mai 07, 2024, 23:06:42 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1961 T2 "Ragtop panelvan" :)  (Lest 35617 ganger)
2mmelit1
Seniormedlem
****
Innlegg: 251
Bosted:



Vis profil
« Svar #150 på: august 08, 2011, 18:18:48 pm »

På mange alufelger i dag er det 60 graders rett kon under sekskanthidet på skruen. På gammle boblefelger/ skruer er det en rund bue i steden for den rette konen. Setter man feil bolter på felgen kan dette "gnage" i hullene fordi hun en ørliten del av skruen berører hullet i felgen.

Og hvis du bruker feil bolter, kan også boltene løsne svært lett. Bakhjulet mitt på en Audi 100 Avant dro av ( i lav fart, det bråka jo) og rett i fronten på en ny A6 for noen år siden pga feil bolter (og kvinnfolk som var på søkklasta flatpakketur på IKEA...), 47.000,- i skader på A6'en.

Da lærte jeg den lille forskjellen som jeg ikke hadde tenkt på. VW bruker buet kon på boltene originalt, mens uoriginale felger som regel bruker rett kon.

Er vel ikke helt riktig det der! Alle stål felger til VW har kulebolter, mens alle alu felger har kona bolter! Det gjelder vel det fleste av bilemerker etter hva jeg veit.

Jeg brukte kona bolter på stålfelga til en gammel caddy jeg hadde for noen år siden, dem verken datt av eller skrudde seg løs! Kjørte med detta i flere år!

Så om du har kona hjulbolter, så burde du bytte disse i kulebolter! Rekker tunge
Loggført

kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #151 på: august 08, 2011, 18:56:27 pm »

skal som sagt ihvertfall sjekke dette når jeg er i garasjen neste gang Blunker
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
sammyboy
Juniormedlem
**
Innlegg: 53
Bosted: trondheim



Vis profil
« Svar #152 på: august 09, 2011, 12:13:26 pm »

Hei Thomas.  Dont bother checking as its the right bolts. They have the correct spherical collar unlike alloy wheel bolts.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #153 på: august 09, 2011, 12:56:01 pm »

Alle stål felger til VW har kulebolter, mens alle alu felger har kona bolter!

Riktig at stålfelger har kule bolter, men det er forskjell på radien på kuleboltene.
Og jeg har følelsen av at det er stortsett bare alu KOPI felger som har koniske bolter. Original alu felger til Porsche, Audi og VW har kulebolter på originalfelgene.

Les mer her om det er av interesse:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,23031.0.html
Loggført

Speed is no substitute for direction
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #154 på: august 09, 2011, 13:25:17 pm »

ser ut som sammyboy, forrige eier, oppklarte dette ganske raskt Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #155 på: august 09, 2011, 14:53:59 pm »

På mange alufelger i dag er det 60 graders rett kon under sekskanthidet på skruen. På gammle boblefelger/ skruer er det en rund bue i steden for den rette konen. Setter man feil bolter på felgen kan dette "gnage" i hullene fordi hun en ørliten del av skruen berører hullet i felgen.

Og hvis du bruker feil bolter, kan også boltene løsne svært lett. Bakhjulet mitt på en Audi 100 Avant dro av ( i lav fart, det bråka jo) og rett i fronten på en ny A6 for noen år siden pga feil bolter (og kvinnfolk som var på søkklasta flatpakketur på IKEA...), 47.000,- i skader på A6'en.

Da lærte jeg den lille forskjellen som jeg ikke hadde tenkt på. VW bruker buet kon på boltene originalt, mens uoriginale felger som regel bruker rett kon.

Er vel ikke helt riktig det der! Alle stål felger til VW har kulebolter, mens alle alu felger har kona bolter! Det gjelder vel det fleste av bilemerker etter hva jeg veit.

Jeg brukte kona bolter på stålfelga til en gammel caddy jeg hadde for noen år siden, dem verken datt av eller skrudde seg løs! Kjørte med detta i flere år!

Så om du har kona hjulbolter, så burde du bytte disse i kulebolter! Rekker tunge

Jeg VEIT at jeg har rett. 
Begge dela finns på alufelger til Audi 100 med 4-108. 

