mai 10, 2024, 20:27:21 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Er dette en slags forsterker?  (Lest 1776 ganger)
VeteranBobla
Supermedlem
*****
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar



Vis profil WWW
« på: september 01, 2008, 03:47:24 am »

Lurer på om noen har vært borti denne saken før. Er dette noe jeg kan bruke i bobla mi for å koble på en sub (ikke aktiv) til subutgangen på spilleren min? I tilfelle, hvordan bør jeg koble det ?

Bildet: På venstre side har vi produktet og på høyre side side har vi baksiden på esken den lå i.


* DSC_0219-30prosent.jpg (91.68 KB, 902x600 - vist 254 ganger.)
« Siste redigering: september 01, 2008, 03:48:55 am av VeteranBobla » Loggført

T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961

Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) - http://www.MbMproduction.net
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #1 på: september 01, 2008, 05:43:16 am »

Ser veldig ut som et delefilter. Du kobler en 2 kanals forsterker til denne og du ender opp med to kanaler (en til vær høytaler) og en til sub i den midtre utgangen. Der er de fleste lyse toner filtrert bort og sub'n spiller i mono.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
johmolan
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 468
Bosted: Halden



Vis profil
« Svar #2 på: september 01, 2008, 08:44:42 am »

Dette ser ut som et delefilter. tilkoplingsanvisningen til høyre på bildet viser at om du kan kople høyttalerene utenom filteret for å oppnå fulltone, eller gjennom filteret for å filtrere vekk de laveste frekvensene for sidehøyttalerne. Subfrekvensene hentes ut i center som lavnivå slik at en aktiv sub er i tillegg påkrevet.
Loggført

Medlem Folkevognklubben Østfold
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #3 på: september 01, 2008, 09:56:02 am »

For meg ser det ut som det er en converter. Den gjør om høynivåsignal (les høyttaler nivå) til lavnivå (les kildesignal RCA).

Ikke bruk denne om du har linjeutganger på spilleren din.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
GamleNydal
Supermedlem
*****
Innlegg: 659
Bosted: 2335 Stange


93011499


Vis profil
« Svar #4 på: september 01, 2008, 11:45:34 am »

Tror dette er en "dings" for å samle høyre lyd og venstre lyd til en mono utgang. Hvis ikke vil ikke basseren få med seg alle lydene(ikke bass slag fra høyre hvis den er koblet til venstre osv. Tror du trenger et millihendryfilter i tillegg for å dele ut bass frekvensene.
« Siste redigering: september 01, 2008, 13:48:57 pm av GamleNydal » Loggført

Bergrenner

93011499
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #5 på: september 01, 2008, 13:19:53 pm »

Du trenger ingen spole for å koble til en aktiv sub til denne boksen. Hele poenget med den er å konvertere høyttalersignalet til lavnivå, slik at du kan koble til en bassforsterker og 99% av alle aktive sub til bil har innebygget aktivt delefilter. Og velger man å bruke en løs basskasse og separat forsterker så har de aller fleste forsterkere innebygget høy-pass og lav-pass filter.

Et typisk bruksområde for denne boksen er nyere biler som har integrert cd-spiller uten mulighet for tilkobling av ekstern forsterker. Kan kan man stjele signal fra høyttalerne og gjøre dette om til lavnivå for å koble til en sub.

Uansett vil man måtte koble forsterkerens remote via tenninga på bilen eller en bryter. Da alle forsterkere trenger et 12v signal for å skru seg på.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
VeteranBobla
Supermedlem
*****
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar



Vis profil WWW
« Svar #6 på: september 01, 2008, 13:53:23 pm »

Her sitter det mye folk med kompetanse ser jeg. Jeg begynner selv å bli litt klokere ang denne boksen nå. Det ser, ut i fra det dere har skrevet, ut til at ikke jeg har noe bruk for noe sånt i allefall så om noen trenger en eller flere sånne så er det bare å sende PM. Hvor mye er det rimelig å betale for noe sånt da? bud eller byttes mot bremseskjold.
Loggført

T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961

Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) - http://www.MbMproduction.net
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!