mai 12, 2024, 14:55:28 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2
1  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Blå Bosch Coil ø.k. på: juni 16, 2015, 00:37:46 am
Beklager sent svar, men kjøpte den av "Skrotnisse". Sitter elektronisk tenning i den, så ingen kondensator. Har ikke rukket å få satt i den "nye" enda, så jeg kan ikke si hvordan det gikk med saken enda. Glad
2  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Blå Bosch Coil ø.k. på: juni 07, 2015, 23:52:58 pm
Har en 1303 som fjusker og "kutter" etter en tids kjøring, og er umulig å starte igjen før den har kjølt seg ned litt. Coilen blir nokså varm, så jeg tenker å prøve å skifte den. Har ikke lyst å kjøpe helt ny coil i tilfelle det ikke er den som er problemet, så hvis noen har en velfungerende brukt blå bosch coil til salgs så blir jeg glad.  Glad

tlf. 90271169.
3  Forum / Problemløseren / Sv: Motor fjusker når den blir varm. på: februar 18, 2015, 22:32:18 pm

Det sitter bensinfilter rett etter bensinpumpa,



Et dumt sted å ha bensinfilter, mange biler har gått opp i røyk fordi bensinfilteret sprekker (hvis det er det vanlige plasikkfilteret). Bensinfilter skal ikke være i motorrommet i ei boble, spesielt ikke på trykksida.

Ellers er jeg også tilbøyelig til å tro på dårlig coil. Kjenn om den er svært varm når motoren stopper. Det er et tegn på defekt coil.

Ok, bra tips, da skal filteret bort! :-)

Coilen blir veldig varm, ja. Skal prøve med en annen en stund og se om det blir bedre.

Alt av blekk osv. er på plass, ja.

Takk for seriøse svar. Glad
4  Forum / Problemløseren / Sv: Motor fjusker når den blir varm. på: februar 18, 2015, 15:51:43 pm
Hvordan er gassere dyset?
Varmeverdi på plugger?


Huff, nå ble jeg veldig usikker. Kjøpte bilen ferdig bygget, så jeg vet faktisk ikke. Må rett og slett ta de ut å sjekke, men det får jeg ikke gjort før sent i kveld. Skal se på det.
5  Forum / Problemløseren / Sv: Motor fjusker når den blir varm. på: februar 18, 2015, 15:49:42 pm
Spør du meg, minner de symptomene du oppgir om coil som blir for varm, og deretter kutter.

Når dette skjer, må du kinne ei stund før den kommer igjen? For hvis gasserene går tom for bensin vil du måtte kinne litt for å få bensin inn i flotørkammeret igjen før den starter.


Kan jo være coil, ja. Må prøve en annen å sjekke. Kan jo ta med en kald og koble på når det skjer. Blir det umiddelbart bedre så er det jo den.
6  Forum / Problemløseren / Motor fjusker når den blir varm. på: februar 18, 2015, 12:11:51 pm
Har ei -74 mod boble med 1776 kit, doble 40mm gassere og 110-kam. Den går helt greit når den er kald, men etter endel (normal) kjøring så begynner den å fjuske og stopper til slutt helt opp. Det skjer som regel en god stund etter at den har blitt godt varm. Etter noen minutter kan jeg kjøre videre.

Det sitter bensinfilter rett etter bensinpumpa, og den er ganske tørr når dette skjer, så det er naturlig at motoren ikke får nok drivstoff. Det sitter også filter FØR pumpa, rett etter tanken, mulig den "bremser" bensintilførselen slik at den kan han en innvirkning?

Jeg mener jeg har hørt/lest ett eller annet sted at bensinpumpa, bakelitten som går ned i motoren, eller noe deromkring kan bli svekket igjennom årene. Er det tilfelle? Bør jeg skifte alt til nytt?

Har også lurt på å plugge igjen bensinpumpehullet og skifte til elektrisk pumpe? Motoren trenger jo noe mer drivstoff enn en original motor, kanskje det er lurt å erstatte originalpumpa med denne: http://www.cbperformance.com/ProductDetails.asp?ProductCode=3188? Eller er originalpumpa tilstrekkelig, når den fungerer skikkelig?

Håper noen kan svare...  Glad


7  Forum / Forumexpressen / Sv: Lillehammer-Notodden? på: mars 18, 2013, 10:04:22 am
Da ordner dette seg...
8  Forum / Forumexpressen / Lillehammer-Notodden? på: mars 16, 2013, 19:49:01 pm
Skulle gjerne ha fraktet 4 vinterhjul fra Lillehammer til Notodden i løpet av neste uke (18.-22.mars). Noen som skal den veien? :-)

tlf. 90271169 - Roar.
9  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Pen frontfanger til 1303 -74 ønskes kjøpt på: mai 11, 2011, 13:33:07 pm
Må være bulkefri og bør være (nesten) fri for rust. Ikke med blinklys innfelt i fangeren. Helst i Mjøsområdet men alt er av interesse.  Glad

90271169
10  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Støtfanger bak -68 -> -74 på: september 19, 2010, 20:49:25 pm
Vi prøver igjen.
11  Bruktbørsen / Deler selges / Støtfanger bak -68 -> -74 på: september 15, 2010, 21:04:03 pm
Pga feilkjøp (skulle hatt frontfanger) selges en bakfanger til T1 -68 -> -74. Ble fortalt av selger at dette er en fanger med god chrom-kvalitet, så jeg velger å tro det. Det er preget inn 2VW4 på undersiden og jeg tror den er produsert i tyskland (ifølge lappen som var i posen). Veldig pen, men det er en liten bulk på høyre side som sikkert kan slåes ut noe med en trekloss. Også en liten bue midt på fangeren som er vanskelig å forklare (se bilder).

