1711
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: TIDENES EBay-story...
|
på: november 13, 2008, 22:47:06 pm
|
Feteste historia... Fet kjerre... Hadde nok heller ikke gitt så mye penger for en bil uansett, men for en vanvittig sum for ett prosjekt, som ikke er gammelt engang, og som mangler både motor og girkasse...
|
|
|
1714
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Pelle ble avskiltet :(
|
på: oktober 27, 2008, 07:39:44 am
|
Slår meg på Even her. Det er så enkelt som ett magnetskilt.... Det er mange muligheter for misforståelse når en kommer til utrykningskjøretøy.
Loven er dessverre til for å følges, veldig mange her inne veit at dem gjør noe galt hver gang de kjører bilen sin på offentlig vei og veit at det er deres egen risiko, og delsvis andres risiko også.
Ifølge loven gjorde også han med "pelle" noe ulovlig. Uansett kan det tipses om ett magnetskilt til denne fyren, om det ikke allerede er gjort.
Hadde det vært søkt om disp for å kjøre med evt tildekt sirene, logo og blålys så hadde dette sikkert ikke vært noe problem.
Uansett, det kunne jo ha gått an å sagt: Du må finne en måte å dekke til politi logoen med, så skal du nok slippe å miste skiltene....
|
|
|
1715
|
Forum / Problemløseren / Sv: Legering av reflektorer, utfører noen dette?
|
på: oktober 21, 2008, 07:08:55 am
|
Håper det går an å finne en løsning på dette da jeg har ett sett lykte som jeg er sikker på at ingen reproduserer, som er i ferd med å ikke ha noe blank igjen i reflektorene i det heletatt. Tenkte det bare var å sende dem til kromming jeg... Klart det koster men lys må man ha.
|
|
|
1716
|
Forum / Cal-look / Sv: Hva er interessen for Cal-look i Norge?
|
på: oktober 16, 2008, 06:48:05 am
|
Heldigvis så må man like det man ser før man blir interessert i cal-look, og liker du først ass-up-nose-down, ja da tror jeg det er vanskelig å virkelig like skamsenka biler, jeg kan like stilen og detaljene på slike.... men skrævende bakhjul sier meg bare at her er det noe galt... de som har det sånn har det grunnleggende og hvis man da følger med på lounge'n ja da kan man vel ikke annet enn å føle cal-look i hjerterota??? Blir man ikke interessert da ja da kan du gå å skam senke Med det prøver jeg å si at jeg tror flere vil komme etter, men ikke veldig mange. Cal-look følelsen er for særinger, dama syns jeg er for sær, hu liker ikke at jeg slenger rundt meg med meninger om andre folks biler, og det gjør jeg jo, liker mye rart jeg men det er nesten alltid ett men, og det er da alt blir rart, for det er ikke ett "men" lenger når jeg ser på Baboons '67 De aller fleste andre ser ei orginal boble uten fangere og med rare gull hjul, ikke er det feit motor i den heller... for meg er den, akkurat slik den skal være. Jeg sier ikke at jeg kommer til å bygge en kopi, for det er så mange andre biler som er riktige også, men det er noe med "clean", gjennomførte detaljer, brukbar, riktig høyde... Huff, volksworld hadde vel en "erke cal-looker" på ei midtside for ett par år siden i cal-look utgaven sin. Og der sier dem hva som er riktig på en cal-looker.. blir bare feil for meg å lage en oppskrift. Har du lest historien og fått med deg hva det handler om, så skjønner man hva som er riktig... Huff masse synsing og litt rotet blei detta. Det er ikke for så veldig mange å digge 70talls helter... man blir sær da. Folk idag blander og gjør ting med ting dem har tilgjengelig nå, slik som dem gjorde "back in the days"også med det dem hadde da... Jeg liker å gjøre det motsatt, blande og gjøre ting som dem hadde muligheten til "back in the days" Jeg kjører firmabil til daglig og det er seff jævlig billig, sjøl om jeg ikke bruker den privat så trenger vi ikke en bil nummer to... og det er no jævla dritt for da trenger jeg ikke en bruksbil sjøl. For meg er Cal-look en bruksbil, den må kunne brukes som daglig bil. Og der glepper det igjen, Luftkjølt VW er for de fleste en hobby bil, som de steller med og koster på litt etter litt og da blir det mye dyrt stasj og greier, og plutselig er det blitt en bil som bare kan brukes når sola skinner. Sånn er det for mange tror jeg og dermed passer ikke cal-look. Så det blir for de sære å være interessert og gjøre det på den måten som dem gjorde før, california gutta asså.... Heldigvis er det mange nå som har gått forbi det vanlige Cal-look opplegget og har biler som er inspirert av cal-look og gjør sine egne greier og det gjerne på stripa. Ellers hadde det blitt helt håpløs siden alle da skulle hatt de samme dela og til slutt hadde det blitt veldig mange like biler. Ting utvikler seg og ei stund hadde alle "norske old school cal-lookere" krom og orginalt interiør. Min inkludert. Og det blir for kjedelig for meg og sikkert for mange andre også, så for min del så ser jeg på alt som var av "cal-look" fram til det begynte å bli lavt bak som "skikkelig" og så kommer 80-90talls bølgen som er noe annet men alikevel noe av det samme og som er skikkelig herlig å se på men alikevel ofte grusomt. Jeg gleder meg over trenden, og jeg veit det kommer flere biler etterhvert som faller meg i smak, ikke mange tror jeg, men spesielt noen. Ett grusomt og langt innlegg, men det tok så lang tid å skrive at jeg gidder hvertfall ikke slette det.
