november 10, 2024, 21:40:00 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 9
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Retro Rallycross Div. 2 turbo 4wd  (Lest 110626 ganger)
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #60 på: august 14, 2016, 16:22:16 pm »

hva kostet syrevaskingen?
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #61 på: august 14, 2016, 22:09:20 pm »

Håvard kirkerud har liggende noe type4 bakakslinger
Loggført
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #62 på: august 14, 2016, 22:11:33 pm »

Hør med Hawken her på forumet!
Han sitter helt sikkert på flere bærebruer til type4

Takker for tipset,- hadde vært genialt å fått tak i noe som kan leveres på SCC, de er litt store og tunge å sende.
Loggført
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #63 på: august 14, 2016, 22:12:29 pm »

Håvard kirkerud har liggende noe type4 bakakslinger

Takker.
Loggført
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #64 på: august 14, 2016, 22:21:27 pm »

hva kostet syrevaskingen?

Veeelll kostet en del ja...tok med en del nipsnaps, og alt koster ekstra, så heile afferen kom på litt over 40k med frakt tur/retur, men har bestemt meg for at resultatet på dette skal bli så bra som mulig siden det er en så unik bil med så unik historie.
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #65 på: august 14, 2016, 22:30:30 pm »

Siden plassen som syredupper er nærmeste nabo så kan jeg tillegge at prisen er avhengig av flere ting. Blant annet størrelse og tilstand/renhet på objektet. Feks, jeg fikk syreduppet en bunnpanne. Leverte jeg den demontert med alt av gammel drit så skulle dem ha 10 000,- Jeg steamet den helt ren for gammel tectyl og skit før jeg leverte den og nå var prisen 3 000,- siden jeg nå ikke forurenser badet deres like mye.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #66 på: august 14, 2016, 22:50:21 pm »

Her var vi vel inne på russebilnivå ang. antall strøk og antall farger oppgjennom. Har ingenting å utsette på prisen, sparer mange timer i tillegg til at resultatet med sliping & sandblåsing ikke kommer i nærheten av dette. Kjenner virkelig at det kribler skikkelig i arbeislysta for tida.
Loggført
1303RCN
Seniormedlem
****
Innlegg: 348
Bosted: Hedemark


Vis profil

« Svar #67 på: august 17, 2016, 07:04:52 am »

Hvis du ikke har fått tak i, så tror jeg at jeg har 2stk bærearmer til 411 liggende. Skal på SCC.
Loggført
1303S73
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: Haugesund NRVWK


1303LS Org. Cab. & Gullhuset


Vis profil
« Svar #68 på: august 17, 2016, 21:54:24 pm »

Denne tråden skal det bli kjekt å følge med på!

Viktig å ta vare på en slik bil!

Hilsen Geir.
Loggført

1973 1303LS Org. Cab
1966 VW panel Gullhuset
1985 VW transporter syncro
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #69 på: september 12, 2016, 10:14:58 am »

Det fantastiske med syredupping er at alt av sprekker, skavanker og skader/rustskader kommer fram,- men det hærligaste er at etter nokre titals timer med sveising så er det fremdeles ikke en røykdott i verkstedet + at sveisane blir mykkkkje finare.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #70 på: september 14, 2016, 08:24:54 am »

Men nå kan vi vel få se noen bilder?  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #71 på: september 14, 2016, 22:21:30 pm »

Vel...ikkje kjempespennende ting som foregår annet enn at mauren jobber hele tiden med å rette på gamle skader, rust og annet ruskerask, men det går fremover kvar dag.

* image.jpg (75.52 KB. 800x600 - vist 991 ganger.)

* image.jpg (87.35 KB. 800x600 - vist 985 ganger.)

* image.jpg (92.33 KB. 800x600 - vist 970 ganger.)

* image.jpg (100.69 KB. 800x600 - vist 999 ganger.)

Loggført
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #72 på: september 14, 2016, 22:24:45 pm »


* image.jpg (94.22 KB. 800x600 - vist 995 ganger.)

* image.jpg (99 KB. 800x600 - vist 1106 ganger.)

Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #73 på: september 14, 2016, 22:56:18 pm »

Ser bra ut! Hvordan skal du behandle karosseriet når du er ferdig med å sveise?
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #74 på: september 15, 2016, 10:25:19 am »

Ohhh... Den bilen har hatt et røft liv! Kjekt å se den blir bra igjen Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #75 på: november 24, 2016, 08:25:47 am »

Mere bilder! Glad
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1910
Bosted:


Vis profil

« Svar #76 på: november 24, 2016, 12:38:46 pm »

Spennende  Glad

mvh
Loggført
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #77 på: november 29, 2016, 23:51:21 pm »

Det jobbes litt kvar dag (nesten), men lite som er spennende nok til vise.

