Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 24
|
32
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1961 T2 "Ragtop panelvan" :)
|
på: august 08, 2011, 18:17:30 pm
|
da blir det vel til at motoren tas ut.. bestilte stainless steel windage deler fra cip1.com, men det viste seg jo å være empi det også. trodde det var det samme greiene som på de sidene jeg har fått link til. får håpe det er bra nok da.
|
|
|
34
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1961 T2 "Ragtop panelvan" :)
|
på: august 08, 2011, 14:31:22 pm
|
må man ut med motor for å bytte støtstangrør? har ikke kjøpt sånne som kan klemmes sammen, så toppen må av. motor er egentlig nyoverhalt og alt er nylig montert, så har ikke noe behov for å ta ut motor.
|
|
|
36
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: På gjengrodde stier fortsetter.....
|
på: juli 16, 2011, 10:18:21 am
|
om han selger, så skal han ha gull og grønne skoger for det, er hva jeg har fått høre. men det går jo an å spørre han selvsagt. har ikke tid denne runden jeg er i valdres, men det tåler å stå litt til vel..
|
|
|
38
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1961 T2 "Ragtop panelvan" :)
|
på: juli 10, 2011, 16:12:33 pm
|
siden jeg skal til usa igjen i år så pleier jeg som regel å handle diverse greier fordi jeg sparer en del på å bare ta det med hjem i kofferten. jeg vet det ble montert noe sånn 009-tenningsgreier på bussen, men han tok det av igjen fordi han ikke syntes det funka noe bra. har sett på sånn magnaspark-kit. er det bra greier? har også sett på compufire-systemet som eliminerer fordeleren helt. og så titta jeg på super screamer, som er et 009-kit.
hva mener folk om slikt?
|
|
|
49
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1961 T2 "Ragtop panelvan" :)
|
på: juni 29, 2011, 07:52:49 am
|
hehe felga er dønn originale, lakket opp etter originale lakkoder både felger og kapsler. vil ikke ha noe bredda greier jeg.. takk for det begge to skulle ønske lakken så så bra ut som på bildene. får håpe det regner på scc i år, så ser den strøken ut..
|
|
|
55
|
Forum / Hva skjer? / Valdres Motorfestival 2011 - 24-26. juni
|
på: juni 06, 2011, 15:00:20 pm
|
Valdres Motorfestival er et nystartet arrangement for alle som er glad i motor. Vi diskriminerer ingen, hverken merker, aldre eller nasjonaliteter. To, fire, seks eller flere hjul? Alle er velkomne! Har du ikke en gang hjul? Kanskje belter og meier? Eller bare dine egne bein? Ta turen! Treffet er egentlig en flere år gammel tradisjon som ble startet opp av Opel-entusiaster, men vi ønsker å samle alle merker for å skape et samhold i bilmiljøet både i Valdres og i resten av landet. Alle er som sagt velkomne. Fokuset her er på det sosiale og vi ønsker å få med både lokale og landsomfattende firmaer med samme interesse til å delta med stands. Har du lyst å komme? Ta kontakt. Lørdagen vil bestå av bremsing og utstilling hos Protrim og på kvelden blir det fest på Gjestegården på Fagernes. Jonny Judas holder meget høy partyfaktor og vi anbefaler alle å ta turen! Fredag: 20:00 Oppmøte på Fagernes, på parkeringen mellom Shell og hotellet 22:00 Cruising i vakre varierte Valdres Lørdag: 10:00 Vi åpner portene hos Protrim (ca 20km nord for Fagernes i retning Beitostølen på RV51, det blir skiltet) 11-17 Bremsing og utstilling 17:00 Premieutdeling 22:00 Vi møtes på Gjestegården på Fagernes for sosialt samvær, Jonny Judas spiller opp til fest! Priser: 50kr for å komme inn med bil, 500 for å måle effekt. Det vil bli førstemann til mølla for å måle effekt! Mer informasjon om Jonny Judas: http://www.facebook.com/jonnyjudasVi trenger også frivillige! Er du interessert i å gjøre en liten innsats? Ta kontakt! Du slipper selvfølgelig å betale inngang om du vil hjelpe til! Ta kontakt med Thomas Kamrud Jahnsen på mobil 45444555 eller Håvard Hambro på mobil 41408822, eller bare ta kontakt her på facebook. Overnattingsmuligheter: http://www.gomobu.no/http://www.strandefjorden.no/http://www.beitostolen.com/http://www.munkekroen.com/http://www.nythun.com/http://www.choicehotels.no/html/no72665.jsphttp://www.aurdalcamp.no/http://www.beitocamp.no/http://www.fagernes-camping.no/http://www.leiracamp.no/http://www.vasetdansen.no/mer info eller påmelding på facebook: http://www.facebook.com/event.php?eid=232426126774604
|
|
|
59
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1961 T2 "Ragtop panelvan" :)
|
på: mai 27, 2011, 12:48:32 pm
|
Problemet er gjerne at de bremsene som passer etter ombyggingen er smalere enn de som satt der før. Forskjellen er ca 20 mm slik jeg husker det.
aha ok. hmm. jeg mener det sitter noe spacere bak allerede. men det er jo original boltsirkel og han har brukt ei 68 boble som donor, så jeg vet ikke egentlig hva som er originalt eller ikke. jeg mener å fornemme at han hadde gjort det som skulle til for å bruke originale hjul... det ser jeg jo fort når jeg prøver å sette de på.
|
|
|
60
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1961 T2 "Ragtop panelvan" :)
|
på: mai 27, 2011, 12:22:45 pm
|
Litt sent å skrive dette kansje, men har du prøvd om felgene faktisk passer på bilen? Hvis bussen din er senket bak med såkalt "straight axle kit" passer normalt ikke bussfelgene uten bruk av heftige spacere.
hmm det har jeg ikke en gang tenkt på, men alt skal være gjort på riktig måte bak så hjula skal stå som originalt såvidt jeg har skjønt? og forrige eier sa han brukte 14" fordi han syntes det var penere. gummien som sitter på 14" felga er tilsvarende det som jeg skal ha på, så det eneste som kan påvirke er ET, men er det så forskjellig fra 15" til 14" ?
|
|
|
|