Selges for 1200,- eller byttes i en tilnærmet strøken frontfanger (event. mot et lite tillegg)

Bør hentes på Lillehammer (Vingrom)

Tlf 90271169 (roar)

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=4]
[attachment=3]
[attachment=5]
[attachment=6]
12  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Strupe effekten ifm eu kontroll på: mars 27, 2010, 23:10:21 pm
Viste bobla mi med 1776cc og doble gassere, og kontrolløren merket naturlig nok effektøkningen da han kjørte bilen inn i kontrollhallen. Fikk nr.9-feil med krav om godkjenning hos BT. Etter mye om og men ble den godkjent men det var mye styr....
13  Bruktbørsen / Deler selges / Speil til Cabriolet 68-79 på: mars 25, 2010, 12:35:19 pm
Pga feilbestilling fra Cip1 har jeg ikke bruk for disse (se link). De er i økonomi-kvalitet, altså ikke originale speil.

Pris: 250,- + for begge sider + frakt. (L + R)

tlf. 90 27 11 69

http://www2.cip1.com/SearchResults.asp?Search=c16-151-502
14  Forum / Problemløseren / Sv: Porsche Pedrini felger. på: september 05, 2009, 20:09:29 pm
Må bare få si at dette var et usannsynlig fint bilde! Har en tilsvarende i samme farge, men er nok ikke like blank i lakken, gitt...  Glad
15  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Aluminiumslister (pyntelister) på: april 30, 2009, 09:22:34 am
Akkurat. Da tror jeg at "prosjektet" blir skrinlagt... Ikke om å gjøre.  Glad

Takk for svar.
16  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Aluminiumslister (pyntelister) på: april 30, 2009, 08:45:17 am
Ok. Men passer de brede listene på en 1303 da, fortrinnsvis listene på siden av bilen?
17  Forum / Teknisk, teori og praksis / Aluminiumslister (pyntelister) på: april 29, 2009, 19:33:38 pm
Tar jeg feil, eller er aluminiumslistene på T1 opp til -72 modell noe bredere enn på 1303. På bildene som genereres på http://shop.volkswarenhaus.de/media/content/bugselecta.htm virker det slik. Hvis det er sånn, passer de da på en 1303?

Vurderer en tofarge-løsning ved lakkering av min 1303, og HVIS de brede listene passer på 1303 er det mulig jeg bytter dem. Virker finere med litt tykkere lister ved en tofarge-løsning...  Glad
18  Forum / Problemløseren / Sv: Hvordan få av rattstamme på: april 23, 2009, 13:45:35 pm
Ja, det har jeg gjort, og det virker som at den er løs, men slipper ikke taket der. Måtte bare ha bekreftet at det er der den skal av, og ikke løsne ett eller annet inni kupeen. Syntes bare det virket litt ulogisk at den faktisk bare skal kunne draes av der da staget butter ned i styresnekka.
19  Forum / Problemløseren / Hvordan få av rattstamme på: april 23, 2009, 09:22:24 am
Skal bl.a. skifte mansjetter på rattstammen til en 1303, men får ikke av denne. Hvordan gjør jeg det? Må jeg ta av rattet og løsne der?

20  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / 2 x gummimansjetter til rattaksel 1303 -74 ønskes kjøpt på: mars 27, 2009, 10:03:27 am
Hei.

Har forhørt meg på de to vanlige vw-leverandørene i Norge, men dette er bestillingsvare med flere ukers leveringstid. Blir litt drøyt med nesten 500- bare i frakt + mva om jeg skulle bestil fra cip1...  Tvilende

Derfor lurer jeg på om noen har et par slike mansjetter liggende som jeg kan kjøpe?

Roar B.
tlf. 90271169
21  Forum / Problemløseren / Sv: Forskjellig dim på reimhjul på: oktober 21, 2008, 14:02:45 pm
Ser nå at de aller fleste rundtomkring fraråder å bruke dette pga dårlig kjøling, så da skal jeg finne meg et i original størrelse tenker jeg.

