Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 38
|
31
|
Forum / Forumexpressen / Biltransport Oslo-Bergen
|
på: mars 04, 2016, 22:39:40 pm
|
Kjører sannsynligvis Oslo-Bergen med tom biltransporter i løpet av noen dager. Noen som skal ha bil over, eller deler av strekningen for en ok pris? Geir, tlf 911 25 911
|
|
|
34
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 9x15 + 7x15 ATS
|
på: mars 04, 2016, 15:16:27 pm
|
En liten bulk mellom de to gule punktene på ene felgen. Tviler på det er merkbart, men kan selvsagt rettes om du er kresen. Har bud på 2000 på sms. [attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
36
|
Bruktbørsen / Deler selges / SOLGT!!! 9x15 + 7x15 ATS
|
på: mars 02, 2016, 16:28:03 pm
|
Dekkene er gåen....Det kommer bilder og mer info. ;-) Hvitlakkerte, mener de ser helt greie ut. :-) Selges høystbydende over 2000? Aner ikke verdien på disse..... Kan ordne frakt til Oslo iløpet av kort tid. Evt frakt til andre steder kommer i tillegg. Om de ikke hentes i Bergen gjelder forskuddsbetaling av felger og frakt. Budrunden går til 20.00 imorgen, lørdag. Tlf 911 25 911 eller PM. Geir
|
|
|
38
|
Forum / Forumexpressen / Sv: VWROADTRIP2016
|
på: februar 11, 2016, 10:08:24 am
|
Når dere kommer til Lindås/Bergen håper jeg det blir tid til et besøk (grilling?) hos oss på StarBugs (Alversund, Lindås) og en tur til VWACB sitt klubblokale VWACB på Breistein. Regner med deres skal en runde i sentrum også, og da vil garantert flere henge seg på! :-) www.starbugs.nowww.vwacb.comGeir, StarBugs cruisers Tlf: 911 25 911 geir@starbugs.no
|
|
|
39
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Nye regler for eu kontroll
|
på: januar 29, 2016, 10:52:31 am
|
Jeg tror det er tre sannsynlige løsninger:
1. Alle med veteranbiler må inn og vise bilen (for å sjekke at de innfrir kravene til originalietet), og få ført inn i vognkortet "bevaringsverdig kjøretøy" med det begrensinger det innebærer. Om de er modifisert, må de nok tilbakeføres.....Dette KAN over en kort periode bli et enormt arbeid. Dersom de ikke godtar bildedokumentasjon slik som forsikringsselskapene gjør.
2. Alle med veteraner får fritak/5 år (nyere enn 50år), og de innfører hyppigere kontroller på vei til treff og evt. ved tilfeldige innkallinger. Isåfall KAN folk med modifiserte biler får krav om tilbakestilling eller tap av fritak om de blir tatt, eller må søke om vanlige kontroller for å få beholde bilen slik den er. Da må vel moddingene inn i vognkortet om de ikke er det. Blir iallefall noe mindre jobb for de som skal styre med dette, og det blir fordelt utover tid.
3. De tar til fornuft, og skjønner at alt. 1 eller 2 blir et ENORMT arbeid for alle parter, og innfører enkle regler som kun går på årsmodell uten andre krav. Da blir det som idag, at man kan bli sendt til kontroll på bakgrunn av utekontroll eller mistanke (FB/forum/tips).
Det siste er jo det eneste fornuftige. Man må rett og slett stole på at folk holder seg i tøylene, og holder modifiseringer innenfor forsvarlige og lovliger rammer. Det er jo slik alle med biler eldre enn 59 har hatt det, uten at det har skapt problemer eller forårsaket ulykker.
Jeg er veldig skeptisk til å få bevaringsverdig inn i vognkortet, fordi det gir en mulighet for regulerer bruken av slike kjøretøy enda mer om noen finner det for godt...
|
|
|
40
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Nye regler for eu kontroll
|
på: januar 28, 2016, 22:20:36 pm
|
Spennende hva reglene blir da..... Veldig bra innspill fra amcar-miljøet. Håper det blir tatt hensyn til, slik at det ikke bare blir original-folket som får glede av de.
|
|
|
42
|
Forum / Problemløseren / Sv: Forhindre negativ camber bak på IRS
|
på: januar 25, 2016, 21:04:59 pm
|
Må jo finnes noe shims man kan sette mellom fjærplate og hubfor å justere? Ellers er jo det kurant å lage....Jeg har brukt skiver. He he Edit: Er jo ikke separat hub på boble....Da var jo dette en kanonide....
|
|
|
43
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Lettere å "slippe unna" med modding av allerede ombygd bil enn original?
