mai 05, 2024, 14:15:42 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Er dette en 1500 motor??  (Lest 1611 ganger)
JohnChr
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Vanvikan


66 Boble


Vis profil
« på: august 01, 2013, 13:00:22 pm »

Vurderer nå og bytte ut min 1200 motor med oljelekkasje med en noe større motor i bedre stand. Lurer på om dette er en 1300 eller 1500 motor? På det ene bildet mangler det forgasser, men det skulle jeg få med. Får også med girkassa.





Loggført

T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #1 på: august 01, 2013, 13:02:11 pm »

1300
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
JohnChr
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Vanvikan


66 Boble


Vis profil
« Svar #2 på: august 01, 2013, 13:12:51 pm »

1300

Ok.. ifølge eier så har denne stått i 2 år på en låve (i bilen), men den startet og gikk fint når den ble plassert der. Er det ting i boblemotorene som kan skje når de bare blir stående (som jeg må fikse)? Samt er den verdt 2000,-?
Loggført

Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #3 på: august 01, 2013, 13:55:20 pm »

Oljelekkasjer...

Vanskelig å vurdere motoren uten å se den i virkeligheten. Ser jo ut som denne motoren har sin del av oljesøl.

1300 motor fra oktober 1966.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
JohnChr
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Vanvikan


66 Boble


Vis profil
« Svar #4 på: august 01, 2013, 14:22:27 pm »

Oljelekkasjer...

Vanskelig å vurdere motoren uten å se den i virkeligheten. Ser jo ut som denne motoren har sin del av oljesøl.

1300 motor fra oktober 1966.

Han sier at den svetter litt, men ingen lekkasjer. Er vel 2 år med svetting det vi ser på bildet da..
Loggført

Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 01, 2013, 14:25:41 pm »

Prisen på den der bør vel være nærmere 1000:- enn 2000:- .... ville jeg tro.
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
JohnChr
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Vanvikan


66 Boble


Vis profil
« Svar #6 på: august 01, 2013, 14:50:14 pm »

Prisen på den der bør vel være nærmere 1000:- enn 2000:- .... ville jeg tro.

Ok.. Dårlig motor med andre ord..
Loggført

Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #7 på: august 01, 2013, 15:15:16 pm »

Det vet jeg ikke, men det er en 1300 som du ikke vet noe om.

Se litt hva andre 1300 motorer har gått for her inne da vel.
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
JohnChr
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Vanvikan


66 Boble


Vis profil
« Svar #8 på: august 01, 2013, 16:33:18 pm »

Det vet jeg ikke, men det er en 1300 som du ikke vet noe om.

Se litt hva andre 1300 motorer har gått for her inne da vel.

Jeg bydde 1000,- for motor, girkasse samt forgasser (som ikke er på bildet), og det gikk bra. Satser på at "orangebug" tar på seg inspiseringen og at dette bli bra..
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #9 på: august 02, 2013, 07:09:33 am »

Samme sjekk hver gang:
Går den rundt?
Endeslakk?
Bensinpumpe? Dårlig membran?
Klutsj?
Forgasser? Må den overhales?
Dynamo, lader den?

1300F motor tidlig(6v) er blokk med små oljekanaler, og dårlig egnet til evt nytt bygg med større effekt.

Kjøp Haynes, How to Rebuild og How to keep your VW alive, les og lær, prøv og feil,les og spørr på ny hvis det går feil,
bli en flink egen-mekaniker så du kan ta det meste selv.
Kjøper man boble, må man uansett regne med å skru.
Loggført

JohnChr
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Vanvikan


66 Boble


Vis profil
« Svar #10 på: august 02, 2013, 12:34:51 pm »

Samme sjekk hver gang:
Går den rundt?
Endeslakk?
Bensinpumpe? Dårlig membran?
Klutsj?
Forgasser? Må den overhales?
Dynamo, lader den?

1300F motor tidlig(6v) er blokk med små oljekanaler, og dårlig egnet til evt nytt bygg med større effekt.

Kjøp Haynes, How to Rebuild og How to keep your VW alive, les og lær, prøv og feil,les og spørr på ny hvis det går feil,
bli en flink egen-mekaniker så du kan ta det meste selv.
Kjøper man boble, må man uansett regne med å skru.

Takker for tips Lasse. Har alle de bøkene Glad Øystein H. skal være med og hjelpe meg med og skru ut motoren, vi sjekker alt det der før vi begynner og skrur / mens vi skrur Glad Også skal "orangebug" inspisere motoren før den settes inn i bilen.
« Siste redigering: august 02, 2013, 12:43:05 pm av JohnChr » Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #11 på: august 02, 2013, 13:19:09 pm »

Samme sjekk hver gang:
Går den rundt?
Endeslakk?
Bensinpumpe? Dårlig membran?
Klutsj?
Forgasser? Må den overhales?
Dynamo, lader den?

1300F motor tidlig(6v) er blokk med små oljekanaler, og dårlig egnet til evt nytt bygg med større effekt.

Kjøp Haynes, How to Rebuild og How to keep your VW alive, les og lær, prøv og feil,les og spørr på ny hvis det går feil,
bli en flink egen-mekaniker så du kan ta det meste selv.
Kjøper man boble, må man uansett regne med å skru.

Takker for tips Lasse. Har alle de bøkene Glad Øystein H. skal være med og hjelpe meg med og skru ut motoren, vi sjekker alt det der før vi begynner og skrur / mens vi skrur Glad Også skal "orangebug" inspisere motoren før den settes inn i bilen.

da så Glad
Har noe til pulverlakk hvis du kan? Pris? Send meg evt pm
Loggført

JohnChr
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Vanvikan


66 Boble


Vis profil
« Svar #12 på: august 02, 2013, 15:10:32 pm »

Samme sjekk hver gang:
Går den rundt?
Endeslakk?
Bensinpumpe? Dårlig membran?
Klutsj?
Forgasser? Må den overhales?
Dynamo, lader den?

1300F motor tidlig(6v) er blokk med små oljekanaler, og dårlig egnet til evt nytt bygg med større effekt.

Kjøp Haynes, How to Rebuild og How to keep your VW alive, les og lær, prøv og feil,les og spørr på ny hvis det går feil,
bli en flink egen-mekaniker så du kan ta det meste selv.
Kjøper man boble, må man uansett regne med å skru.

Takker for tips Lasse. Har alle de bøkene Glad Øystein H. skal være med og hjelpe meg med og skru ut motoren, vi sjekker alt det der før vi begynner og skrur / mens vi skrur Glad Også skal "orangebug" inspisere motoren før den settes inn i bilen.

da så Glad
Har noe til pulverlakk hvis du kan? Pris? Send meg evt pm

Pm sendt.
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!