Blunker
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #156 på: august 09, 2011, 18:33:16 pm »

Flott bil du har. Den fargen er veldig fin!  Glad
Loggført


Old bugs never die
2mmelit1
Seniormedlem
****
Innlegg: 251
Bosted:



Vis profil
« Svar #157 på: august 09, 2011, 20:33:23 pm »

På mange alufelger i dag er det 60 graders rett kon under sekskanthidet på skruen. På gammle boblefelger/ skruer er det en rund bue i steden for den rette konen. Setter man feil bolter på felgen kan dette "gnage" i hullene fordi hun en ørliten del av skruen berører hullet i felgen.

Og hvis du bruker feil bolter, kan også boltene løsne svært lett. Bakhjulet mitt på en Audi 100 Avant dro av ( i lav fart, det bråka jo) og rett i fronten på en ny A6 for noen år siden pga feil bolter (og kvinnfolk som var på søkklasta flatpakketur på IKEA...), 47.000,- i skader på A6'en.

Da lærte jeg den lille forskjellen som jeg ikke hadde tenkt på. VW bruker buet kon på boltene originalt, mens uoriginale felger som regel bruker rett kon.

Er vel ikke helt riktig det der! Alle stål felger til VW har kulebolter, mens alle alu felger har kona bolter! Det gjelder vel det fleste av bilemerker etter hva jeg veit.

Jeg brukte kona bolter på stålfelga til en gammel caddy jeg hadde for noen år siden, dem verken datt av eller skrudde seg løs! Kjørte med detta i flere år!

Så om du har kona hjulbolter, så burde du bytte disse i kulebolter! Rekker tunge

Jeg VEIT at jeg har rett.  
Begge dela finns på alufelger til Audi 100 med 4-108.  

Blunker

Min siste o.t post her..

Jeg har hatt en audi 80 competition med 4x108 bolero felger, der var det kon bolter  Hæ
Jeg har hatt porche d90 felger, var også kon bolter! Jeg har aldri tatt i et par alu felger med kulebolter! Rekker tunge
Men mye mulig at alt det gamle vw og porche alu felger er kulebolter! det veit jeg ikke.no om!  Glad


On topic igjen!!

Jævli kul bil forresten!! Osteaktig Osteaktig
Loggført

kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #158 på: august 11, 2011, 12:37:42 pm »

takk for det folkens.. plages ikke av litt offtopic iblant.. Blunker

ang fargen, joda, den er ikke den verste, men dove blåfargen er så mye finere, så den blir nok lakket i den igjen. samt at man ser dårlig grunnarbeid og appelsinhud over alt, så den er fin langt fra, men langtfra fin? Blunker
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #159 på: august 12, 2011, 20:24:02 pm »

da smeller jeg til med mere OT jeg vettu  Gliser
 jeg har et sett helt flett nye alufelger til vw her, de har ikke kon, men er for "kulebolt"  Blunker
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #160 på: september 04, 2011, 22:02:41 pm »

synes bussen min så ut som den hang litt på rævva så jeg målte litt. kanalen er nøyaktig like høyt over bakken bak forhjula som foran bakhjula, men bakfangeren står mye lenger ned enn framfangeren. betyr det at bussene egentlig står litt på nesa originalt eller at fangerene har forskjellig høyde fra bakken originalt?
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #161 på: september 08, 2011, 06:50:01 am »

ingen som vet?
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #162 på: september 08, 2011, 06:58:25 am »

Er det ikke bare å senke litt til foran da? Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Buss Marius
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Majorstuen


Vis profil

« Svar #163 på: september 08, 2011, 09:13:07 am »

For at motorluka skal bli "passe stor", gå så langt ned som mulig så er bakfangeren på T1 og T2 lavere en forran, der den skal passe bedre mot fangeren på bilen forran. i tileg er transporteren litt "baktung" originalt, ser ut som en båt som prøver å komme opp i plan.
Loggført

Vokst opp med verdens mest velutstyrte T2b -71 (74-81) og en kjedelig 77 T2b (81-88) Har 85 T3 camper 112hk
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #164 på: september 08, 2011, 12:49:04 pm »

dette bildet sier vel også sitt om at det stemmer å ha bakfangeren lavere.. Glad



vurdere å heve bussen min littegranne bak. Glad 1-2 cm.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #165 på: oktober 17, 2011, 18:23:00 pm »

Bussen er nå ute på finn.no..

