VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: hovdingen på september 07, 2010, 13:48:46 pm



Tittel: "durten"
Skrevet av: hovdingenseptember 07, 2010, 13:48:46 pm
Stjal dette bildet et annet sted her på forumet, men i beste mening :)
Hva er den "durten" som sitter igjenom blokka inn mot baksida av svinghjulet og har ei ledning festet til seg?


Tittel: Sv: "durten"
Skrevet av: Erlend / bug66september 07, 2010, 13:57:33 pm
mener å huske det er ett analyseverktøykoblingsledning ;)

på svinghjulet er det en rekke tagger som fungerer som giver..

mer vet jeg ikke


Tittel: Sv: "durten"
Skrevet av: hovdingenseptember 07, 2010, 14:24:04 pm
Var dette på plass på blokka allerede i 1965? Mener jeg har en sånn plugg på ei blokk med nr som begynner på D.


Tittel: Sv: "durten"
Skrevet av: volkswagen1302september 07, 2010, 18:38:11 pm
spør du meg så ser det ut som den ledningen ikke er orginal, aldri sett eller hørt om noe sånt før ???


Tittel: Sv: "durten"
Skrevet av: nimeseptember 07, 2010, 21:19:16 pm
Dette er blokka mi, kode AH. Har egentlig ikke sjekket hva denne er til, men skal ta en kikk nå!


Tittel: Sv: "durten"
Skrevet av: vwracer - Ola Linnerudseptember 07, 2010, 21:21:58 pm
Turtalls signal....


Tittel: Sv: "durten"
Skrevet av: JTWEseptember 07, 2010, 21:22:33 pm
En del av det originale diagnose-systemet.

Startet vel i ca 70+1 år kanskje?


Tittel: Sv: "durten"
Skrevet av: nimeseptember 07, 2010, 21:26:24 pm
Original plugg med delenr 113 919 113.
http://www.ratwell.com/technical/TDCMarker.html

AH     1973/74     1600cc - 8mm head studs with case savers


Tittel: Sv: "durten"
Skrevet av: volkswagen1302september 07, 2010, 21:31:58 pm
En del av det originale diagnose-systemet.

Startet vel i ca 70+1 år kanskje?

jeg har slikt diagnose system på min 02 men ikke no slikt på motor`n ???


Tittel: Sv: "durten"
Skrevet av: Bj?rnseptember 07, 2010, 23:21:38 pm
Har slik på ene blokka jeg har og det var på gamlemotoren min også. Begge AS 41
Lurt litt på hva det var til selv :-\


Tittel: Sv: "durten"
Skrevet av: 1303SSseptember 08, 2010, 10:49:33 am
Det er en induksjonsgiver som da sender ut ett signal/vekselstrømpuls 2 pulser pr omdr.Ett for tdc og ett for tenningspunkt var egentlig for å koble apparat til når du skulle justere tomgang og tenning,veldig enkelt og tidssparende når du hadde service og skulle justere.Men det var ikke alltid denne føleren virket så du kunne stole på det,da var det frem med tenningslampa.På golf hadde vi en løs giver som vi satte i den grønne plastpluggen på girkassen puttet den  i der og turtall kunne avleses på apparatet.