|
|
|
1718
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: oppskrift på stabil motor på ca 100 hk og bra dreiemoment
|
på: oktober 08, 2008, 07:52:02 am
|
Nå har ikke jeg prøvd ut dette i praksis, men orginal kam er jo en ganske flat sak, og å øke dette med utvekslingsvipper tviler jeg på er noe særlig annet enn positivt på effekt, men samtidig bør man være obs på at dette går utover støtstengene som antagelig vil slite med det nye løftet. Om Ventilfjærene klarer å følge med er jo også usikkert. Uansett bør det være med på å øke effekt og dreiemoment over hele registeret. Det blir jo som å ha en standard kam med høyere løft over hele åpningstida. Hva man bør gjøre md orginal gasseren er jo nevnt ovenfor her. Jeg veit ikke hva man kan klare å få ut i hester av disse mods, men at det går an å få ut mer av en std 1600 uten å gjøre noe med kanalene i toppa er jeg sikker på.
JEg har nå en 1600 i min '65 1300 som det kun er byttet kam i, svinghulet er litt lettet og det sitter billig ormbo og doble 40mm dell's denne går skikkelig godt bare man får dratt den litt skikkelig, og dette er helt motsatt av det jeg hadde i den forrige motoren som det var orginal kam og større ventiler og kanaler, den hadde veldig godt moment men var ikke noe eksplosiv når jeg dro den.
Skulle jeg bygd en 1600 uten å åpne den hadde jeg prøvd med utvekslingsvipper nye støtstenger ormbo og så ville jeg valgt doble gassere om jeg hadde hatt råd. Doble gassere som er satt opp skikkelig trenger ikke bruke mer bensin enn orginalgasser. Det er IKKE gasserne som bruker bensin det er motoren og gassfoten.
|
|
|
1720
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilken modell 1303 har gummi på endene av støtfangerne?
|
på: oktober 06, 2008, 06:56:08 am
|
Spørs om du har amerikanske "giga" blinklys på skjermene eller om du har blinklys i fangeren. Europa hadde ikke gummi list som standard i '75 hvertfall og det er siste året med 1303 med tak i norge. Hva som skjedde på cabben har jeg ikke greie på, men skulle jeg valgt mellom blinklys på skjermen og gummilist, eller blinklys i fangeren, ja da hadde jeg valgt det siste.
|
|
|
1721
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: HVA MENER DU? 3.7
|
på: oktober 02, 2008, 05:42:23 am
|
Det morsomste syntes jeg er at folk gidder å ta det så seriøst. De aller fleste av oss kjenner til Tony China nå, og for dem som ike gjør det så blir dem kjent med'n nå. Han har alltid vært den kritiske stemmen, både på tuju og her. Han sender avgårde voldsomme og kritiske, bemerkninger, kommentarer, og en masse dritt, først og fremst for å provosere folk til enten å tenke eller bli grise forbanna Så heng deg gjerne opp i hva han sier hvis du absolutt vil, men jeg mener det er bare tull. Det blir som på barneskolen, tar du imot dritt.... ja da blir du "mobba" og spør du mobberne når de blir eldre hvorfor de gjorde det... ja da skjønner de ikke hva du mener engang, de hadde det bare litt gøy og mente ikke noe med det. Ofte, ikke alltid selvsagt. Selsagt har jeg navn på bila mine, dama har en ordning på det der. Bilen får automatisk navn etter forrige eier. Og har ikke bilen en forrige eier med ett navn ja da finner 'a på ett. Og siden hu har glede av det så er det verdt det Øye lokk er for dem som prøver å dra damer med bobla si, da kommer damene bort og sier "ååååååå sååååå søøøøøøøt bil du har." (heldigvis fungerer ikke dette på alle damer )
|
|
|
1723
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Motorhjelp i området Elverum Rena?
|
på: september 29, 2008, 05:23:44 am
|
Kjøp deg ny kondensator, plugger, stift og pluggledninger, og overhal forgasseren, før du begynner er mitt tips og sjekk etter om det sitter ett bensinfilter der noe sted. Bensinfilter kan kun sitte etter pumpa.
|
|
|
1724
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Brunt førersete til 65
|
på: september 24, 2008, 06:59:23 am
|
Dette er seff en 66modell solgt i 65, dvs at den ikke er lik 66 etter august, det vil igjen si at du bare har 1 årgang å lete på.