|
på: januar 25, 2016, 20:44:06 pm
|
Har lurt litt på noe..... Hvis man har en allerede godkjent og betydelig ombygd bil, feks buggy eller kit-car. Er det da lettere å "slippe unna" med videre ombygging? Tenker feks. på forstilling (Red9 eller lignende), coilovers bak osv. Ting som på en "vanlig" boble LYSER ombygd. Er verksteder litt mer "slepphendt" når man kommer med en allerede ombygd bil? Tenker da primært på eu-kontroll. Er ikke altfor opptatt av å få ført ting inn i vognkort, men OM man vil det, vil det være enklere også? :-) Skjønner selvsagt at det i PRINSIPPET ikke er noen forskjell, men likevel.... Noen som har erfaring? Ideen er at alt skal henge ihop, slik at det gjennomgående er en moderne look på greiene. Geir Noe i denne retningen? [attachment=1]
|
|
|
52
|
Forum / Hva skjer? / StarBugs Cruisers Grill-n-Chill! Hallingdal feriepark 10. - 12. juni
|
på: desember 10, 2015, 21:34:00 pm
|
Mange i miljøet har etterlyst "landstreff", eller stortreff midt i landet. NÅ har dere sjansen. Vi klinker til og drar igang treff på Ål samme helgen som Veteran VW klubben har sin fest på Geilo. Fellescruising (for alle) og lunsj (for VVWK medlemmer m.følge) lørdagen. Det MÅ jo bli bra!!! Stedet er Hallingdal Feriepark på Ål. Norges desidert fineste campingplass! Dette blir det første stortreffet vi arrangerer, og håper vi ved å plassere det midt i landet kan trekke til oss flere. Feiringen av VVWK gir det jo en kickstart. Vi har ambisjoner om å gjøre dette til en årlig greie, men det er det selvsagt dere som i stor grad avgjør. Velkommen hele gjengen! mvh StarBugs Cruisers Program:
Fredag: Folk møter opp utover dagen 1800 Treffet åpnes 19.00 Grilling
Folk griller det de vil ha selv, det er jo camping. ;-) Vi ordner selvsagt skikkelige griller. Live konsert utpå kvelden med The VossaRebels.
Lørdag: 0800-0900 Felles frokost 0930 Vi kjører til Geilo og møter gjengen i Veteran VW-klubben. 1000 Cruising (VVWK-arr) 1300 Lunsj på Hallingtunet for VVWK medlemmer (Påmeldingsfrist for lunsjen er gått ut) 1430 Felles retur/cruising til Ål 1500 Besøk hos Blomsterpikene gartneri. De er veldig boble-interesserte og har lovet oss kaffe m. noe til. ;-) Vi avslutter dagen med mer grilling og chilling i ferieparken. ;-)
Søndag: 08-0900 Felles frokost 11-1300 Vi inviterer motorfolket i Hallingdalen til Cars & Coffe. 13.00 Premieutdeling (Beste luftkjølte bil, og beste camp/leirplass)
Etter premieutdelingen avslutter vi selve treffet og folk cruiser hjemover når det passer. Noen har jo langt å kjøre. :-)Mer info: www.starbugs.nowww.feriepark.noPrint ut og få med ungene på fargelegging! Legg ut resultatet i tråden. [attachment=1]
|
|
|
55
|
Bruktbørsen / Deler selges / 2x2 Solex 32-34 PDSIT 3 !!!SOLGT!!!
|
på: desember 02, 2015, 13:34:27 pm
|
Aner ikke tilstand eller verdi. 2 sett. (Type4 og Type3) Selges høystbydende og gjerne samlet. Sendes om kjøper dekker frakt. Høyeste bud 650,- + frakt på FB. [attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
57
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Biler selges til utlandet!
|
på: november 19, 2015, 12:21:44 pm
|
Enten så jugde vedkommende ovenfor deg eller så forteller ikke du sannheten, for hvis han hadde 210'000,- i gjeld på den så ville aldri et bilfirma kjøpt bilen uten at gjelden ble betalt ned. Uansett så skjønner jeg vedkommende når du byr 60'000,- under prisant. men nå er det heller ikke noe sjokk at en bilforhandler gir langt under markedspris, og du som selger bør skjønne at det ikke kan sammenlignes. Men, som du selv skriver en må slå til når selger er i modus, men å gå fra deler som selges på et forum og over til bilkjøp fra privat til bedrift blir tynn sammenligning, men jeg skjønner hva du vil frem til, dog er det også en grunn til at du fikk nei Tydelig at vedkommende enten satt i økonomiske problemer og måtte få bilen bort eller ville bare bli kvitt den av ulike årsaker, en godtar ikke 75'000,- under det man først han annonsert til uten grunn, og ihvertfall ikke hvis det enda står masse gjeld igjen på den! Et bilfirma har utgifter ifm. med dette og skal i tillegg tjene penger på bilen, så hvis de andre ligger ute til 170'000,- så er det den prisen han må gå utifra, spiller ingen rolle om bilen er aldri så pen, men spør du meg kan ikke dette sammenlignes med en 50 år gammal boble, her går det ikke lenger på km og alder når pris beregnes.. Om det er 210 000 i pant er det ikke sikkert det er restgjelden. Men om jeg skulle "dumpe" bruktbil hadde jeg nesten heller solgt den til butikk enn privat. Da er butikken den "sterke part", og HVIS det skulle bli problemer med bilen slipper man styr....Det kan man IKKE si om man selger privat....Slik har iallefall jeg oppfattet det.
|
|
|
|