. Det kan se ut til at alle endringene ble gjort i begynnelsen av 80-tallet, men ingen ting har blitt ført inn i det svenske vognkortet. Etter mye leting ser det ut til at vi kun møter blindveier, og må finne andre løsninger på å få ombygningen godkjent.

Fikk høre at det finnes en spesialgruppe hos Biltilsynet i Trondheim som driver godkjenning av spesialombygninger. Er det noen som har erfaringen mht visning, krav til dokumentasjon etc etc i Trondheim?

Litt info om bilen: http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?topic=1151.0
Loggført

Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #1 på: mars 01, 2008, 12:19:59 pm »

.
« Siste redigering: februar 04, 2011, 00:21:35 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #2 på: mars 01, 2008, 12:32:12 pm »

Har allerde ringt til så mange institusjoner som mulig i Sverige, men ingen har noe info om ombygningen eller en eventuell godkjenning.
Loggført

Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #3 på: mars 01, 2008, 12:38:08 pm »

.
« Siste redigering: februar 04, 2011, 00:21:44 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Vibrambuggy
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Kristiansand



Vis profil WWW
« Svar #4 på: mars 01, 2008, 15:16:57 pm »

Har heldigvis vognkortet med fra Sverige, så der er alt under kontroll.

Hadde time i Arendal i går, og en kjapp titt i det svenske vognkortet viste at det var lite samsvar med mål og utseende på bilen med untak av understellsnummer og motor. Der fikk jeg melding om at jeg måtte finne et eller annet papir fra Sverige som kunne bevise når bilen var ombygd. Jeg har alle papirene på "EU" kontroll på 70. og 80. tallet, så hvis jeg finner noen som kan bekrefte at den ble bygget om før siste godkjenning, så skulle den kunne gå gjennom.

Hørte bare fra en i Agder VW klubb at det var muligheter i Trondheim, selv uten papirer!?
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!