Og for å ødelegge litt , Magne hvis du har flere enn ett sete som er helt og Berger trenger ett ja da trenger jeg det andre om du vil om det er passasjer eller førersete bryr ikke jeg meg noe om.
|
|
|
1725
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Brunt førersete til 65
|
på: september 23, 2008, 08:38:36 am
|
Heisann, du må ha ett sete fra 65 eller 66 det er bare disse som er like, jeg prøvde i evigheter å få tak i til min, har ikke fått tak i enda. Kjøpte ett jeg trodde var likt fra en 67 men det var ikke likt.
Bare ett tips lykke til.
|
|
|
1727
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1960 race look
|
på: september 12, 2008, 08:57:19 am
|
Jævlig synd den er så bulka, Men ellers ser den skikkelig bra ut. Og grisekult hvis det er 4 ekte felger.. Fint stuk
|
|
|
1730
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: åssen type oval
|
på: september 08, 2008, 06:56:23 am
|
De fleste er enten 113 eller 117, selvsagt noen andre også men de 2 er mest vanlig. Men se heller på plata bak reservehjulet.
Staten trengte bare å vite at det var en 11x altså en type 1.
|
|
|
1733
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 57 på finn.no ???
|
på: september 04, 2008, 19:58:45 pm
|
Det eneste jeg undrer på er hvorfor ingen har overbydd den u r ø r t e ovalen på Finn. Den er svart med rødt interiør. Finere blir det ikke. Jeg plasserer denne blandt de 4 fineste originale ovalene jeg veit om.
Den ligger nå til 18.000,- kr - salget avgjøres i kveld.
Jeg drømmer om den om natten, men kjøper ikke en maken til den jeg har.
Faen Håkon... nå drømmer jeg om natta også... skulle ikke sett den der... hva faen er galt med den siden den virker til å gå for 18000? den virker jo sinnsykt komplett og nesten for godt til å være sant..
|
|
|
1735
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Har noen erfaring med BS-Teknikk
|
på: september 04, 2008, 05:29:11 am
|
Ang. BS har jeg også hørt om det der med problemer i etterkant, det blir veldig rent alle steder men problemet er visst at "syra" tørker inn der man ikke får vsket godt nok, som inni plate skjøter etc... og så når bilen blir utsatt for vann så løser denne seg opp igjen og begynner å virke på nytt, og da kan lakkarbeid til utallige tusen gå til helvete... pga det har jeg helt sett bortifra BS som alternativ. Men Strip all ser det helt klart ut til at jeg skal prøve når jeg skal ta en sjau på en bil igjen.
|
|
|
1739
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Oval vurderes solgt. Blanding av 54 og 56. 15000,- Redigert.
|
på: august 26, 2008, 06:35:14 am
|
Trur du trenger en 412 og campingvogn i innbytte på denne.. Savner du gamlebilen a, Henning?? Neida, men da blir jeg kvitt 2 ting, og får igjen bare en. Pleier å være bort med en og inn med 3 her.. Sorry for rotinga i tråden din Gunnar, men nå er den til topps igjen.. He he problemet var bare at det var akkuratt den tanken jeg hadde også, bli kvitt en bil... Med forslaget ditt Henning går ting så forferdelig galt andre veien... En liten optelling på hva som er i (bil)parken om dagen... 2x54 1x55 1x56 2x halve T2 Splitt 1x65 1x66 1x73 T2 1x75 Det er ett tall som sier 10 luftkjølte... Dette må ned til rundt 3-4 med åra.. En tanke var å kjøpe den 1303'n, som jeg la ut til salgs her for søstra mi, for penga av ett eventelt oval salg. Da hadde jeg hatt en 1303 i ganske bra skikk og kunne solgt 75 modellen jeg har hjemme. Det hadde betydd 1 mindre bil og 2 mindre å fikse opp... Men nå blei den solgt til noen i Brummundal på Lørdag og dermed blir ikke det noe av.. Så tenkte jeg at den sikkert er litt lettere å selge om den går fremover, så jeg tok meg en tur for å se nærmere på Ovalen i går.... La meg si det sånn, jeg VIL IKKE selge... Bilen er så mye styggere enn den er dårlig. Men det er klart da kan jeg kjøpe deler til 73 bussen hvis jeg vil... Valgets kvaler. Så jeg bestemmer meg for å ikke selge foreløbig.
|
|
|
|