Vet ikke om dette går, men her er en liten snutt fra glansdagene:



https://www.facebook.com/jonas.brandstrom.52/videos/g.632320290127514/10152965507766193/?type=2&theater





Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #78 på: desember 02, 2016, 08:51:24 am »

Måtte vist ha en FB konto for å komme inn der gitt  Rekker tunge
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #79 på: desember 02, 2016, 13:51:01 pm »

Var så full en kveld i sommer at ej ramla inn på facebook omtrent uten å vite om det, men har funnet en del meir info om desse bilane som konkurrerte på denne tiden, litt historie, litt bilder. Meir å finne der enn ved bare o Google...
Skammer meg littt, men ikkje verre en at ej klare å leve med det..
Loggført
Kulan
Nybegynner
*
Innlegg: 1
Bosted:


Vis profil

« Svar #80 på: desember 02, 2016, 18:23:53 pm »

Hejsan! Från Sverige:)))
Vad vill du veta mer om din bil historia?
Jag Kent Karlsson har ägt den och var jag som sålde den till norge och byggde om cylindrar till 96 på den.
Från början var cylindrar 90.
Det är roligt att se att du gör den iordning igen.
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1910
Bosted:


Vis profil

« Svar #81 på: desember 02, 2016, 21:02:50 pm »

Var så full en kveld i sommer at ej ramla inn på facebook omtrent uten å vite om det, men har funnet en del meir info om desse bilane som konkurrerte på denne tiden, litt historie, litt bilder. Meir å finne der enn ved bare o Google...
Skammer meg littt, men ikkje verre en at ej klare å leve med det..

Stå på  Glad
Mvh
Loggført
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #82 på: desember 17, 2016, 19:55:44 pm »

Litt slapp på oppdateringer her, men her kommer litt av hva det jobbes med.
Har kjørt nokre år rallycross oppgjennom, som den idioten jeg er så klarer jeg rettogslett ikkje laver å endre litt...

* image.jpg (49.85 KB. 450x600 - vist 869 ganger.)

Den opprinnelige forestillinga blir konservert og lagt på hylla.
[attachment=2
Lager ny, men bruker opprinnelig innfestinger

* image.jpg (73.53 KB. 800x600 - vist 813 ganger.)

Lange A-armer med uniballs, ca 10 cm lenger enn org. 1303.


* image.jpg (92.76 KB, 800x600 - vist 833 ganger.)
Loggført
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #83 på: desember 17, 2016, 20:03:37 pm »

Flytta berekula et stykke ned for å få rett vinkel på berebrua når den står i nullhøgde

* image.jpg (36.71 KB. 450x600 - vist 776 ganger.)

* image.jpg (49.1 KB. 450x600 - vist 773 ganger.)


Flytta også styrekula en del for å få rett Ackermannsvinkel, og rett spredning i sving,- er usikker om jeg har truffet helt rett foreløpig med den, har planer om å lage flere alt. innfestninger til den. For å få til den plasseringen jeg har nå må jeg opp på 16" hjul for å få plass.

« Siste redigering: desember 17, 2016, 20:07:54 pm av SSRT » Loggført
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #84 på: desember 17, 2016, 20:11:36 pm »

Ser nesten klar ut nå

* image.jpg (82.45 KB. 800x600 - vist 809 ganger.)

* image.jpg (53.75 KB. 450x600 - vist 752 ganger.)

Heilt utfjøra, nesten 300mm fjøringsvei, jobber med å få litt mer på innfjøring fra null.



Alle endringene er lett reverserbare, så den enkelt settes tilbake til historisk rett utførelse.
Planen er å bruke bilen litt når den en vakker dag er ferdig, og er litt over gjennomsnittet opptatt av å få så gode kjøreegenskaper som mulig. Alle vinkler blir justerbare, støtdempere blir "skreddersydd" av beste sort.

« Siste redigering: desember 17, 2016, 20:19:16 pm av SSRT » Loggført
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #85 på: desember 17, 2016, 22:49:23 pm »




Ikkje min, dessverre ikkje blant oss, du verden for en bil

« Siste redigering: desember 17, 2016, 23:17:04 pm av SSRT » Loggført
1303RCN
Seniormedlem
****
Innlegg: 348
Bosted: Hedemark


Vis profil

« Svar #86 på: desember 17, 2016, 23:29:51 pm »

Gromt. Husker jeg satt på gutterommet mitt, og så på svensk tv, der de sente A finalen direkte fra dette løpet.
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #87 på: desember 18, 2016, 00:32:20 am »

Kul video.
Hjelper ikke med 700 hester og Formula1 prestanda på quatro`n når Bobla drar ifra  Glad
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #88 på: desember 18, 2016, 13:52:16 pm »


* image.jpg (82.45 KB. 800x600 - vist 671 ganger.)



Skylder å gjøre oppmerksom på at dette er bare noen testfelger for å treffe med innpress & klaringer, har sett meg ut nokre tidsriktige felger som skal matche bilen temmelig bra.

« Siste redigering: desember 18, 2016, 13:57:39 pm av SSRT » Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6233
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #89 på: desember 18, 2016, 16:41:48 pm »

Burde vel ha Revolution felger kanskje. Var relativt vanlig der man trengte en "sterk" felg den gang. Finnes vel nyprodusert i dag også...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 9
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!