Takk for svar.  Glad
22  Forum / Problemløseren / Forskjellig dim på reimhjul på: oktober 21, 2008, 07:44:36 am
Jeg har fått tilgang til et reimhjul i aluminium som er litt mindre enn det originale (ca 15 cm i diameter mot ca 18 cm originalt). Regner med at jeg ikke bør bruke dette reimhjulet da både vifte og dynamo vil gå noe saktere, men vil bare høre med dere om det vil bli såpass liten forskjell at det kanskje burde kunne gå greit allikevel? Må jo også ha mindre reim, men det går det vel an å få tak i. Skal sitte på en 1303 -74.
23  Forum / Problemløseren / Sv: Godkjenningsproblemer - endring av vognkort. Hjelp.... på: oktober 17, 2008, 20:46:29 pm
Helt greit at alt skal godkjennes av øverste myndighet. Da dette ikke var helt i orden av tidligere eier(e) ønsker jeg å få det inn i vognkortet nå. Derfor ønsker jeg så mye dokumentasjon som mulig slik at prosessen blir så enkel som mulig. Derfor hadde det vært fint om noen med ganske lik motor osv som hadde fått dette registrert i vognkortet kunne postet reg.nummeret slik at biltilsynet hadde noe å bla opp i for å se tidligere godkjenniger Glad Men det er mulig det er nok med det jeg har av dokumentasjon allerede. Skal sende inn søknad over helga. Glad

Det sitter forøvrig 195/60 dekk på bilen, noe EU-kontrollen ikke sa noe på. Dette hadde jo også vært fint å fått dette også dokumentert godtatt i vognkortet, hva slags dokumentasjon skal til for det?
24  Forum / Problemløseren / Sv: Godkjenningsproblemer - endring av vognkort. Hjelp.... på: oktober 17, 2008, 14:33:45 pm
De skrev i punkt 9: Forevisning for trafikkstasjon. Tilleggsopplysninger: Gjelder godkjenning av kraftigere motor/eksosanlegg/senkesett. Mangler støtfanger foran.

Det skal være dette effektanlegget som er montert:

https://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C13-3647

Burde jo ikke være ulovlig dette? (eller?)
25  Forum / Problemløseren / Godkjenningsproblemer - endring av vognkort. Hjelp.... på: oktober 17, 2008, 14:07:48 pm
Har fått store problemer med å få godkjent EU-kontroll av min nyinnkjøpte 1303 -74 modell. De klagde bl.annet på at motoreffekten ikke samsvarer med oppgitt effekt i vognkortet. Det er greit da motoren er en 1776 med doble 40mm gassere + +. Det er ettermontert skivebremser foran, så alt ligger egentlig til grunn for å få dette godkjent da effekten uansett ikke overstiger 100hk (som jeg har forstått er en magisk grense for dette). (mulig jeg må ha bremsepapirer, men det får bli i neste omgang)

De klagde også over senking av bilen, men der har jeg fått TÜV-papirer fra Tyskland på fjærene (røde CSP) så det burde gå i orden.

Deretter satte de spørsmålstegn ved effektanlegget, et helt vanlig anlegg som 100-vis av bobler i Norge har.

Til slutt kunne de ikke godta at støtfangeren foran var fjernet, men bilen er 1.gangs registrert 23.11.1973, og slik jeg har forstått det kom forbudet om å ta av støtfangerene 1.1.1974 så også dette burde bli godkjent.

For å gjøre saken komplett sendte de den videre til Biltilsynet med krav om dokumentasjon for alle endringene for å få bilen godkjent. 

Har fått typegodkjenning fra Harald A. Møller ang. montering av 1600cc motor i 1303, samt montering av skivebremser.

Det jeg lurer på er om noen har en tilsvarende bil med noenlunde lik konfigurasjon som har fått dette godkjent og ført inn i vognkortet? Da har jeg enda mer å vise til i søknaden om godkjenning. (ønsker å få dette i vognkortet en gang for alle...)
26  Forum / Problemløseren / Sv: Problem når motor blir varm på: oktober 11, 2008, 17:24:18 pm
...hvis noen skulle lure så viste denne feilen seg altså å være TETT BENSINFILTER.........

...det enkle er ofte det beste....  Blunker
27  Forum / Problemløseren / Sv: Problem når motor blir varm på: september 05, 2008, 18:11:46 pm
Hva menes med feil shimset?  Glad

Når det gjelder dysene så går jo bilen greit når den er kald, det er først når den blir veldig varm at bilen mister nesten all effekt.  Glad
28  Forum / Problemløseren / Sv: Problem når motor blir varm på: september 05, 2008, 14:00:05 pm
Ok. Får prøve å sette på det i helga, da. Glad
29  Forum / Problemløseren / Sv: Problem når motor blir varm på: september 05, 2008, 13:10:05 pm
Oljekjøleren er godt rengjort med avfetting, zalovann og trykkluft.  Glad

Men hva mener dere om at coilen blir forferdelig varm, skulle ikke tro at den skulle trenge å bli det?

Prøv elektrisk pumpe. Termostat må være på plass og riktig justert, ellers mister toppene kjøling.

Hva slags pumpe tenker du på da, Einic?  Glad
30  Forum / Problemløseren / Sv: Problem når motor blir varm på: september 05, 2008, 11:25:14 am
Hvis da ikke "flapsene" leder luften til rett sted, og ikke sløser kald-luften til steder det ikke er behov for avkjøling?
Sider: [1] 2
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!