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31273515
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #166 på: oktober 17, 2011, 19:30:13 pm »

nei fader seriøst selge?
Loggført
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #167 på: oktober 17, 2011, 20:02:25 pm »

ja... blir far i månedsskiftet november/desember samt at jeg har et opel kadett b prosjekt jeg har holdt på med i årevis.. min grandonkel kjøpte den ny.. med salg av bussen kan jeg gjøre ferdig kadetten samt ha en buffer med tanke på utgifter fremover. for å få bussen i den stand jeg ønsker må jeg sikkert bruke minst like mye som den er verdt og det ser jeg ikke for meg at jeg har råd til på en god stund.. så da blir det enten å selge eller å ha to uferdige prosjekter i årevis til.. :S
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #168 på: oktober 18, 2011, 07:29:07 am »

da for morra di kjøpe den da så mor og far har hver sin Glad hehehehe så kan du arve den om noen år.
Loggført
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #169 på: oktober 19, 2011, 09:22:15 am »

Hehehe..! mamma har allerede en 1972 1302s så de klarer seg nok allerede.. Rekker tunge
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #170 på: november 02, 2011, 08:54:09 am »

da er denne i ferd med å skifte eier, havner i mjøstraktene.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Datsun
Seniormedlem
****
Innlegg: 290
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #171 på: november 02, 2011, 17:27:04 pm »

 Sjokkert
Loggført

T1 1951
T1 1952
T2 1960
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #172 på: november 02, 2011, 19:42:01 pm »

ganger 2
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #173 på: november 02, 2011, 21:41:23 pm »

Det er nå et lite stykke fra Mjøsa til der bilen havnet....
Loggført

Mvh
Reiel
krølle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1302
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #174 på: november 02, 2011, 21:44:29 pm »

Å den heldige ble?  Blunker
Loggført

Krølle The Rikskjendis Blunker


Stian Røste
Mob. 91765067
slowbug
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #175 på: november 02, 2011, 22:29:24 pm »

dette bildet sier vel også sitt om at det stemmer å ha bakfangeren lavere.. Glad



vurdere å heve bussen min littegranne bak. Glad 1-2 cm.

Flytt heller fangern ned Glad Kanskje jeg må igang og lage noe til bus også!

Loggført

kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #176 på: november 02, 2011, 22:39:02 pm »

trodde han bodde i gjøvik eller like ved og det er vel ikke så langt fra mjøsa, men han bor vel på lena har jeg skjønt nå Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #177 på: november 02, 2011, 23:24:06 pm »

Lena er en landbruksbygd, et potetkast unna Mjøsa..
Apropos, dette er sikkert en ideell bil til å kjøre poteter til Hoff med.. Fylle rett i varerommet, dra over ragtoppen og rett til Gjøvik Blunker

Gratulerer til ny eier.. Skulle ikke forundre meg om jeg vet hvem det er.. Glad 
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
t2panel
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #178 på: november 05, 2011, 01:23:12 am »

og den nye eieren er MEG he he:)
Loggført

Mine Nåværende biler:
1950 Vw Boble Splitt, Senket og 17" Porschehjul
1954 Vw Boble Oval, Senket og nylakkert
1961 Vw T2 Splitt, med Ragtop, Senket og breie stålfelger
1962 Vw T2 Splitt, med 1915 Motor, Senket og Porsche felger
1991 Vw Golf 2, 2 Dørs
2013 Vw Passat R-Line Exclusive


Jeg kjører ikke gammel luftkjølt folkevogn fordi jeg må, men fordi jeg kan..


-----------GET LOW------------

Sambabuss
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Østre Toten



Vis profil
« Svar #179 på: november 05, 2011, 09:00:32 am »

Grattis!!! Glad
Loggført

Samba `65
Ur-quattro `86 mod
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!